ילד צילום אילוסטרציה Nedomackidepositphotos.com
ילד צילום אילוסטרציה Nedomackidepositphotos.com

מצוקה גדולה | רגע לפני פתיחת השנה נודע להורים: מעון אלוטף יחל לפעול רק באוקטובר

הורים לפעוטות בגילאי שנה עד שלוש, שמצויים על הרצף האוטיסטי, גילו לפני מספר ימים לתדהמתם כי המבנה בו נמצא הגן ייכנס לשיפוצים. תגובת העירייה ואלוט בכתבה

פורסם בתאריך: 31.8.22 08:47

מצוקה גדולה, רגע לפני פתיחת השנה: הורים לפעוטות בגילאי שנה עד שלוש, שמצויים על הרצף האוטטיסטי, רשמו את ילדיהם למעון אלוטף בהרצליה, אבל גילו לפני מספר ימים לתדהמתם כי המבנה בו נמצא הגן ייכנס לשיפוצים למשך חודשיים, עד לסוף חודש אוקטובר ובשל כך הגן לא ייפתח ב-1 בספטמבר. כתוצאה מכך נשארו כעשרה פעוטות ללא מסגרת חינוכית שמתאימה להם. כאמור, מדובר בפעוטות על הרצף האוטיסטי שזקוקים למעון מיוחד. להורים הוצעו חלופות טיפוליות כמו מציאת גן אחר בעיר אחרת, קבלת החזרים על טיפולים פרא רפואיים ומימון שעות סייעת, אך ההורים מציינים שחלופות אלו אינן אפשריות משום שבשלב הזה הסמוך מאוד לפתיחת שנת הלימודים, קשה למצוא מקום פנוי בגן או סייעת שפנויה עבורם.

י', אחת האימהות שרשמה את בנה למעון, מספרת: "קיבלנו פתאום הודעה שהמעון יהיה בשיפוצים למשך חודשיים, אני לא מבינה מדוע חיכו עד עכשיו ומה אנחנו אמורים לעשות בשלב כזה?". עוד היא אמרה: "החלופות שהוצעו לנו לא מעשיות, לא בטוח שנמצא מקום במעון אחר בשלב כזה, אנחנו עומדים באוויר ומחכים לתשובות".

 

 

מאלו"ט ומעיריית הרצליה נמסר בתגובה משותפת: "עם קבלת ההודעה על הצורך להעביר את מיקומו של אלוטף הרצליה, אלו"ט יחד עם עיריית הרצליה עשתה הכל על מנת למצוא חלופה למבנה קבע שיאפשר לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. הוחלט כי המקום טעון שיפוץ – השיפוץ צפוי להימשך עד סוף אוקטובר, אז יוכלו הפעולות להיכנס לשגרת לימודים וטיפולים. עיריית הרצליה הציעה למשרד הרווחה מבנה חלופי תואם לצורך, לתקופת השיפוץ והנושא נבחן על ידם. במהלך תקופה זו יקיימו המשפחות פגישות היכרות עם הצוות הטיפולי והחינוכי שיכירו את הפעוטות ויבנו להם את תכונית הטיפול האישית לקידומם, חשוב לציין כי במהלך תקופה זו יוכלו המשפחות לקבל ממשרד הרווחה "חלופת מעון" כלומר החזר על הטיפולים הפרא רפואיים ומימון שעות סייעת. באסיפת הורים שהתקיימה ביום שני השבוע עם הורי המעון פרסנו בפיניהם את המידע הקיים, לוחות הזמנים ותוכנית הפעילות עד לסיום השיפוץ ושמענו מהם על האתגרים שהסיטואציה מעמידה בפניהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר