מרכז ספירת הקולות בהרצליה
מרכז ספירת הקולות בהרצליה

אחרי ספירת 40 אחוז מהקולות: משה פדלון מוביל עם 50 אחוז

ראש העירייה משה פדלון מוביל במרוץ לראשות העיר: פדלון 8,226 קולות, כץ 5,996 קולות, איל פביאן 1,242 קולות, מישל מורג 899 קולות. עדכונים שוטפים כאן באתר עד לתוצאות הסופיות

פורסם בתאריך: 30.10.18 15:30

00:50 – אחרי ספירת 16,363 קולות בהרצליה (כ-40 אחוז מהקולות), ראש העירייה משה פדלון מוביל על מאיה כץ במרוץ לראשות העיר. לפדלון 8,226 קולות, לכץ 5,996 קולות, איל פביאן עם 1,242 קולות ומישל מורג עם 899 קולות.

00:10 – אחרי ספירת 11,539 קולות בהרצליה, ראש העירייה משה פדלון מוביל על מאיה כץ במרוץ לראשות העיר. לפדלון 5,685 קולות, לכץ 4,430 קולות, איל פביאן עם 859 קולות ומישל מורג עם 565 קולות.

23:45 – אחרי ספירת 3,008 קולות בהרצליה, ראש העירייה משה פדלון מוביל בפער קטן על מאיה כץ במרוץ לראשות העיר. לפדלון 1,460 קולות, לכץ 1,211 קולות, איל פביאן עם 229 קולות ומישל מורג עם 108 קולות.

23:00 – במרכז ספירת הקולות שבאשכול פיס בחטיבת זאב החלו לספור את הקולות.

מרכז ספירת הקולות בהרצליה

22:00 – עם סגירת הקלפיות בהרצליה מתברר כי שיעור ההצבעה בעיר עומד על 50 אחוז, תשעה אחוז יותר מאשר בבחירות הקודמות. התוצאות: בקרוב.

19:30 – כשעתיים וחצי לפני סגירת הקלפיות, עבר שיעור המצביעים בבחירות המקומיות בהרצליה את שיעור המצביעים בבחירות הקודמות בשנת 2013. כרגע עומד שיעור המצביעים על 43 אחוזים, שניים יותר מאשר שיעור ההצבעה הכולל בסיבוב הראשון בבחירות הקודמות, שעמד על 41 אחוזים. עד כה הצביעו 36,095 בעלי זכות בחירה בהרצליה, כעשרה אחוז יותר מאשר בשעה זאת בבחירות הקודמות.

19:15 – יו"ר ועדת הבחירות בהרצליה, יוסף לונדון, סיכם הערב את אירועי יום הבחירות נכון לשעה זו. "היו תלונות מסיעות שונות במהלך היום על פתקים שהועלמו ושלא היו במקומם בכוורות שמאחורי הפרגוד בקלפיות שונות", הוא אומר, "כל מקרה נקודתי שהגיע לאשכול פיס (מקום מושבה של ועדת הבחירות) טופל מיידית ושלחו במהירות אנשים עם פתקים כדי למלא חוסרים. התלונות האלה הגיעו מכמה מקומות בעיר, ומכמה סיעות שונות. היו תלונות על חיכוכים בין פעילים של מטות שונים, וההנחיה היא שברגע שיש חיכוך יש ליידע מיד את המשטרה. בכל הקשור להעסקת כמות מספקת של אנשי ביטחון בקלפיות, יש כשל ממשלתי חמור. העובדים ביום שבתון מקבלים שכר של 200 אחוז, אבל לא ניתן לכך מספיק תקציב, ולכן לא ניתנו מספיק היתרי עבודה".

17:30 – שר האוצר משה כחלון הביע תמיכה במשה פדלון לראשות העיר. בסרטון שהפיץ מטה הבחירות של פדלון, התייחס כחלון – המשמש גם כיו"ר ועדת השרים לדיור, להכרזת ועדת השרים בשבוע שעבר על מתחם שדה התעופה בהרצליה כמתחם מועדף לדיור, במסגרת תוכנית "קריית המסלול". משמעות ההכרזה כי התוכנית, במסגרתה מתוכננות לקום כ-1,600 יח"ד, תועבר לקידום מהיר בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור). "נאמר לי שהופצו סמסים כאילו שאישרנו 16 אלף יחידות דיור לאחרונה. לא היה ולא נברא. לא להאמין למסכת השקרים הזאת", אומר כחלון בסרטון.

צפו בכחלון: 

15:30 – נראה שהכרזת יום הבחירות לרשויות המקומיות כיום שבתון היתה אחת ההחלטות הטובות שקיבלה המדינה, גם אם זה עולה לה בכסף. התושבים בהרצליה מנצלים את יום החופש כדי להצביע – ויעיד על כך שיעור ההצבעה הגבוה נכון לעכשיו (יותר מ-23 אלף בעלי זכות בחירה, שהם 28 אחוז, 14.5 אחוז יותר מאשר בשעה זו בבחירות הקודמות), וגם כדי לצאת לפארקים, לקניונים ולבתי הקפה בעיר. אווירת הבחירות ניכרת, ובסמוך לבתי הספר עומדים פעילים וצבעי המחנות השונים, השלטים והבלונים מוסיפים לתחושת החג.

"את הבוקר פתחתי בהצבעה עם הנכדים, שנהנו משיעור באזרחות עם סבא", אמר בצהריים ראש העירייה משה פדלון, "לפני ההצבעה עצרתי להצביע בקלפי שהקימו התלמידים המקסימים של יוחנני. לאחר מכן ביקרתי בכמה מוקדי הצבעה ופגשתי את התושבים. התחושות העולות מהשטח הן של תמיכה אדירה. אנשים מרוצים מהחינוך שמזנק. מסטטוס קוו מנצח. מכלכלה עירונית  פורחת שנותנת להם בחזרה יותר מערים רבות אחרות. התחושה טובה מאוד. תחושות נוספות שעולות מהשטח הן של מיאוס וסלידה מהשקרים ומההטיות שמופצות בהודעות הטקסט לתושבים. אחוז ההצבעה עד כה מעודד. הוא מראה שיום השבתון הוא ניסוי מוצלח. מקווה שימשיך להיות אחוז גבוה. היום אמשיך בלפגוש את האנשים ובניהול הפעילות שלנו בשטח. צאו להצביע!"

פדלון

משה פדלון וטל בורשטיין

מאיה כץ היתה עסוקה כל היום בלהניע תושבים לצאת ולהצביע. "אני עושה סבב בכל האשכולות, הייתי כמעט בכולם", היא אומרת, "אני עוברת אשכול אשכול. סך הכל האווירה טובה בכל הקלפיות, כיף לראות תושבים שמחבקים, אני רואה את האנשים מחוץ לקלפיות ויש אווירה של דמוקרטיה ברחובות, זה נחמד, כיף להרגיש את זה. אני מרוצה מאחוזי ההצבעה, 22% בשעה 14:00 אלה אחוזי הצבעה יפים. אני ממשיכה להסתובב ואעבור שוב ליד כל הקלפיות, ואני מתכננת להיות עם המתנדבים שלנו, הפעילים שלנו, ולהניע אנשים להצביע".

מאיה כץ, ליד בניין העירייה הישן בהרצליה

מאיה כץ, ליד בניין העירייה הישן בהרצליה

"עשיתי סיבוב בכל הקלפיות בעיר, ונראה שבשכונות יש אחוז הצבעה נמוך", אמר המתמודד לראשות העיר מישל מורג, "אמרו לי שבנווה עמל יש 18 אחוזי הצבעה ובהרצליה הצעירה יש 22 אחוזים. ממילא זה לא רלוונטי, עכשיו אלה שעות ההפוגה. אחוזי ההצבעה יתחילו לעלות חזרה בסביבות השעה 16:30-16:00, כשכולם יחזרו מהפיקניקים ומהטיולים. סיירנו בכל הקלפיות ופגשנו הרבה מאוד אנשים. ההרגשה טובה, האנשים עוטפים בחום ואהבה ונקווה שימשיכו כך. אני ממש לא מרוצה מאחוזי ההצבעה למרות שטענתי שיום השבתון רק יפגע באחוזי ההצבעה, קיוויתי שזה לא יפגע ושיהיו אחוזי הצבעה גבוהים יותר. התבדיתי, וכפי הנראה עד כה יום השבתון יוריד לנו את אחוזי ההצבעה. עכשיו אני חוזר למטה לראות איך הוא מאורגן ואיך הם נותנים מענה לכל הצרכים שעולים מהשטח. אחר כך אצא לסיבוב נוסף בקלפיות ולקראת השעה 22:00 אני אחליט איפה אני רוצה להיות אם במטה או בבית".

חטיבת זאב הרצליה מישל מורג ושירלי גדניר

מישל מורג ושירלי גדניר בחטיבת זאב

המתמודד איל פביאן: "אני משמונה בבוקר, מהרגע שהצבעתי בקלפי אילנות, מסתובב ללא הפסקה בקלפיות. עובר אחת אחת, נפגש עם הפעילים שלי ומשוחח איתם, וכמובן משוחח עם מצביעים שבדרך לקלפיות. עברתי כבר די הרבה קלפיות ואני ממשיך בסיור. התחושות שלי מהשטח הן טובות, זה יום בחירות שהוא הזדמנות לתושבים של הרצליה לבוא ולהשפיע על עתיד העיר ועל ההנהגה של העיר. יש נוכחות יפה ברחובות וליד הקלפיות. אחוזי ההצבעה צריכים להיות יותר גבוהים ואני קורא לכולם לצאת להצביע בשעות הקרובות. יש נתונים שאחוזי ההצבעה גבוהים יותר ביחס לאותן שעות בבחירות הקודמות, אבל זה לא מספיק, זה צריך להיות יותר גבוה ויש עוד המון תושבים שלא הצביעו. אני שמח שאחוז ההצבעה יותר גבוה מאשר בבחירות הקודמות באותה שעה, אבל אני ממש לא מרוצה. אני קורא לכל ההרצליינים, בעיקר לציבור החופשי, לבוא בהמוניהם לקלפיות ולהצביע. ברור לנו שישנן קבוצות שבהן אחוז ההצבעה הוא יותר גבוה וחשוב שיהיה רוב גדול של מצביעים כך שיהיה ייצוג לרוב תושבי העיר. אני מתכוון להיות בתנועה מתמדת בין הקלפיות ובקשר עם מטה הבחירות שלי ולהמריץ תושבים להצביע עד הדקה האחרונה לפני שיסגרו את הקלפי".

איל פביאן, החופש לבחור, הרצליה פיתוח ליד חטיבת סמדר

איל פביאן ליד חטיבת סמדר

12:30 – אחוז ההצבעה עד השעה הזו בבחירות המקומיות בהרצליה גדול ב-7.5 אחוז לעומת הזמן הזה בבחירות 2013. עד כה הצביעו בהרצליה 12,071 תושבים, שהם כ-14 אחוז מבעלי זכות הבחירה.

9:30 – המתמודד לראשות העיר מישל מורג הצביע הבוקר בקלפי בבית הספר אלון. "התחלנו את יום הבחירות. מאחל לכולנו התושבים יום מוצלח יום כחול", אמר.

מישל מורג מצביע

9:00 – המתמודד לראשות העיר איל פביאן הצביע הבוקר בקלפי בבית הספר אילנות.

איל פביאן מצביע

איל פביאן מצביע

8:30 – במטה הבחירות של משה פדלון פנו לוועדת הבחירות לאחר שפתקי הצבעה של מאיה כץ חולקו בבית האבות "בית השלום" בהרצליה. יו"ר ועדת הבחירות בהרצליה יוסף לונדון אומר: "התלונה לא הגיעה אלי, וכנראה שהגיעה למוקד העירוני. היו אלי כמה פניות על תליית שלטים ודוכנים שהוצבו סמוך לקלפיות. חלוקת פליירים אינה פוסלת קלפי, אך היא אסורה בקלפי ואנשי הביטחון ידאגו לכך". מהמטה של כץ נמסר: "מבדיקתנו עולה כי החומרים שצולמו על ידי מטה פדלון לא הופצו על ידי מטה הבחירות. פעיליה של מאיה כץ הגיעו לבית האבות ווידאו כי אין כל חומר הסברה בתוך שטח בית האבות. למעלה מן הצורך, יצוין כי הואיל והקלפי ממוקמת בשטח בית האבות וחדר האוכל מרוחק במרחק של כ-25 מטרים משטח הקלפי, אזי אין כאן עבירה על חוקי הבחירות. למען הסר ספק, מטה מאיה כץ הנחה את הפעילים להמשיך להקפיד על חוקי הבחירות והתעמולה כפי שהקפידו לאורך כל הבחירות".

פתקים של מאיה כץ בבית האבות בית השלום

8:00 – ראש עיריית הרצליה משה פדלון, המתמודד בשנית על ראשות העיר, הצביע בקלפי בבית הספר יוחנני, לשם הגיע כשהוא מלווה בילדיו ובחמשת נכדיו. "השקיעו חמש דקות כדי לשפר את חמש השנים הקרובות של חייכם. ממשו ביום השבתון את זכותכם האזרחית להצביע ולהשפיע על היישוב בו אתן חיות ואתם חיים. ואז צאו להנות מהשבתון", אמר פדלון.

משה פדלון מצביע

7:50 – סגנית ראש העירייה מאיה כץ, המתמודדת לראשות העיר, הצביעה הבוקר עם פתיחת הקלפיות בבית הספר שמואל הנגיד. "אחרי עשור של ניסיון במגזר הציבורי בהן בממשלה, כחברת מועצת העיר וכמ"מ וסגנית ראש העירייה, אני נרגשת לעמוד היום ולבקש את אמונם של תושבות ותושבי הרצליה", אמרה כץ "הקרב צמוד ובזכותכן ובזכותכם זה יהיה אפשרי לנצח כבר בסיבוב הראשון. אנחנו ביישורת האחרונה של קמפיין מאתגר, אינטנסיבי ולצערי רווי השמצות, הכפשות ושקרים שמייצגים בדיוק את הפוליטיקה הישנה שאותה אנחנו יכולים ומתכוונים לשנות כבר מהיום בלילה. אני קוראת לכולן ולכולם: צאו להצביע!".

מאיה כץ מצביעה

07:40 – גם ראשת עיריית הרצליה לשעבר, חברת הכנסת יעל גרמן, הצביעה הבוקר בקלפי.

ח"כ יעל גרמן

ח"כ יעל גרמן מצביעה

07:00 – 134 קלפיות נפתחו הבוקר בהרצליה לטובת תושבי העיר שיבחרו במהלך היום את ראש העיר וחברי מועצת העיר, בשני פתקים. עד עתה לא דווח על תקלות מיוחדות. הקלפיות ייסגרו בשעה 22:00.

התושבים יצביעו בעזרת שני פתקים, צהוב ולבן, ויבחרו מי יוביל את עיריית הרצליה מכיסא ראש העיר וממושבי המועצה. בסך הכל בהרצליה יש 83,682 בעלי זכות בחירה, כאשר אחוז המצביעים בבחירות הקודמות עמד על 41 אחוזים בסיבוב הראשון ו-37 אחוזים בסיבוב השני. הצפי הוא שהאחוז יעלה במעט בגלל שלראשונה יום הבחירות לרשויות המקומיות מוגדר כיום שבתון.

ארבעה מועמדים יתמודדו על ראשות העיר ועוד 14 סיעות יתמודדו על המקומות במועצת העיר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. נאווה

    שערורייה בשכונת נוף ים. ברדק נוראי בקלפיות. המתנה של למעלה מ-40 דקות מחוץ לקלפי בכדי להצביע. פתחו 2 כיתות בבית הספר נוף ים ועשרות מצביעים זועמים גודשים את המסדרון בהמתנה מעצבנת. בושה וחרפה של תכנון והעדר מחשבה. מזכיר את סאלח שבתי בשנות החמישים. תתקדמו הרצליה – נוף ים מזמן לא מעברה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשיו פדלון את כחלון יממשו את התכנית הסודית שלהם להפוך את שדה התעופה לקריה חרדית
    עם הרבה סיפורי פוגי על רבנים מופלאים שחוץ מלספר סיפורי סבתא על מדרשים ואגדות לא עשו כלום בחיים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פדלון אולי מדבר מעט אבל עושה נזק גדול.הוא והחבר שלו כחלון מהוים סכנה גדולה לתושבי הרצליה ולמדינת ישראל.

  4. לט

    תושבים מטופשים? לא הספיקו 5 שנים בהן הרס את העיר?! הכניס ״חוקים״ חדשים שרק הרעו ומרעים את מצב התושבים הטובים של העיר!!! אז עכשיו יש לו עוד 5 לחסל אותה לצרכיו שלו ושל כל אותם מושחטים ועושקים!!!!! מאיה היתה צריכה להבחר והחיים היו נראים הרבה יותר טוב בהרצליה ( כמו בימי גרמן ואולי אף יותר).

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה ח,בל. פדלון נהל עיריה באופן אומלל וזה הורגש בהרבה מקומות בעיר. אפילו אתהצל של גרמן הוא לא הצליח לחקות. חי

  6. שאולי

    שיש בחירות מצחיקות שסבא זומבי מתמודד מול קטינה
    אז כמו שאמר השופט מסכנים תושבי הרצליה שאלה הנציגים שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר