בית ספר יצחק שמיר בגליל ים, אדריכל גיורא גור בע"מ
בית ספר יצחק שמיר בגליל ים, אדריכל גיורא גור בע"מ

את השינוי הזה באזורי הרישום לבתי הספר הורים בגליל ים לא אוהבים

הורים מרחוב החליל מתנגדים לכך שילדיהם ילמדו בשנה הבאה בביה"ס נעמי שמר המרוחק יותר במקום בביה"ס יצחק שמיר: "השפעה שלילית על הרצף החברתי של ילדינו, על איכות חיינו, ועל ערך הדירות". העירייה: "ניתן יהיה לרשום אחים ממשיכים"

פורסם בתאריך: 2.1.24 09:31

עדכון אחרון: 2.1.24 13:45

תושבים בשכונת גליל ים בהרצליה מתנגדים לשינוי אזורי הרישום לשני בתי הספר היסודיים בשכונה, נעמי שמר ויצחק שמיר: תושבים המתגוררים ברחוב החליל, בחלקה הדרומי של שכונת גליל ים, שיגרו בשבוע שעבר מכתב לבכירי העירייה ואגף החינוך בעירייה, ובו הם קובלים על שינוי אזור הרישום, כך שתלמידי כיתה א' בשנה הבאה יצטרכו ללמוד בבית הספר נעמי שמר, הנמצא בכניסה לשכונה והמרוחק יותר מבתיהם ולא בבית הספר יצחק שמיר הקרוב יותר לבתי תושבי הרחוב ובו לומדים ילדיהם כיום.

ילדי רחוב החליל הלכו עד כה לבית הספר יצחק שמיר ביחד עם ילדי הרחובות מוטה גור ועמוס עוז וזאת בשל היותם שלושת הרחובות הדרומיים ביותר בשכונה, בעוד שילדי הרחובות תוף מרים והקרן (הסמוכים לחליל) שויכו לבית הספר נעמי שמר, הממוקם בכניסה לשכונה. מאחר ונוצר מצב שבו יש יותר כיתות מעל התכנון בגילאים הצעירים והצפי בשנה הבאה הוא שאת בית הספר יעזבו שתי כיתות ו' ולפי התכנון המקורי אמורות להיכנס 6 כיתות א', כך שנוצרה בעיה של מקום ולכן שונה אזור הרישום, לפיו ילדי רחוב החליל עוברים לבית הספר נעמי שמר.

מתוך פניית הורי רחוב החליל לעירייה: "נדהמנו לגלות שאזור הרישום של הרחוב שונה וכי ילדי הרחוב אינם עולים לבית הספר השכונתי "יצחק שמיר", אזור הרישום של רחוב זה מאז התאכלסה השכונה, היכן שאחיהם ושכניהם לומדים מזה שנתיים. הדבר בעל השפעה שלילית הן על הרצף החברתי של ילדינו, על איכות חיינו, ועל ערך הדירות שלנו. צעדה של כקילומטר לאורך כביש ראשי ברחוב התזמורת עם לפחות שלושה אתרי בניה ומנופים, מהווה פגיעה מהותית באיכות חיינו בשכונה".

ההורים מסבירים מדוע העברה לבית הספר נעמי שמר תפגע בילדיהם: "במהלך שנים אלה בגן, הילדים רקמו חברויות ופיתחו חיי חברה עם שכניהם מהרחוב. בנוסף, מירב הפעילויות התרבותיות והעירוניות לגילם שמתקיימות לאחר שעות הלימודים מתקיימות בבית הספר יצחק שמיר שמהווה נדבך מרכזי בחיי הקהילה של הרחוב שלנו. בבית הספר יצחק שמיר ניכר כי יש שטחים שניתן היה להעלות על הדעת שימוש אחר בהם, כדוגמת מתחם הצופים ובו כיתות לימוד, שעומדות רוב שעות יום הלימודים ריקות. מה גם, מתחם הצופים משרת תלמידים צעירים מכיתות ג' ואילך. בנוסף, על יד בית הספר ממוקמת החטיבה הצעירה דבורה עומר ובה כיתות גן רבות שניתן להסב לכיתות לימוד".

ההורים גורסים כי הפתרון שהעירייה מציעה אינו פתרון לטווח הארוך כפי שהם דורשים: "העברת רחוב החליל לבית הספר נעמי שמר נדמה כפתרון זמני. זאת משום שעוד מספר שנים שוב יחזירו את רחוב החליל לאזור הרישום המקורי שלו מאחר ורחובות עמוס עוז ומוטה גור אינם מאכלסים כשלוש כיתות בשנה. כמו כן, כבר בשנה שלאחריה, נראה שלא יהיה מקום לשנתון 2019 בבית ספר נעמי שמר. גם הוא נבנה ל- 18 כיתות בכל בית הספר. הפתרון שניתן אינו פתרון לטווח קצר, בינוני או ארוך, אלא רק פלסטר".

ההורים קוראים לעירייה לשתף אותם בקבלת ההחלטות ולזמן את נציגיהם לדיון שיעסוק בסוגיות הקשורות לתחום החינוך והשיבוץ בבתי ספר.

במהלך הבוקר נמסר מהעירייה כי "הנושא נבחן מזה זמן ע"י הגורמים המקצועיים. לאור סוגיות שהוצפו על ידי הקהילה יתקיים היום בצהריים דיון ותתקבל החלטה".

בהמשך היום נמסר: "בהמשך לדיון שנערך היום ובחינת כלל הנתונים, החליטה הנהלת העירייה בשיתוף מינהל החינוך כי עם שינוי אזורי הרישום בשכונת גליל-ים, בשנת הלימודים הקרובה ניתן יהיה לרשום "אחים ממשיכים" לבתי הספר היסודיים, גם אם אינם גרים בגבולות איזור הרישום של בית הספר".

תגובת הנהגת ההורים של בית הספר יצחק שמיר: "הנהגת הורי בית הספר ע"ש שמיר לא עסקה או עוסקת בקביעת איזורי הרישום בשכונה. זו מצויה באחריות עיריית הרצליה ומשרד החינוך בלבד. יצוין, כי בית הספר שמיר המונה כ-640 תלמידים, נמצא בעומס חריג ביותר וללא כיתות פנויות. כבר השנה הסבה העירייה חדרי ספח שונים לכיתות לימוד מאולתרות וכעת לומדים בבית הספר, שתוכנן ל-18 כיתות בלבד, 22 כיתות, רובן בשכבות הנמוכות. מספר זה אף צפוי להמשיך ולעלות בשנים הקרובות, אף לאחר השינוי באיזורי הרישום של העירייה. השמירה על רווחתם ובטיחותם של תלמידי בית הספר מצויה בעדיפות עליונה. לצערנו, בנסיבות אלו, העומס הקיים בבית הספר ומתקניו פוגעים ברווחת הילדים פגיעה משמעותית. על רקע זה, אנחנו סמוכים ובטוחים שכל החלטה שהתקבלה ע"י גורמי המקצוע למיתון העומס בבית הספר נעשתה משיקולים מקצועיים ועל בסיס הנתונים האובייקטיבים שברשותם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר