מחאת הורים בהרצליה נגד כריתת עצים לטובת גני ילדים, צילום באדיבות התושבים
מחאת הורים בהרצליה נגד כריתת עצים לטובת גני ילדים, צילום באדיבות התושבים

"אנחנו חשים מרומים". תושבים מוחים נגד מחיקת הריאה הירוקה האחרונה ליד בתיהם

ברחוב אורי צבי גרינברג ייבנו גני ילדים, שלטענת התושבים אין בהם צורך. לטענתם העבודות החלו השבוע למרות שראש העירייה הבטיח להם לבחון את הנושא. העירייה: מדובר בשטח חום

פורסם בתאריך: 3.11.22 08:10

"אנחנו חשים מרומים", כך אמרו השבוע תושבים המתגוררים ברחוב אורי צבי גרינברג בהרצליה הירוקה. זאת על רקע תחילת העבודות לבניית חמישה גני ילדים על השטח שבו נמצאת כיום ריאה ירוקה גדולה, הכוללת מדשאה עם עצים וותיקים, בסמוך לצומת הרחובות אורי צבי גרינברג ודוד שמעוני, בקצה החניה הגדולה של מרכז פסג"ה ותיכון היובל.

התושבים מאוכזבים מהתנהלות ראש העירייה לאחר שזה אמר בישיבת המועצה ביום שלישי האחרון כי הנושא ייבחן שוב. למרות זאת גילו התושבים ביום ראשון השבוע  פועלים בשטח שהחלו לבנות את הגדר המקיפה את אתר הבניה.

אחת התושבות אמרה: "פדלון הבטיח לנו בישיבת המועצה לבדוק את נושא הבנייה בשנית. הדבר לא קרה ופחות משבוע לאחר הישיבה עלו שוב הדחפורים על הקרקע. לפדלון לא אכפת מהתושבים ולא אכפת לו מהבטחות. העיקר לבנות ולעזאזל הירוק והתושבים".

לפני כשנה וחצי הצליחו התושבים לעצור את התכנית לבניית הקומפלקס שהיה מתוכנן להכיל 7 גני ילדים במבנה בן 3 קומות, אך לאחרונה הבחינו כי העירייה נחושה בדעתה להוציא לפועל את התכנית לבניית קומפלקס שיכיל 5 גני ילדים במבנה של 2 קומות. בתחילת השבוע הובאו לשטח הלוחות של הגדר שאמורה להקיף את אתר הבניה, מה שמראה כי העבודות עומדות לצאת לדרך.

תחילת העבודות לבניית גני ילדים, צילום באדיבות ההורים

תחילת העבודות לבניית גני ילדים, צילום באדיבות ההורים

כדי לעצור את תכנית הבניה שיגרו בשבוע שעבר נציגי התושבים מכתב לראש העירייה ולחברי המועצה, בו קראו לעצור את תכנית הבנייה ולבחון מחדש את נחיצותה.
"יש לציין שהבניה תשפיע על החיים של כל תושבי השכונה ולא רק על הרחוב שלנו. אנו פועלים למען הכלל", אומרים התושבים וציינו במכתב: "עצים כידוע סופגים פחמן דו חמצני ומשחררים חמצן. גם בעיר אנשים זקוקים לשטחים ירוקים שיתנו חמצן לריאות וירוק לעיניים. זוהי אחת מהחורשות הירוקות הבודדות שנשארו בשכונה, החורשה משמשת את אנשי השכונה לשיטוט, משחק ורביצה עם הילדים. אם אין סיבה, אל תעקרו את העצים. התכנון הינו כריתה של 10 עצים בוגרים כולל עץ פיקוס קדוש והעתקה של 6 עצים בוגרים יחד עם הריסת כל שטחי הדשא הירוקים. בעיר התושבים צריכים גם אזורים ירוקים לא רק בניינים".

התושבים מסבירים כי מדובר בבזבוז כספי ציבור מאחר ואין צורך בבניית גנים חדשים וניתן להשתמש בגנים שאינם פעילים. כמו כן, הם מציינים כי כתוצאה מהקמת הגנים תתגבר התנועה המאסיבית ברחוב אורי צבי גרינברג שהוא צר ממילא, ובכך יגרם נזק סביבתי ובטיחותי לילדים.

עוד כותבים התושבים: "אנו נציגי תושבי האזור נשמח מאוד להגיע לפגישה עם חברי הוועדה בכדי להציג חלופות לבניית גנים נוספים באזור במידה ואכן יש צורך מעשי בכך, ישנם לא מעט חלופות שהיינו רוצים להעלות ולהאיר את תשומת ליבכם לנושא. העיר עברה שינויים מאז פגישתנו האחרונה ב-2020 ולכן ישנן חלופות חדשות שלא עלו לפני שנתיים. אנו פונים במכתב זה לשקול בכובד ראש את הנזק הסביבתי שיגרם לאור הבנייה על השטח הירוק וזאת ללא צורך מעשי, לאור העובדה שישנם גנים פנויים באזור שניתן להשתמש בהם. יחד עם זאת, חבל על הפגיעה המיותרת בעצים הקיימים והריסה של החורשה הירוקה. ברצוננו להדגיש בבקשה זו את הצורך בריאה ירוקה בתוך השכונה, שטח עם עצים בוגרים ודשא לאור הבנייה הרוויה שישנה בשכונה ואין אף פיסת דשא ירוקה עם כמה עצים יפים בדיוק כפי שיש לנו היום בחורשה זו. בבקשה תשמרו לנו על העצים. על האוויר שלנו".

אחת התושבות המובילות את המאבק, אמרה: "אנחנו נאבקים על פינה ירוקה קטנה, אחת האחרונות שנותרו בשכונה שמכנה עצמה הרצליה הירוקה. אנחנו מצפים מראש העירייה שינקוט בצעד הנכון ויבדוק לעומק האם באמת צריך לכרות עצים כדי לבנות עוד גנים, ואם כן, האם לא הגיוני יותר לבנות אותם ברחובות רחבים יותר או לכל הפחות על גג הגנים הקיימים או במרכז פסג"ה, שם יש די והותר מקום. אנחנו בטוחים שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה, הסביבתית והמתחשבת ביותר בתושבים".

התושבים הגיעו להפגין ולהביע את דעתם הנחרצת מול בניין העירייה ביום שלישי שעבר, לפני פתיחת ישיבת מועצת העיר ונכנסו כצופים לישיבת המועצה. ראש העירייה, משה פדלון, התייחס לנושא בפתח הישיבה ואמר כי השטח המדובר מוגדר כשטח חום המיועד לבניית מבני ציבור. פדלון: "אנחנו צריכים את השטחים האלו והם חשובים. כל דבר שעושים יש התנגדות. צמצמנו את הבנייה. יש גני ילדים בכל העיר. זה לא משהו שהוא רע. אנו זקוקים לגני ילדים. התושבים ידעו שהם קונים בית ליד שטחים חומים. הגנים האלו מיועדים לתושבי הסביבה".

לטובת התושבים נרתמו מספר חברי מועצה מהאופוזיציה. יונתן יעקובוביץ' הציע להרים את מרכז פסג"ה בעוד שתי קומות לטובת בניית גני הילדים, דנה אורן ינאי ביקשה לבצע בדיקה מחודשת, ואורן אוריאלי אמר שיש לשקול את הקמת הגנים על שטח מגרש החניה.

בעקבות הדברים של חברי האופוזיציה אמר פדלון: "נבדוק ונבחן את הנושא פעם נוספת ונבוא עם תשובות". כאמור, למרות דבריו של פדלון בישיבת המועצה, העבודות בשטח החלו ביום ראשון.

 

מהעירייה נמסר: "בהמשך לישיבת המועצה בה התחייבה העירייה לבחון את הסוגיה, העירייה, עם כל גורמי המקצוע מתחום ההנדסה והחינוך בחנה את הנושא לעומקו ומצאה כי המציאות מחייבת קידום התוכנית. כאמור התכנית הותאמה לאחר שיתוף ציבור, ממוקמת על "שטחים חומים" המיועדים לבנייה ציבורית ולא על "שטח ירוק". הכל לרווחת תושבי העיר הזקוקים לגני ילדים ומעונות. העצים לא נכרתו אלא הועתקו למתחם שימור ושיקום בפארק הרצליה".

מאיה כץ צילום עזרא לוי

מאיה כץ צילום עזרא לוי

בעקבות אמירתו של ראש העירייה משה פדלון בישיבת המועצה כי הנושא יבחן מחדש, בזמן בו כבר הקבלן נמצא בשטח, פנתה יו"ר האופוזיציה, מאיה כץ, במכתב ובו בקשה לקיים דיון בוועדת המשנה בנושא הצרכים הקיימים היום של גני הילדים באזור לאור בנייתם של גנים חדשים, גנים שאינם מאוישים ובחינת נושא כריתת העצים והתכנון המפורט המוצע.
יצוין כי כץ סייעה לתושבים גם במאבקם שהחל לפני כשנתיים וחצי, להפחתת כמות הקומות שתוכננה. כץ אמרה: "לפני כשנתיים וחצי עשו התושבים הפגנה מאוד משמעותית כנגד היקפי הבנייה המאסיביים שהיו צפויים במתחם, בהמשך לכך נערך סיור של חברי וועדת המשנה ולאחר בחינה מחודשת אכן צומצמו היקפי הבניה לצורך הנדרש. יחד עם זאת צריך לבחון שוב, לאור תהליכים מקבילים שקרו בעיר, האם אכן קיים עדיין הצורך הזה והאם ההליך התכנוני אכן מחייב כריתת עצים ומחיקת השטח הירוק לחלוטין, או שניתן לתכנן משהו מיטבי יותר שגם ייתן את המענה לגני הילדים וגם ישאיר שטח ירוק. על כן בהמשך לדבריו של ראש העירייה הגשתי בקשה לדיון בוועדת המשנה לתכנון ובניה, ואני מקווה שהדיון זה יתקיים כבר בשבוע הבא״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר