מעון נעמת ברחוב הכוזרי
מעון נעמת ברחוב הכוזרי

ההורים ממעון נעמת מתלוננים על קיצוץ הצוות. נעמת: "אנחנו עומדים בתקן"

אחת המטפלות במעון פוטרה בתחילת החודש, ובמעון נותרו שתי מטפלות. נעמת: "מטפלת שלישית ניתנה לכיתה בתחילת שנת הלימודים, לתגבור בתקופת ההסתגלות של הילדים ובהנחה כי יתווספו ילדים אחרי החגים"

פורסם בתאריך: 5.12.19 17:00

הורים לילדים במעון נעמת ברחוב הכוזרי טוענים כי קוצצו מספר המטפלות במעון, על אף שנוספו ילדים. לטענתם, בתחילת השנה היו שלוש נשות צוות שטיפלו בשתי קבוצות הילדים במעון – תינוקות ופעוטות. לטענת ההורים, בתחילת החודש, פוטרה סייעת שהיתה מתגברת לכמה שעות בשעות הבוקר את כיתת התינוקות. ההורים מספרים כי במעון יש שמונה פעוטות ושישה תינוקות, שמופרדים לשתי קבוצות פיזית, אך המעון רואה בהן קבוצה אחת ולפי זה מחשב את השעות של הסייעות. בפניות של ההורים לנעמת הם נענו כי המעון עומד בתקן של מספר נשות הצוות, אך ההורים מסבירים כי הם חוששים מכך שלא יהיה מענה לצרכים של הילדים שלהם אם אחת מנשות הצוות צריכה לעזוב את הילדים מסיבה כלשהי, כמו למשל להתפנות לשירותים. עוד הם טוענים כי בבוקר, בין השעות 8-7, יש רק מטפלת אחת לשתי הקבוצות.

נציין כי בשנת הלימודים הקודמת היו תלונות הורים על ליקויים חמורים בחצרות, קיצוץ בכוח אדם ואי עמידה של הצוות המקצועי במעון בדרישות ההכשרה. "בשנה שעברה היה תוהו ובוהו במעון", מספרת אחת האימהות, "הביאו מנהלת מדהימה ואכפתית שנותנת את כל כולה למעון והיא מגבה את הצוות כשצריך, פיזית, כשזה לא חלק מהעבודה שלה. היא הצליחה לשקם ולהרים את המעון ולשפר דברים ובתקופה שלה תנודת העובדות הופסקה, היה צוות קבוע לתינוקיה, לפעוטות ולבוגרים.
היא הכניסה תכנים לימודיים שוטפים, חוגים, היא שולחת עדכונים להורים על הנעשה בגן, גם מבחינת חזות הגן והמתקנים.

"אבל יש עכשיו עניין עם אנשי הצוות. עד עכשיו הכל היה תקין כי היו מעט תינוקות ושתי נשות צוות, ובשבוע האחרון פוטרה אשת צוות ונוספו תינוקות חדשים. בנעמת טוענים שהם עומדים בתקן ומסתתרים מאחוריו. בגלל הבלגן שהיה בשנה שעברה, יצא מצב שלא היו מספיק נרשמים ואיחדו את התינוקות ואת הפעוטות לכיתה אחת. יש קו הפרדה (מעין גדר מונמכת) אבל לכאורה הם נחשבים לאותה כיתה. אם היו מפרידים כל כיתה ובודקים מול התקן אז הם לא עומדים בתקן, אבל הם עדיין מציגים את זה ככיתה אחת. יש מישהי אחת על שמונה פעוטות ומישהי על שישה פעוטות. זה מצב בלתי אפשרי. אם מישהי רוצה ללכת להתפנות היא לא יכולה וצריכה לקרוא למנהלת. ואם היא לא נמצאת? אז הן לא הולכות לשירותים? ואם הן הולכות אז יש נשיכות, מכות, פגיעות ופציעות. המנהלת פנתה להנהלה וביקשה עזרה עם אנשי הצוות אך אמרו לה שהם עומדים בתקן. פנינו לנעמת והם השיבו גם לנו שהם עומדים בתקן. מנהלת הגן מדהימה וההחלטה בקיצוץ כוח אדם הייתה של ההנהלה בלבד. כשפנינו אליהם נתקלנו באטימות, ואנחנו מנסים עכשיו להילחם בהחלטה".

תגובת נעמת: "בכיתה המדוברת 14 תינוקות ופעוטות. במספרי וגילאי הילדים במתכונת הנוכחית, ולפי תקינת כוח אדם של משרד העבודה, נעמת אף מאפשרת חריגה בשעות טיפול ומשלימה חסר קיים של שעה מדי יום. מטפלת שלישית ניתנה לכיתה בתחילת שנת הלימודים, לתגבור בתקופת ההסתגלות של הילדים ובהנחה כי יתווספו ילדים אחרי החגים. לפני ביטול שעות הטיפול הנוספות שניתנו כתגבור, שוחחה רכזת המעונות עם אם מוועד ההורים והסבירה לה את חישוב התקינה הניתנת לכיתה ואת הסיבה להורדת התגבור כרגע. כמו כן נערכה ישיבה עם הצוות בנושא. נעמת מקצה את מלוא התקינה לפי משרד העבודה ואף מעבר לכך. נעמת נאבקת ביחד עם כל הארגונים המפוקחים המפעילים מעונות יום, לשינוי בתקינת כח האדם של מטפלות לקבוצת ילדים במעונות היום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר