נשף. צילום אילוסטרציה פבל טולצ'ינסקי

קורונה? תלמידי י"ב בהרצליה ממש לא מתכוונים לוותר על נשפי הסיום. הסיפור המלא

האולמות שוריינו, השמלות כבר מוכנות: למרות הקורונה השמיניסטים בהרצליה לא מתכוונים לוותר על נשפי הסיום. עכשיו רק נותר להם לקוות שלא תהיה עלייה במספר הנדבקים שתשנה להם את התוכניות

פורסם בתאריך: 12.6.20 08:50

אחד הנושאים שמעסיקים את תלמידי שכבת י"ב בהרצליה, מלבד מבחני הבגרות, הם נשפי וטקסי הסיום שבוטלו עקב משבר הקורונה. התלמידים, שחולמים על הרגעים הללו עוד מימיהם בחטיבות הביניים, מאוכזבים עד מאוד לאור המלצת משרד החינוך לבטל אותם לאלתר, כך שאקורד הסיום שלהם בתום 12 שנות לימוד עלול להיות חלש ביותר.

באשר למסיבות הסיום חושף צומת השרון כי זוהר לוי תלמיד י"ב בתיכון הראשונים מארגן הפגנה שתתקיים לדבריו ככל הנראה ביום שבת (מחר), בכיכר רבין בתל אביב, ובה צפויים להשתתף אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ. בכל הקשור לנשפים טוען לוי כי מדובר בנשפים פרטיים וכי למשרד החינוך אין כל זכות להתערב בהם. ביום שני החליט הקבינט לניהול משבר הקורונה להגדיל את מספר המשתתפים המותר באולמות האירועים ל-250. לכן, טוען לוי, נשף תיכון הראשונים נקבע ויתקיים ב-4 ביולי בגן האירועים "טזורו" בתל אביב כפי שנקבע, אך בפועל ההחלטה הסופית היא של מפיקי האירועים ובעלי האולמות.

"מכל בחינה אין למשרד החינוך זכות להתערב בנשפי הסיום וזו החלטה טיפשית בעיניי ופדיחה שלהם", מוחה לוי, "זה אירוע פרטי שלנו. זה כמו שאשכור אולם לחתונה פרטית ואזמין את החברים. אנחנו כפופים להנחיות משרד הבריאות לא, לאלה של משרד החינוך. כפי שהם לא התערבו בשנים קודמות אין להם זכות להתערב גם השנה. ככל שזה תלוי בי, אנחנו נקיים את הנשף במועדו. שמעתי מישהי בטלוויזיה ממשרד החינוך אומרת 'תקפלו ותכניסו את השמלות לארון'. אני אומר שלשמלות האלה יהיה שימוש בסופו של דבר. בנוסף אנחנו בדיבורים פרקטיים לגבי קיום הפגנה בכיכר רבין ביום שבת נגד ההחלטה לבטל את מסיבות הסיום. אנחנו מתכננים משהו עצום".

מי אלו אנחנו?

"אני מוביל את ההפגנה. זה נוגע למאות ולאלפי תלמידים שאני מקווה שיבואו להפגין".

בפוסט שהעלתה מאי סטייר בת 18 מתיכון חדש בהרצליה כתבה: "אני רוצה לסיים בכיף את 12 שנות הלימוד שלנו במערכת החינוך ולא מסתפקת בלצאת מהתיכון רק עם תעודת בגרות. שמיניסטים, אני קוראת לכם שנתחיל לעשות רעש כי הנשף שלנו ממש קרוב ובשכבה שלי לפחות יש רק 170 איש ואני בטוחה שהאירוע יכלול 150 איש פחות או יותר. זה לא הגיוני שאנשים מתקהלים במסעדות, בקניונים שמכילים אלפים אנשים, בברים, במועדונים, ונותנים לנו לבוא יום יום לבתי הספר ולפגוש לא רק את השכבה שלנו אלא גם את שאר השכבות והמורים, אבל לעשות נשף שהפך כבר למסורת עם אותו הרכב אנשים בדיוק שאני פוגשת כמעט כל יום, לא נותנים לנו. אם ראיתי את חברי השכבה שלי בבוקר בלימודים, אז מה ההבדל אם אראה אותם יום אחד גם בערב באולם אירועים גדול ומרווח?".

לדבריה רוב הנשפים ומסיבות הסיום שולמו מראש. "מי יחזיר לאנשים את הכסף? ולא רק על האולם ששולם מראש, אלא גם השמלות, נעליים, חליפות, מאפרות. למרות המצב הכלכלי עקב הקורונה עדיין אנשים שילמו מראש וכמובן שמי שיש לו בעיה כלכלית מצאנו בעבר ונמצא גם בעתיד פתרון לכך. ומה עם העניין שכבר ביטלו לנו את המסע לפולין וכבר שם לא החזירו לנו את כל הכסף אז שוב נהיה בהפסדים? גם הפסדנו חוויה משמעותית ומעצימה וגם הפסדנו את הכסף. לא ניתן שדבר כזה יקרה לנו שוב. בטח לא לפני שאנו עומדים להתגייס ולתת מעצמנו למדינה הרבה זמן".

גם שלי שעיו, תלמידת י"ב בתיכון היובל, לא מבינה את ההחלטה. "בעיקרון, לפני שבועיים, כשיצאה ההודעה שניתן לערוך את הנשפים, סגרנו תאריך מחדש. היה אמור להיות נשף בעוד שבועיים אבל בגלל האולמות שלא פתחו העברנו אותו לסוף יולי. העברנו כבר הודעה לתלמידים לאסוף כסף ואפילו כמה בנות כבר קנו שמלה. גם אני קניתי. יש בנות שמשלמות אפילו 1,000 שקלים לשמלה".

מה תכננתם בנשף?

"מוסיקה טוב, אטרקציות, אוכל טוב. היינו צריכים לשבת מזמן עם המפיקה והכל נדחה כל הזמן. תכננו מסיבה גדולה ורצינית. אני לא חושבת שיש למשרד החינוך אפשרות להחליט עלינו, ובכל מקרה לעשות אירוע כיתתי במקום מסיבת סיום גדולה לכל השכבה זה לא תחליף. לשבת עם המחנך ולסכם שלוש שנים זה לא נשף. אין תחליף לזה. אנחנו מדברים על זה כבר מהחטיבה. אנחנו רוצים לסיים את כיתה י"ב כמו שצריך ולראות בפעם האחרונה את כולם, לבושים יפה ושמחים. אני ממש חוששת שזה לא יקרה עכשיו".

מי שנמצאים באפלה בדיוק כמו התלמידים הם כאמור מפיקי האירועים. "אנחנו עדיין לא יודעים את כל הפרטים המלאים", אומר אחד המפיקים שפועלים בעיר, "אנחנו לא יודעים האם מותר גן אירועים פתוח או סגור ומה לגבי אולמות. אנחנו מקווים שנקבל הנחיות בימים הקרובים ולכן הכל כרגע באוויר. עד השבת האחרונה הכל היה סגור ומתוכנן ואז טרפו לנו את הקלפים עם הנחיות חדשות של משרד החינוך על ביטול הנשפים ואירועי הסיום, למרות שנשף זה אירוע פרטי ולא קשור למשרד החינוך".

לדבריו, היתרון של נשפים לעומת אירועים אחרים הוא שבנשפים אין מבוגרים ואין הגשה של אוכל לשולחנות אלא בופה. "שטח הגנים הוא פי ארבעה וחמישה מגודל השכבה וממה שהחוק דורש, ולכן אנחנו עומדים בדרישות", הוא אומר, "בנשפים משתתפים בין 100 ל-220 תלמידים ואנחנו מתכוונים לעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות, כולל מסכה, אישור רפואי ובדיקת חום. אנחנו סגורים מול הספקים וכרגע נשאר לנו רק להמתין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הורה אחראי ומאוכזב

    חבל שבוגרי הרצליה אינם מתנהגים בבגרות, אלא באגואיסטיות.
    אין מקום להתריס בשביל להתריס.
    היינו מצפים מבוגרי הרצליה להבין שזו לא התרסה נגד משרד החינוך, אלא צו השעה להתנהג באחריות.
    היכן הדאגה לאותם בוגרים עם דיכוי חיסוני שלא יוכלו להגיע לנשף לא אחראי?
    במקום לפעול ליצירת פתרון יצירתי ואחראי לקיום ארוע סיום, מצאנו מסיימי תיכון אגואיסטים, לא אחראיים, ילדותיים, מתריסים בלי חשיבה.
    פספוס אדיר.

  2. הרצליה

    חבל שבוגרי הרצליה לא ממלאים אחר הנחיות. זה לגיטימי לא להסכים, להפגין ולנסות לשנות את החלטת משרד החינוך, זה אפילו תפקידו של הדור הצעיר, לעמוד על עקרונותיו. אך להפר הנחיות?- בושה שזה הנוער שלנו!
    בטוחה שזה אותו נוער שהתמרמרו על תושבי בני ברק ומאה שערים, שלקח להם זמן להבין ולהפנים את מהות המגפה. תסתובבו עכשיו בבני ברק ובהרצליה ותראו איפה עוטים מסכות ואיפה מצפצפים…. ומסתבר שזה מתחיל בנוער. כדאי שצעירי הרצליה "יבדקו בציציותיהם" ויעשו חשבון נפש…….

  3. אני

    אין צורך בהפגנה.רק ששניים מהתלמידים בתיכון יכריזו על חתונה וכל השאר יהיו האורחים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר