גן ילדים בהרצליה עבור ילדי עובדי מערכת הבריאות. צילום דוברות עיריית הרצליה
גן ילדים בהרצליה. לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום דוברות עיריית הרצליה

ניקיון, חיטוי וצ'אט לייב לשאלות ההורים: כך נערכת העירייה לחזרה לגני הילדים

כל מה שרציתם לדעת על החזרה לגני הילדים ביום ראשון. וגם: מחר בבוקר (שישי) יענו צוותי החינוך על שאלות ההורים בצ'אט לייב בעמוד הפייסבוק העירוני

פורסם בתאריך: 7.5.20 13:44

עיריית הרצליה נערכת לפתיחת מעונות היום וגני הילדים בעיר ביום ראשון, אחרי כמעט חודשיים שבהם היו הגנים סגורים בשל התפשטות מגפת הקורונה. מחר (שישי, 8.5) תקיים העירייה צ'אט לייב בעמוד הפייסבוק העירוני שבו ישיבו צוותי החינוך לשאלות הורי ילדי הגנים בנושא החזרה ללימודים.

מהעירייה נמסר שבמעונות היום ובגני הילדים בוצעו ההתאמות הנדרשות לפתיחתם ושבוצעו בהם עבודות ניקיון וחיטוי. לפי מתווה הממשלה לחזרת הילדים לגנים, הילדים ישהו בגן שלושה ימים רצופים ויחולקו לשתי קבוצות, אחת תלמד בימים ראשון-שלישי והשנייה בימים רביעי-שישי. בכל קבוצה יהיו עד 18 ילדים והחלוקה תהיה לפי קריטריונים של איזון בין שכבות הגיל, חלוקה שווה של בנים ובנות ואקלים הגן. בימים שבהם הילדים לא יהיו בגן הם ילמדו בבית באמצעות מערכת השידורים הלאומית של משרד החינוך. הפעילות בגנים תתקיים בשעות 14:00-7:55 והגננות יעדכנו את ההורים מה יהיו ימי הלמידה בגן של ילדיהם ומה הן הנחיות ההתנהלות.

בתוך הגנים, בהתאם להנחיות, יחולקו הילדים לשתי קבוצות משנה שלכל אחת מהן ערכת משחקים וציוד וכן תא שירותים משלה. לא יהיה מעבר ילדים בין קבוצות המשנה במהלך היום. אנשי הצוות יכולים לעבור בין קבוצות המשנה, תוך הקפדה על שטיפת ידיים והיגיינה לפני כל מעבר. ההורים המביאים את הילדים חייבים לעטות מסכה ולנהוג לפי הנחיות משרד הבריאות בשטח ציבורי. הפרידה מהילדים תתבצע ליד שער הגן, כשאיש צוות יקבל את הילד ויקח מההורה הצהרת בריאות, אותה עליו למלא לאחר מדידת חום לילד בבית. ההורים לא יורשו להיכנס וגם לא לשהות בשטח גן הילדים. הילדים יביאו את ארוחת הבוקר מהבית ולא תתקיים הזנה משותפת. על כל ילד להביא ארוחת בוקר בקופסה וכן מפית ובקבוק מים עם שם הילד עליו. אין להביא מזון לחלוקה לכלל ילדי הגן, לרבות בימי הולדת. בגן שבו לומד ילד אלרגי, על ההורים בגן להימנע לחלוטין מהבאת מזון המכיל את האלרגן בהתאם. בשלב זה, לא יפתחו הצהרונים.

מעונות היום העירוניים (עיריית הרצליה מפעילה שלושה כאלה – קשת, קסם ושיר) יפעלו בשעות 16:30-7:30, כשבכל קבוצה 17 ילדים. בכיתת התינוקות 17 הילדים יחולקו לשלוש קבוצות, וכיתות הילדים הבוגרים לשתיים. במעונות תהיה הקפדה על רחיצת ידיים לפני ואחרי מגע פיזי, לאחר ארוחה ועוד. המבשלת תביא את עגלת האוכל לפתח הכיתה ומטפלת שהוגדרה מראש תכניס ותוציא את העגלה. הכלים יחוטאו במדיחי הכלים שבמעונות. לא תהיה הגשה עצמית של ילדים. להורי הילדים במעונות היום נערכו מפגשים פרטניים באמצעות אפליקציית זום והוסבר להם מתווה החזרה.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "אנו פועלים מתוך הבנה למצוקת ההורים ורצון גדול לסייע בתהליך החזרה לשיגרה התנעת המשק. פתיחת הגנים והמעונות מתבצעת באופן המיטבי, במסגרת המגבלות המוטלות עלינו, כדי להבטיח לילדים שהייה בטוחה בגנים ובמעונות". מנכ"ל עיריית הרצליה יהודה בן עזרא: "עיריית הרצליה שמחה לתת להורים פתרון איכותי לשהיית ילדיהם במעונות ובגנים, כאשר צוותים עירוניים שלנו פועלים ללא הרף על מנת להתאים את המרחב הסביבתי והאישי שלהם לתקן המחייב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר