כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com
כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com

פיילוט חדש בהרצליה להכשרת מורים עוד במהלך הלימודים בתיכון

הפיילוט יתבצע בשיתוף מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך ומכללת לוינסקי. בתום השרות הצבאי יחויבו הסטודנטים ללמד שנתיים בהרצליה

פורסם בתאריך: 3.7.23 08:39

לראשונה בישראל: תואר ראשון (B.Ed) בחינוך ותעודת הוראה במהלך הלימודים בתיכון. התכנית הראשונה מסוגה מתחילה בהרצליה. לאור הצורך בהגדלת מספר המורים בעיר, מינהל החינוך בעיריית הרצליה בשיתוף מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך ומכללת לוינסקי מתניעים במשותף פיילוט למסלול לימודים אקדמיים לתואר ראשון B.Ed בחינוך ותעודת הוראה במהלך הלימודים בתיכון. על פי הפיילוט שאושר, תלמידים מצטיינים שיעברו את ועדת הקבלה, יחלו את לימודיהם באקדמיה.

על פי הפיילוט הראשוני, תלמידים מצטיינים יוכלו להציג את מועמדותם ולאחר ועדות קבלה, מעמדם יהיה כסטודנט מן המניין והם יתחילו את לימודיהם לתואר ראשון כבר מכיתה י' ועד י"ב'. הלימודים יתקיימו יום בשבוע יחד עם סטודנטים לתואר ראשון במכללת לוינסקי. הסטודנטים יעסקו בסוגיות הבוערות של החינוך בישראל ובעולם, הלומדים יחשפו למגוון גישות ותפיסות עולם ביניהן מודל ה each המוביל את תכנון הלימודים בעיר הרצליה

בתום השנה השלישית ידחה שירותם הצבאי (בתהליך בדיקה מול צה"ל) לטובת לימודי סטאז' בעיר הרצליה ובתום שנת הסטאז' יגויסו לשירות צבאי בצה"ל על פי התאמתם וצורכי צה"ל. משרד החינוך יממן את שכר הלימוד למשך 4 שנים – במתכונת של הלוואה מותנית (עפ"י נהלי משה"ח) ובתום השירות הצבאי יחויבו המסיימים לתואר ראשון ללמד בבתי הספר בהרצליה לפחות שנתיים. מסלול הלימודים האקדמיים יהווה פיילוט ייחודי בארץ ויבחן לקראת הרחבתו בכל הערים בארץ.

 

יוזמה זו מצטרפת לפעולות ויוזמות רבות שמבצעת עיריית הרצליה, בהם הפעלת תכנית עירונית חדשה וייחודית בארץ המציעה דיור למורים וגננות במחיר מופחת; הענקת תו חניה חינם למורים שגרים מחוץ לעיר; החזרת מורים פנסיונרים חזרה אל מערכת החינוך; גיוס סטודנטים מפרויקט פר"ח לבתי ספר; תגבור מורים מתקציב עירוני, ועוד.

עו"ד אהוד לזר, מנכ"ל עיריית הרצליה, בירך על היוזמה ואמר כי מצוקת כוח האדם במערכת החינוך היא בעיה לאומית שמסכנת את עתידה של מדינת ישראל.
"עיריית הרצליה חרתה על דגלה את קידום תחום החינוך ואנו עושים הכל על מנת לשמור על מערכת חינוך גבוהה ואיכותית בעיר. העירייה יוזמת פתרונות יצירתיים ופורצי דרך על מנת לגייס לשורותיה אנשי חינוך רבים וטובים למען עתיד ילדינו".

ד"ר יעקב נחום, סמנכ"ל וראש מנהל החינוך, יוזם התכנית: "המחסור והמצוקה במורים ובעיקר המחסור בעתודה להוראה באקדמיה בטווח הקצר והבינוני עלולים לרסק את מערכת החינוך ולפגוע בחוסנה החברתי, הכלכלי והביטחוני של מדינת ישראל. היוזמה הינה צורך קיומי למדינה והתגייסותו של משרד החינוך מבורכת.. אני שמח שכולם תמימי דעים בנחיצותו של המיזם".

איריס וולף, מנהלת אגף בכיר הכשרה וכניסה להוראה במשרד החינוך: "אנו תומכים ומאמינים במודלים לוקאליים שנותנים מענה להון האנושי בעיר. נתמוך ונלווה במחקר את המהלך כדי ללמוד על האפשרויות להרחבתן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר