בית ספר גורדון צילום שרון יונתן
בית ספר גורדון צילום שרון יונתן

ההורים כועסים על ההגבלה ברישום מגורדון לרעות: "איזה מין דבר זה הגרלה על אופי החינוך?"

הגבלה חדשה על מספר התלמידים מבי"ס גורדון לאמנויות שיוכלו להשתלב בחטיבת רעות בה יש מגמת אמנות, מכעיסה את ההורים. העירייה: "אחראים על בניית תשתית פדגוגית איכותית לכלל תלמידי העיר"

פורסם בתאריך: 11.1.24 08:27

הורים לתלמידי כיתה ו' בבית הספר היסודי גורדון לאמנויות בשכונת נווה עמל בהרצליה, מתנגדים להחלטת העירייה להקצות רק 40 מקומות לילדיהם בחטיבת הביניים רעות בשנת הלימודים הבאה. עד כה הזינו תלמידי גורדון את חטיבות הביניים רעות, הממוקמת בשכונת יד התשעה ואת חטיבת יד גיורא, הממוקמת ליד קניון שבעת הכוכבים לפי בחירה, אך כאמור כעת ישנה הגבלה על מספר התלמידים שיוכלו להשתלב בשנת הלימודים הבאה בחטיבת רעות, הסמוכה יותר לנווה עמל ובעלת מגמת אמנות ותיקה.

ליאת לוי, אמא לתלמיד בכיתה ו' בגורדון, מסבירה מדוע מדובר בהחלטה שפוגעת בילדיהם: "בית ספר גורדון נמצא בנווה עמל, כך שמרבית הילדים מתגוררים בשכונה. התחבורה הציבורית מהשכונה ועד יד גיורא היא לא טובה ומאחר ואין אוטובוסים ייעודיים המרחק לשם ובחזרה הוא ארוך ומייגע וחלק מהאוטובוסים מאחרים או לא עוצרים כי הם מלאים. נוסיף לזה כבישים פקוקים לכיוון של יד גיורא ונקבל בלאגן. לעומת זאת, חטיבת רעות ממוקמת בשכונת יד התשעה הסמוכה במרחק הליכה. דבר שני ולא פחות חשוב זה בהיבט הפדגוגי. בבית הספר גורדון אנחנו משלמים פי 3 מבתי ספר אחרים למען מגמת האמנות. אחרי 6 שנים שהשקענו במגמה, אנו רוצים שילדינו ימשיכו לרעות שם יש מגמת אמנות טובה ומוכרת שפועלת כבר שנים עם כמה סוגי אמנות, בדומה למגמת אמנות בגורדון. לעומת זאת, ביד גיורא יש כיתת אמנות שנפתחה לפני שנה בלבד, אבל זה לא אותו סדר גודל".

ליאת טוענת כי ההורים גם כועסים על קבלת ההחלטה באופן חד צדדי מטעם העירייה: "לפני שבועיים קיבלנו הודעה מהנהגת ההורים שלא תהיה אפשרות ללמוד ברעות בשנה הבאה אלא רק ביד גיורא. לאחר שהקמנו קול צעקה וטענו שלא ייתכן לקבל החלטה כזאת באופן חד צדדי ובשל התערבות של יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אז החליטו בעירייה לפתוח לנו מכסה ל- 40 תלמידים, אבל בגורדון מסיימים 140 תלמידים את שכבה ו', כך שמדובר אפילו על פחות משליש. עכשיו אומרים לנו שאם יהיו יותר מ- 40 בקשות מעבר לרעות אז תתבצע הגרלה. איזה מין דבר זה שאופי החינוך בחטיבת ביניים ייקבע על ידי הגרלה?. צריך להבין שלא לכולם מתאימה אוריינטציה של חטיבת ביניים עם דגש על מצוינות בלימודים, אלא יותר משהו מכיל ואמנותי. אני רוצה לבחור את הדרך הלימודית שילדיי צריכים ושתהיה לי הזכות לבחור איזה סוג חינוך להקנות לילדים שלי".

אורנה ספורנו, שבתה לומדת במגמת אמנות פלסטית בכיתה ו' בגורדון, מוסיפה: "חשוב לי להדגיש כי במשך 6 שנים עלות שכר הלימודים עבור ילדינו הייתה גבוהה פי שלושה מבתי ספר אחרים בעיר, כך שצריך להתחשב בזה ולא לשלוח אותנו ליד גיורא, חטיבה מרוחקת מנווה עמל. אין הגיון לטרטר ילדים לבית ספר רחוק כשיש לנו את חטיבת רעות ליד הבית".

דור שביט, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר גורדון, מסר בשם הנהגת ההורים בבית הספר: "הנהגת ההורים בגורדון הביעה התנגדות לשינוי הרישום אשר יחייב נסיעות ארוכות במיוחד עד לחט"ב יד גיורא בקצה השני של העיר. לצערנו, הפתרון שניתן כרגע אינו מספק. בוגרי גורדון, תושבי נווה עמל, צריכים ואמורים לקבל אפשרות להירשם למוסד לימודים קרוב לביתם כמו כל תלמידי הרצליה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מינהל החינוך בעיריית הרצליה אחראי על בניית תשתית פדגוגית איכותית לכלל תלמידי העיר. לבית ספר גורדון יש שני אזורי רישום, להבדיל מבתי הספר האחרים בעיר, להם אזור רישום אחד בלבד. על כן, כדי להימנע מצפיפות ועומס יתר, ובמקביל להתחשב בתלמידי גורדון המגיעים מאזורים שונים בעיר מאפשרת הרשות רישום לבית ספר נוסף, חטיבת הביניים יד גיורא, עם אפשרות מוגבלת לרישום עד 40 תלמידים בחטיבת הביניים רעות. אם הביקוש לחטיבת הביניים רעות יעלה על 40 תלמידים, הרשות תקיים הגרלה המפוקחת ע"י הייעוץ המשפטי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר