גן ילדים, צילום ChiccoDodiFC depositphotos.ocm
גן ילדים, צילום ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

"ילדים בוכים ולא רוצים ללכת לגן". תלונות שילדים משחקים במשחק בעל אופי מיני בגן בהרצליה

הורים בגן טרום חובה וחובה בהרצליה מעלים תלונות קשות על משחקים בעלי אופי מיני ועל אלימות חריגה. בין המקרים שתוארו: אשת צוות ספגה בעיטות ואשת צוות אחרת נפגעה מחפץ שנזרק לעברה

פורסם בתאריך: 17.5.23 08:38

טענות להתנהגות אלימה של ילדים בגן עירוני בהרצליה: הורים לילדים בגן עירוני (טרום חובה וחובה), באחת השכונות היוקרתיות של הרצליה, טוענים כי במשך חודשים לא מעטים ישנם בגן מקרי אלימות מילולית ופיזית מצד מספר ילדים בגן כלפי ילדים אחרים ונשות הצוות.

הורה לאבא לילדה בגן תיאר השבוע שני מקרים קשים שאירעו לאחרונה בגן: "לפני חודשיים היה אירוע אלימות, במהלכו ילדים זרקו כיסאות וצעצועים כבדים והייתה השתוללות גדולה. אשת צוות קיבלה בעיטות והשנייה חטפה מכה מחפץ נזרק לעברה, פגע בראשה והיא נאלצה ללכת לבדיקות רפואיות. אחת האימהות כתבה בקבוצת הוואצאפ שמי שיכול שיבוא לקחת את הילדים מהצהרון. המקרה השני היה ביום חמישי האחרון, כאשר בשעות הגן ילד זרק אבנים על אחת נשות הצוות ואחת האבנים פגעה בה".

ההורים פנו לעירייה כבר לפני שלושה וחצי חודשים והתריעו על מצב האלימות הקשה בגן, אך לדבריהם המצב לא השתנה אלא אפילו החריף עד כדי כך שנשות צוות נפגעו, כאמור, בשני מקרים. ההורים ציינו כי אחת הסיבות לכך היא החלפת הגננת הקבועה במהלך השנה בשל היותה בחופשת לידה. במכתב שהועבר למחלקת החינוך בעירייה צוין: "אנו פונים אליכם בשל הצטברות מקרי אלימות מילולית ופיזית שמתרחשים על בסיס יום יומי בגן, הן בשעות הבוקר ובזמן הצהרון. מקרי האלימות מתרחשים מתחילת השנה, ובשבועות האחרונים אנו חווים עליית מדרגה הן מבחינת התדירות והן מבחינת חומרת המקרים".

ההורים חשפו במכתב התנהגות חריגה בקרב ילדי הגן: "בנוסף למקרי האלימות המילולית והפיזית, לאחרונה ילדים רבים מדווחים על מקרים חמורים של חוסר מוגנות מינית במסגרתם ילדים משחקים משחק שנקרא "משחק השירותים" במהלכו הם מנצלים את חוסר תשומת הלב של הצוות או אזורים בגן שאינם נמצאים בהשגחה מלאה ודורשים מילדים וילדות אחרים להתפשט על מנת לגעת בהם באיברי המין. כתוצאה מכך ישנם ילדים החוששים להיכנס להתפנות בשירותים. בשל האירועים האלה, ילדים רבים מפגינים תגובות רגשיות אשר לא היו קודם. הורים רבים מדווחים שהילדים בוכים ומסרבים להגיע לגן, מבקשים שיגיעו לאסוף אותם מוקדם כי לא רוצים להיות בגן, ילדים רבים מציגים רגרסיה הן מבחינה רגשית והן מבחינה התנהגותית, נוסף לכך, ישנם דיווחים שילדים מפחדים להיכנס לשירותים בגן ובבית".

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


ההורים הביעו ביקורת על התנהלות העירייה: "לתחושתנו, מקרי האלימות המדוברים אינם מטופלים כראוי ברמה המערכתית, אלא מטופלים בנוהל "כיבוי שריפות" ברמה נקודתית, ואינם מקבלים מענה רגשי, משמעתי ופדגוגי מותאם, ליווי או הדרכה מצד גורמי מקצוע מתאימים".

במכתב דרשו ההורים לזרז את הליך שיבוץ הגננת המחליפה וביקשו ליווי מקצועי על ידי השפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי), היעוץ החינוכי והפיקוח.
הורה נוסף ציין השבוע כי גם בעקבות פניית ההורים לעירייה לא נעשה שינוי משמעותי והאלימות ממשיכה. "לגבי האלימות, שום דבר לא טופל. מצב האלימות בגן קשה מאוד. זה מקום שלא הייתי שולח לשם מבוגרים אז בטח ובטח לא ילדים. על "משחק השירותים" היה שיח עם ההורים הרלוונטיים. מעבר לזה, הביאו לילדים הצגה על מיניות בריאה ולהורים הייתה שיחה בזום. כל זה לא עזר כי רמת האלימות עדיין גבוהה מאוד. נכון ששנת הלימודים עוד מעט כבר מסתיימת, אבל טוב תעשה העירייה אם תטפל במקרי האלימות בגן בצורה טובה יותר כי זה לא מה שקרה במקרה שלנו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו מכירים את התלונות על הקושי והמורכבות בגן. הילדים וצוות הגן מלווים על ידי הצוות המוביל לגיל הרך – ומקבלים יעוץ שפ"ח.
תערך פגישה עם נציגות ההורים על מנת לשפר את אקלים הגן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר