בית הספר הדמוקרטי בחלקו הצפוני של פארק הרצליה. צילום שרון יונתן
בית הספר הדמוקרטי בחלקו הצפוני של פארק הרצליה. צילום שרון יונתן

"חשים מרומים": בעלי קרקעות סמוך לפארק מתנגדים להארכת היתר שימוש חורג לבית הספר במקום

334 בעלי קרקעות הגישו התנגדות למתן היתר שימוש חריג במתחם הבאסה לטובת בית הספר הדמוקרטי לחמש שנים נוספות: "הבטלה אינה הבטחה". העירייה: "יש שם מיגון שבימים אלו במיוחד הינו חיוני"

פורסם בתאריך: 31.12.23 08:32

ההתנגדות של בעלי הקרקעות: 334 בעלי קרקעות בשטח פארק הרצליה מתנגדים למתן שימוש חורג לבית הספר הנמצא בחלקו הצפוני של הפארק, בסמוך לבר – מסעדה "פארקר".

מדובר בבית ספר זמני שהוקם ממבנים יבילים לפני כשלוש שנים לטובת אכלוס ילדי שכונת גליל ים עד שהוקם עבורם מבנה בית הספר הקבוע בשכונה. לאחר מכן הוסבו המבנים היבילים לבית הספר הדמוקרטי הפועל במקום כעת. כעת מבקשת העירייה להעניק שימוש חורג משצ"פ (שטח ציבורי פתוח) לשב"צ (שטח בנייני ציבור) לחמש שנים נוספות, דבר שהעלה שוב את התנגדותם של בעלי הקרקעות.

עו"ד עודד ישראלי, צילום פרטי

עו"ד עודד ישראלי, צילום פרטי

בבקשת ההתנגדות לוועדה המקומית, שהוגשה באמצעות עו"ד עודד ישראלי, צוין כי בהתנגדות קודמת שהוגשה ביום 13.10.20 הוסכם כי השימוש החורג יהיה ל-3 שנים בלבד ועל כן בעלי הקרקעות הסירו את התנגדותם. "עתה אנו רואים, כי הבטחה אינה הבטחה, מבוקש להפוך את הזמני לקבוע, ומבוקש שימוש ל- 5 שנים נוספות", נכתב בבקשת ההתנגדות, "מרשי, 334 בעלי קרקע שחשים שהקרקע שבבעלותם נגזלה ממש על ידי העירייה ללא הצדקה, מתנגדים בתוקף לשימוש חורג ואם הוועדה המקומית תקבל את הבקשה לשימוש חורג, יפנו מרשי לערכאות, בין היתר בהליכים לביטול הייעוד של שטח לשצ"פ ולביטול ההפקעה המיועדת. אם העירייה לא מממשת את תכנית הפארק ולאחר כל כך הרבה שנים לא משתמשת בקרקע לפארק, תתכבד ותשיב את הקרקע לבעליה".

עו"ד ישראלי מוסיף: "שימוש חורג מעצם טיבו ואופיו הינו עניין זמני. בבקשה לשימוש חורג "זמני" ל-5 שנים נוספות בהפעלת בית ספר במקום, מלמדת שאין בדבר כל אלמנט של "זמניות". מדובר בשימוש חורג שנעשה כבר 3 שנים, ואם יתווספו לשימוש זה שנים נוספות, הרי שברור שמדובר בשימוש קבוע בשטח פארק הבאסה לבית ספר. בימים של מצוקה קשה בתחום הדיור וחוסר משווע בדירות, במקום לבוא בדברים עם בעלי הקרקע ולפתח את שטח הבאסה שטרם הופקע לטובת כל הצדדים המעורבים, בוחרת העירייה לנהוג בכוחנות ומנצלת לרעה את סמכויותיה ואת שליטתה בוועדה המקומית בכדי לעשות בשטח שימושים אסורים. כל זאת, לאחר שהוצהר ע"י העירייה והועדה המקומית במשך שנים, ובפני כל ערכאות השיפוט והתכנון, לרבות בית המשפט העליון, כי כל שטח הבאסה במלואו, נדרש לפארק. עתה מסתבר שהצהרות לחוד ומציאות לחוד. אין ליפות הדברים: המתנגדים עומדים פעורי פה, וחשים מרומים אל מול הבקשה הנדונה, להקמת בית ספר בפארק הבאסה, במקום פארק".

 

 

עוד נטען בבקשת בעלי הקרקעות: "במשך כל ההליכים המשפטיים הייתה זו עיריית הרצליה, בראשות גב' יעל גרמן, שטענה וחזרה וטענה, שיש להפקיע את כל החלקות הפרטיות במתחם הבאסה לצורך הקמת פארק נרחב, וכי אי אפשר לגרוע משטח הפארק המיועד ולו מ"ר אחד לכל מטרה אחרת. גם כשהוחלפה גב' גרמן, המדיניות לא השתנתה והעוול בנטילת רכוש הפרט, נותר על כנו. כיום, יצא המרצע מהשק. מסתבר עתה שבעלי הקרקע צדקו בטענותיהם, והטענות שנטענו ע"י עיריית הרצליה והועדה המקומית הרצליה, בדבר קדושת כל מ"ר מהפארק המיועד, התאדו כלא היו. עכשיו מסתבר שהכל עורבא פרח. או שאין לאפשר מתחם הבאסה ממערב לרחוב ז'בוטינסקי, או שהדבר אפשרי. אם הסתבר שהדבר אפשרי, שתפו את בעלי הקרקע ותמצאו פתרון לבעיה הכאובה של הפקעת הקרקע הפרטית במתחם הבאסה. הרי במה שונה בניית בית ספר מבנייה אחרת? האם בניית בית ספר לא "תהרוס" את רצף השטחים הירוקים? האם בית ספר לא יפגע ב"נראות" של הפארק?".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "העירייה ביקשה להאריך את השימוש החורג לשימוש בית הספר מהטעם שיש שם מיגון שבימים אלו במיוחד הינו חיוני. בעלי הקרקעות מתנגדים – עדיין לא התקיים דיון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר