תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Eugenio Marongiu
תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Eugenio Marongiu

שמלות בת מצווה: המעצבות שאתם חייבים להכיר

חוגגות בקרוב בת מצווה? מחפשות שמלה ייחודית שאין לאחרות? בואו להכיר את מעצבות השמלות המובילות שיתפרו לכן את השמלה הכי שווה שיש ותהפוך את האירוע שלך לבלתי נשכח

פורסם בתאריך: 8.8.19 14:44

 שירן סבוראי – שמלות בת מצווה

לעיתים, בני המזל מביננו יכולים להבין את ייעודם בחיים דרך חוויה אישית שמתרחשת בחייהם. כך החלה דרכה של שירן סבוראי, מעצבת שמלות בת מצווה. במהלך חייה עבדה כעובדת סוציאלית, אך רק כשישבה לתפור לביתה את שמלת בת המצווה שלה לכבוד חגיגתה הגדולה, הבינה שזה חלומה הגדול, ומשם – השמיים הם הגבול.

"כל חיי, כל מה שקשור לעיצוב ואומנות זרם בדמי", אומרת שירן. "לאט לאט התחלתי לעצב, בעיקר לנשים, אבל רק אחרי שתפרתי לבתי את שמלת בת המצווה שלה עשיתי תפנית. הבנתי שקיים בארץ מחסור בשמלות בת מצווה בסגנון קלאסי, כפרי ושיקי ובמחירים שפויים. ההיצע שהיה קיים התאפיין ברובו באלמנטים "קיטשיים" שאני לא מתחברת אליהם, וכמוני עוד הרבה".

לובשות שירן. תמונה באדיבות שירן

לובשות שירן. באדיבות שירן סבוראי

עבודה עם אנשים

שירן מצהירה כי היא לא מתגעגעת לחייה כעובדת סוציאלית, משום שבעבודתה הנוכחית בסטודיו, יש לא מעט היבטים שחופפים למקצועה הישן. "עבודה מול אנשים היא הכי עבודה סוציאלית", אומרת שירן. "למדתי בעבר שנתיים טיפול זוגי ומשפחתי, אחרי שעסקתי בעבודה סוציאלית, והידע שצברתי בלימודים משרת אותי בעבודה היומיומית בסטודיו. התקשורת בין בני משפחה, ובייחוד בין אימהות וילדות. לפעמים מגיעות אליי אמא ובת שכל אחת מהן מושכת לכיוון אחר, וצריך למצוא דרך לגשר. הנטייה שלי תהיה כמעט תמיד לכיוון הרצון של הילדה, כיוון שהחוויה שלה את עצמה בבגד חשובה לי לא פחות מאיך שהיא נראית בו. ואם היא מרגישה מלכה היא תראה מלכה. לאימהות יש לפעמים נטייה להגשים את החלומות שלהן עצמן באמצעות הילדה שלהן, אבל בסופו של דבר כשהילדה נכנסת לאירוע, היא צריכה להרגיש הכי יפה בעולם".

לובשות שירן

שירן פעילה מאד באינסטגרם, ונהנית להפוך אותו למקום אינטראקטיבי בו גם לבנות יש הזדמנות להגיב ולהשתתף. "יש לי בהייליטס באינסטגרם פינה שנקראת 'לובשות שירן'. כל אחת מהבנות שמצטלמת באירוע שלה עם השמלה שלי מתייגת אותי, ואני מעלה אותן לפינה הזאת. ככה אני גם זוכה לראות אותן לבושות ושמחות באירוע שלהן. מעבר לזה, מדי פעם אני עורכת תחרות עיצוב שמלה אצלי באינסטגרם. אני מזמינה את הבנות לעצב את שמלת החלומות ולשלוח לי את הציור של הדגם. אני בוחרת שמלה אחת שאהבתי במיוחד, הופכת אותה לדגם אמיתי בקולקציה, וקוראת לה על הילדה שעיצבה אותה. כמובן שאותה ילדה זוכה בשמלה הזו, מתנה ממני".

תהליך העבודה

תהליך העבודה מול שירן הוא תהליך נעים ורגוע ומזמין את הילדות לבטא באופן חופשי את רצונותיהן. "הסטודיו שלי נמצא במושב טל שחר, במתחם מהמם ופסטורלי", מספרת שירן, "אפשר להגיע בשעות הפתיחה ללא צורך בתאום, ולהתרשם מהדגמים. בדרך כלל הבנות שמגיעות כבר מכירות את הדגמים ומכוונות למשהו ספציפי. אני כמובן מעודדת אותן למדוד גם דגמים נוספים. כשילדה מגיעה בלי שמץ של מושג מה היא רוצה, כי בכל זאת היא רק בת 12, אני בודקת איתה ביחד איך היא מדמיינת את עצמה באירוע. חצאית קצרה או ארוכה, שמלה או שני חלקים, חשוף או צנוע, או שבכלל מתחברת למכנסיים ולא לשמלות.

"אני מייעצת לאמהות לצלם את הילדה עם כל הדגמים שהיא מודדת, כדי שיהיה להן קל יותר בהמשך להסתכל ולהתלבט. יש לי טווח מידות גדול בקולקציה הרגילה שלי, ועוד נישה של מידות אפילו יותר גדולות כדי שיתאימו גם לבנות עם עודף משקל שרוצות להרגיש כמו נסיכות ביום החשוב שלהן. אחרי שבחרנו שמלה, אנחנו עוברות להתאים אקססוריז. יש אצלי נעליים, זרים לראש בעבודת יד, חגורות במגוון גדול של דגמים, תכשיטים, וכל מה שהן יכולות לרצות. זה נראה כמו סלון של פיות".

שירן סבוראי
טלפון: 050-5719214
כתובת: שירן סבוראי סטודיו, מושב טל שחר
קישור לפייסבוק 
קישור לאינסטגרם

שמלת בת מצווה בעיצוב אישי. באדיבות שירן סבוראי

שמלת בת מצווה בעיצוב אישי. באדיבות שירן סבוראי

מגוון דגמים ייחודים. באדיבות שירן סבוראי

מגוון דגמים ייחודים. באדיבות שירן סבוראי


הדר מוטשן: שמלות לבת מצווה

עבור חוגגת בת המצווה, הדר מוטשן מעצבת את השמלה המושלמת ומגשימה חלומות בהתאמה אישית לבחירת הנערה. הסטודיו ממוקם במושב עין ורד, בלב מטע אבוקדו, באווירה פסטורלית, וירוקה, משרה רוגע וקסם מופלא במבקריו. הוא מעוצב באסתטיקה מודרנית שיקית, כייפי ומזמין להיכנס.

הדר מוטשן מעצבת שמלות טרדניות יפיפיות בעיצובים המרהיבים ביותר, בהבטחה לעצב את השמלה הטובה ביותר שיש. הבדים נבחרים בקפידה והם איכותיים ונעימים למגע, ייחודיים ונוחים.

מוטשן עוסקת בעיצוב שמלות מזה 26 שנה. היא סיימה את לימודיה בשנק בשנת 92, עבדה במשך מספר שנים כמעצבת בגוטקס ולאחר מכן פתחה סטודיו עצמאי. בהתחלה עבדה עם כלות בלבד, ובהמשך הוסיפה לקולקציות שלה שמלות ערב ושמלות לבת מצווה.

"כשבתי הגיעה לגיל המצוות ועיצבתי לה שמלת בת מצווה, ראיתי את ההתלהבות אצל החברות ואימותיהן והחלטתי להיכנס לתחום". מספרת הדר מוטשן, "מאז אני מעצבת שמלות לבנות המצווה במגוון סגנונות ועיצובים".

מה מאפיין את הטרנדיים העכשוויים של שמלות בת המצווה?

"אחד הדברים המאפיינים זה 'חלום סינדרלה' שיורד בגיל עם השנים, בהתחלה הוא היה משויך לכלות שרצו להיראות כמו 'סינדרלה' מהאגדות, בהמשך, הוא ירד בגיל לבנות שחוגגות את נשף סיום התיכון ועכשיו זה מגיע לגילאי 12 – לנערות החוגגות בת מצווה. מאפיין נוסף כיום הוא, שנערות מושפעות מאוד מאושיות אינסטגרם ורוצות להיראות כמוהן. אם בעבר, הן היו מושפעות משחקניות מפורסמות ודוגמניות כגון אודרי הפבורן או קלאודיה שיפר, היום מושפעות מהאיסטגרם שחקניות והרשתות החברתיות שמכתיבות את הטרנד העכשווי".

דוגמנית: רון. צילום: שנקר

צילום: נורית שנקר. דוגמנית: רון מנשה

צילום: נורית שנקר. דוגמנית: רון מנשה

צילום: נורית שנקר. דוגמנית: רון מנשה

צילום: שנקר. דוגמנית: רון

צילום: נורית שנקר. דוגמנית: רון מנשה

 

מה ייחודי בעיצוב השמלות שלך?

"אני מעצבת להן מראה ייחודי ושונה, הנערה בוחרת שמלה בסגנון המותאם לה, כשנערה מגיעה אנחנו מדברות על חלומות וציפיות השמלה כדי להפוך אותה לייחודית ושונה. לדוגמה, בתי בחרה לבת המצווה שלה חצאית טול לבנה וטופ, ותפרתי עליה סרטים בגוונים שונים מה שהפך אותה לחדשנית וטרדנית.

"בנות המצווה בדרך כלל רוצות להיות 'כלות קטנות', בעיקר בוחרות שמלות לבנות כברירת מחדל, ואני מציעה להן גוונים שונים כגון שמלה סגלגלה, כחולה וורודה. או מייחדת את השמלות הלבנות בגזרות מיוחדות, שילובים של חצאית ועליון, אוברולים, ועוד. כמובן לפי בחירת.

"הטרנדים ששולטים היום בשמלות בת המצווה מלבד שמלות לבנות, הן אוברולים, חצאית ועליון – כתפייה אחת טופ עליון וחצאית, וכמובן שמלות בגזרות מחמיאות. נערות רבות אוהבות שמלות קצרות ויש כאלו שהחלום שלהן הוא סינדרלה והן בוחרות בשמלה ארוכה.

"אני מעודדת אותן למראה צעיר, בשילוב נעלי סניקרס מדליקות "שישברו" את הקלאסי וייחדו אותו, ותמיד אומרת להן שאם הן רוצות להיות שונות ומיוחדות הן צריכות להעז, או בצבע או בסגנון העיצוב או באקססוריז ובנעליים. אפשר לעצב שמלה בצבע לבת מצווה, היא לא חייבת להיות לבנה".

מה חשוב לקחת בחשבון, כשמעצבים שמלה לבת מצווה?

"חשוב מאוד להתאים את השמלה לסגנון של הילדה ולמבנה הגוף שלה. צריך שהשמלה תחמיא ושתהיה נוחה. ילדות הבת מצווה אוהבות קווים נקיים, מחשופים מחמיאים במראה קליל ועכשווי. הקו המנחה אותי הוא שלנערה יהיה קודם כל נוח, קלה ללבישה. אחרי הכל, המטרה להגיע לשמלה מושלמת, להרגיש נוח, חופשיה והכי יפה".

הדר מוטשן מעצבת שמלות בת מצווה
טלפון: 052-2580938

כתובת הסטודיו: רחוב הפרדס 10, מושב עין ורד.
קישור לאתר 

צילום: נורית שנקר. דוגמנית: רון מנשה

צילום: נורית שנקר. דוגמנית: רון מנשה

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר