צילום אילוסטרציה של גן ילדים Paha_L depositphotos.com

ההורים חוששים: עיריית הרצליה מוציאה 70 סייעות לשלושה ימים לאילת

חרף מצוקת כוח אדם ופגיעה בפעילות גני ילדים בעיר, בעירייה מתכוונים להוציא עשרות סייעות להשתלמות בדרום לשלושה ימים באמצע שבוע. "משביתים עיר שלמה, זה מחדל", אומרים הורים

פורסם בתאריך: 30.12.21 07:55

אי ודאות גדולה לצד חששות שוררים בקרב הורים בגני ילדים בכל העיר, לאחר שנודע כי עיריית הרצליה מתעתדת להוציא כ-70 סייעות להשתלמות באילת. ההורים המוטרדים מנסים לחפש בכוחות עצמם חלופות ולאחרונה מתפרסמות הודעות פרטיות ברשת, כגון –  "עיריית הרצליה מחפשת 70 נשים שיחליפו 70 סייעות שיוצאות לנופש מטעם עיריית הרצליה בתאריכים 18-20.1". יש לציין, כי מדובר בנסיעה של כלל המחלקות בעירייה.

גורמים המעורים בנושא טענו כי להבנתם כל סייעת שנרשמת לטיול אמורה לדאוג להחלפה בכוחות עצמה. "זה יכול להיות משכנה עד אחות או חברה. אין פיקוח מי יחליף, כלום, כי כל העירייה סגורה בשלושת הימים האלו, כל המחלקות נוסעות". בוועד הגנים העירוני מנסים לשנות את רוע הגזרה, ואומרים כי זה לא הזמן לצאת להשתלמות ולמנוע ממספר רב של גנים ניהול סדר יום תקין.

אמא לילד משכונת גליל ים מספרת: "שמענו בדרך לא דרך שהעירייה מתכננת נופש או השתלמות של שלושה ימים ל-70 סייעות בעוד כשבועיים, והן התבקשו למצוא בכוחות עצמן מחליפות, כשההנחיה היא שאפשר להביא בגדול כל אחד, בלי שום קריטריון, חוץ מדופק ונשימה כנראה".

אמא נוספת טוענת: "לא ייתכן שיש מחסור בסייעות, אבל להוציא את כל עיריית הרצליה יחד זה אפשרי. סייעת שלא מוצאת מחליפה לא יוצאת. כל בחורה מעל גיל 18 שחפצה נפשה להחליף את אחת הסייעות – מוזמנת. אף אחד לא בודק מי היא ומה היא. אפשר לעשות זאת בקבוצות, כל פעם מחלקה אחרת, אשכול גנים אחר, למה את כולם ביחד? משביתים עיר שלמה בשביל נופש? זה מחדל! הגנים לא נסגרים, הסייעות צריכות למצוא מחליפות לשלושה ימים ואז הן רשאיות לצאת לנופש. זה ככה כבר שנים, פשוט אף אחד לא מדבר. חשוב לי להגיד שאני הכי מפרגנת, העבודה שלהן סופר קשה ומגיע להן לנפוש אבל תעשו זאת בחופשות חגים".

 

 

מוועד הגנים העירוני נמסר: "מזה מספר חודשים שוועד הגנים העירוני פועל מול העירייה על מנת לבחון מחדש את טיול הסייעות. כולנו בעד אירועי העשרה לצוותים, כולנו מעריכים ומוקירים את עבודתם השוטפת והלא פשוטה. עם זאת, ועל פי עדכוני העירייה, יש פער של 70 סייעות ממלאות מקום על מנת לאפשר יציאה להשתלמות באילת. כל בוקר אנחנו רואים את ההתמודדות הלא פשוטה של מחלקת הגיל הרך בניסיון למנוע סגירת גנים. רק השבוע נסגרו 8 גנים ביום שישי. במצב המורכב הזה, לצד התחזקות של הקורונה ובפתחו של גל חמישי, זו לא העת לצאת להשתלמות באילת ולא העת למנוע ממספר רב של גנים ניהול סדר יום תקין בגן. אנו בעד שיפור תנאי הסייעות, העשרתן וחיזוק התנאים בהן הן עובדות כיום וקוראים לעירייה לייצר תוכנית רוחב עמוקה לטובת הנושא יחד עם המדינה".

מעיריית הרצליה נמסר: "ההשתלמות המקצועית היא זכותן של הסייעות, כמו של כל עובד/ת עירייה מן המניין. העירייה בוחנת בימים אלו את הסוגייה ויימצא פיתרון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. המוכיח בשער

    הרצליה, עיר ללא רחמים
    מעניין באים ההשתלמות של פקידי העיריה כוללת פרק של יחס מכובד כלפי תושבי העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר