ילדים חוצים כביש, צילום אילוסטרציה davit85-depositphotos.com
ילדים חוצים כביש, צילום אילוסטרציה davit85-depositphotos.com

מומלץ להיזהר: כמה ילדים נפגעו בתאונות בהרצליה בשנת הלימודים האחרונה?

לקראת החזרה ללימודים מפרסמת עמותת "אור ירוק" את מספרי הנפגעים בקרב ילדים ובני נוער בשנת הלימודים הקודמת. הנתונים של ערי הסביבה בכתבה

פורסם בתאריך: 31.8.23 08:40

החופש הגדול בימיו האחרונים ושנת הלימודים בפתח. לצד ההתרגשות שבקניית מחברות וכלי כתיבה וההכנות האחרונות ליום הראשון של שנת הלימודים, חוזרות גם הסכנות שבהליכה אל בית הספר ובחזרה.

לקראת החזרה ללימודים מפרסמת עמותת "אור ירוק" את מספרי הנפגעים בקרב ילדים ובני נוער בשנת הלימודים הקודמת. מנתוני העמותה, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת הלימודים הקודמת (חודשים ספטמבר 22 עד יוני 23), נפגעו 1,334 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים בתחום העירוני, מתוכם 20 נהרגו.

ומה קורה בערי האזור? בפתח תקוה נפגעו 51 ילדים בני נוער, מתוכם 2 פצועים באורח קשה ו-49 פצועים באורח קל. בכפר סבא נפצעו בשנת הלימודים הקודמת 17 ילדים ובני נוער, כולם באורח קל. בהרצליה נפצעו 5 ילדים ובני נוער באורח קל. ברעננה נפצעו 11 ילדי ובני נוער, 8 באורח קל, 3 באורח קשה. בראש העין נרשם הרוג אחד בגילים אלו ושמונה נפצעו קל.

העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער היא ירושלים עם 201 נפגעים, מתוכם 5 הרוגים, 28 פצועים קשה והשאר פצועים באורח קל. נתונים בולטים בערים נוספות:

חיפה – 91 ילדים ובני נוער שנפגעו, מתוכם 2 הרוגים, 8 פצועים קשה והשאר באורח קל; תל אביב – 74 ילדים ובני נוער שנפגעו, מתוכם 3 הרוגים, 14 פצועים קשה והשאר קל. אשדוד – 50 ילדים ובני נוער שנפגעו, מתוכם הרוג אחד ושמונה נפצעו קשה, אשקלון – 31 ילדים ובני נוער שנפגעו, מתוכם 3 פצועים קשה והשאר באורח קל, בבני ברק נפגעו 31 ילדים ובני נוער, מתוכם 7 באורח קשה ונשאר קל. בבאר שבע נפגעו 26 ילדים ובני נוער, מתוכם הרוג אחד, 7 נפצעו באורח קשה והשאר באורח קל. בחולון נפגעו 29 ילדים ובני נוער, 4 נפצעו קשה והשאר קל., ברחובות נפגעו 20 ילדים ובני נוער, מהם 16 נפצעו קל וארבעה נפצעו קשה. בראשון לציון נפגעו 17 ילדים ובני נוער, מהם 15 נפצעו קל ושניים נפצעו קשה. בבת-ים נפגעו 23 ילדים ובני נוער, מהם 21 נפצעו קל ושניים נפצעו קשה.

עוד עולה מהנתונים כי בין השנים 2022-2019 נפגעו 2,614 ילדים ובני נוער בגילי 0-19 בסביבת בתי הספר במהלך שעות היום, 900 מתוכם נפגעו כהולכי רגל (נתוני רלב"ד). בעמותת "אור ירוק" ציינו בדיון כי שנת 2023 היא הקטלנית ביותר לילדים, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנים האחרונות, ואחד ממוקדי הסיכון המרכזיים הם בתי הספר ומוסדות החינוך. בסביבתם של 50% מבתי הספר אין פסי האטה ובאחד מכל חמישה בתי ספר (19%) מסלול ההליכה אינו תקין.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רגע לפני שמתחילה עוד שנת לימודים מוטלת על הרשויות המקומיות משימה מצילת חיים, לשפר את תשתיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וכלל מוסדות החינוך. חשוב ביותר לצבוע את מעברי החציה ליד בית הספר ולהתקין פסי האטה כדי לצמצם את הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים. הרשויות חייבות לוודא שהדרך אל בית הספר בטוחה עבור הילדים וסביבת בית הספר מהווה עבורם אזור סטרילי לכל אורך השנה, כך שגם אם ילד יתפרץ לכביש, מהירות נסיעת כלי הרכב תהיה כזאת שתאפשר לנהג לעצור בזמן ולמנוע את הפגיעה בילד. צביעת מעברי החציה, התקנת פסי האטה, יצירת מפרץ הורדה בטוח וסילוק מפגעי בטיחות מהדרך הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות למנוע את הנפגע הבא ולהציל חיים".

טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה:
ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש, לכן חשוב להקפיד שילד עד גיל 9 חוצה כביש עם ליווי מבוגר בלבד.
מסלול בטוח: כשילד הולך לבד אל בית הספר, חשוב שידע מהו המסלול הבטוח ביותר (לא תמיד המסלול הקצר הוא גם הבטוח). חשוב לתרגל עם הילדים הליכה במסלול הבטוח ביותר, תוך צמצום חציית כבישים או הליכה בחניות.
חציית כביש באופן בטוח: חשוב ללמד ולהדריך את הילדים לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק. בחציית מעבר חציה לא מרומזר יש להדגיש בפני הילדים את החשיבות של המתנה לעצירה מוחלטת של כלי הרכב. חשוב להימנע מחציית כביש בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
רכיבה בטוחה: יש לוודא שתלמיד אשר מגיע לבית הספר באופניים רוכב אך ורק עם קסדה מתאימה למידתו ורכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר מסיעים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא חגור בחגורת בטיחות ויושב במושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר. בנוסף חשוב לוודא כי הילד יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה ולא מהצד של הכביש.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר