גן שיבולים, צילום פרטי
גן שיבולים, צילום פרטי

הורי הילדים שנולדו בשנת הקורונה כועסים: "רשמנו אותם לגן הזה כדי שילמדו בו שנתיים ברצף"

הורים לילדי גן שיבולים, גן ממ"ד, כועסים על החלטת העירייה שלא לייעד את הגן ללימודי טרום חובה בשנת הלימודים הבאה: "ילד שעוד לא מלאו 6, הספיק להיות בשלוש שנים בשלוש מסגרות עירוניות שונות"

פורסם בתאריך: 18.1.24 08:26

הורים לילדי גן שיבולים ברחוב הבנים בהרצליה כועסים על החלטת העירייה שלא לייעד את הגן ללימודי טרום חובה בשנת הלימודים הבאה. מדובר בגן ממ"ד (ממלכתי דתי) המשרת משפחות רבות מהמגזר הדתי המתגוררות באזור הרצליה הצעירה. עד כה שימש הגן ללימודי טרום טרום חובה וטרום חובה, אך כאמור לקראת שנת הלימודים דברים עומדים להשתנות. לטענת ההורים, 23 מתוך 24 משפחות שרשומות השנה בגן מעוניינות לרשום את ילדיהן לגן שיבולים גם בשנה הבאה.

"עם קבלת מידעון לגיל הרך לשנת תשפ"ה, נדהמנו לגלות שבשנה הבאה גן שיבולים יהיה מיועד לגילאי טרום טרום חובה בלבד. נבקש לשקול את בקשתנו שגן שיבולים יהיה גן צומח כמו בכל השנים הקודמות וילדינו יוכלו להמשיך ולהתחנך בו גם בשנה הבאה", כתבו ההורים לראש העירייה, משה פדלון ולבכירי העירייה ואגף החינוך.

לטענת ההורים, בעת הרישום לגן שיבולים בשנה שעברה, היה כתוב במידעון שהגן יהיה מיועד לגילאי טרום טרום חובה וטרום חובה. "זו הסיבה שבראש ובראשונה רשמנו את ילדינו לגן זה, על מנת שיוכלו להמשיך ולהתחנך בו במשך שנתיים רצופות. רק עתה, עם קבלת המידעון לשנה"ל הבאה, נודע לנו שזהו גן המיועד לגילאי טרום טרום חובה בלבד ולכן מדובר בהטעיה".

ההורים טוענים כי ילדיהם הצעירים כבר נפגעו פעמיים, ממגפת הקורונה ומהמלחמה הנוכחית. "כידוע, מדובר בילדי שנתון 2020, שנולדו בעיצומה של מגפת הקורונה. עובדה זו הביאה לכך שגם בשנים הקודמות הם חוו חוסר עקביות במסגרות החינוכיות ונאלצו להישאר בבית ימים רבים. גם השנה, בשל מלחמת "חרבות ברזל", הם החסירו זמן רב מהגן כך שלמעשה רק עתה הם בשלב ההסתגלות לגן, לסדר היום, לכללים ולצוות החינוכי. יתרה מכך, הוריהם של ילדים רבים מהגן משרתים בשירות מילואים פעיל וכתוצאה מכך חווים חרדות רבות וחוסר ידיעה מי יהיה עמם בכל רגע ורגע. במידה והגן יישאר לגילאי טרום טרום חובה המשמעות היא שבעוד חצי שנה שוב יהיה עליהם להסתגל מחדש. גם בשנה שלאחר מכן, בגן חובה, הם יצטרכו לעבור מעבר נוסף לגן אחר וגם בשנה לאחר מכן עם השתלבותם בבית הספר. שוו בנפשכם שילד שעוד לא מלאו 6 שנים, הספיק להיות בשלוש שנים רצופות בשלוש מסגרות חינוכיות עירוניות שונות וזאת מבלי לספור את השתלבותו במסגרת עד גיל 3".

ההורים מוסיפים במכתבם: "האופציה שנשארת כעת עבור משפחות המתגוררות במרכז העיר ומעוניינות לרשום את ילדיהם לחינוך ממלכתי דתי הנה גן מירון בלבד. כך למעשה אין לנו שום יכולת בחירה והשיבוץ לגן נכפה עלינו. כמו כן, האופציות האחרות העומדות לרשותנו הנן לרשום את ילדינו לגן השלום הנמצא בשכונת נווה עמל, גן עומר הנמצא בשכונת גן רש"ל או גן אורות הנמצא בשכונת נוף ים. לא ייתכן שדווקא במרכז העיר, היכן שמתגוררת רוב האוכלוסייה הדתית, תהיה פגיעה כה משמעותית בציבור רב בשל מחסור בגני ילדים או בשל החלטה רגעית לשנות את גילאי גן שיבולים ללא חשיבה על המשמעות הרבה שיש לכך על כל המשפחות הללו לשלוח את ילדיהן לשכונות מרוחקות. זאת ועוד, הורה שאינו בעל רכב, לא יוכל להגיע לשכונות אלו מכיוון שאפילו תחבורה ציבורית מגיעה בתדירות נמוכה מאוד, אם בכלל. בהקשר זה נוסיף ונציין כי מדובר במשפחות מרובות ילדים וישנו קושי רב לפזרם ברחבי העיר בשעות הבוקר העמוסות והפקוקות".

 

לטענת ההורים, ראש בעירייה לא השיב על פנייתם שהועברה אליו כבר באמצע השבוע שעבר והם קיבלו רק תשובה לקונית בכתב מאגף החינוך כי יש עליהם לרשום את ילדיהם לגן אחר ובמידה ויירשמו לשם מעל למספר הילדים המקסימלי, גן שיבולים ייפתח לגילאי טרום חובה.

ההורים טוענים עוד: "הטענה שהגנים הדתיים הינם על-אזוריים לא תעלה על הדעת. לא ייתכן שמחלקת החינוך ועיריית הרצליה, ובראשה מר משה פדלון, יפגעו בנו ובילדינו הן במעברים הרבים ובצרכיהם הרגשיים של ילדינו והן במרחקים הרבים שעלינו ההורים יהיה לנסוע מדי יום ולו רק בגלל היותנו ציבור המקיים אורח חיים דתי. אנו דורשים ראשית לשבץ את ילדינו גם בשנה הבאה לגן שיבולים, ובמידה ומספר הילדים יאפשר זאת, לצרף גם את גילאי טט"ח. לאורך כל השנים גן שיבולים היה גן צומח ולכן טענתה של העירייה, כיצד כל שנה גן שיבולים יכול היה להכיל גילאי טט"ח וט"ח ורק השנה לא? הרי כל שנה לא היה ידוע מספר הילדים שיצטרף לגילאי טט"ח. מדובר בפגיעה קשה ומשמעותית בציבור הדתי שבחר ותמך בכם לאורך השנים. כעת אנו מצפים לעמוד לצידנו, להשיב לנו טובה ולסייע לנו לקבל את מבוקשנו לפיו גן שיבולים יהיה גן צומח כפי שהיה כל השנים ובכך למנוע פגיעה נוספת בילדינו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בימים אלו החל הרישום לגבי הילדים בעיר. לכן, רק לאחר שבמינהל החינוך תתקבל תמונה מלאה של כלל נתוני הנרשמים נוכל לבחון את הבקשה ולקבל החלטה באם הגן יהיה גן צומח. אנו מבטיחים שכל החלטה תבוצע בהתאם למכלול השיקולים הפדגוגיים והמקצועיים, על מנת להבטיח את סביבת הגן המתאימה ביותר לילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר