חטיבת הנגיד

"בסיפור הזה כולם צודקים: ההורים, העירייה וגם בני הרצליה ומי שמשלם את המחיר הם הילדים"

ניסיון להציל את נבחרת הכדוריד בראשונים. המחיר: רק 14 מתוך 27 תלמידי כיתת הספורט בנגיד יוכלו להתקבל. הבעיה: איך בוחרים מי ימשיך? סגן ראש העיר עופר לוי "נעשה את הקבלה שלהם בצורה מסודרת. זו הצעה סבירה ועדיפה על ההחלטה לסגור את הנבחרת"

פורסם בתאריך: 3.3.20 14:46

בימים האחרונים הורים לתלמידי כיתת הספורט בשכבת ט' בחטיבת הביניים הנגיד עודכנו כי 14 תלמידים – שבע בנות ושבעה בנים, יוכלו להשתלב בנבחרת הספורט של תיכון הראשונים, במקום 27 תלמידים כפי שהיה בשנים קודמות. זאת בעקבות התערבותו של סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט עופר לוי, לאחר שהנהלת הראשונים הודיעה לאחרונה כי החליטה, לאחר יותר מ-30 שנה, שלא לקיים נבחרת כדוריד בבית הספר בשנת הלימודים הבאה. כך או כך, כל התלמידים ימשיכו לתיכון חדש ורק ה-14 שיבחרו יוכלו לקחת חלק גם בנבחרת בתיכון הראשונים.

נציין כי לפני כשבועיים התבשרו הורים לתלמידי כיתת הספורט בחטיבת הביניים הנגיד על ביטול נבחרת הכדוריד בראשונים, ובכך ביטול קבלתם האוטומטית לתיכון הראשונים. ההצעה היתה להעביר את נבחרת הכדוריד לתיכון חדש. ההורים כעסו כי ההודעה הונחתה עליהם בסמוך למועד ההרשמה לתיכונים וכי אחד השיקולים שרשמו את ילדיהם לחטיבת הנגיד הוא כי ידעו שילדיהם ימשיכו יחד לתיכון הראשונים ולנבחרת הכדוריד.

היום קיבלו ההורים הודעה ממנהלת המחלקה לחינוך על יסודי חגית אבירם ובה התבשרו שתלמידי כיתת הספורט ימשיכו יחד לתיכון חדש ולא לראשונים ושלא כולם יוכלו לקחת חלק בנבחרת בראשונים. "ניסיון השנים האחרונות מעלה כי נבחרת הכדוריד בתיכון ראשונים לא ממצה את הפוטנציאל הטמון בה", כתבה והסבירה: "תלמידים מבקשים ללמוד בתיכון ראשונים מצהירים על נכונות להשתתף בנבחרת בית ספרית בתיכון ולאחר מס' חודשים בתיכון חוזרים בהם. צוות חינוך גופני מתקשה לגייס תלמידים לנבחרת. בשנה זו לא הוקמה נבחרת בנות. בית הספר ננזף על ידי התאחדות הספורט לבתי הספר על ביטול טורנירים שנקבעו מראש ונדרש לספוג קנס.

"עובדות אלו הביאו את הרשות לבחון מחדש את מיון התלמידים המיועדים לשחק בנבחרת הבית ספרית. בישיבה מקצועית הוחלט כי בשנה"ל תשפ"א תבנה מתכונת חדשה למיון וקבלה של תלמידים לנבחרת ביה"ס: אגודת בני הרצליה בתאום מחלקת הספורט בעירייה תקיים מיונים מקצועיים לחיזוק נבחרת כדוריד הקיימת בתיכון ראשונים – שבע בנות מכיתה ט' נבחרת ביה"ס בנות, שבעה בנים מכיתה ט' – נבחרת ביה"ס בנים. כלל תלמידי כיתה ט' כדוריד יבצעו רישום לתיכון המזין – תיכון חדש. כל תלמידי הכדוריד ימשיכו להתאמן במסגרת פעילות אגודת בני הרצליה  אחה"צ".

איציק שחר, אחד מההורים לתלמיד בכיתת הספורט בשכבת ט' בהנגיד ומתנדב במחלקת הנוער בעמותת בני הרצליה, מתווך בין ההורים לעירייה, לבני הרצליה ולבתי הספר הראשונים וחדש. הוא מנסה לעשות לנו סדר: "במשך הרבה שנים התלמידים בכיתת הספורט בהנגיד היו עולים אוטומטית לראשונים ומשחקים בנבחרת הכדוריד של בית הספר", הוא אומר, "הם לא היו כולם באותה הכיתה, אך הם היו יחד במסגרת בית הספר ובנבחרת וכך שמרו עליהם יחד. הם התאמנו במסגרת הליגה אחרי הצהריים בבני הרצליה והם שיחקו בנבחרת בית הספר. השנה הוחלט לא להמשיך את מסורת רבת השנים של נבחרת הכדוריד בראשונים. ההורים זעמו שקיבלו את ההודעה ברגע האחרון במין מחטף כזה".

ואתה מנסה לתווך בין כולם.

"אני, במשך שבועיים, מתעסק אך ורק בדבר הזה. נפגשתי ביום חמישי האחרון עם מנהלת הראשונים ושוחחנו על העניין. היא טוענת שיש לבטל את נבחרת הכדוריד משתי סיבות: הראשונה היא שיש לדבריה תלמידים ותלמידות שעולים לראשונים אבל בפועל לא משתתפים בנבחרת הכדוריד או פורשים ממנה במהלך השנה.

"הדבר השני הוא שבני הרצליה, שאמורה לתת מאמן לצורך אימון הנבחרת, לא נתנה מאמן בשנה האחרונה כפי שעשו בשנים הקודמות. בעבר, הגיעו מאמנים שעבדו בהתנדבות והשנה המאמנים לא הסכימו. היא טוענת שהיא התלוננה בפני העירייה ובפני בני הרצליה על עניין המאמן במשך שנה שלמה. במקום מאמן מבני הרצליה, תלמיד כיתה י"ב שהוא גם שחקן בנבחרת תפקד כמאמן וקיבל הדרכה צמודה מבני הרצליה ברמה שבועית. את עניין המאמנים לשנה הבאה ולשנים שאחריהן פתרו בני הרצליה – בחוזים העתידיים של המאמנים הם יחויבו לעבוד בבית בספר כחלק מהחוזה שלהם. המנהלת לא ידעה בכלל שיהיה לה מאמן בשנת הלימודים הבאה.

"המצב הוא שכרגע בתווך נמצאים הילדים. לכן, אחרי לחץ גדול של סגן ראש העיר עופר לוי – שמהרגע שבאתי אליו עם העניין הזה הוא ישר נרתם לעזור – המנהלת הסכימה לעזור ולקבל שבעה בנים ושבע בנות. ההצעה שהתקבלה עכשיו עוד יותר הכעיסה את ההורים. זה מצב יותר גרוע מההצעה הקודמת שהיתה להקים נבחרת חדשה בתיכון חדש. בכיתה יש 10 בנות ו-17 בנים, כולם שחקנים מצוינים ורובם שחקני נבחרת ישראל וכולם תלמידים מצטיינים עם ממוצע של 90 פלוס. זה מחזור מיוחד של פעם בכמה שנים. ביקשו מבני הרצליה להעביר רשימה של שבעה תלמידים ושבע תלמידות. לפי מה אמורים לבחור אותם? השחקנים הכי טובים? לפי המצטיינים? הנער עם הציונים הכי נמוכים הוא עם ממוצע 90. איך אפשר לבחור כשכולם מצטיינים? הרחקתי את עצמי מזה כי הבן שלי בקבוצה וגם לבן שלי לא אכפת ללכת לבית ספר אחר. אני לא יודע איך מישהו בכלל יכול לבחור מי ילמד בראשונים ויהיה בנבחרת ומי לא. זה לא אפשרי. המאמן של הקבוצה מסרב לבחור תלמידים ומסרב לקחת את זה עליו. חבל מאוד שהנבחרת תתפרק או תחדל מלהתקיים. נבחרת הבנים הגיעה להישגים מצוינים בשנים האחרונות וגם השנה – היו רחוקים מרבע גמר גביע המדינה בשער אחד".

אז מה יהיה בשנה הבאה?

"להערכתי הם לא יספיקו להיערך לשנת הלימודים הבאה ולהקים נבחרת כדוריד בתיכון חדש. לכן הצעתי למנהלת שהשנה כולם יעלו לראשונים ובשנה הבאה, כשיש לנו מספיק זמן להיערך לבית ספר אחר, נוכל אולי לפצל את התלמידים וכך גם ההורים יוכלו להיערך לזה. מה גם שכל התלמידים משחקים שלוש שנים ביחד ויש פה טעם נפגם. היא אומרת שלצערה אין לה מקום בבית הספר לכל התלמידים האלה. דיברנו על פתרון אפשרי – מתקן יביל, כיתה ניידת, אבל גם אז היא אמרה שהיא מוכנה שיבואו עשר בנות ועשרה בנים. זה אמנם יותר טוב אבל גם בעייתי. אז בכלל השבעה הנותרים יהיו מקופחים. אולי נצליח ללחוץ ולהכניס את כולם אבל זה נשמע לי נורא להתמקח על עוד ילד. זה פלונטר שגם המנהלת לא אשמה בו. היא התלוננה על הסיפור הזה במשך הרבה זמן. הפתרון הוא שהעירייה תקצה לה מקום ותגיד לה שהשנה תקבל את כל התלמידים של הנבחרת, אבל לדעתי העירייה לא תעשה את זה. לצערי, שמו את הנושא הזה בצד והתעוררו ברגע האחרון. בסיפור הזה כולם צודקים: ההורים, העירייה וגם בני הרצליה ומי שמשלם את המחיר הם הילדים".

לוי אמר לצומת השרון: "בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר הגענו להסכמה שיתקבלו 14 תלמידים – 7 בנים ו-7 בנות במקום 27 עד היום למטרת נבחרת הכדוריד. נעשה את הקבלה שלהם בצורה מסודרת עם מבחנים לנבחרת הכדוריד של הראשונים. אני חושב שכרגע זו הצעה סבירה ועדיפה על ההחלטה לסגור את הנבחרת לגמרי. כרגע זה סיכום ביניים. מבחינתי, זה מספק ונותן פתרון ואני מקווה שאנחנו נצליח לעשות עוד איזשהו מהלך. המטרה שלי שהנבחרת לא תיסגר כי זה חשוב לספורט בהרצליה ולבית הספר ויש את האולם כדוריד שהשקענו בו המון וראוי שכן תהיה נבחרת של כדוריד בראשונים. התחייבתי גם שבני הרצליה יהיו יותר מעורבים בכל הפעילות של הנבחרת לאחר שהיה קשר לקוי. אם זה יסתדר בראשונים ונצליח להרכיב את הנבחרת בראשונים נרד מהרעיון להקים נבחרת בתיכון חדש. אין טעם בשתי נבחרות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר