טיפול מיני במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock. צילום:conrado
טיפול מיני במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock. צילום:conrado

טיפול מיני במרכז: הכירו את המומחים בתחום

המיניות שלנו היא חלק בלתי נפרד מהמערך הנפשי שלנו. דברים שחווינו, טראומות שעברנו, זיכרונות שצברנו - כולם עלולים להוביל לסימפטומים בתחום המיני ולהקשות עלינו לתפקד מבחינה אינטימית. אגדנו עבורכם את המטפלים באזור המרכז שייסייעו לכם לחזור לעונג ולחיות חיים מאושרים ובריאים יותר - הכירו אותם

פורסם בתאריך: 19.8.19 17:40

אילונה מירקין – מטפלת מינית מוסמכת, ומוסמכת בפסיכותרפיה ממוקדת

המיניות שלנו היא חלק בלתי נפרד מהמערך הנפשי שלנו. דברים שחווינו, טראומות שעברנו, זיכרונות שצברנו – כולם עלולים להוביל לסימפטומים בתחום המיני ולהקשות עלינו לתפקד מבחינה אינטימית. רבים הם אלה שחווים זאת, אך עוד יותר רבים הם מי שמתביישים לדבר על כך. במקום לקבל זאת כגזירת גורל, כדאי שתדעו שיש מה לעשות. וזו בדיוק ההתמחות של אילונה מירקין, מטפלת מינית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול מיני (איט״ם), ומוסמכת בפסיכותרפיה ממוקדת. כי הגיע הזמן להכיר את המיניות שלנו, לחוות אותה במלואה וליהנות מכל מה שהיא יכולה להציע לנו.

"קושי בתחום המיני הינו סימפטום אשר עשוי לשקף קושי רגשי-חברתי-זוגי אשר מקורו לא אחת בעולם הנפשי שלנו", אומרת אילונה. "חוסר חשק מיני או ירידה בחשק המיני, מחשבה, תפיסה, אמונה או פנטזיה, בעיות זקפה או אין אונות, שפיכה מוקדמת או מהירה, כאבים בעת קיום יחסים, הימנעות מסיטואציות מיניות – בהיעדר אבחנה של מחלה רפואית מוגדרת, מקורם של כל אלה במערך הנפשי שלנו, בביטויים הנפשיים של עצמנו. זו הדרך של המערך הנפשי שלנו לאותת לנו שאין עשן בלי אש, שהתפקוד המיני שלנו נפגע לא יש מאין. התעלמות מנורות אלו לא תעלים את המצוקה או הבעיה וגם לא תסייע לנו לנהל מערכות יחסים לשביעות רצוננו. תהליך של הכרה וחיבור, יחד עם מיקוד נכון, יסייע בפתרון".

אילונה, בעלת קליניקה פרטית ברמת השרון, הגיעה לתחום הטיפול המיני לאחר שנים בהם התעסקה בקרימינולוגיה קלינית וכיהנה כאשת אבחון, הערכה וטיפול מטעם משרד הבריאות במרכז לבריאות הנפש בבית הסוהר ברמלה ובמרכז לבריאות הנפש אברבנאל. בנוסף, הייתה אילונה מחלוצי הסקטור הקרימינולוגי שהקים מיזם פורץ דרך – מרפאה ציבורית בתחום ההתנהגות המינית המשרתת את כלל האוכלוסייה, בה הנחתה קבוצות טיפוליות.

לדבריה של אילונה, טיפול מיני הוא טיפול נפשי, הבנת הנפש שלנו מתאפשרת באמצעות פתיחת כל מיני "דלתות" וחלק מהדלתות האלה הן למעשה הסימפטומים הגופניים שיש לנו. אילונה מאמינה גדולה שהגוף והנפש שלנו הם יחידה אחת – גופנפש, לכן לא פעם הגוף שלנו מבטא בשפה הגופנית שלו משהו שמבקש התייחסות בנפש שלנו. כך, בטיפול המיני, אנחנו מקשיבים למעשה למה שעולה מהסימפטום המיני שלנו ופעמים רבות נצטרך לפתוח "דלת" נפשית כדי להבין בינינו לבין עצמנו מה הסימפטום המיני בא לאותת עבורנו.

"לשם כך הטיפול המיני מסייע לנו להתפנות ולהביט פנימה, להבין את הנסיבות, להתבונן על הקושי המיני שלנו ולפגוש באמצעותו את המקום הייחודי הזה בנפש שלנו. בקליניקה שלי, בעזרת שיחות, אני מנסה להבין למה גורם הקושי המיני בחייו של אדם ומה עשויה להיות המשמעות הרגשית של סימפטום מיני ספציפי זה עבור האדם הספציפי הזה. אני שואלת אם הקושי המיני שיש לך יכול היה לדבר מה הוא היה אומר לנו? בטיפול אני מלווה את האנשים בתהליך של לגעת בעולם המחשבות והתחושות הגופניות שלהם ולתרגם אותן למילים. הטיפול הוא דינאמי וממוקד בו זמנית, נעשה במרחב פרטני או זוגי (כלומר עם יחידים או זוגות) ובצורה מאוד אינטימית ושומרת. בתהליך הטיפולי אנחנו מחפשים את הנוסחאות הרגשיות והקוגניטיביות שלנו, ותהליך החיבור מלווה בתרגילים שונים שאני מציעה למטופלים, אותם הם מבצעים בביתם, באופן אישי או זוגי. לאחר מכן, במפגשים אנחנו מדברים על ההשלכות הגופניות, הרגשיות והמחשבתיות של תרגילים אלה״.

אילונה מסבירה כי המיניות שלנו התפתחה הרבה לפני גיל ההתבגרות, עוד בטרם הרגשנו את התשוקה המינית המבעבעת בנו. למעשה, היא הולכת שנים רבות אחורה ומתחילה כבר בינקות. כאן, אומרת אילונה, נראה פעמים רבות קשר הדוק למרחב התפיסתי, למיתוסים ולמחשבות שאפיינו את הסביבה בה גדלנו. זה המקום שבו לא במודע ביססנו את המיניות שלנו ואת הרגשות שלנו כלפי הגוף שלנו וכלפי אנשים אחרים. זה הגיל בו ההורים שלנו טיפלו בנו, חיבקו אותנו, ליטפו אותנו ונישקו אותנו. הדרך שבה עשו זאת, ומתוך איזה מקום, קשורה לא אחת לאיך אנחנו תופסים את המיניות שלנו. אלה, בשילוב התנסויות מאוחרות יותר, גם שלנו וגם של האחרים שנחשפנו אליהם, הם שורשי ההתפתחות של המיניות האישית של כל אחד מאתנו. זו הסיבה שאילונה מדריכה ונותנת כלים גם להורים שנחשפים או פוגשים את ביטויי המיניות או הגופניות של ילדיהם.

"בניגוד לחיות, בני אדם מקיימים יחסי מין לא רק בשביל לשרוד ולהתרבות, אלא גם לצורך הנאה וקשר רגשי. אבל מי שסובל מקושי מיני מרחיק את עצמו מהיכולת להפיק תשוקה ועונג ומליצור קשר בינאישי אינטימי. האדם עשוי למצוא את עצמו מקיים מפגש מיני או נכנס לסיטואציה מינית כי זה מה שמצופה ממנו ולא כי הוא מעוניין ובוחר בכך בעצמו. לעתים הוא אף ימצא את עצמו נמנע מלהתקרב לנסיבות העשויות להפגיש אותו עם סיטואציה מינית או עם ציפייה לסיטואציה כזו. אני משווה את זה לא אחת לאכילה. אנחנו יכולים לאכול גם כדי שלא נרעב, כלומר רק כדי לשרוד, וגם כדי לנחם את עצמנו על תחושות קשות. אכילה ותהליך העיכול ממלאים אותנו בחום ובתחושות נעימות. כך גם במיניות, אפשר לקחת חלק במפגש מיני רק כדי לשמר את הזוגיות, להביא ילדים לעולם או כי כולם עושים את זה או להפיק מהאינטראקציה הגופנית את חווית החיבור והקרבה, את ההנאה, השמחה והכיף.

"כשנגלה את המיניות שלנו באמת, נוכל ליהנות לא רק מתפקוד מיני, אלא גם ממגע ומכל המנעד הרחב הזה שהתחום המיני מציע לנו. אני יודעת שזה לא פשוט. מדובר בנושא אינטימי, רגשי ואישי כל-כך, אבל כזה שעלול להשאיר בנו מועקה כלשהיא או מעין חלל שהרבה פעמים אין לנו מושג מה ימלא אותו ואנחנו מחפשים אלטרנטיבות למילוי. אם לא נאפשר מקום לטיפול המיני ולא נשאף להגיע לחיבור פנימי בתוך מרחב הגופנפשי שלנו, לא נהיה שלמים עם עצמנו ונחיה עם תחושת החמצה וחסר שעשויים להשפיע עלינו לא רק בחדר המיטות".

לקביעת פגישה מוזמנים ליצור קשר עם אילונה מירקין

טלפון: 054-7546966

אילונה מירקין. צילום עצמי

אילונה מירקין. צילום באדיבות אילונה מירקין

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר