צילום: דודו בכר
צילום: דודו בכר

"זו מחאה פוליטית": למה הרצליה לא תשתתף בהשבתה הארצית במוסדות החינוך ביום שישי?

בהנהגת ההורים העירונית לא יצטרפו להשבתה הארצית במסגרת המחאה נגד הרפורמה בחינוך המיוחד. נציגת הורי הילדים עם הצרכים המיוחדים בהנהגה תומכת בהחלטה

פורסם בתאריך: 19.2.20 07:01

הנהגת ההורים העירונית בהרצליה הודיעה כי לא תצטרף לשביתת האזהרה בת השעה במוסדות החינוך בארץ שיזמה הנהגת ההורים הארצית ביום שישי, בשעה 8:00 בבוקר, במחאה על הרפורמה בחינוך המיוחד. בהנהגת ההורים העירונית הסבירו כי לא יצטרפו למחאה הקרובה בשל המועד וההתרעה הקצרה, הסמיכות לבחירות שהופכת את המחאה לפוליטית כלשונם וגם כי "אין שר פעיל שיתייחס אל המחאה או כנסת שתשנה את החוק" ובגלל שיום המשפחה נחגג ביום שישי ברוב מוסדות החינוך בעיר.

"הורים יקרים, כידוע לכם, חוק ההכלה וההשתלבות המתוכנן להיכנס לתוקף בשנה הבאה לוקה בחוסרים רבים ועתיד לפגוע בכלל הילדים ובצוותים החינוכיים. הנהגת ההורים הארצית קראה להשבתה של שעה אחת ביום שישי הקרוב. למרות אמונתנו במטרה הצודקת, החליטה הנהגת הרצליה לא להצטרף למחאה הקרובה בשל המועד וההתראה הקצרה. הסמיכות לבחירות הופכת את המחאה לפוליטית ולמחאה מול אף אחד (אין שר פעיל אשר יתייחס למחאה או כנסת אשר תשנה את החוק)". עוד ציינו: "יום המשפחה נחגג במוסדות חינוך רבים בעיר בשישי הקרוב בשעות הראשונות. השבתה עלולה להתהפך עלינו כך שבמקום להביא לאהדת ציבור ההורים בעיר, תביא לאנטגוניזם. החלטה זו אינה קלה, במיוחד לאור חשיבות הנושא ובהיותה של הנהגת הרצליה מובילה במחאות בעבר. אנו ממשיכים לתמוך בדרישה לביטול החוק או לפחות דחיית יישומו עד שיהיו מענים הולמים, ואין החלטה זו מעידה על המנעות מפעולה עתידית בנושא".

שרון מישקובסקי, נציגת ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים בהנהגת ההורים העירונית, בפורום החינוך המיוחד הארצי ובפורום הרווחה הארצי וחברה בקבוצת הורים מיוחדים הרצליה, אמרה בתגובה: "כאמא לילד עם צרכים מיוחדים וחברה בהנהגת ההורים בהרצליה כנציגת ההורים המיוחדים, אני תומכת בהחלטה שהתקבלה בהנהגה שלא לשבות ביום שישי. מניעי השביתה והתזמון שלה אינם ברורים ואני לא חושבת שיביאו לתוצאה הנכונה. מהי התוצאה הנכונה לתפישתי? שילוב ילדים מכל ה'סוגים' ועם כל ה'צרכים' במערכת החינוך של כולנו. שילוב נכון ומקצועי כבר ממחר בבוקר ולא לומר ש'שילוב יגרום לקריסת מערכת החינוך', כי אם לא שמנו לב היא קורסת במילא. אולי שילוב דווקא יכריח את המערכת להתמקצע, להיות מגוונת ולתת מענה לכל הילדים בכל הגוונים ובכל הצבעים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר