מתחם גני הילדים תבלינים בגליל ים. צילום פרטי
מתחם גני הילדים תבלינים בגליל ים. צילום פרטי

"מדובר בסכנה": הורים במתחם גנים בגליל ים חוששים משיפוץ שאמור להתבצע במקום

ההורים חוששים מנוכחות פועלים לא יהודים בתקופה הזו, חלקם חוששים גם מאבק ודורשים שהעבודות יתבצעו אחרי שעות הפעילות. העירייה: "המבנה מחייב שיפוץ, העבודות יבוצעו תחת אבטחה מוקפדת בתנאים מחמירים"

פורסם בתאריך: 27.12.23 14:54

הורים לילדי גנים בשכונת גליל ים בהרצליה, טוענים כי העירייה מסכנת את ילדיהם בעקבות שיפוץ בגנים שהיה אמור להתחיל בתחילת השבוע. מדובר על מתחם הגנים "תבלינים" הממוקם ברחוב עמוס עוז ומכיל עשרה גני ילדים במבנה ענק.

למרות שהגנים נפתחו לפני כשנתיים, כבר התגלו בעיות שמצריכות שיפוץ בעיקר בגלל בעיות של נזילות ורטיבות בקירות. חשש ההורים העיקרי הוא משהות של פועלים לא יהודים בסמוך לילדיהם בזמן השיפוצים, בעיקר לאור תקופת המלחמה הנוכחית. במכתב שהעבירו נציגי הורים לעירייה ביום חמישי האחרון הם ציינו בין השאר: "יש כרגע סכנה אמיתית שמרחפת מעל לראשי הילדים היקרים שלנו שבמתחם גני הילדים (התבלינים) שבגליל ים החדשה, הרצליה. לאחר בדק בית שהוזמן, עקב בעיות נקודתיות בשני גנים שבמתחם, הוחלט לצאת לשיפוץ מסיבי, ארוך טווח, שיכלול בין השאר: פעירת חור בגדר החיצונית של המבנה כדי לאפשר כניסת פועלים, הריסת הריצוף בגנים שבקומה העליונה, איטום מחדש ובנייה מחדש, הכנסת פועלים מהמגזר לתוך מתחם הגנים, בסמוך לילדים קטנים כל שעות פעילות הגן כשביניהם מפרידה יריעת עץ. שבירת ארונות, קדיחות ועוד פעולות כחלק מהשיפוץ".

ההורים שפנו לעירייה, טוענים כי משיחות שערכו עם מספר הורי גנים במתחם, ברוב המוחלט של הגנים אין שום ליקויים שמצדיקים הפיכת הגן לאתר בניה על כל הסכנות שבדבר לתקופה של כמה חודשים וכי רוב הליקויים שהם מכירים קיימים כבר שנתיים מהקמת הגן.

ההורים טוענים כי "לאחר מספר בירורים שנעשו, מדובר באירוע מסוכן, שיש לעצור אותו מיידית ולחשוב עליו לעומק בטרם מכניסים את הילדים שלנו למצב של סכנה ממשית, בריאותית, ביטחונית ונפשית. ישנם בגן ילדים חולי אסטמה שאסור להם להיות במקום כמו אתר בניה. המחיצות המדוברות לא יכולות לחסום אבק וחומרים מסכנים אחרים. האם נתנו את הדעת בנושא? מה יעשו הפועלים שאמורים להיות בהפרדה מלאה מהילדים בשעת אזעקה? ישהו בממ"ד יחד עם הילדים?

ההורים ביקשו מהעירייה לבחון את האפשרות לקיים את העבודות לאחר שעת הפעילות: "זה יכול להיות פתרון טוב, גם הפרדה בין הילדים לפועלים וגם לא לשהות בתוך אתר בניה. כמה פעמים שאלנו את העירייה לגבי זה, אבל וכל פעם שולחים לנו סיפור אחר שלא מגובה בשום דבר מוסמך. אנחנו מבקשים לתת את הדעת בטרם מכניסים את הילדים שלנו למצב שהם באתר בניה לכמה חודשים, מוקפים ברעש של עבודות שיפוצים, לכלוך אבק ושאר גורמים מסכני חיים בזמן שהם במרחק יריעת עץ מעשרה פועלים (לפחות) בתקופה שכזו. בנוסף, לגרום לאי שקט בקרב ההורים שיצטרכו לשים את ילדיהם באתר בניה, על בסיס יומי לתקופה של כמה חודשים, לעקור את הילדים מהגן שלהם לסירוגין, להעבירם לגן חדש, זמני ולהוסיף נטל על ההורים. מדובר באירוע שללא ספק יזיק לילדים ויכול להתפתח לאירוע בטחוני. חייבים לעצור את השיפוץ ולחשוב על הדרך הטובה ביותר לנהל את האירוע הזה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ביטחון הילדים עומד לנגד עינינו. תנאי המבנה מחייבים שיפוצו והעבודות, הצפויות להתחיל בקרוב, יבוצעו תחת אבטחה מוקפדת בתנאים מחמירים. לאורך תקופת השיפוץ, מתחם העבודה יהיה חסום ולא תתאפשר גישה של הפועלים לשטח הגן. כניסתם של הפועלים תהיה אך ורק דרך יציאת החירום, הצמודה לחצר של גן לוונדר ווניל, כך שלא יהיה מגע בין ילדי הגן לעבודות במתחם ולפועלים. נציין כי הפועלים שיעבדו כולם בעלי ת.ז כחולה, אישור משטרתי והיתר עבודה מטעם העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר