ראש העירייה משה פדלון בהפגנת הורי גורדון צילום עדי ברזילי

אחרי ההפגנה: אלו הסיכומים שהושגו בפגישה בין משה פדלון לנציגי ההורים של בי"ס גורדון | צפו

ההורים מחו על קיצוץ שעות אמנות והוצאת מורים רבים לחל"ת ודרשו מהעירייה לקחת אחריות על גביית התשלומים מההורים. בהמשך נפגשו נציגי ההורים עם ראש העירייה משה פדלון והגיעו לסיכומים

פורסם בתאריך: 24.1.21 18:23

עדכון אחרון: 24.1.21 21:05

הורי בית הספר גורדון לאומנויות בהרצליה הפגינו היום מול בניין העירייה, זאת לאור קיצוץ בשעות והוצאת מורים לחל"ת. במהלך ההפגנה ירד לשוחח עם ההורים ראש העירייה משה פדלון, שהסביר כי העירייה אינה יכולה לגבות מההורים במקום בית הספר. לאחר מכן עלו פדלון ונציגי ההורים ללשכתו לפגישה משותפת. 

בסיום הפגישה פרסמה העירייה את עיקרי הסיכום שהושג: "לאחר דיון עם ראש העיר ואגף החינוך, להלן הסיכום: – ילדי חוץ אשר הוריהם לא הסדירו את התשלום – אגף החינוך ישלח באופן מיידי מכתב ולפיו המשפחות הרלוונטיות יידרשו להסדיר את חובם במיידי ולא, יידרשו לעזוב ב-1 לספטמבר ויועברו לבית הספר האזורי.
– הורים אשר לא הסדירו את התשלום ומתגוררים בשכונה – יצא מכתב מהעירייה בחתימת ראש העיר וראש אגף החינוך בהתראה על חובם הפתוח. בד בבד, משפחות אשר נקלעו לקשיים, העירייה תציע עזרתה. תינתן תוספת כספית לבית הספר על סך 30,000 שקלים לתמיכה במשפחות המבקשות סיוע. תינתן תוספת על סך 80,000 שח לתמיכה במורי האומנות שיצאו לחל"ת כדי לשמר אותם. באחריות העירייה לבצע בדיקה מול עיריית ת"א כדי להכיר את מודל הגביה הנהוג בת״א.  נציגי הוועד (עו״ד הדר גונן ועו״ד דור שביט) יפגשו עם המחלקה המשפטית ואגף החינוך כדי לדון בחלופות משפטיות נוספות להסדרת נושא הגביה. בעת ההרשמה ייפתחו חלופות נוספות למי שלא מעוניין בבית ספר לאמנויות כמו כן יצויין גובה תשלום שכר הלימוד המקובל. ראש העיר ציין שחשוב לו לשמר את הצביון הייחודי של בית הספר, את רמת הלימודים הנהוגה בו ואת תוכנית האומנויות".

הנהגת ההורים של בית הספר פרסמה לאחר הפגישה את ההודעה הבאה: "בית ספר גורדון יקר ללבנו והוא חלק בלתי נפרד מקהילת התושבים בנווה עמל. בית הספר מהווה מודל לחינוך אחר כבר שנים וזכה בפרסי חינוך. קהילת ההורים גאה בתוכנית הלימודים המשלבת לימודי ליבה ואמנויות ורוצה לשמור על בית הספר, על הייחודיות שלו, ועל החיבור של בית הספר לקהילה. ההנהגה המוסדית ביקשה להפגש עם ראש העיר ולגבש פיתרון משותף לבעיית הגבייה בבית הספר. היום נפגשנו נציגי הוועד המוסדי של בית ספר גורדון עם ראש העיר, סגנית ראש העיר, ראש אגף החינוך וסגניתו ומנהלת בית הספר. במהלך הדיון הצגנו בפני ראש העיר את המורכבות של גביית תשלומי ההורים על ידי בית הספר וביקשנו את התערבות העירייה תוך שימוש בכלים חוקיים שעומדים לרשותה. ראש העיר ציין שהוא גאה בהישגי בית הספר, מכיר ומוקיר את הישגי התלמידים ומעוניין לשמר את הצביון הייחודי של בית הספר לאומנויות. תשלומי התל״ן מממנים את תוכנית האומנויות ועל כן העירייה תתגייס לסייע בהסדרת התשלומים. אגף החינוך ביחד עם ראש העיר יישלחו מכתב לכל ההורים אשר לא הסדירו את התשלום תוך התראה על החוב התלוי. כמו כן, ילדי חוץ, אשר הוריהם לא הסדירו או יסדירו את תשלום שכר הלימוד בדחיפות, יועברו ב-1 לספטמבר לבית הספר לפי אזור מגוריהם. מכתב מאגף החינוך יישלח בהתאם. יתר על כן, העירייה התחייבה לבחון חלופות משפטיות נוספות להמשך הסדרת גביית התל"ן, לרבות ללמוד מה נעשה בעיריית ת״א.
בד בבד, ראש העיר התחייב לסייע למשפחות אשר הגישו ויגישו בקשה דרך בית הספר לתמיכה ע״י הגדלת תקציב ההנחות, ובנוסף תקציב מיוחד לתמיכה במורי האומנות שיצאו לחל״ת (כך שנוכל לראות אותם חוזרים בשנה הבאה). בנוסף הובטחה לוועד פגישה עם אגף החינוך והצוות המשפטי של העירייה.

אכן, המלאכה עוד רבה, אך אנו סבורים שיש כאן תזוזה לכיוונים מעודדים!! תודה לכל העוסקים במלאכה!"

# # #

נזכיר כי ההסבר לקיצוץ היה בעיות בגבייה עבור תל"ן. דרישת ההורים מהעירייה הייתה שתכיר בייחודיותו של בית הספר ותיקח אחריות על גביית התשלומים מאותם הורים שמסרבים ומתחמקים מתשלום. ההורים טוענים שהמצב הנוכחי מאיים על המשך קיומו של בית הספר. כזכור, לפני כחודש, בעקבות בעיות הגבייה, שעמדה אז על כ-35 אחוז מהסכום הדרוש עבור התל"ן,  הוצאו 12 מורים מבית הספר גורדון לחל"ת ושעות האומנות של התלמידים קוצצו משמעותית. הגבייה הגיעה עד עתה ל-85 אחוז מהסכום המקוצץ, כך שעדיין לא נגבה במלואו גם הסכום המקוצץ.

צפו בהפגנה:

קיראו כתבה קודמת בנושא:

הורי גורדון מאוכזבים: מורים הוצאו לחל"ת, שעות האמנות קוצצו

ההורים ציינו שבעיות הגבייה אינן חדשות ובכל שנה ישנה כמות לא מבוטלת של משפחות שאינן משלמות עבור לימודי האומנות בבית הספר. הם מציינים שמאחר  והעירייה נמנעת מלקחת אחריות ולגבות את הכספים, התופעה הולכת ומתרחבת. "אנו מבקשים את התערבות העירייה, אך ורק מול סרבני תשלום", הסבירו היום ההורים, "משפחות שמתקשות לשלם ומוכרות לבית הספר, למענן יש ועדת הנחות ומסלולי סיוע נוספים. לבית הספר אין סמכות להפעיל סנקציות על ההורים שלא משלמים והיחידה שרשאית להפעיל כלים של ממש היא העירייה".

הפגנת הורי וילדי גורדון מול בניין העירייה צילום פרטי

ההורים מוסיפים שמדובר בבית ספר על אזורי וכל מי שנרשם לבית הספר יודע שלבית הספר יש תוכנית ייחודית אשר עליה גובים תשלומי הורים נוספים. "מי שנרשם לבית הספר יודע שיש תשלום עבור תל"ן וזו עסקת חבילה, אז לא מובן מדוע ההורים מתחמקים מתשלום", מסביר אחד ההורים, "לצערי מדובר בבעיה שחוזרת על עצמה משנה לשנה. מצד אחד העירייה מתגאה על ההישגים של בית הספר ומצד שני היא לא מסייעת בגביה ולכן היא צריכה להיכנס לתמונה".
נציגי סיעות האופוזיציה "יש עתיד בהרצליה", "קהילה, צעירים וסביבה נטו" ו-"החופש לבחור", ביקשו לקיים דיון דחוף במספר נושאים וביניהם גם בתשלומי ההורים. חברי האופוזיציה ציינו שכבר מספר שנים ישנה בעיה בגביית התל"ן וזו הסיבה שבגללה החתים בית הספר בתחילת שנת הלימודים הנוכחית את הורי כיתות א' על כך שהם יודעים שתשלום התל"ן הינו חובה וכי יש להם אפשרות להירשם לבית ספר אחר בסביבה. בהצעה לסדר הם מבקשים שעיריית הרצליה תספק תמיכה כספית מיידית בסך של 250,000 שקלים להבטחת קיום שנת הלימודים הנוכחית, שתיקח על עצמה לגבות את כספי ההורים על בסיס שנת הלימודים הנוכחית ותיתן גיבוי כספי לתקציב ההנחות הנדרש להורי בית הספר אשר מצבם הכלכלי מחייב מתן הנחות בהתאם לקריטריונים".

חבר המועצה רונן וסרמן (יש עתיד) אמר: "כאבא לשתי ילדות בבי"ס גורדון, וכחבר מועצת העיר, ראיתי כחובה להשתתף היום בהפגנה. ההורים והילדים הפגינו על הזכות להמשיך וללמוד אומנויות תוך דרישה שהעירייה ובית הספר יעמדו בהבטחותיהם. לצערי בשלב זה אין חדש, אך ביחד עם סיעות האופוזיציה אנחנו נקיים ישיבת מועצה מיוחדת בעוד תשעה ימים בנוכחות ראש העיר בנושא לימודי האומנויות בבי"ס גורדון".

מעיריית הרצליה נמסר בהקשר זה: "על פי חוק העירייה אינה יכולה לגבות בכח כסף מסרבנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר