גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

סערה: אדם זר נכנס לגן באישור הסייעת, חילק ממתקים לילדים ושידל אותם לברך את נתניהו

ההורים זועמים. "לי כהורה אסור להיכנס לגן, אז איך איש זר שאנחנו לא יודעים מי הוא, האם הוא חולה או לא ובאילו עוד גנים הוא היה או לא היה, נכנס לגן?", אומר אחד ההורים. העירייה: "רואים בחומרה רבה את האירוע. הורנו לחברת מרכזים קהילתיים המפעילה את הצהרון לחקור לעומק את המקרה"

פורסם בתאריך: 10.8.20 18:30

הורים לילדים בקייטנת גן פעמונית בהרצליה, בו לומדים ילדי גן חובה שחלקם יישארו בו שנה נוספת וחלקם יעלו לכיתה א', טוענים כי אדם זר, שהם אינם מכירים,  נכנס ביום חמישי שעבר לגן באישור אחת הסייעות, שוחח עם הילדים והציע להם חטיפים. בקייטנה עובדות אך ורק סייעות, בלי גננת. על פי גרסאותיהם של ילדים שונים בקייטנה, מדובר באדם דתי שלא חבש מסיכה שניגש אליהם, בירך ברכות לכבודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שידל אותם לברך בעצמם וחילק להם ופלים. ההורים הנסערים החליטו לחשוף את הסיפור בתקשורת מכיוון שתשובת העירייה לא סיפקה אותם, לפיה הסייעת המדוברת שהכניסה את אותו אדם לא תמשיך בתפקידה בשנה הבאה. בעירייה אומרים כי הם רואים בחומרה מאוד רבה את האירוע והורו לבצע תחקיר עומק של הנסיבות שהובילו אליו.

אחד האבות, מתן אברהמס, שבנו גיא לומד בגן, סיפר לצומת השרון: "מה שקרה בגן שלנו זה לא יאומן. אתה שומע סיפורים שקורים במקומות אחרים, אבל כשזה אצלך בדלת של הבית זה יותר מדי. ביום חמישי התחילו לצוף סיפורים בקבוצה של ההורים. שאלנו את גיא בשקט מה היה בגן, אם מישהו בא וסיפר סיפורים. הוא אמר שנכנס איש דתי עם כיפה, בירך ברכות, דיבר על ביבי נתניהו וחילק ופלים. שאלנו אם הוא היה עם מסיכה ושמר על ריחוק, וגיא אמר שלא. חשוב לומר שהסיפורים דומים בין הילדים בגן".

לדבריו ההורים פנו לסייעות ולאחראית על הקייטנות בעירייה. "הסייעת אמרה שהיא יצאה לפנסיה וניתקה לנו את הטלפון בפנים. בקשר לסייעת השנייה אני לא יודע איך היא הייתה מעורבת בהחלטה להכניס את האיש הזר הזה לגן. דגנית דקל, האחראית על החינוך לגיל הרך בעירייה, אמרה שזה בטיפול ושאין לה מה לומר מלבד שהיא מתנצלת ושהסייעת כבר לא תהיה בגן בשנה הבאה".

לדבריו, התשובות אינן מספקות אותו. "רשמתי פוסט בפייסבוק, פניתי לפעילה החברתית ניצן ויסברג ולחברת הכנסת מירב מיכאלי, הפצתי את זה ככל שאני יכול במסגרת החוק. אני הרי לא אעלה עם לפידים על הגן אבל מישהו צריך לתת דין וחשבון על מה שקרה פה. מה שיש לי בעד או נגד הדת לא קשור לדיון. הרי לי כהורה אסור להיכנס לגן, אז איך איש זר שאנחנו לא יודעים מי הוא, האם הוא חולה או לא, באילו עוד גנים הוא היה או לא היה, נכנס לגן? ואם הילד שלי אלרגי למזון ומקבל ממנו ופל? התמודדנו במשך השנים עם הדתה במערכת החינוך. את זה שהילד חזר מהגן ואמר לי 'ברוך השם' אחרי קבלת שבת אני עוד מוכן לקבל, והוא יבין מהבית מה טוב ומה רע. אבל מה שקרה כאן זה סיכון פיזי של ממש ולא מעניין עד כמה הסייעת מכירה אותו או לא. זה לא יכול להתקיים מבחינתי ובטח לא בהרצליה הנאורה והמתקדמת".

ניצן ויסברג, שכתבה אף היא פוסט בפייסבוק בנושא, אמרה לצומת השרון: "לפני ארבע שנים נכנס גבר זר דתי לגן הממלכתי שלנו, תקע בשופר והפחיד מאוד את הבת שלי. מאז שמעתי על מאות מקרים בהם צוותי חינוך איפשרו לאנשים זרים לפלוש למה שאמור להיות מרחב בטוח. פעם אחר פעם אנחנו עדים איך תחת כסות של 'מה רע בקצת מסורת', זרים מבצעים תעמולה פוליטית בילדים קטנים. אין לחינוך הממלכתי הגנות מפני פלישה ערכית נצלנית הזויה כזו ולכן זה חוזר על עצמו. בנוסף, המקרה הזה בו גבר זר, בלי מסיכה, משדל את הילדים לתפילה למען נאשם בפלילים תמורת ממתקים צריך היה להדליק כל נורה אדומה לאחראים בעירייה. ואנחנו רואים שוב את הרשות מתנערת מאחריות על הילדים בעיר. יש פה חצייה של כל מוסכמה פדגוגית ובטיחותית. מגיע להורים בישראל לדעת שהם שולחים את ילדיהם למקום בטוח ומקפידים את הדבר הכי יקר לנו בידיים טובות".

בפייסבוק כתבה וייסברג: "סדום ועמורה. שוחחתי עם אחד האבות שאמר לי 'כל יום עוד סיפור שהגענו לתחתית של התחתית. הפסדנו את כל מה שהיה לנו, אבל לא את הילדים'. שיהיה ברור למשה פדלון ראש עיריית הרצליה, למחלקת החינוך בהרצליה ולמערכת החינוך בכל המדינה – אנחנו נמטיר על כל מי שׁמתעסק לנו בילדים אש וגופרית".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "על פי נהלי העירייה, באופן גורף, אסורה הכניסה לגנים של מי שאינו חלק מהצוות הקבוע (לרבות הורי ילדי הגן!) עיריית הרצליה רואה בחומרה רבה את האירוע המתואר. העירייה הורתה לחברת 'מרכזים קהילתיים' המפעילה את הצהרון לחקור לעומק את פרטי המקרה, נסיבותיו ואת כל הגורמים האחראים. במקביל, הנחתה הנהלת העירייה את אגף החינוך לבצע ביקורת ופיקוח על תוצאות החקירה ולחדד שבעתיים את הנהלים בכל מוסדות החינוך בעיר על מנת שמקרה שכזה לא ישנה בעתיד".

את תגובת מרכזים קהילתיים לא ניתן היה להשיג, והתגובה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. תפסיקו לכפות עלי ו את הדת בגנים

    הגיע הזמן שעיריית הרצליה תעשה בדק בית עמוק בגנים, ואולי לשם שינוי יעשו סקר מה דעת ההורים על הנעשה בגן, לא יתכן שאף אחד לא בודק, שואל את דעת ההורים שמן הסתם לא רוצים לפעמים לפתוח מול הגננת שעושה כרצונה הרבה פעמים דברים שלא מתאימים לרוח החינוך של הרצליה. שימו לב לגנים שלכם שהם ממלכתים ואינם דתיים!!! וכן עושה לי פריחה בכל הגוף הברוך השם ושהבן שלי לא רוצה או מעוניין בכיפה, וגם הכסתח של מסורת, יש דרכים נעימות יותר להעביר מסורת שלא קשורה לברוך השם

  2. פדלון מבצע פשעים נגד החילונים

    פשלון הלך להתרפס אצל הרבי מילוביץ הכלב ושלח לו פקס התנצלות. לפשלון יש את החרדים והקבלנים תושבי הרצליה לא מעניינים אותו. פדלון הוא פושע נגד החילונים! עכשיו הוא רוצה להבחר לכנסת על חשבון משלמי המיסים של הרצליה ומחלק לתושבי קרית שמונה את הכסף מהארנונה שלנו. פדלון הוא לא פחות מאויב החילונים. לידו יושב סגן ראש העיר בשכר של מיליונים שמו עופר לוי ממרצ (אדם שבינו לבין קידמה והשכלה אין שום דבר) אדם שנבחר באופן תמוהה להנהגת מרצ ואת כל מרצו מפנה להכשלת האג׳נדה החילונית בעיר ; פעם מצביע להגביל אוטובוסים בשבת, פעם מצביע נגד נישואים אזרחים בעירייה. תושבי הרצליה מתעוררים ולא יצביעו למרצ בעיר יותר כי מרצ בהרצליה זה ליכוד ב׳.

  3. מאור שירי

    בטח לא בהרצליה הנאורה והמתקדמת… כי במקום אחר זה לגיטימי?
    לעתים החושך שולט דווקא בנאורים..

  4. דר מאיר מונסליזה

    אני גר 75 שנה בלב תל אביב אז מדוע אתם מאלצים אותי לקרוא חומר של תושבי הרצליה?

  5. שוקי

    לא מבין את התושבים שהצביעו למר"צ בעיר, הם הצביעו נגד כל ההצבעות נגד הציבור החילוני שנתן להם את קולם בקלפי.
    אני מקווה שבבחירות הבאות אנשים יתעשתו ויצביעו ליש עתיד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר