פעילות ההנגשה של תלמידי גליל ים בחורשת טנא בפארק הרצליה, צילום דוברות העירייה
פעילות ההנגשה של תלמידי גליל ים בחורשת טנא בפארק הרצליה, צילום דוברות העירייה

מרגש: תלמידי שכבת ד' הנגישו חורשה בפארק הרצליה לכבדי ראייה

פרויקט מיוחד של תלמידי השכבה מבית הספר גליל ים: מפה מפורטת של החורשה ושילוט קולי באמצעות אפליקציה ייעודית

פורסם בתאריך: 12.7.22 08:42

מרגש. תלמידי שכבה ד' מבית הספר "גליל ים" בהרצליה הנגישו את חורשת 'טנא' בפארק הרצליה לאנשים עם מוגבלות ראייה, זאת במסגרת יוזמה מרגשת שהתקיימה לאחרונה של התלמידים הצעירים, שהחליטו לשנות את המציאות סביבם ולפעול למען הקהילה.

תלמידי השכבה, יחד עם המורה לחקר מדעים יניב מינקוב, חקרו על חורשת "טנא" שממוקמת בחלקו הצפוני של הפארק, בה קיימים עצי פרי כמו תותים, רימונים, שקדיות, דובדבנים, אפרסמונים ועוד, למדו על הצומח, החי והטבע מסביב, ובסיוע צוות הפארק ומחלקת הנגישות בעירייה, ביקשו להנגיש את החורשה לכלל האנשים, וביניהם, גם לאנשים עם מוגבלות ראייה. לאחר שהבינו שרוב כבדי הראייה אינם קוראים כתב ברייל, הם הקליטו בקולם את תיאור הצומח בחורשה כולל הסברים עליה, ולאחר מכן התקינו שלושה רמקולים ברחבי החורשה. מעתה, יכולים כבדי הראייה באמצעות אפליקציה ייעודית להגיע לחורשה ולשמוע דרכה הסברים ותיאורים מפורטים על כל מה שהם רואים בחורשה.

המורה יניב מינקוב סיפר על היוזמה: "אנחנו תמיד לומדים סביב צורך או אתגר. הפעם, קיבלנו משימה ממנהלת הפארק העירוני ורד אושר להנגיש את החורשה לכלל הציבור. מדובר בחורשת עצי פרי וצמחי תבלין ממש נפלאה, שהציבור לא ממש מכיר אותה. בהמשך, זה התחבר לנושא השנתי של בית הספר – להכיר ולסייע לבעלי צרכים מיוחדים בכלל ולספורטאים הפראלימפיים בפרט, וכאן החיבור היה טבעי. התחברנו לאורן בליצבלאו, עיוור נכה צה"ל ואלוף העולם בתחרות איש ברזל לנכים. היינו רואים אותו מתאמן בפארק לידינו ושיתפנו אותו בפרויקט, בעיקר כדי ללמוד ממנו על הצרכים האמיתיים של כבדי ראייה. כמובן שגם קיבלנו המון השראה מהדרך המדהימה שאותה הוא עבר".

 

מה היה חלקם של התלמידים ביוזמה?
"התלמידים הכינו מפה מפורטת של החורשה ואת השילוט הקולי ביחד עם חברת STEP-HEAR שאחראית על האפליקציה הייעודית ללקויי השמיעה והכל בשותפות עם אורן בליצבלאו, קרן טלקר, ראש מחלקת הנגישות של העירייה וכמובן עם ורד אושר מנהלת הפארק".

כיצד הגיבו התלמידים הצעירים?
"הם התלהבו מאוד מכל שלב בתהליך. גם ממפגשי החקר של הצמחייה בחורשה, מהמפגש עם אורן, מהקלטות הקוליות ומהצגת התוצרים. היה מאוד מרגש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר