מעון קסם בהרצליה, צילום פרטי
מעון קסם בהרצליה, צילום פרטי

כעס גדול בקרב הורי מעון קסם בשל העלאה משמעותית בשכר הלימוד

בעירייה אומרים שהסיבה היא שרוב המשפחות אינן זכאיות לסבסוד. ההורים טוענים: אין קריטריון כזה, והורים בחרו במעון בשל המחיר המופחת. הדרישה שלהם: לא לשנות את המחיר עד למעבר הילדים לגן עירוני

פורסם בתאריך: 1.6.23 08:30

הורים לילדים במעון העירוני "קסם" בהרצליה, זועמים על העירייה בעקבות העלאת מחיר שכר הלימוד שייאלצו לשלם החל משנת הלימודים הבאה. את מעון "קסם", הנמצא ברחוב בן סרוק בשיכון ויצמן, מפעילה העירייה באמצעות רשת "מיקה" (מעונות יום קהילתיים הרצליה) בנוסף לשלושה מעונות נוספים: מעון "שיר" בנווה ישראל, מעון "קשת" ברחוב דורי בהרצליה הירוקה המערבית, מעון "כוכב הים" בשכונת גליל ים.

במהלך שנת הלימודים קיבלו ההורים מכתב ממנהל רשת "מיקה" שבישר להם כי החל משנת הלימודים הבאה יאבד מעון קסם את סמל המוסד של משרד התמ"ת המקנה מחיר נמוך יותר, תוך שהוא מסביר: "לאור העובדה כי רוב מוחלט של המשתתפים במעון קסם אינו זכאי להנחות של משרד התמ"ת יוסר סמל המעון של מעון קסם בסוף שנת הלימודים תשפ"ג. לכן, החל משנת תשפ"ד התעריף של מעון קסם יהיה כמו התעריף החדש בשאר מעונות רשת מיקה".

במכתב תגובה של ההורים לעירייה הם טענו שלפי בדיקה שערכו, "נראה שאין אף קריטריון שעוסק במספר הילדים שזכאים להנחה כתנאי לקבלת או הסרת סמל מעון והמעון אכן עומד בכל התנאים. נשמח להבין מדוע הוחלט להסיר את המעון, למרות שאין כל קריטריון שמראה שצריך להציג מספר זכאים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


ההורים דרשו כי המחיר המופחת יישאר עד אשר ילדיהם יעברו לגן עירייה וזאת במקום שייאלצו לשלם 40 אחוז יותר בשנה הבאה לעומת מה ששילמו בשנת הלימודים הנוכחית, כפי שדורשת מהם עיריית הרצליה. ההורים כתבו במכתב לעירייה: "כתבתם במכתב שכתוצאה מהסרת סמל המעון, אתם מצמידים את התעריף למקובל ברשת מיקה. אנו הורי גן קסם מוחים על ההחלטה הזו ומבקשים לאפשר לילדים הממשיכים לשלם לגן לפי התעריף הקיים עד לעזיבה לגן עירייה. הורים רבים בחרו במסגרת של גן קסם גם בכלל המחיר המפוקח שלו, וזאת למרות המרחק הפיזי מהגן, מדובר בהורים שילדיהם כבר יצרו קשרים חברתיים והיכרות עם הצוות. ההחלטה שלהם הייתה עם מחשבה קדימה לשנתיים שלוש והם לא היו עושים זאת רק לשנה אחת. נבקש להבין מדוע המעון מאבד את הסמל שלו. שנית, אין זה סביר "להפיל" על הורים שילדיהם כבר בגן הוצאה כה גדולה".

הורה לילד בגן אמר השבוע: "עיריית הרצליה והחברה למתנסים החליטו בשיא עליות המחירים להקשות על הורים לילדים קטנים בעיר. במקום לסייע במאבק ביוקר המחייה הם מבקשים לגבות עוד אלפי שקלים לחודש לכל ילד, כ- 60 אחוז לילד חדש וכ- 40 אחוז לילד שיישאר לשנה נוספת. המדינה החליטה לסבסד את מעונות היום והעירייה והחברה למתנסים העדיפו להקפיץ את המחיר בעשרות אחוזים. נראה שסדר העדיפות הוא לקצץ בחינוך לגיל הרך בהרצליה, חבל מאוד. עוד לא מאוחר לתקן את הטעות ולהחזיר את המצב לפני העלאת תעריף שכר הלימוד".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מאחר ורוב המשפחות של ילדי מעון קסם אינן זכאיות לסבסוד מהמדינה. כבר בחודש פברואר הוחלט כי המעון יופסק בשנת תשפ"ד להיות מעון מסובסד. במקביל, סוכם כי להורים הממשיכים, הסכום שיעלה יהיה יחסית נמוך משאר מעונות מיקה. למשפחות הילדים שכן זכאיות לסבסוד, תיפתח ועדת הנחות אשר תפעל לסייע להן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב הרצליה

    עד שיש מעון מפוקח העירייה מורידה אותו! איפה סדר העדיפויות של פדלון!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר