בית ספר לב טוב צילום שרון יונתן
בית ספר לב טוב צילום שרון יונתן

ההורים הצליחו למנוע קיום אירוע בית ספרי בהפרדה מגדרית

לאחר מחאה של ההורים שונתה המתכונת של מפגש דיאלוג בין תלמידי ה' מבתי הספר לב טוב, גורדון ובר אילן. חברת המועצה גלילה יבין: "קירוב לבבות בין קהילות לא יכול להיות חד כיווני"

פורסם בתאריך: 16.5.23 08:53

התנגדות של הורים לתלמידים מבתי הספר היסודיים גורדון ולב טוב בהרצליה וחברי מועצת העיר, מנעה קיום אירוע בית ספרי בהפרדה מגדרית.

באמצע השבוע שעבר קיבלו הורי שני בתי הספר האלו והורי בית הספר הממלכתי דתי בר אילן, הודעה על קיום מפגש דיאלוג בין תלמידי כיתות ה' של בתי הספר אתמול (שני בבוקר) בבית קינן. בהודעה נכתב כי המפגש יעסוק בחיבורים בחברה הישראלית ויתקיים בשני סבבים, כאשר בכל סבב שתי שכבות מכל בית ספר.

בהודעה לא צוין כי האירוע מתוכנן להתבצע בהפרדה מגדרית והדבר נודע להורים בעקבות בירורים שערכו. הורים מבתי הספר גורדון ולב טוב זעמו על כך ופעלו לשינוי ההחלטה. בסופו של דבר בשל השביתה נדחה האירוע, אך בכל מקרה המאבק לשינוי המתכונת שלו הצליח.

גלילה יבין. צילום דניאל חנוך

חברת המועצה גלילה יבין. צילום דניאל חנוך

גם חברת המועצה גלילה יבין (יש עתיד) התערבה בנושא ופנתה לאיה פרישקולניק, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ואל יעקב נחום, מנהל אגף החינוך. יבין כתבה להם: "אתם ודאי מודעים לסערה שמתחוללת בקרב הורים לגבי מתכונת המפגש המתוכנן בשבוע הבא בין ילדי בית ספר גורדון, לב טוב ובר אילן. ההורים נסערים בגלל שהתברר להם שהמפגש יתקיים בהפרדה מגדרית, דבר שאגב לא הוזכר כלל בהודעה שנשלחה אליהם. המפגש הינו יוזמה מאוד חשובה, בייחוד בעידן של פילוג וקיטוב. עם זאת, כאשר מתקיים מפגש של דיאלוג ראוי שהדיאלוג יהיה אמיתי. חשוב שילדים וילדות יכירו חברים בני קהילות שונות בעיר. אך חשוב שיכירו אותם באמת. אני בטוחה שאגף החינוך ימצא פתרון יצירתי שיאפשר לקיים את המפגש בנוכחות כל הילדים, תוך כיבוד הדדי של ערכי הקהילות השונות. הילדים ילכו הביתה אחרי דיאלוג אמיתי, וילמדו שניתן להכיר את האחר ולשמור על הזהות והערכים החשובים להם ולהוריהם".

ביום חמישי קיבלו ההורים הודעה משלוש מנהלות בתי הספר כי האירוע יתקיים באופן אחר: "לאור פניות של הורים מבתי הספר החילוניים בדבר הפרדה מגדרית לפעילות הקבוצתית, החלטנו כי מפגש המליאה יהיה של כלל התלמידים יחד, העבודה עם האומן בקבוצות (סדנת אמנות חווייתית) תתקיימנה לכל בית ספר בנפרד, באופן בו יוכלו תלמידי בר אילן לקיים הפרדה מגדרית ולסיכום שוב מליאה של כלל בתי הספר. חשוב לנו להדגיש שלפעילות חינוכית חד פעמית זו אין קשר פוליטי או מגזרי, מלבד ניסיון כן ואמיתי להכרות הדדית וליכולת להידברות בין קבוצות שונות, וכל זאת ברוח התפיסה החינוכית העירונית".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


יבין אמרה לאחר הודעת המנהלות: "אני חושבת שהמתווה המעודכן הוא מאוד סביר, ללא הפרדה בין הילדים והילדות תלמידי החינוך הממלכתי, כפי שביקשנו. אני שמחה שנמצא פתרון שאפשר לקיים את המפגש באופן שמכבד את ערך השוויון שהינו ערך יסודי ומהותי בחברה דמוקרטית. חשוב היה שילדים וילדות יחשפו לקהילות השונות בעיר ובארץ אבל מפגש ודיאלוג צריך להיות כן ואמיתי. קירוב לבבות בין קהילות לא יכול להיות חד כיווני. צריך ללמוד לכבד גם את הערכים המקודשים לציבור החילוני והליברלי".

מהעירייה נמסר: "עיריית הרצליה מקדמת פעולות הידברות, ברוח עקרונות הדמוקרטיה, בין קבוצות שונות באוכלוסייה במגוון אמצעים ותוך כבוד הדדי. פרויקט זה מרכיב ארבעה חודשי קידום דיאלוג מיטיב, בהתאם לתפיסת ה-each העירונית. יש לציין כי במהלך העבודה, החלטנו כי מפגש המליאה יהיה של כלל התלמידים יחד. ואילו העבודות עם האומן בקבוצות תתקיימנה לכל בי"ס בנפרד, בהתאם להעדפותיו, ולסיכום שוב מליאה משותפת של כלל תלמידי ותלמידות בתי הספר. פעילות חינוכית זו נועדה להעניק הזדמנות כנה של היכרות הדדית ויכולת להידברות בין קבוצות שונות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר