הורי וילדי גן שרון מפגינים מול עיריית הרצליה. צילום באדיבות ההורים

ההורים חוששים מהדבקה: בקייטנות החופש הגדול מאחדים ילדים מגנים שונים ומכיתות שונות

הורים מגן שרון התלוננו שאם יש פחות מ-17 ילדים בצהרון מאחדים את הילדים עם ילדים מגן אחר. בבית הספר יוחנני החליטו הורי אחת הכיתות לא לשלוח את הילדים לקייטנה לאחר שהתברר להם שהכיתה תתפצל לשלוש. העירייה: "אלה הנחיות משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 1.7.20 17:03

ילדים מגן שרון משכונת יד התשעה בהרצליה, והוריהם, הפגינו היום בצהריים מול בניין עיריית הרצליה במחאה על הכוונה לאחד בין גנים שונים בימי קייטנת חודש יולי, בשעות הצהרון.

אחת האימהות הסבירה לצומת השרון: "אצלנו בגן לומדים 17 ילדים בקייטנה במהלך חודש יולי. הפורמט של הקייטנות הוא בין השעות 13:00-8:00, וצהרון בין 16:30-13:00. יש הורים שמשאירים את הילדים ליום שלם ויש שמשאירים לחצי יום. מה שקורה בצהריים הוא שאם מגיעים פחות מ-17 לצהרון המפעילים מאחדים בין הגנים כי כנראה זה לא משתלם להם כלכלית להשאיר את קבוצת הגן כפי שהיא. זה אומר שמערבבים בין הגנים. כשאנחנו פונים לעירייה הם אומרים לנו 'תדברו עם המפעיל', אבל היא זו שאחראית על המפעיל ויכולה לשלם את ההפרשים האלה אם היא רוצה. לגן שלנו רשומים 17 ילדים ולגן הצמוד רשומים 14. בשביל שלושה ילדים מאחדים צהרון. לטענתנו לאיחוד יש משמעות אחת – כניסה לבידוד".

אז מה אתם מבקשים בעצם?

"לעיריית הרצליה יש כיס מספיק עמוק בשביל לשלם על הצהרונים האלה. זה חשוב כדי שהילדים יישארו בריאים ואנחנו ההורים שלהם נוכל להמשיך לעבוד ולשלם ארנונה לעירייה. הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו צריכה להיות לפני הכל. יש הורים שכבר ישבו מספיק בבית ולא עבדו והם לא צריכים עכשיו גם 14 יום של בידוד. אם לעירייה היה מספיק חשוב לפתוח מתקן לבדיקת קורונה בקרב ילדי הגנים זה אומר שהם חושבים שהקורונה בועטת בעיר. אין סיבה לאחד גנים וצהרונים. יותר חמור מזה שהם אמרו לנו את זה מאתמול להיום".

אם אחרת מוסיפה: "אני מזכירה לעירייה שאנחנו משלמים סכום מעל הממוצע הארצי לצהרונים. כמעט כמו כפר שמריהו. מדובר בסך הכל בעוד אשת צוות אחת שהם חוסכים עליה שצריך להשלים בגן כדי שלא יאחדו בין הגנים. אין מחסור בכוח אדם. חצי מדינה בחל"ת. כשהעירייה רוצה היא יודעת להוביל שינוי".

בתוך כך נודע לצומת השרון כי בבתי ספר אחרים גם זועמים על איחוד כיתות במסגרת בית הספר של החופש הגדול. כך קורה למשל בשכבה ב' בבית הספר היסודי יוחנני בהרצליה הירוקה. להורים לילדים מאחת הכיתות בשכבה נודע, לטענתם רק אתמול ב-22:00, שהכיתה פוצלה בשעות הבוקר, לפני הצהרון, בין שלוש כיתות ובשעת הצהריים הם חוזרים לכיתה ההטרוגנית שלהם. "הילדים חולקו בצורה אבסורדית, חלקם ללא חברים בכלל", אומרת אחת האימהות, "לאור מצב הקורונה בעיר נראה לנו הזוי לערבב ככה בין הכיתות. להבנתי בבית ספר ויצמן קרה אותו מקרה ושם בעקבות לחץ ההורים הבעיה נפתרה. לצערי הרב הילדים נשארו היום בבית ולא הלכו לבית הספר וכרגע יותר מ-20 הורים שוב נאלצים לא ללכת לעבודה".

דיברתם עם המפעיל?

"הוא אמר שהוא חייב שיהיה לו ממוצע של 28 ילדים בכיתה ושזה חוקי".

במכתב שכתבו ההורים למחלקת החינוך בעיריית הרצליה וגורמים נוספים נכתב: "לדעתנו ההורים מדובר בשערורייה, ובזלזול של ממש בילדינו ובבריאותם, במיוחד בימים אלו בהם איום ההידבקות בקורונה הוא איום ממשי ביותר, ובמיוחד באזור המגורים בו מצוי בית הספר יוחנני, אשר רק אתמול נסגרו גני ילדים רבים המצויים בקרבתו (בהם, בין היתר, לומדים אחים ואחיות של ילדים הרשומים לבית הספר של החופש הגדול). פיצול הילדים בין כל השכבה ואז איחודם יחד עם ילדים מכיתה אחרת משמעו הגברת והגדלת סיכויי ההידבקות בקורונה באופן משמעותי ביותר, ובפרט במצב בו מצויה הרצליה בכלל והשכונה שלנו בפרט בימים אלה".

תגובת עיריית הרצליה: "קייטנות החופש הגדול פועלות לפי הנחיות משרד החינוך. המתווה שונה מהמתווה הנהוג כל השנה ומחייב ממוצע של 28 ילדים בגן ולא ניתן לפתוח צהרון לפחות מ-15 ילדים. לכן, בהנחיית המשרד חויבנו לאחד עד שלושה גני ילדים, עד 35 ילדים. זאת, כמובן, תוך שמירה על כל כללי ההיגיינה. ההורים משלמים על קייטנה זו סכום מסובסד ונהנים מיום ארוך במחיר נמוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר