האלווין
האלווין. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הורים בביה"ס נבון נגד חגיגות האלווין: "אני לא מוכן שהילדה שלי תגדל על חגים של נוצרים"

הנהגת ההורים בבית הספר מתכננת לקיים ביום חמישי פעילות איסוף ממתקים ברוח החג. חבר המועצה אלעד צדיקוב פנה לשר החינוך: "כשל פנימי עמוק של המערכת". יו"ר הנהגת ההורים בתגובה: "זהו מועד עממי חילוני שאין לו קשר לנצרות. הורים בודדים מנסים לקלקל"

פורסם בתאריך: 26.10.20 14:20

חבר מועצת עיריית הרצליה אלעד צדיקוב מוחה על חגיגות "האלווין" (ליל כל הקדושים) שמתכננת לקיים הנהגת ההורים בבית הספר היסודי יצחק נבון ביום חמישי הקרוב, מהשעה 17:00, וטוען כי זאת החדרה של הנצרות לבית הספר. באירוע יקשטו המשפחות המשתתפות את מפתן הדלת ויכינו ממתקים לחלוקה והילדים יוכלו להישאר בבית ולקבל חברים על סף הדלת או לצאת ל-Treat or Trick מחופשים ולאסוף את הממתקים.


קיראו גם:

למה הפסקתי לחגוג את "האלווין" | טור מיוחד של הרב ברי שלזינגר


במכתב ששלח לשר החינוך יואב גלנט, ראש העירייה משה פדלון, מנהלת בית הספר שירלי רוזמן וכן מנכ"ל משרד החינוך ומנכ"ל העירייה, טוען צדיקוב כי האירוע הזה הוא המשך החדרת הנצרות למערכת החינוך בהרצליה. הוא מציין במכתבו כי קבוצת הורים מתוך בית הספר פנתה אליו במטרה לסייע ולשים סוף להמרה התרבותית שחווים ילדיהם. הוא מבקש במכתבו "שתיאמר אמירה ברורה והצבת גבולות גזרה כלפי מערכת החינוך בהרצליה ובכלל, וכן טיפול משמעתי כלפי הנהלת בית הספר".

נציין כי זו לא הפעם הראשונה שצדיקוב יוצא נגד אירועים בבתי הספר שלטענתו הם חלק מהחדרת הנצרות. לפני כשנה צדיקוב יצא נגד תערוכה שעסקה בחנוכה ובחג המולד בחטיבת הביניים יד גיורא בעיר. "מגמת אימוץ וחגיגת חגי הנוצרים בבתי הספר בהרצליה, ממשיכה להתרחב, כקרקע להחדרת נצרות ולטשטוש הזהות היהודית של תלמידי ישראל", כתב, "בעבר ציינו בתי ספר בעיר את חנוכריסמיס, פסח-פסחא, נובי-גוד, תערוכת צלבים כמיצג לבנות מצווה ועוד. כעת מוביל בית הספר יצחק נבון מיזם עצמאי של חגיגת ליל כל הקדושים הנוצרי, Haloween. חג נוצרי מובהק המציין את מות קדושי הנצרות ואת פיצול הכנסייה הפרוטסטנטית והקתולית".

אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב

צדיקוב מוסיף: "דחיקת ערכי היהדות המגמתית, והכלה במקומם של חגים נוצרים היא מגמה המצביעה על ריקנות חינוכית. עם כל הכבוד לגאוות בית הספר על ניסיון ניהולי גלובאלי של מנהליו, מרחבי למידה מעוצבים וטכנולוגיים והפעלת מוסד ללא צלצולים, את עיקר העיקרים – חינוך ילדי ישראל והכרות עם זהותם, עם היסטוריית עמם, בית הספר מחטיא במזיד על דעתו ובניגוד לתכנית הלימודים המוכתבת. גם ציבור שאינו דתי, עודנו ציבור יהודי. ההזדקקות הנואשת ל'גיוון' על ידי מועדים נוצרים חסרי משמעות לילדינו, מעידה על כשל פנימי עמוק במערכת החינוך. בנוסף, מגמת 'המערב הפרוע' בו כל מורה, ועד הורים או מנהל מוסד מחליטים לדחוק את רוח ישראל מתלמידיהם ולהאביסם בתוכן נוצרי – היא מגמה אסורה על פי חוק ואפילו על הרצף הפלילי. קולו הברור של משרד החינוך חייב להישמע!".

מודעת ההאלווין

"לפני כשלושה ימים קיבלנו בוואטסאפ הקבוצתי של הכיתה הודעה שעומדים לחגוג את ההלווין כדי לצאת מהשגרה, פרטים בהמשך", מספר צחי שני, אב לילדה בכיתה ב' בבית הספר, "הופתענו והתאכזבנו והחלטתי שבגלל מקרים דומים שהיו בעבר וששמעתי עליהם רק לאחרונה חייבים לעצור את הנגע הזה. פניתי לכל מיני גורמים וצדיקוב חזר אלי. מה שקורה פה זה פשוט לא ייאמן. זה לא הגיוני שהבת שלי, שאני מחנך אותה על ערכים של יהדות, תגיע הביתה ותגיד לי שהיא רוצה לקשט דלעת או שהיא תהיה מנודה חברתית, היא ועוד ילדים של מספר משפחות שלא מוכנות לתת לזה יד. מצד אחד הם קוראים לזה גיבוש ומצד שני, יש ילדים שנמצאים מחוץ לדבר הזה בגלל הערכים והיסודות שהם גדלו עליהם. איפה הילדים בכל הסיפור הזה? אני ועוד כמה הורים לא מוכנים לתת לזה יד. זה דבר שצריך לעקור אותו מהר מאוד.

"כרגע פנינו לשר החינוך ולעיריית הרצליה ולכל הנוגעים בדבר. קיבלנו מכתב תגובה ממנהלת בית הספר שבו היא כותבת שהיא לא קשורה לזה ושבית הספר לא קשור לזה ושזה לא בא לפתחם. שהפעילות אינה פעילות בית ספרית, לא בעידוד בית הספר ולא מתרחשת בשעות הלמידה ולא בשטח בית הספר ושזו יוזמה פרטית. המכתב הזה אינו מספק אותנו. יש פה עניין של העלמת עין בלשון המעטה. הפרסום היה תחת השם בית הספר נבון והנהגת ההורים היא הנהגת הורים בית ספרית וכל הקבוצות שבהן הופצו הדברים האלה הן קבוצות חינוכיות של בית הספר. לא הגיוני שהמנהלת תעלים עין ותטמון את ראשה בחול והיא צריכה לטפל בזה, לפחות שלא יצאו דברים כאלה תחת שם בית הספר.

"אני לא דתי ולא חרדי, אני חילוני ואני לא מוכן שהילדה שלי תגדל על חגים של נוצרים והוויה נוצרית. היום אני מבין שזה מספר עשבים שוטים רבים מאוד שבסופו של יום יהיו עצים ובעוד 20 שנה לא תהיה פה יהדות בכלל. כרגע סיימנו את חגי תשרי. מה חסרים לנו חגים? אני צריך לחנך את הילדה שלי על חגים נוצריים?! אני לא מזלזל בשום דת וכמו שהם לא יחגגו את פורים אצלם למה אני צריך לחגוג פה חגים של נוצרים. יש פה גרעין בתוך השכונה ובעיר שמנסים להכניס את הנצרות לתוך בית הספר. אני לא מוכן לזה ואלחם בזה עם ההורים שמאחורי. מערכת החינוך פה פשטה את הרגל. עכשיו אנחנו מחכים לתגובה של שר החינוך ולראות איך הם פותרים את הדבר הזה".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר ויו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר, מסר בתגובה: "לצערי מר צדיקוב משתלח בציבור שלם בלי לבדוק את העובדות ותוך הפגנת בורות. הרי העובדות לאשורן:

1) אין לבית הספר נבון, לעומדת בראשו או לעיריית הרצליה שום קשר למיזם. זו התארגנות של מספר הורים ופעילות אחה"צ בבתי התלמידים.

2) אין שום קשר בין Halloween לבין הנצרות. מוטב היה לו חבר המועצה צדיקוב היה בודק לעומק ולא מסתפק בערך בויקיפדיה. בניגוד לישראל בה רוב החגים דתיים, אין זה המצב בכל העולם. זהו מועד עממי חילוני שלא רק שאין לו קשר לכנסיה ולעולם הדתי, אלא אף הוא נחגג בעיקר בארה"ב ובשנים האחרונות בצורה ספוראדית במספר מדינות נוסף, אך אינו נחגג ברוב המוחלט של העולם הנוצרי.

3) כל הרעיון היה בעת בה הילדים מבודדים, לעשות פעילות גיבוש, כיף וביקור חברים. מי שירצה – ישתתף, מי שירצה – יתחפש. בעוד אני לא הייתי משתתף בפעילות שאינה מתאימה לי, בחרו הורים בודדים לנסות ולקלקל לילדי בית הספר כולו תוך שהם מפעילים לחץ בקבוצת הכיתה, פונים אל חברי מועצה דתיים ואף מחקו את המסמך השיתופי בו נרשמו אלו המעוניינים להצטרף לפעילות. אין מקום לבריוניות מסוג זה בכלל, ובפרט לא בבבי"ס נבון!

4) היו מכל בית הספר שלוש משפחות אשר אמרו שזה מפריע להן לחגוג חג נוצרי (לדבריהן). הסברנו שאין קשר לנצרות ואף שינינו את כרזת ההזמנה לכזו שאינה קשורה לאירוע האמריקאי. צר לנו על הכנסת הדת במקום שאינו קשור לדת. מי שעדיין לא מתאים לו, יכול לא להשתתף או להציע פעילות חלופית. כפי שבפעילות ספורט או קבלת שבת כיתתית לא כולם משתתפים, כך גם כאן. לשבת מאחורי מקלדת ולנסות לכפות על ציבור שלם דעות נבערות, זו אינה דרכנו!

5) אני גאה במרקם ובשיתוף הפעולה שבין הדתיים והחילוניים בעיר, וזו גם תפיסת עולמי בהנהגת ההורים העירונית. צדיקוב אינו מייצג את רוב הציבור הדתי שמעוניין לחיות בהרצליה (בה יש מיעוט דתי) תוך שיתוף וכבוד הדדי עם הציבור החילוני. מוטב היה שחבר מועצה לא ינסה לייצר בעיר מלחמות דת, כאלה הפוגעות בכולנו, ובראש ובראשונה בציבור הדתי בעיר.

6) בנימה אישית, הייתי מציע לצדיקוב, לפני שהוא מבקר את מערכת החינוך בהרצליה, שילמד מה באמת נעשה בבתי הספר, עד כמה הם מחנכים לערכים, הן יהודיים והן אבסולוטיים, עד כמה ילדי העיר מתנדבים ופעילים לטובת הכלל, הסביבה והמדינה. הלוואי ואותן ערים מהמגזר אותו מתיימר צדיקוב לייצג, והפועלות כמערב פרוע (בהשאלה מדבריו) תוך זלזול מוחלט ברשויות החוק, היו מחנכות את ילדיהן לערכים כפי שנעשה אצלנו בעיר!".

תגובת עיריית הרצליה: "מאגף החינוך נמסר כי ייתכן ומדובר ביוזמות פרטיות של תושבים שאינן חלק משעות הפעילות של בית הספר. בכל מקרה, הנושא עבר לבדיקת המפקח על בית הספר במשרד החינוך".

משרד החינוך העביר בתגובה את התייחסות מנהלת בית הספר, לפיה: "לבית הספר אין כל קשר לפעילות המצויינת במכתב. הפעילות אינה חלק מפעילות בית ספר, לא בשיתופו ולא בעידודו, היא לא מתרחשת בשעות הלמידה של בית הספר ולא בשטח בית הספר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

26 תגובות
  1. חוגגת עם הקהילה למען הילדים

    כל הכבוד לזיו עומר!
    'העשבים השוטים' הם אותו קומץ צעקני שלא מבין בכלל את רוח קהילת בית הספר

  2. יעקב

    זיו היקר
    לומר 2-3 משפחות המתנגדות זאת עצימת עיניים והתעלמות מוחלטת מכל הנעשה.
    לא כולם מוכנים להחשף בצורה זו אחרת אך לא מעט הורים פנו באופן פרטי והתלוננו, ואף לא נרשמו על מנת להיות חלק מהפעילות.
    מלכתחילה הצגתם את הדבר כפעילות גיבוש בית ספרית.
    הייתי מצפה ממך כנציג הוועד לבדוק את הדברים לעומקם ובמידה ואפילו אם יש מיעוט של ילדים שלא ישתתפו בגלל אופי הגיבוש לשנות מייד ולדאוג לכלל התלמידים מבלי שאף משפחה תיפגע.
    לומר שמי שלא רוצה לא ישתתף זאת דרך מכוערת למדר את הילדים ולדאוג אך ורק לצרכים שלך.
    עצוב שזה הפרצוף שמייצג אותנו ההורים.

  3. אודי

    מעניין, גם ה- Valentine's day נחשב "חג נוצרי", ועדיין לא מתקוממים נגדו בצורה כ"כ נמרצת.
    לא צריך להכניס את הדת לכל מקום. בסה"כ פעילות נחמדה שהילדים אוהבים. כך צריך להתייחס לזה ותו לא.

  4. אני

    להורים המתלוננים, איך חיים היהודים בגולה? חוגגים את החגים של כולם ולא בגלל זה, עוזבים את היהדות ! פעם לא חגגנו בארץ חגים של אחרים , היום כן, אז מה ???

  5. ניר

    אני שומר כשרות, צם ביום כיפור וחוגג האלווין כבר יותר מעשור.

    מי שזה פוגע בנימי נפשו, שלא יחגוג, אבל לנסות להרוס לאחרים זה מקומם ביותר.

    אני מבין שזה יכול להפריע לאחרים בדיוק כמו שלי מפריע כשאוכלים לידי חזיר. אבל מעולם לא ניסיתי לכפות את מה שנכון לי – על אדם אחר.

    קצת עצוב הכוחניות שמנסים להפגין כאן בשם הדת.
    וזה שעושים את זה ע"י ניסיון לתקוע סכין בגב במקום לבוא ולשים את הדברים על השולחן, בפנים- הופך את זה ליותר מעצוב: יש בזה פחדנות, עילבון ורוע.

    חג האלווין שמח

  6. יואב א.ר.

    אה, ראש השנה הנוצרי – כן, יום האהבה על שם הקדוש ולנטיין (נשמע לי די נוצרי…) – כן, חג פורים אמריקאי – לא? למה לא??

    בסך הכל מדובר בפעילות חביבה לילדים שנעולים בבית כבר שבועות, בלי שום מסרים או אג'נדה. גם נחמד לנו ההורים לחשוף את ילדינו לחגים של תרבויות אחרות.

    פעם אחרונה שבדקתי לא נשקפה כל סכנה ליהדות במדינת ישראל, יש לנו מאות אלפים ששקועים בלימודי תורה, ובנט חביב שעמל ושקד להעמיק את התכנים היהודיים בחינוך הממלכתי.

  7. חבד

    זה דת? איפה אהבת חינם? קבלת האחר? איזו מין דת זו מחרחרת ריב ומדון?? זו מסורת? קהילה? בושה לנבחר הציבור שמייצג כך את הדתיים, אני לא מזדהה עם זה. כל המשפחה שלי חרדים מארהב אף אחד מהם לא מתנהג ככה…

  8. אלירן

    חבורה של ערסים פרימיטיביים שגרים בירוקה ובאו בטעות לנבון, מה קשור חג נוצרי ?

  9. לא חוגג אבל לא רואה שום בעיה לחגוג

    איזו בורות… האלווין זה לא ליל כל הקדושים שנחגג יום לאחריו. בעיקרון החג נובע ממסורות קלטיות עתיקות. זה נחגג בהמון מדינות כחג עממי ולא דתי. רק אצלנו הדתיים בהיסטריה, כרגיל…

  10. דוד תושב השכונה

    כתושב הרצליה הירוקה אני מתבייש שיש לי כזה בית ספר בשכונה
    לכל המתייפיפים למיניהם זה חג נוצרי ואין לו מקום בבית ספר במדינת ישראל

  11. אמא לילדה בבית הספר נבון

    בושה וכלימה כל הסיפור הזה אני לא מאמינה שבמדינת ישראל אני צריכה לגרום לבת שלי בידוד חברתי בגלל שגעון של אמא אחת לחגוג פהב אצלינו חג של נוצרים
    אני אלחם על זה בכל הכח שבבית ספר במדינת היהודים לא יחגגו חגים נוצריים
    חגים שנקבעו על ידי רוצחי עמנו

  12. ויקטור

    כשהמורה לתנ"ך בבית ספר נבון היא ערבייה ומנהלת בית הספר מגיעה מעולם ההייטק בלי רקע בחינוך אפשר להבין שחוגגים חגים נוצריים

  13. הרצלייני

    דיי לכפייה החילונית!!!!
    תנו לנו לחנך את הילדים שלנו על פי המסורת היהודית
    אתם מיעוט שולי וטורדני

  14. מיכאל

    החלטה ריקנית של הנהגת ההורים. חוסר התחשבות ובעיקר רדידות תרבותית

  15. יש מספיק ערים אחרות פשוט תעופו

    כמה כפייה כמה כמה כמה עוד ניתן לשאת אתכם ?!?!! אולי אני אצא נגד זה שבתי הכנסת תופסים לי שטחים, שבריכות הביוב כשמם מקוואות זה גועל נפש, מה אתם דוחפים את אפכם הגדול לחיים שלנו?!? אנחנו אטאיסטים ונמשיך להיו
    כאלו ולגדל את ילדינו המיל ולים שלכם רק מראים כמה שנאה יש לכם לאחרים כמה אתם לא מקבלים את האחר שאין לכם ערך לסובלנות כמה אתם קומץ שחור מעיק שכופה את דעתו הפרימיטיבית ניאדרטלית!!! למי שמזיז לו לכו חפשו עיר שחורה אחרת וצאו לנו מהווריד!!!!!!!!!!!!!!!! משומעממים נמאסתם

  16. למה שנעוף?

    זה מש לא כפייה זכותי כחילוני לחנך את ילדיי בבית ספר יהודי בלי איסלאם ובלי נצרות
    חבל שאתה מדרדר את רמת שיח לכאלה מקומות נמוכים
    אתה יכול לעבור לגרמניה לספרד לצרפת ולפולין שם תהיה אטאיסט בכיף

  17. נועה

    כל מי שטוען שילדיו "הודרו", מתי לאחרונה יזמתם פעילות?
    יושבים על התחת ומותחים ביקורת על פעילות שאחרים יוזמים.
    זה לא חג ולא נוצרי.
    הרוב המוחלט של הורי ביה"ס קיבל בשמחה את היוזמה.
    לא טוב לכם? אל תשתתפו!
    לא טוב לכם שהבת שלי משתתפת? חמישה ק"מ מזרחה יש עיר נחמדה, "פנינת השרון" עם 40% דתיים. ישמחו לקבל אתכם שם!

  18. איראן זה לא כאן

    חבורה של בריונים אלימים.
    מאחל למי שפנה לפוליטיקאי לגור בעיר שאלעד צדיקוב הוא ראש העיר בה.
    יקבל מסורת לוורידים במקום אנגלית, חשבון ומדעים.
    יקבל מכות אם ילך יד ביד עם אשתו ברחוב.
    יגדל ילדים עלוקות שלא תורמים כלום לחברה.
    תתעוררו!!!!

  19. שמח

    כמה טפשות יש באנשים. מה הקשר לאסלאם ונצרות? חנכו את ילדיכם בדרכיכם ואל תטיפו לאחרים.

  20. לא צדיקוב

    צדיקוב מר נפש. נסה להסתכל פנימה ולנסות להבין מה כל כך רע בחייך, שאתה חייב להשבית כל שמחה לאחרים.

  21. מפקח

    תגובת עירית הרצליה הזויה: אם אין קשר לבית הספר, לשם מה העברתם לחקירה למפקח? אפרופו מפקח, נשמע שיש לו זמן פנוי. אם כך כדאי שינסה לשפר את תשתית האינטרנט בבתי הספר בעיר, שמתאימה יותר למאה הקודמת

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי גם נתחיל לצום בראמאדן? מה זה השטויות האלה לחגוג חגים לא יהודיים?!? מאיפה הבושה הזאת. מי שרוצה לחגוג שיעשה זאת בביתו, הילד שלי לא צריך לגדול בין גויים!!!!

  23. הרי שזהו ד'

    מתוך וויקיפדיה:
    "המונח עם ניתן להגדרה כקבוצה חברתית בעלת מספר מאפיינים משותפים ייחודיים…"
    אמנם מבחינתי "איש באמונתו יחיה", רק חבל מאוד שנאבד את עצמנו כעם אחד, יחיד ומיוחד, שורד ומאוחד ובמיוחד – חד.
    לאלה שבעד לחגוג חגים נוצריים: אתם בארץ כי "זה מה יש", או שגם אם ישלמו לכם תסרבו עם "אין לי ארץ אחרת"?
    הרי שאין זו חגיגה קלילה אחת, אלא חלק ממגמה, שבהמשכה, נמצא את עצמנו ללא מאפיינים משותפים ובטח לא ייחודיים.
    בעבודה שלי כ- 30% מהמילים המדוברות הן באנגלית, בכתב זה כ- 95% באנגלית.
    מה נותר לנו? מה מייחד אותנו בעינכם? מה ייחד אותנו בעינכם כשנכדיכם יהיו בגילכם?
    אל תקלו ראש, קחו את ה- 3 דק' לחשוב על זה עד להתראה הבאה מהסלולרי.

  24. מתן

    צדיקוב הוא עסקן פוליטי זול, מהסוג שמוציא שם רע לחרדים וממאיס את הדת על הציבור החילוני והמסורתי, והכל במתק שפתיים של "אהבת ישראל"…
    האמת, בזכותו צוות המורים ביד גיורא זכה לארוחה במסעדה על חשבון העירייה – אז תודה רבה (-:

  25. מעין

    אני חוגג את יום שישי ה 13 ואת HALLOWEEN כל שנה אז זה חג נוצרי אז מה אמשיך לחגוג את החגים האלה כל שנה ומי שיש לו בעיה עם זה שיקפוץ כולל אלעד צדיקוב הזה שאין לי מושג מי הוא ומה הוא אף אחד לא יגיד לי לא לחגוג את החגים האלה שום צדיק ושום דוס מבני ברק שוב אם יש לכם בעיה אם זה אתם יכולים לקפוץ לי וכמה שיותר גבוה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר