חטיבת זאב בהרצליה. צילום עזרא לוי

המסיבה, ההפעלה והתלמידים הרבים שנדבקו: טענות קשות של הורים על רשלנות בחטיבת זאב

באירוע סיום שנה בחטיבה התקיימה הפעלת תיאטרון במסגרתה התלמידים החליפו ביניהם מסכות משחק. לטענת ההורים עד כה נדבקו 30 תלמידים ואנשי צוות ומאות שנפגשו איתם נכנסו לבידוד. בניגוד לטענת העירייה אומרים התלמידים שהציוד לא עבר חיטוי לפני שהחליף ביניהם ידיים

פורסם בתאריך: 7.7.20 18:09

הורים ותלמידים לתלמידי כיתות ט' בחטיבת זאב בהרצליה מאשימים את הנהלת בית הספר ברשלנות שגרמה לטענתם להתפשטות הקורונה בבית הספר, להדבקתם של כ-30 תלמידים ואנשי צוות עד כה בנגיף והכנסתם של מאות שנפגשו עימם לבידוד. בעירייה אומרים מנגד כי מדובר ב-17 תלמידים שנדבקו ועוד מורה אחת ומנהלת בית הספר, ובסך הכל 19 נדבקים.

לטענת ההורים, התלמידים נדבקו בנגיף לאחר שלפני כשבוע התקיימה מסיבת סיום בחטיבה במהלכה אושרה פעילות שנערכה על ידי חברה חיצונית. במהלך הפעילות, טוענים התלמידים, הועברו מסיכות של תחפושות מתלמיד לתלמיד ומכיתה לכיתה, שאיתן התלמידים התבקשו להיכנס לדמות ולערוך אימפרוביזציה. יותר מזה, במהלך הפעילות בכיתה התלמידים לא חבשו מסיכות רפואיות על פניהם, ישבו צמוד אחד לשני מבלי לשמור על מרחק של שני מטרים ואף נגעו אלו באלו במהלך הפעילות.

בעיריית הרצליה טוענים מנגד כי "צוות בית הספר הקפיד על חיטוי קפדני של המסכות ווידא כי המסכות לא יעברו בין הילדים". עוד טוענים בעירייה שהתלמידים נפגשו ביניהם לפני ואחרי המסיבה המדוברת.

אחד התלמידים סיפר לצומת השרון: "הגיעה שחקנית תיאטרון להעביר סדנה על טכניקות משחק של תיאטרון. במשך חצי שעה החלפנו אחד עם השני מסכות ופיאות שהיא הביאה לנו על מנת לדמות סצנות שונות. בנוסף למסכות שהעברנו, גם התחבקנו ונגענו אחד בשני כחלק מסצנות המשחק. המסיכות לא חוטאו לפני שעברו בין תלמיד לתלמיד, בניגוד לטענת העירייה".

לא עלה בדעתכם שזה עלול להיות מסוכן?

"זה לא עבר לי בראש באותו הרגע. היינו שם עם מבוגרים. אנחנו ילדים בסך הכל, באנו ליהנות במסיבת סיום. הם היו צריכים להשגיח שהכל בסדר. לא חשבתי יותר מדי".

אחת האימהות מספרת כי לבנה יש חום ושכל החברים שלו קיבלו תוצאה חיובית שנדבקו בקורונה. הוא עצמו ממתין לתשובה שקרוב לוודאי תצא חיובית אף היא. "מה שעצוב הוא שכל כיתה חגגה בנפרד, אבל העזרים לפעילות הזאת עברו מתלמיד לתלמיד ומכיתה לכיתה", אומרת האם, "להורים הסתבר רק אתמול בערב (שני) שהמסיכות החליפו פנים וידיים ושכולם נגעו אחד בשני וישבו צפופים עם ובלי מסיכות, מערבבים את הרוק אחד של השני. אפילו מנהלת בית הספר אובחנה כחולה, וגם המורה בכיתה של הבן שלי, ובנוסף עוד 6-7 תלמידים. הבן שלי ועוד ארבעה תלמידים עדיין מחכים לתשובה. כולם בבידוד. ויש ממה שאני יודעת גם מאובחנים בכיתות אחרות".

לדבריה כל הסביבה הקרובה של התלמידים, כולל ההורים והאחים, נמצאים בבידוד. "זה מרגיז אותי כי זה חוסר אחריות משווע. זו מחלה מאוד קשה, אני ובעלי בקבוצת סיכון. אם אני אדבק זה יהיה רע מאוד. אנחנו עצמאים שעובדים עכשיו מהבית. זה מאוד קשה לנו, גם לילדים שלי. כל ההורים בטירוף ואפילו שוקלים להגיש תביעה נגד בית הספר".

תגובת עיריית הרצליה: "אירוע סיום שנה המדובר התקיים במתכונת כיתתית ועל פי תקן התו הסגול. צוות בית הספר הקפיד על חיטוי קפדני של המסכות ווידא כי המסכות לא יעברו בין הילדים. תמונת המצב אכן מעידה על כ-17 ילדים שנדבקו בכיתה, אך חשוב לזכור שהם נפגשו אחד עם השני, לפני ואחרי המסיבה. לאור גידול בקצב ההדבקה בעיר ומתוך דאגה לבריאות התושבים, עיריית הרצליה הנחתה על הפסקת על החוגים והפעילויות בחטיבת הביניים. נוסף על כך, העירייה העמידה לרשות ההורים "מוקד קורונה" למענה ותמיכה בכל הקשור לנושא".

תגובת משרד החינוך: "מבדיקה שנערכה עם מנהלת בית הספר עולה כי אירוע סוף השנה התקיים במתכונת כיתתית בהתאם לנהלי התו הסגול. לדברי מנהלת בית הספר נערכה חשיבה בבחירת ההפעלות, המסכות שעברו בין התלמידים עברו חיטוי והילדים לא השתמשו באותה מסכה. כעובדה תלמידים מבית הספר אכן נדבקו, יחד עם זאת לאור העובדה כי התלמידים נפגשו לפני ואחרי האירוע, קשה לומר מה גרם להדבקה ומתי נדבקו הילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אבא של אחד הילדים

    במקום להגיד מקרה חמור. בית הספר, העירייה ומשרד החינוך זורקים הכל על הילדים. שוב הש״ג אשם!!! לכן האירוע החמור קרה, כי אלה שאמורים להוביל מסתתרים מאחורי ילדים בני 15. ממש דוגמטי למופת. בעיני מנהלת בית הספר אמורה לקום ולהגיד אני לוקחת אחריות וצריכה לשים את המפתחות.

  2. אנונימי

    יופי שנדבקו ,והם בבידוד.
    ראיתי אותם ( גיל הטיפשעשרה) באוטובוסים.
    לא איכפת להם מאף אחד – הולכים עם המסכות על הסנטר ועוד צוחקים על זה.
    חבל שבהרצליה אין עכיפה יותר .
    מסתובבים כמה פקחים בסוקולוב רחוב הראשי וזהו

  3. אימא של תלמידה משכבה ט'

    בית הספר הזמין את אמנית המסכות פזית ירון מיניקובסקי. הבטיחו לנו שמירה על התו הסגול, ריחוק ושמירה על מסכות פנים. במקום זה זילזלו באופן מחפיר. ביזיון עם מחיר יקר. לי יש מחלת רקע. בית הספר, ביודעין, חשף אותי למחלה. לא נעשתה שום פנייה, לא ביקשו סליחה על שיקול הדעת הלקוי ועל ההפקרה של בריאות הילדים ומשפחותיהם. הסגל לא מתנהג כראוי.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה אותו בהס שאילץ הורים להכנס לבית הספר כאשר רצו להוציא תלמיד. זאת בניגוד גמור להנחיות. רק תלונה חוזרת לעירייה הביאה לשינוי. בבהס זלזול ביל ההנחיות ושיקר במצח נחושה בכל פעם לאור תגובת ההורים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר