שפים פרטיים מומלצים. תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Geoff Goldswain
שפים פרטיים מומלצים. תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Geoff Goldswain

שף פרטי: האנשים שיגרמו לכם להרגיש בטוסקנה

בזכות תכניות הריאליטי שכבשו את המסכים בעשור האחרון, נראה שטרנד השפים הפרטיים תופס תאוצה. יותר ויותר אנשים מזמינים ארוחות פרטיות למשכנם בין אם מדובר ביום הולדת, הפתעה או אירוע מרשים. לכם רק נותר להתענג על הטעמים הייחודים גם אם אתם לבושים בפיג'מה. הכירו את השפים המומלצים

פורסם בתאריך: 14.8.19 15:43

השף גיא ברמן – "אני משקיע בכל ביס שנכנס לפה של הלקוח"

לשף גיא ברמן יש ניסיון עשיר ממסעדות רבות ומוצלחות ברחבי תל אביב. החל ממסעדת "רפאל" של רפי כהן, מסעדת "שילה" של שרון כהן, מסעדת "פופינה" של אוראל קמחי, "אריה" של השף גמזו, "קפה אירופה" ו"מלגו ומלבר" עד תפקידו האחרון לפני שהפך לעצמאי, "מסעדת "קנטה" בה כיהן כשף המסעדה.

לאחר שנים של ניסיון במטבחים הטובים ביותר בארץ, החליט ברמן לצאת לעצמאות ובשלוש השנים האחרונות הוא שף פרטי המגיע לבשל במגוון אירועים ועד ביתו של הלקוח.

ברמן מבשל ארוחות גורמה פרטיות בכל הארץ ורוקח ארוחות משובחות ומושקעות בבתים פרטיים כשלכל אחת מהן נבנה תפריט חדש וייחודי על פי התאמה לסגנון האירוע והתקציב האישי.

הסגנון הקולינרי של ברמן מושפע בעיקר מהמטבח הצרפתי, אך לא רק: "אני לא חושב שיש דבר כזה סגנון קולינרי", הוא אומר. "יש לי השפעות רבות מצרפת ואיטליה אבל אני כל הזמן חוקר. המדינה שלנו מורכבת משעטנז קולינרי ואני אוהב וחוקר הכל מהכל".

 פרגית ממולאת דוקסל פטריות קרם ארטישוק ירושלמי צאטני אפרסקים. צילום: מיכאל רייכמן

פרגית ממולאת דוקסל פטריות קרם ארטישוק ירושלמי צאטני אפרסקים. צילום: מיכאל רייכמן

ברמן מוזמן לבשל בשלל אירועים החל מימי הולדת, חתונות, ארוחות רשמיות ואף בישל בעברו לראשי ממשלות, קונסולים ואנשים רבי השפעה בארץ ובעולם. בנוסף לארוחות הפרטיות, הוא מעביר סדנאות קולינריות במגוון נושאים לכל המעוניין לרבות סדנאות פסטה, סדנאות בשר, סדנאות דגים ועוד. "אני מאמין בצמיחה בלתי פוסקת ולכן אני ממשיך ללמוד ולהתפתח בתחום בארץ ובעולם", הוא מוסיף.

כל השנים בהם למד ועבד במטבחים השונים באים לידי ביטוי במנות שהשף ברמן מגיש לסועדים: "אני באמת אוהב את מה שאני עושה ואני מקווה שמרגישים את זה בצלחת. אני משקיע בכל ביס שנכנס לפה של הלקוח – בין אם מדובר בבניית התפריט, בחירת חומרי הגלם וטיפולם. אני לא מאמין בקיצורי דרך בתחום האוכל".

איך הכל התחיל?

"בתקופת הצבא שלחו אותי להיות טבח למשך חודש וחצי וממש התאהבתי בתחום. מיד ידעתי שזה הייעוד שלי אז בסיום השירות, נרשמתי ללימודי בישול בבית הספר 'תדמור'. בהמשך התמקצעתי במסעדות שונות בתל אביב והמשכתי ללימודים גבוהים בצרפת בבית הספר הקולינרי הגבוה 'קורדון בלו'. בזמן שהייתי השף של מסעדת 'קנטה', קיבלתי הצעה לבשל ארוחה פרטית עבור קונסול של כבוד של שתי מדינות. הארוחה הייתה עם נציגים של ממשלות זרות וחברי כנסת.

"זו הייתה חווית הארוחה הפרטית הראשונה שלי והיא הייתה מעולה. לאחר החוויה הזו ואחרי שנים של עבודה במסעדות, החלטתי להיות אדון לעצמי ומאז אני שף פרטי ואין יותר כיף ומספק מזה".

מאיפה מגיעה אליך ההשראה בבישול?

" כמעט מכל מקום – החל מתכניות טלוויזיה, ספרים, סרטונים ביוטיוב, מאמרים, אינסטגרם, ועד מסעדות אחרות שאני אוכל בהם, תפריטים וכיוצא בזאת. אני מאוד אוהב להתנסות בשילובי טעמים ולבדוק כיצד אני לוקח אותם לכיוון שלי".

מה התגובה הכי טובה שקיבלת על מנה שלך?

"היו לי מספר ארוחות בהם אמרו לי שהארוחה שבישלתי הייתה הארוחה הכי טובה שהם אכלו בחייהם. מדובר בלקוחות שאוכלים בדרך כלל במסעדות מישלן וזה מאוד משמח. אני יכול רק להסמיק".

 טורטליני זנב שור בבישול ארוך עם ירקות שורש פטריות שימאג'י דמי גלאס ופטרוזיליה קצוצה. צילום: מיכאל רייכמן

טורטליני זנב שור בבישול ארוך עם ירקות שורש פטריות שימאג'י דמי גלאס ופטרוזיליה קצוצה. צילום: מיכאל רייכמן

ארוחה שאתה לא יכול לשכוח?

"יצא לי לבשל ארוחה פרטית לאהוד ברק – זו הייתה 'ארוחת הארוחות'. נתנו לי תקציב ואמרו לי 'תתפרע'. זה היה פשוט טירוף. מעבר למעמד, האוכל יצא מושלם. הוצאתי 11 מנות ל- 8 אנשים וזו הייתה חוויה מספקת וכיפית לאין שיעור".

פאי לימון יוזו נענע מרנג לואיזה בצק פריך עם וניל. צילום עצמי

פאי לימון יוזו נענע מרנג לואיזה בצק פריך עם וניל. צילום עצמי

לאן אתה רוצה להתפתח מכאן?

"הייתי רוצה לפתוח מקום מופרד מהבית שלי, שיכלול מטבח להכנות מורכבות בו אני אוכל לארח ארוחות פרטיות וסדנאות".

טלפון: 0544651976
קישור לאתר
קישור לאינסטגרם

השף גיא ברמן. צילום: תמיר מוש

השף גיא ברמן. צילום: תמיר מוש


שף פרטי אלון ראובן פור – "זו זכות לגרום לאנשים לחייך בזכות האוכל שלי"

השף אלון ראובן-פור בכלל תכנן להיות שחקן כדורסל, אבל החיים שלו הובילו אותו למסלול אחר והאמת שלא מדובר בהפתעה גדולה. הוא גדל במשפחה של בשלנים, וכבר בגיל 16 החל ללמוד בבית הספר הגבוה לבישול "תדמור" ונראה כי הרומן עם העולם הקולינרי היה טבעי ביותר: "תמיד אהבתי את המטבח", הוא משתף. "בצבא הייתי במשך שלוש שנים קונדיטור ושם התחילה הדרך המקצועית שלי".

בזמן השירות הצבאי וגם לאחריו, הוא המשיך לצבור ניסיון במסעדות שונות וייחודיות ברחבי הארץ. חלק מהמסעדות בהן אלון התמחה היו למשל, מסעדת "מינו הדייג" ביפו, מסעדת "ג'ויה", מסעדת "פארידה", מסעדת "לבן" שם היה הסו-שף של המקום, מסעדת "דניאל" ומסעדת "ארנולד" המובילה, שם עבד לאורך השנים, יצר תפריטים ייחודים וכיהן כשף הראשי של המסעדה.
אם זה לא מספיק לכם, ניסיונו הרב במטבחים כלל גם את הצד השני של היבשת – ארה"ב. שם הוא כיהן כשף תפעולי במסעדה מצליחה ונראה כי עד היום הוא לא מפסיק ללמוד את רזי הבישול והקולינריה.

לפני כשלוש וחצי שנים אלון יצא לדרך עצמאית והחל לערוך אירועים פרטיים ולבשל מנות צבעוניות בסגנון קולינרי איטלקי- צרפתי עם נגיעות אסיאתיות לכל המעוניין: "להיות שף פרטי זו לגמרי השליחות שלי. מעבר לכך שמדובר במרחב הפרטי שלי בו אני בוחר את חומרי הגלם האיכותיים ביותר ומבשל לפי ראות עיני, זו זכות לגרום לאנשים ליהנות ולחייך מהטעמים שאני יוצר – עבורי מדובר בסיפוק שאין כמותו".

כיום אלון עורך אירועים קולינריים מושקעים בכל הגדלים – הוא מבשל גם לזוגות אוהבים וגם לאירועי מצווה, ימי הולדת ואירועים גדולים שמגיעים לעד 300 איש. "חתונות זה הצעד הבא", הוא מוסיף.

מהי מנת הדגל שלך?

"יש לי מספר מנות שאני והלקוחות שלי מאוד אוהבים: האחת היא פרגית ממולאת בפטריות תרד וחזה אווז מעושן והשנייה היא סטייק סינטה מיושן על קרם תפוחי אדמה ראטה עם פטריות שימז'י ורוטב ורמוט אדום. גם מנת הריזוטו דלעת ושרימפס נחשבת מנה מאוד מוצלחת באירועים שלי".

סינטה מקומית, קרם תפוחי אדמה ראטה, פטריות שימאז'י, רוטב וורמוט אדום. צילום: מתן כץ

סינטה מקומית, קרם תפוחי אדמה ראטה, פטריות שימאז'י, רוטב וורמוט אדום. צילום: מתן כץ

קרפצ'יו מוסר ים, זיתים מרוקאים, צנונית, צ'ילי אדום, צנונית, יוגורט עיזים. צילום: מתן כץ

קרפצ'יו מוסר ים, זיתים מרוקאים, צנונית, צ'ילי אדום, צנונית, יוגורט עיזים. צילום: מתן כץ

מה כולל תהליך סגירת אירוע שף פרטי?

"בדרך כלל אני שואל את הלקוחות מה הם אוהבים לאכול כדי להבין מה הכיוון של חומרי הגלם וכמובן מברר אם יש אלרגיות מסוימות. לאחר מכן אני בונה תפריט ראשוני שכולל שלל מנות ראשונות, עיקריות וסלטים שממנו אני מזמין את הלקוחות לבחור. משם אנחנו כבר מתחילים את האירוע. כשמדובר בבית פרטי, אני מגיע עם כל חומרי הגלם ומתחיל לבשל במטבח של בעלי הבית. החוויה היא מאוד מיוחדת עבור הלקוחות, ושונה מאוד ממסעדה; פה רואים, טועמים ומרגישים, ואפילו מקבלים הסברים אם רוצים. אני מקפיד להעניק את הפינוק הכי גבוה שאפשר".

מאיפה מגיעה ההשראה שלך בבישול?

"אני מקבל השראה מספרי בישול, שפים מפורסמים מחו"ל ומטיולים שאני עושה למקומות שונים בארץ ובעולם. ההשראה נמצאת בכל מקום".

מה התגובה הכי טובה שקיבלת על מנה שלך?

"האמת שבישלתי לא מזמן ארוחה לעשרה אנשים חשובים ומוכרים. הם הזמינו תפריט יקר שמבוסס על חומרי גלם טריים ואיכותיים. מכיוון שמדובר באנשים שאוכלים במסעדות שף ומבינים בקולינריה התרגשתי מאוד מהתגובה שהגיעה יום למחרת מבעל הערב. 'זו הארוחה הכי טובה שאכלתי בחיים', הוא אמר, וזו הייתה תחושה מעולה והסיפוק היה גדול פי כמה".

מה החלום הבא?

"הייתי רוצה לפתוח מסעדה קטנה ועונתית שפתוחה פעמיים בשבוע. זה מבחינתי הדבר הבא".

טלפון: 052-3282470
מעבר לאתר
מעבר לפייסבוק

רביולי גבינות משולב רסק עגבניות טריות, בצל סגול, שרי צבעוני, מיקרו בזיליקום ושמן זית. צילום: מתן כץ

רביולי גבינות משולב רסק עגבניות טריות, בצל סגול, שרי צבעוני, מיקרו בזיליקום ושמן זית. צילום: מתן כץ

מרקיז שוקולד ולרונה, פטיסייר פיסטוק ופירות יער. צילום: מתן כץ

מרקיז שוקולד ולרונה, פטיסייר פיסטוק ופירות יער. צילום: מתן כץ


לייזה תובל – מובילת אומנות קולינרית

ארוחה בבית עם שף פרטי זו לא רק הנאה קולינרית (למרות שזו בהחלט גם, וגדולה). כי עצם הידיעה ששף, אמיתי, לא כזה מהסופר שמצויר על ארוחה למיקרו, מגיע אליכם למטבח הפרטי ומחולל בו מעשה נסים היא מגה פינוק, עם סיכוי לא קטן שגם אתם תלמדו להוציא מהמטבח שלכם, ומעצמכם, דברים שלא חשבתם שקיימים שם.

שף לייזה תובל אוהבת לאכול, לבשל ולאפות. היא אוהבת מאד ללמד את זה בסטודיו הבוטיק שלה, שם היא מעבירה סדנאות אפייה, והיא ממש אוהבת לבשל וללמד גם כשהיא מגיעה למטבחים של הלקוחות שלה. בקיצור, שף לייזה פשוט אוהבת לממש את תשוקתה הגדולה – להאכיל אנשים וללמד אותם איך הופכים את המטבח למקום בו מתחולל הקסם.
כשהיא במגבעת השף הפרטי, לייזה מגיעה ללקוחותיה הביתה עם כל הנדרש להכנת הארוחה המוזמנת. כל הנדרש, במקרה של שף שבא הביתה, יכול להיות סו שפים, חומרי גלם איכותיים, מכונות פסטה או כלים לגלגול סושי. וכשכולם ביחד מכינים את הארוחה, מלכלכים את הידיים בקמח, מגלגלים סושי ובדיחות תוך כדי, או קורצים נחשי פסטה מתוך מכונה איטלקית – הערב כולו הופך להיות חגיגה אחת גדולה של חוויות וטעמים. אם אתם מזמינים את לייזה לבשל אצלכם לכבוד אירוע, הרי שנוכחותה בבית תשחרר לכם את המשאבים והידיים להתעסק בהיבטים הלוגיסטיים של תכנון האירוע, מבלי שתצטרכו להטריד את עצמכם בצד הגסטרונומי.

שף לייזה תובל. צילום: אפיק גבאי

לייזה תובל שף פרטי. צילום: גדי אוהד

לייזה תובל שף פרטי. צילום: גדי אהד

ארוחה רומנטית לזוג

נניח שאתם רוצים להפתיע, לשמח ולרגש את בן או בת הזוג שלכם. ונניח גם שאין לכם מושג מה עוד אפשר לעשות כי אחרי 10 שנים ביחד מיציתם את כל אפשרויות המסאז' השוודי, ההופעה בברצלונה,מצנחי הרחיפה בגולן, הספא במאהל הבדואי, הטיול הלילי ביער נטוש בגליל עם בקבוק יין מתחת לעץ האחרון – בהפתעה. אבל עדיין בא לכם בילוי רומנטי, זוגי ורצוי בלי לצאת מהבית כי בדיוק סבא וסבתא לקחו את הילדים לסוף שבוע. אז אחרי שהנחנו את כל אלה, תניחו שמגיעה אליכם הביתה שפית פרטית ומבשלת רק לכם ארוחת שף רומנטית על פי בחירתכם, ממש אצלכם בבית.

אם נצא מנקודת הנחה שאיש לא יוכל לסרב להצעה שכזו, אפשר ליהנות משירותיה של שף לייזה תובל שתלווה אתכם לאורך כל הערב הרומנטי-קולינרי, מתחילתו ועד סופו, כך שאתם, זוג ציפורי אהבה, תוכלו להעביר את הערב הקסום ביותר שניתן.

מולטי שף

כאשר מדובר באירוע שנערך בטבע ובמקום אין כלים או ציוד, לייזה דואגת גם להיבטים הלוגיסטיים ומגיעה למקום כשהיא מצוידת בכל הכלים והאביזרים הדרושים.
אם אתם מעוניינים בייעוץ קולינרי, שף פרטי לייזה תובל תרכיב עבורכם ואתכם תפריט בהתאמה אישית, על פי הטעם והדרישות שלכם ובהתאם לסוג האירוע שאתם מתכננים, מתוך אהבה גדולה לאנשים ואוכל, ניסיון רב שנים ומומחיות בתחום.

לייזה תובל שף פרטי
כתובת: ביאליק 51, גבעת שמואל
טלפון: 1-700-50-10-50, 050-373-7972
קישור לאתר 
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם

סדנה עם לייזה תובל. צילום:ג די אוהד

סדנה עם לייזה תובל. צילום: גדי אהד


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר