חגיגת הבת מצווה של מרים שירה מנתיבות ברעננה, דוברות אמית
חגיגת הבת מצווה של מרים שירה מנתיבות ברעננה, דוברות אמית

"הרגשתי כמו בחלום". בנות אמית ארגנו בת מצווה למרים שירה מנתיבות | צפו

הטילים אילצו את משפחתה של מרים שירה לעזוב את נתיבות לשרון, ולדחות את בת המצווה. ספיר ניסים, מורה באמית רננים, שמעה על כך במהלך לוויה של בן דודה שנהרג בעזה, ובתוך ימים ארגנו הצוות וההורים מסיבה

פורסם בתאריך: 28.11.23 08:09

במשך זמן רב דמיינה מרים שירה מנתיבות כיצד תראה שמחת בת המצווה שלה. החלומות החלו לקרום עור וגידים, אך המלחמה שפרצה בשמחת תורה קטעה אותם בבת אחת. הטילים שנחתו בסביבת מגורי המשפחה בנתיבות, אילצו את המשפחה להימלט מביתם ולהתמקם זמנית באזור השרון.

למצב התווספה גם הדאגה של מרים שירה כיצד תחגוג את שמחת הבת מצווה שלה. הדבר נודע לספיר ניסים, מורה בתיכון אמית רננים ברעננה, בעת שהייתה בלוויה של בן דודה, סמ"ר רועי מרום הי"ד שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. היא פנתה לחן אלחדד, רכזת ההתנדבויות בתיכון וביחד הן פנו לתלמידות כדי לארגן יחד חגיגת בת מצווה למרים. "יצרנו קשר עם האמא, היא התרגשה נורא, ולמרות החששות שצריך להרים בת מצווה תוך 4 ימים החלטנו שהולכים על זה", מספרת ספיר. "למחרת בבוקר פרסמנו הודעה שבית ספר אמית רננים מכין בת מצווה לילדה שמפונה ושוהה כעת ברעננה".

ההודעה פורסמה ב-8:00 בבוקר ובשעה 11:00 כבר הושג כל מה שהיה דרוש לבת המצווה. "עם ישראל פתח את הלב והתנדב, הייתה התגייסות מדהימה לטובת המטרה החשובה הזאת", מציינת ספיר בהתפעלות. "התרגשנו שהראשונים שהתנדבו היו תלמידותינו והורים שלהן. ה-דיג'יי היה אבא של תלמידת י"א, שתי אימהות שיש להן חברה להפקת אירועים לקחו על עצמן את עיצוב וסידור האולם, ועוד הורים מדהימים עזרו בעמדת הבלונים ובאטרקציות לאירוע. וכמובן התלמידות שלנו שהפעילו עמדת צמות ותסרוקות, עמדת מתוקים מפנקת ועוד המון אנשים טובים שצריך להודות להם על השותפות באירוע".

תלמידות משכבת ז' התגייסו כדי לרקוד ולשמח עם מרים, תלמידות מהתיכון מלצרו וארגנו והכל בהתנדבות. "ללא לב פתוח של קהילת רעננה, לא היינו מצליחים. בת המצווה רצתה להקליט שיר באולפן הקלטות, ומיד התקשר עידו, בעל אולפן הקלטות להקליט לה שיר. בנוסף, האמא שאלה אם נצליח לארגן הסעה לבני המשפחה מהדרום, ומיד התקשרה אמא של אחת התלמידות שאמרה שהיא מוכנה לממן הסעה. הדברים התחברו באופן מושלם", אומרת ספיר.

האירוע המרגש, עמד בצל המצב במדינה אך לשעתיים כולם השתתפו בשמחה הגדולה של ילדת בת המצווה והמשפחה שמאוד התרגשה. ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ודודי זינגר מנהל מחלקת החינוך העל יסודי בעירייה הגיעו לברך ולשמח.

מרים שירה אמרה: "כשסיפרו לי שיש אירוע, כל כך התרגשתי שלא מספיק הבנתי אפילו מה קורה. הרגשתי שכולם מסביב פותחים את הלב בשבילי. היה מדהים, הרגשתי כמו בחלום".

"אני כל כך מתרגשת. כל מה שקורה כאן לא מובן מאליו", הוסיפה אמה של מרים שירה. "לעיר רעננה ולקהילת אמית רננים תמיד תישאר פינה חמה בלב שלי".

אביה קחזם, תלמידת כיתה י"ב, שיתפה: "התגייסנו כדי לשמח ולתת הרגשה שהיא לא לבד, הרגשתי שמחה – שהצלחנו לתת לה כמה שעות של חוסר דאגה, של חיים נורמליים של ילדה שהגיעה לגיל מצוות. פשוט הכרת תודה לכל אלה שחיים בחזית וצריכים לעבור אתגרים".

"בסוף האירוע הילדה ממש קרנה מאושר", העידה התלמידה דריה לסמן, "הצלחנו לחגוג לה בת מצווה, גם אם זה לא בדיוק כמו שהיא רצתה אבל בסופו של יום היא הייתה הכי שמחה ומאושרת".

יעל נדב, מנהלת בית החינוך, אמרה: "אני גאה בתלמידות שלנו, בהורים ובצוות החינוכי של אמית רננים שבשיתוף פעולה מדהים ארגנו והרימו אירוע מרגש שכזה, והכל ברוחב לב ונדיבות אינסופית. בימים אלה עם ישראל כולו שרוי בשכול, אובדן וכאב, אך יחד עם זאת אנחנו עם סגולה וגם ברגעים קשים אנחנו מוצאים את הכוחות האדירים שיש לנו כעם ופועלים למען האחר ללא לאות. אשרינו שזה עמנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר