מיגונית, צילום cheb.urashka-depositphotos.com
מיגונית, צילום cheb.urashka-depositphotos.com

עם חידוש הלחימה הורים מודאגים בהרצליה דורשים: למידה רק במבנים בהם מיגון מלא

"חלק מהילדים שלנו נדרשים להגיע לבתי ספר שאין בהם מיגון תקני לכל הילדים", נטען בעצומה של הורים מהעל יסודי. העירייה: "הלימודים בעל יסודיים מתקיימים בהתאם להנחיות פיקוד העורף"

פורסם בתאריך: 4.12.23 09:15

הלחימה התחדשה וחלק מההורים מודאגים: מצב המלחמה בעזה, שהתחדש ביום שישי בבוקר, גרם להורים בהרצליה להביע חשש ממצב המוגנות של מוסד החינוך בו לומדים ילדיהם, כאשר הכוונה היא בעיקר למבני חטיבות הביניים והתיכוניים. קבוצה של הורים העלתה בשבת עצומה לרשת ובה הם דורשים מעיריית הרצליה לאשר למידה רק במבנים שבהם יש מיגון מלא מפני ירי טילים.

אחת מיוזמות העצומה אמרה לצומת השרון: "אנחנו קבוצה רחבה של למעלה מ-400 הורים בקבוצות הוואצאפ שמוטרדים מאוד מחוסר המוגנות של הילדים שלנו במערכת החינוך. ידענו אסון מחריד ב- 7 באוקטובר בגלל תרבות ה-יהיה בסדר ומה הסיכוי ש… במדינה. כעת חלק מהילדים שלנו נדרשים להגיע לבתי ספר שאין בהם מיגון תקני לכל הילדים, כאשר נעשית סלקציה: חלק מהילדים זוכים להיכנס למקלט או לממ"ד ואחרים נאלצים לשבת במסדרון ולהתרחק במידת האפשר מהחלון. החמאס התחמש ואנחנו לא יודעים כיצד יפעל ומה יקרה אם תהיה התקפת טילים על בתי הספר".

עוד היא אמרה: "מדובר בכל החטיבות והתיכונים, והעצומה תהיה רלוונטית בקרוב גם ליסודיים, שאחרי חנוכה אמורים לחזור למבנים הלא ממוגנים שלהם".

 

 

בעצומה נכתב: "ביום שישי בבוקר התעוררנו למציאות חדשה לאחר הפסקת אש שאותה ניצל החמאס להתחמשות ולתכנון אסטרטגי מחודש. אנחנו, הורים לילדים בהרצליה, מבקשים בזאת להחיל נוהלי ביטחון נוקשים יותר בשבוע הקרוב, ולאפשר למידה בעיר רק בהתאם למיגון תקני לחלוטין. אנחנו ניצבים לפני שבוע גורלי שבו תיבחן מידת ההתעצמות של החמאס בצד האסטרטגיה שהוא בוחר בשעות השיגור וביעדיו. אף על פי שפיקוד העורף אינו מציב מגבלות של ממש בנוגע למערכת החינוך, בחרה עיריית הרצליה לנקוט משנה זהירות רק בחינוך היסודי (וגם זאת עד חנוכה בלבד), ובה בלבד מוחלים כללי המיגון התקני. לעומת זאת, תלמידי החינוך העל יסודי לא זכאים להגנה מלאה ורובם יסתכנו בלימודים ללא מרחב מוגן תקני אלא במסדרונות. לאור זאת ולנוכח העובדה שהעיר הסמוכה לנו תל אביב פועלת תחת הנחיות מוקפדות יותר מרגע חזרת האש, אנחנו מבקשים להחיל את כללי הזהירות המוקפדים על כלל מערכת החינוך בעיר במשך השבוע הקרוב – ולא לעשות סלקציה פוגענית בין ילדים שיזכו לרדת למקלט לבין ילדים שיישבו במסדרונות".

בסיום העצומה נכתב: "במקביל יש להמשיך ולחתור למיגון מהיר תקני לכל מוסדות החינוך בעיר ולחיזוק מערך האבטחה. כל החלטה על סיכון הילדים, בכל שכבות הגיל, צריכה להיעשות בהתאם למצב המשתנה. מעבר לשבוע לימודים מוגן בגלל הנסיבות שהשתנו תחזק את כולנו: ילדים והורים, והיא הצעד האחראי והנכון".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הלימודים בבתי הספר העל יסודיים מתקיימים בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר