בית ספר אלון בהרצליה, צילום שרון יונתן
בית ספר אלון בהרצליה, צילום שרון יונתן

"לא ייתכן שכל בתי הספר האחרים בהרצליה חזרו למתכונת מלאה ורק אנחנו לא"

הורים בבית ספר אלון מתוסכלים מכך שלא ניתן לחזור ללמידה מלאה. העירייה: "על פי הערכתנו, וככל שמדיניות פקע"ר לא תשתנה, הדבר יקרה לאחר חופשת החנוכה". ומה כתבה מנהלת בית הספר להורים?

פורסם בתאריך: 29.11.23 11:39

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי "אלון" בהרצליה הירוקה, זועמים על כך שהלימודים בבית הספר לא חזרו לשגרה מלאה וילדיהם לומדים עדיין באופן חלקי. מכיוון שמדובר במבנה ישן אין בבית הספר מספיק מרחבים מוגנים כדי לקלוט את כל תלמידי בית הספר בזמן האזעקות. בשל כך, הועברו תלמידי שכבות ה'-ו' ללמוד במרכז מטאור שנפתח לאחרונה בסמוך לבית הספר "נבון", אבל ארבע השכבות הצעירות יותר נשארו בבית הספר בלמידה חלקית.

לאחרונה העלו הורים בבית הספר טענות לגבי התנהלותה של העירייה בנושא והדבר הפך לשיחת היום בקבוצות הוואצאפ השונות בבתי הספר. אמא לתלמיד בבית הספר אמרה: "מאחר ואין מספיק מרחבים מוגנים בעירייה החליטו להעביר שתי שכבות למקום אחר, אבל זה עדיין לא נותן פתרון לשכבות הצעירות, א' עד ד', שלומדים רק ארבעה ימים מתוך חמישה ימים וביום שישי אחת לשלושה שבועות. לא ייתכן שכל בתי הספר האחרים בהרצליה חזרו למתכונת מלאה ורק אנחנו באלון לא".

להורים טענות כלפי העירייה: "העירייה לא דואגת לחלוקת משאבים שוויונית בין בתי הספר בעיר ובאופן כללי אינה מוטרדת מכך שיש בית ספר שתלמידיו לומדים רק ארבעה ימים בניגוד לבתי ספר אחרים בעיר ולערים אחרות ברמת סיכון גבוהה יותר ואף אינה פועלת למיגון. תשובות העירייה הן לקוניות ונאמר שהנהגת העיר החליטה לבחון את המצב ושנחזור לשגרה באופן מדורג. בחולון ובבת ים, ששם נפלו טילים, לומדים שבוע שלם ואצלנו לא. אם הרצליה עיר ירוקה ויש הפסקת אש, מדוע לא לחזור ללמידה מלאה? אנחנו לא מבינים את ההיגיון שמנחה את העירייה. אי אפשר לחזור לעבודה מלאה כשהילדים יומיים בשבוע בבית, במיוחד כמובן בשכבות הצעירות. יש כעס גדול בקרב ההורים".

 

 

 

 

אתמול (שלישי) שיגרה מנהלת בית הספר מכתב להורים בו כתבה: "בימים אלו, עת הפסקת האש, נמצאות ערים רבות ברמת כוננות 1 אשר מאפשרת למידה בבית הספר ובעת חרום יציאה למרחב 'הכי מוגן שיש' אשר אינו מחייב מקלט או ממ"ד. בהרצליה, לפי החלטת הרשות ופיקוד העורף, אנו עדיין נמצאים ברמת כוננות 2, אשר מחייבת ירידה תוך דקה וחצי למקלט בלבד ועל כן אנו לומדים כרגע ברוטציה ולפי הנחייה זו. אתמול היו בבית הספר נציגי ביטחון ובטיחות מטעם הרשות וכן נציגי פיקוד העורף, הנהלה ויו"ר ההנהגה, אשר בחנו את מבנה בית הספר וקבעו את המרחבים הכי מוגנים שיש הניתנים לשהייה בעת חרום. בימים אלו נבצע את תרגילי הירידה, ההליכה, ההכרות עם המרחב הכי מוגן שיש לכל כיתה – בהלימה למפת הכיתות ולהנחיות אשר קיבלנו מפיקוד העורף. לאחר חנוכה, באם יתאפשר ובהלימה לתוצאות התרגילים, למצב בארץ ולהנחיות פיקוד העורף, נחזור גם בהרצליה להיות ברמת כוננות 1 ותלמידי בית הספר יוחזרו בכל הכיתות, כולל כיתות ה' ו' ללמוד בבית הספר. בכל רגע שרמת הכוננות בהרצליה תהייה 2, יוחזרו הכיתות ללמידה ברוטציה. אני מודעת לרצון של כולנו כבר לחזור לשגרה וללא דיחוי, אך אנו פועלים לפי הנחיות ברורות אשר בבסיסן עומד ביטחון ובטיחות התלמידים. נתאזר בסבלנות עוד קצת בתקווה שמיד לאחר חנוכה, נחזור ללמידה רציפה ובטוחה בבית הספר".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בשלב זה, הלימודים בבית הספר יחזרו לשגרה באופן הדרגתי ורק לאחר תרגול מלא של כלל הילדים והצוות להתגוננות על פי מדיניות "הכי מוגן שיש". על פי הערכתנו, וככל שמדיניות פקע"ר לא תשתנה, הדבר יקרה לאחר חופשת החנוכה. הנהלת העירייה ומינהל החינוך מצויים בקשר שוטף ורציף עם הנהגת ההורים והסוגיות השונות עולות בפורום משותף".

הדס גרליץ, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, אמרה: "צריך לחזור ללמידה מלאה תחת מיגון מלא שלצערי לא קיים בבית ספר אלון. כיום, בית ספר אלון לומד הכי פחות שעות בעיר ומכאן מגיע התסכול ובצדק של ההורים, שלא יכולים לחזור לשגרת עבודה. אני מצפה מהעירייה למצוא פתרונות מיגון בטווח הקצר (ממ"ד יביל) והארוך, כיוון שברור לכולנו שעוד נחזור למוגנות 2 ואז בית ספר אלון נמצא ללא פתרונות. ההחלטה על חזרה לשגרה היא של העירייה בהסתמך על בדיקות של פקע"ר וגורמי מקצוע. פיקוד העורף ערך סיור בבית ספר עם אנשי המקצוע ונמצאו מקומות של הכי מוגן שיש שמתאימים לרמת מוגנות 1".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר