טיפול בגלי הלם במרכז. תמונה: shutterstock
טיפול בגלי הלם במרכז. תמונה: shutterstock

טיפול בגלי הלם במרכז

מכשיר גלי הלם מביא יתרונות עצומים לסובלים מבעיות כגון כאבי מפרקים, דלקות והסתיידויות בגידים. הוא עוזר לפורר הסתיידויות, מפחית את הכאב ומאיץ את תהליך הריפוי של הגוף. אספנו עבורכם מספר רופאים ומרפאות שמטפלים בגלי הלם וישמחו להחזיר אתכם בחזרה לקו הבריאות.

פורסם בתאריך: 27.6.19 14:02

ד"ר יוסף דיין

תלונות על דורבן בעקב, גיד אכילס, כתף קפואה, מרפק טניס או גולף הפכו במשך השנים לשכיחות ונפוצות, ולא רק בקרב ספורטאים. עליה בגיל, עבודות שוחקות, חוסר פעילות גופנית הם רק חלק מהסיבות שגורמות להסתיידות בגפיים, לדלקות ולכאבים כרוניים. אם בעבר נהגו לטפל בבעיה בכדורים אנטי דלקתיים/זריקות קורטיזון, ובמקרים חריפים יותר גם בניתוח, בשנים האחרונות ישנה שיטה חדשה בגלי הלם אשר נכנסה לפרוטוקול הטיפולי והתוצאות מרשימות. ד"ר יוסף דיין מנהל מרכז המומחים לרפואה משולבת וד"ר בוריס אהרונוב העובד במרכז, מסבירים את יתרונות הטיפול בגלי הלם וקוראים לכם למצות את כל האופציות לפני שתמהרו לשכב על שולחן הניתוחים.

ד"ר יוסי דיין

ד"ר יוסי דיין

טיפול בגלי הלם היא למעשה שיטה עתיקה יחסית. מזה 35 שנה משתמשים בגלי הלם כדי לרסק אבנים בכליות. אולם, הפעולה עצמה הביאה לשינוי תפיסה לפיה כפי שניתן לרסק אבנים, כך בעצם ניתן 'לרסק' הסתיידויות בגפיים, להמיס את החומרים שגרמו לדלקת ולהספיג אותם בגוף. שימוש באנרגיה זו כאמצעי חיצוני נועד לטפל ולפתור בהרבה מאוד מקרים מכלול רב של בעיות רפואיות שהטיפול האחר שלהן הוא זריקות קורטיזון מקומיות ו/או ניתוח.

"הפילוסופיה שלי כרופא מומחה הייתה מאז ומתמיד לנסות ולטפל בבעיות רפואיות בדרכים שהן לאו דווקא קונבנציונאליות", מסביר ד"ר דיין. "גם במקרה הזה, מקובל להחזיר את הגוף לתפקוד רגיל ושוטף על-ידי סדרה אינטנסיבית של טיפולים באמצעים קונבנציונליים, כגון פיזיותרפיה, זריקות קורטיזון לאזור המודלק, ולעיתים אף ניתוח. אנשים יכולים לסבול במשך שנים מהסתיידויות כואבות בעקב, במרפקים ובכתפיים וללכת לכמה רופאים כדי לקבל כמה חוות דעת. בינתיים הם גם מפסיקים לתפקד, לא מסוגלים לישון ומפתחים תסמונות כרוניות שפוגמות באיכות חייהם. טיפול בגלי הלם היא מכונה שמחליפה ניתוח. ב-90%-95% מהמקרים היא אף יכולה לפתור בעיה שהפתרון האחר שלה עד לאחרונה היה כירורגי. מדובר בטיפול שלא מצריך אשפוז או הרדמה מקומית. מטופל מגיע לכ-20 דקות, פעם בשבוע למשך שישה שבועות בלבד והבעיה נפתרת ללא שום תופעות לוואי".

טיפול בגלי הלם הוא בעצם טיפול בגלי קול שעוברים דרך טווח פנימי, כיס של מים, מוצמדים לאזור החולה ומתחילים לשלוח פולסים אקוסטיים. השימוש בטכנולוגיה זו מיועד לבעיות של הסתיידויות בכתף, כתף קפואה, דלקות במפרק חיצוני ופנימי, דלקת בגיד הפיקה, דלקות בגיד אכילס בעיקר בחיבור לעקב ודורבן העקב.

"דמייני את עצמך עומדת על שפת הנהר וזורקת אבן ואת רואה את הגלים שנוצרים בעקבות הפגיעה. בדיוק כך גם כאן", מסביר ד"ר דיין. "בגפיים נוצרות דלקות שהמאפיין אותן הם משקעים של סידן באזור הדלקת. למכונה מחובר סוג של בלון מלא במים כאשר הפולסים שיוצאים מהמכונה נותנים מכה למים, כמו פטיש. האנרגיה הנוצרת במים מועברת באמצעות הטכניקה לקרום החיצוני של האיבר הנגוע. מעבר לפירור גבישי (קריסטלים) הקלציום ששקעו, המנגנון של המכונה יוצר גם תהליך שנקרא אנגיוגנזיס המגביר את זרימת הדם במקום הפגוע על ידי הרחבת כלי הדם וייצור כלי דם חדשים, ותורם להיעלמות הדלקת והכאב".

ד"ר בוריס אהרונוב מטפל במרכז המומחים לרפואה משולבת מזה שנים באמצעות מכשיר בגלי הלם של חברת מדיספק הישראלית, כשאחוזי ההצלחה הגבוהים הפכו את הטיפול למומלץ ביותר בתחום. לדבריו, את התוצאות ניתן להרגיש ולראות כבר בין הטיפול השני-הרביעי, עם הטבה משמעותית, ללא סיכונים או תופעות לוואי. "השלב הראשוני הוא לעבור בדיקה אצל רופא מקצועי כדי לאבחן את הבעיה ואת מקורה ולוודא שהטיפול בגלי הלם אכן יכול לעזור לפתרון הבעיה", אומר ד"ר אהרונוב. "המכונה נותנת מענה להרבה סוגי דלקות שיש בגוף. הפעולה לא חודרנית והיא נוחה למטופל, במהלכה מורחים מעט ג'ל, בדיוק כמו שמבצעים באולטרסאונד, מצמידים את ראש המכשיר קרוב לאזור הנגוע הדלקת ומתחילים לשלוח פולסים. המכשיר הוא מאוד בטוח, אין לו תופעות לוואי, אין לו כמעט הוראות נגד והתוצאות הן לא פחות ממעולות. אני יכול לומר בצורה חד משמעית שלטיפול בגלי הלם אין סיבוכים, בניגוד לניתוח שבו כן קיימים סיכונים, כאשר אחוזי ההצלחה בטיפול בגלי הלם לא נופלים מאחוזי ההצלחה של הניתוח. המכשיר מאושר לשימוש על-ידי ה-FDA האמריקאי, ה-CE האירופאי ומשרד הבריאות בארץ. כרופא מומחה אני ממליץ בחום על טיפולים בגלי הלם, כחלופה לניתוח".

לדבריהם של ד"ר דיין וד"ר אהרונוב, טווח הבעיות הניתנות לפתרון בעזרת טיפול בגלי הלם הולך וגדל בהדרגה. הטיפול מיושם ביחידה לאורתופדיה עבור מגוון בעיות אורתופדיות שונות, כגון כתף קפואה והסתיידויות בכתף, בעיות במרפקים (לרבות מרפק גולף ומרפק טניס), דלקות בגיד אכילס, דלקת בגיד הפיקה, דורבן העקב, תהליכים של שחיקת סחוס בברכיים ועוד. להבדיל ממכונים אחרים, שבהם מתבצע הטיפול בידי טכנאים, במרכז ד"ר דיין לרפואה משולבת, מיושם ההליך הרפואי על-ידי רופא עם ניסיון עשיר של שנים רבות. הטיפול מתאים הן לספורטאים שנפגעו בגפיהם וזקוקים לטיפול מהיר כדי לחזור לשגרת הפעילות הספורטיבית תוך זמן קצר, והן לכלל האוכלוסייה שכבר ניסו עד היום את מרבית הטיפולים השמרניים לטיפול בבעיות אורתופדיות.

ד"ר בוריס אהרונוב

ד"ר בוריס אהרונוב

כתובת המרכז: רחוב בנימין מטודלה 39, שיכון דן ת"א

טלפון: 077-997-2447

מעבר לאתר


מרפאת CRT

טיפול בדורבן העקב בכף רגל

כ-10% מהאוכלוסיה סובלים מ"דורבן בעקב" או דלקת והסתיידות בגיד אכילס, המתבטא בכאב חד במיוחד בצעדים הראשונים של הבוקר.
"הכאב החד נגרם כתוצאה מדלקת ואי איזון של הגוף", מסביר אלי נחום, כירופרקט מנהל פורום דורבן וגלי הלם באתר דוקטורס אשר נותן המלצות לטיפול ומסביר למה מדובר בסימפטום ולא בבעיה עצמה.

מטפל בכל סוגי הבעיות. צילום: אלי נחום

מטפל בכל סוגי הבעיות. צילום: אלי נחום

מה זה דורבן בעקב הרגל?

"דורבן" בעקב כף הרגל הינו תהליך דלקתי כרוני ברצועה הפלנטארית, המחברת את עצם העקב עם בסיסי האצבעות בכף הרגל. תהליך זה יוצר גדילת עצם בעקב ונראה כבליטה קטנה בצילום הרנטגן. כאשר אנו דורכים על הרגל הדבר מייצר עומס, בעקבות זאת נוצר חיכוך של העקב בעת תנועת ההליכה והעמידה ונגרמת תחושת כאב עזה הדומה לדקירות מחטים וצריבה.

דורבן בכף רגל: סימפטום ולא המחלה

"הדורבן והכאב בכף הרגל הם רק הסימפטום ולא מקור הבעיה", מסביר אלי נחום. "כשמטופלים מגיעים עם תלונת דורבן בעקב כף הרגל, ב-99% מהמקרים מקור הבעיה נמצא באיבר מרוחק יותר בגוף, כגון חוליות הגב, האגן, הקרסול או חיבור של ברך אל מפרק לא מאוזן, הגורם לשינויים במנח כף הרגל".

זו גם הסיבה שברוב המקרים טיפולים כגון זריקות, פיזיותרפיה, מדרסים, תרופות נוגדות דלקות וטיפולים ממוקדים בדורבן לא משיגים את התוצאה הרצויה, כיוון שהטיפול חייב להיעשות מול מקור הבעיה ולא רק מול הסימפטום לבעיה.
ברשת מרפאות סי.אר.טי מטפלים בשורש הבעיה בטיפול מלא מכף רגל ועד ראש. כל מטופל מקבל טיפול יחודי ותרגילים מיוחדים הביתה על מנת לזרז את תהליך הריפוי ולדאוג שהבעיה לא תחזור.

המרכז הרפואי להתחדשות התא CRT הוא רשת מרפאות כאב גלי הלם מתקדמת ומקצועית, הנעזרת בציוד הרפואי החדשני ביותר במטרה לטפל ולרפא כאבים ומחלות ללא צורך בניתוח תרופות וזריקות.
את המרפאות מנהל אלי נחום כירופרקט מומחה העוסק כבר למעלה מ-20 שנה בכירופרקטיקה עדינה, ובטיפולים שמטרתם לפתור בעיות אורתופדיות ללא ניתוח. בין המכשירים המהפכניים ניתן למצוא במרפאות CRT מכשירי גלי הלם וכן רפואת תדרים.

טיפול בגלי הלם הוא שיטה המטפלת באמצעות מכשיר האורטוספקט. המכשיר שולח גל אקוסטי לאזור בו צריך לטפל וכך מאפשר פירוק של ההסתיידות, בניית כלי דם חדשים והזרמת דם. הטיפולים מעניקים לפציינטים הפחתה משמעותית בכאב באזורים הכואבים עד להיעלמות הבעיה כליל, וכן מביאים לעליה בצפיפות העצם והתחדשות של הרקמות.

טיפולים באמצעות גלי הלם הוכחו כיעילים ביותר וכאלה המעודדים את הגוף לטפל בעצמו, על ידי הפעלה של תהליכים פיזיולוגיים. מחקרים שונים אף מראים כי טיפולים שונים מגיעים לאחוזי הצלחה גבוהים ביותר של 85%-95%, הישג מרשים כשלעצמו ובפרט בהשוואה לאחוזי ההצלחה של ניתוחים אלטרנטיבים פולשניים יותר.

המרפאה נעזרת במכשור מתקדם ביותר, המסוגל להביא לתוצאות מהירות בהעלמת הכאב ובטיפול בבעיה כבר בתום 5 מפגשים. באמצעות מכשור מתקדם מגרמניה ומכשירי רפואת תדרים העובדים על חידוש התאים, ניתן לטפל בבעיה ואף יותר מזה, במקור שלה.
צוות המרפאה ובראשו אלי, דואג לטפל במקור הבעיה ממנה סובל המטופל, על מנת למנוע יצירת בעיות חדשות בעתיד ולטפל בגוף באופן שימנע את חזרתם. לאחר הטיפול מקבלים המטופלים תרגילים מיוחדים הביתה, אותם פיתח אלי בעצמו, שמטרתם לזרז את תהליך הריפוי ולשמר אותו.

מראפת C.R.T תחזיר אתכם בחזרה לקו הבריאות. צילום: אלי נחום

מראפת C.R.T תחזיר אתכם בחזרה לקו הבריאות. צילום: אלי נחום

השימוש בגלי הלם, כמו גם ברפואת תדרים ובכירופרקטיקה עדינה מאפשר טיפול וריפוי של בעיות אורתופדיות וכאבים שונים.
בין הבעיות בהן ניתן לטפל:

דורבן בכף רגל: כאבים נוראיים ברגל בעקבות צמיחה של עצם והסתיידות של עקב אכילס.
מרפק טניס אלבו: כאבים חזקים בנקודות מסוימות במרפק שמונעים תנועה ויכולת להרים חפצים, ואף עלולים להקרין גם לזרוע.
הסתיידות בכתף או כתף קפואה: מתאפיינת לרוב בהגבלה של תנועת הכתף והיד, תחושה של שריפה ביד וכאבים שמונעים הירדמות בלילה.
טריגר פינגר או אצבע הדק: מצב הנובע מבעיה בגידים, בו אחת האצבעות מתכווצת ולא ניתן לשחרר או ליישר אותה.
תסמונת התעלה הקרפאלית: בעיה בשורש כף היד הגורמת לכאבים, הירדמות של כף היד, חוסר תחושה או נימול.
כאבים בצוואר ובחגורת הכתפיים: כאבי צוואר חריפים המלווים בהגבלת תנועה ממושכת.
פריצת דיסק: כאבים חריפים המלווים בהגבלת תנועה ממושכת
כאבי ברכיים
כאבי ראש ומיגרנות

יש לציין כי מטרתם של הטיפולים היא אכן למנוע טיפולים פולשניים אלטרנטיביים כגון ניתוחים, המציגים אחוזי הצלחה נמוכים יותר בחלק מהמקרים ותקופת החלמה ארוכה יותר. בעזרת שימוש בטכנולוגיית חידוש תא (מכשיר C.R.T היחיד בארץ!) ניתן לגרום לגוף לרפא את עצמו בצורה יעילה ונכונה יותר.
הטיפולים כולם מוכרים בחברות הביטוח וניתן לקבל עליהם החזר כספי.

אם אתם סובלים מבעיות אורתופדיות שונות ולא מצאתם פתרון, טיפול בגלי הלם ב"מרכז הרפואי להתחדשות התא C.R.T" יכול להיות בדיוק מה שיחזיר אתכם בחזרה לקו הבריאות, בקלות ובמהירות והכי חשוב ללא ניתוחים מיותרים וכאבים נוספים.

כתובת: פריסה ארצית
טלפון: 077-9971722

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר