עיצוב גינות ותכנון נוף (Shutterstock) צילום: Photographee.eu
עיצוב גינות ותכנון נוף (Shutterstock) צילום: Photographee.eu

עיצוב גינות ותכנון נוף: הכירו את המומחים בתחום

גינה מעוצבת ויפה תשנה את האווירה ותכניס אנרגיה חדשה לבית או לאזור המגורים. אז אם אתם בדיוק חושבים לעצב את גינתכם, כדאי שתעברו ותתרשמו מהמומחים המומלצים שלנו

פורסם בתאריך: 1.9.19 17:39

אור גארדן – אור ירוק לגינה משלכם

לשחר, הבעלים של אור גארדן, יש אור בעיניים כשהוא עובד בגינה. הוא אוהב לעבוד עם שתי הידיים, להתחבר לאדמה ולנשום את הטבע, כי שחר הוא גנן בנשמה, ממש כמו פעם. כמושבניק וקיבוצניק לשעבר, שחר מתייחס לגינה לא רק כאל מקום העבודה שלו, כי עבורו זו הזירה בה הוא היכה שורשים עמוקים ומשם, מבחינתו, צומח וגדל הכל.

גנן בצמיחה

שחר מאמין בצמיחה מתמדת ולכן הוא נמצא תמיד בתנועה, מחפש להעשיר את עולמו עוד ועוד. במהלך חייו הבוגרים עבד בעבודות מגוונות ובתחומים שונים והעשיר את עצמו בשדות ידע רבים. בין השאר, הוא למד בנייה וטיפול הוליסטי, כשכל תחום שלמד מהווה מבחינתו ענף נוסף בעיסוקו כגנן. בזכות עולמות התוכן הרבים של שחר, ניתן לקבל מהחברה גם שירותים של הקמת פרגולות ובניית דקים ומרפסות גינה.

חקלאות הוליסטית

שחר משלב בעבודתו את גישת הפרמקלצ'ר – חקלאות הוליסטית. הדוגלים בגישה זו מקצים בגינתם אזור המוקדש כולו לגידול אורגני של ירקות, צמחי תבלין וצמחי מרפא. הרעיון הטמון בגינה האורגנית הוא שילוב כל בני הבית בעבודת הגינה, יצירת חיבור בין הגינה והבית ושימוש בחומרי הגלם הגדלים בגינה לצורכי מאכל ומרפא. כך ניתן ליצור הרמוניה הצומחת מתוך חיים אורגנים ואקולוגים ושמירה על סביבה ירוקה עם נוף אסתטי ונעים.

בשטח. צילום עצמי

שותלים עצים בשטח. צילום עצמי

כאן תצמח גינה. צילום עצמי

כאן תצמח גינה. צילום עצמי

לקטוף את הפירות

מלבד העבודה בחוץ והתחושה כי הגינה עבורו זה המקום בו הוא פורח, שחר הכי אוהב להשקיע את כל מה שיש לו בתכנון, הקמה ותחזוקת הגינה, ואז לקטוף את הפירות בדמות הפידבקים שהוא מקבל מלקוחות מרוצים, והם רבים. אולי זה בזכות העובדה ששחר יודע להקשיב למה שהלקוח שלו מתכוון בין השורות ושומע את מה שהוא אומר, גם כשהוא עצמו לא יודע למה בדיוק הוא מצפה מחלום הגינה שעוד מעט יהפוך למציאות.

אור גארדן – כאן תצמח גינה

כדי לראות את אותו האור בעייני הלקוחות כשהגינה פורחת, שחר משקיע הרבה זמן ומחשבה בתכנון המתחם המיועד. הוא מחפש תמיד אלמנטים מעניינים לשלב בגינה ואוהב להדגיש את הצבע שבטבע. תהליך העבודה מתחיל בשיחה מקדימה עם הלקוחות כדי להבין את צרכיהם ולהתאים להם מענה מקצועי ונכון לגינה בשילוב עם הטעם והאופי המתאים להם. בהמשך, מלווה שחר את התהליך משלב עיצוב הגינה עד לביצוע ולתחזוקה השוטפת.

אור גארדן – הקמה, שיקום ותחזוקת גינות
טלפון: 054-3111211
קישור לאתר  
קישור לפייסבוק  
קישור לאינסטגרם 

שחר צילום עצמי

שחר הבעלים. צילום עצמי


גינונים – תכנון ועיצוב גינות

מה קורה כשאהבה מגיל צעיר לטבע וצמיחה, הופכת למקצוע? דרור לחייני, לצד אשתו מירי, בעלי העסק לתכנון ועיצוב גינות "גינונים" מספרים שהתוצאה היא ברורה – עסק משגשג שקיים כבר למעלה מ-30 שנה.
"אבא של דרור היה אחראי על הנוי בקיבוץ", מספרת מירי. "דרור גדל לתוך זה, הוא ועוד 3 אחים שהיו מסדרים כל הזמן את הגינה ליד הבית. כשעזב את הקיבוץ, הוא החליט להקים חברה לתחזוקה ולאחר מכן התקדם, למד הנדסאות ואדריכלות נוף ופתח את 'גינונים'. הלימודים לצד העבודה השוטפת הפכו אותו למאגר ענק של ידע בתחום. הוא מבין צמחייה, יודע מה כדאי לשתול, ואיך יצמח ויתפתח בעתיד, איזה צמח מצריך הרבה תחזוקה, מה מלכלך, איך נראה כל צמח בחורף, באביב, בקיץ".

עסק זוגי

לפני 10 שנים, החליטה מירי להצטרף לעסק ולעבוד ביחד עם דרור, בעלה. "אני מעצבת גרפית בהכשרתי. כשאת עוסקת בעיצוב, אז הכל מתקשר – לא משנה אם זה עיצוב גינות, או בית. אני מכורה לעיצוב, לדברים יפים, אני נמשכת לדברים מיוחדים. זה חלק ממני. בהתחלה עזרתי לדרור בהכנת הצעות מחיר, כי הוא איש של אדמה, עזרתי עם תוכניות והצעות מחיר, אבל היום אני כבר עוזרת לו גם בחלק העיצובי. אנחנו כבר כמעט 30 שנה יחד, וזה חלק ממני. נשאבתי לגינון, כי זה פשוט תחום מרתק. היתרון שלנו נעוץ בזה שאנחנו זוג. אנחנו מגיעים יחד ללקוח, אני מסתכלת על הצד העיצובי, מכירה את האנשים ויודעת להבין מה הם רוצים, ודרור הוא הצד הטכני – מה אפשר לעשות, איך אפשר לעשות את זה, מה הבעיות שקיימות ואיך ניתן לפתור אותן".

צילום: רונן קוק

צילום: רונן קוק

צילום: רונן קוק

צילום: רונן קוק

גינות בתחזוקה מינימלית

"גינונים" מתמחים בכל סוגי הגינות הפרטיות וגינות הגג, ולעיתים גם מרפסות או צמחיה במשרדים, הכל לפי בקשת הלקוח. "אחד מהיתרונות שלנו הוא שאנחנו גם מתכננים וגם מבצעים", מספרת מירי. "יתרון נוסף הוא שמשום שדרור עבד שנים רבות בתחזוקה של גינות, הוא יודע לתכנן גינות מאד שימושיות, ולהתאים אותן לאנשים שגרים בבית, עם תחזוקה מינימלית. אפילו את הגינה שלנו בבית מתחזקים בחמש דקות בשבוע. זה יתרון אדיר ואחד הדברים הראשונים שאנשים מבקשים כשהם פונים אלינו. אנשים עסוקים, הם רוצים גינה נחמדה לשבת בה בערב כשנעים, בלי לעבוד קשה".
אנחנו יודעים לתכנן בצורה כזאת שתאפשר ללקוחות לנצל את הגינה לאורך כל היום" מוסיף דרור. "אנחנו עושים כל מיני פינות נחמדות, פינה אחת לערב, פינה אחרת לאחר הצהריים, כשהשמש שוקעת. אנחנו שמים מאווררים, אם צריך, לשעות החמות. יודעים לנצל את הגינה. דבר לא פחות חשוב הוא, שאנחנו מתכננים את הגינה בצורה כזו שתהיה גם פרקטית וגם עם הרבה אופי ואוירה נעימה".

תהליך העבודה

"את תהליך העבודה מתחילים בשיחת טלפון", מסביר דרור. "אנחנו מבקשים מידות, תוכניות מהשטח, תמונות, ועוברים לייעוץ מה מתאים, מה אוהבים. אחרי זה ניגשים לעבודת התכנון, תוך שבועיים כבר נגיש תוכנית, ואז, כשהכל מאושר, יוצרים תוכנית ביצוע. הביצוע עצמו יכול לקחת בין יום אחד לשבוע, אבל הכל זורם מהר כשיודעים מה עושים. אנחנו משתדלים לשמור על איזון, גינה נעימה ויפה, לא יותר מדי רועשת, בין אם בחרנו בסגנון מודרני, כפרי, ים תיכוני, אנחנו עובדים בעדינות, עם צמחיה נכונה, משחקים של גובה, משחקים עם מרקמי העלים השונים, מוסיפים ערסל או נדנדה. אנחנו רוצים שהגינה תזמין את יושבי הבית לצאת אליה החוצה. אנחנו אפילו מכניסים קצת מעקרונות הפנג שוואי לתוך התכנון. חוץ מזה, אנחנו בתקשורת מתמדת עם האדריכל שעובד על הבית, כדי להתאים ביחד את סגנון הבית והמראה שרצו לקבל בתכנון הראשוני של הבית, החל מהמראה הכללי ועד הריהוט גן ומטבח חוץ, אם צריך, כדיי לוודא שהכל עובד ביחד. ואנחנו גם חוזרים לבקר פעם או פעמיים בשנה בגינות שלנו כדי לראות שהכל מטופל ומתוחזק כמו שצריך".

גינונים
נייד מירי משרד: 054-3033548
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם
קישור לפינטרסט 

עיצוב גינה במכבים. צילום: אולג גלפר

מירי ודרור לחייני. צילום: אולג גלפר


אומניות בירוק בע"מ: אדריכלות גינון ופיתוח

חידה: במה עסקו הוריהם של האחים ארז, אלון, איריס ואמיר?
אם חשבתם על משהו שקשור לאות א', פספסתם את הפואנטה; ארבעת האחים המוזכרים לעיל גדלו במשפחה שעסקה בגינות וגינון, אהבה ונשמה את התחום, ואם לנסח זאת בקצרה, היתה פשוט משפחה ירוקה.וכשצומחים במשפחה כזו, אין כל פלא שהאחים ארז ואלון הלכו בעקבות אביהם והקימו את חברת אומניות בירוק – עיצוב ותכנון גינות.

חברת אומניות בירוק הוקמה בשנת 2001. ארז ואלון, ירשו את האצבעות הירוקות שלהם מאביהם שגם הוא הקים וניהל חברת גינון ומשתלה. החברה מעניקה את כל השירותים המקיפים בתחום הגינון והפיתוח – גינות, דקים, ריצופים, מטבחים חיצוניים ובכללם את כל עבודות הבניה החיצונית, הפיתוח והגינון. הן בגינות פרטיות והן בפארקים ושטחים ציבוריים.

חושבים ירוק מגיעים רחוק

ארז ואלון שלמדו מאבא ומקורסים שונים את כל מה שקשור בגינות וגינון, לא הסתפקו בהיותם אוטודידקטים ובעלי ניסיון עשיר שנרכש כבר מגיל רך. ארז פנה ללימודי הנדסה אזרחית ואלון למד אדריכלות נוף. כשהקימו את אומניות בירוק, הם רתמו את הידע שרכשו בתחומים הנוספים והוא שעמד לרשותם כבסיס למערך השירותים המקיף שהם מספקים ללקוחות החברה. חברת אומנויות בירוק מעניקה שירותים לבתים פרטיים, בניינים משותפים, קבלנים ורשויות ציבוריות, והיא אף מעורבת בפרויקטים גדולים בשנים האחרונות כמו בית ספר החדש בצורן, קריית הספורט ביבנה, הכניסות המיוחדות של גדרה ועיר היין.

צילום עצמי

צילום עצמי

צילום עצמי

צילום עצמי

הגינה – חלק בלתי נפרד מהבית

כשארז ואלון ניגשים לתכנון גינה, הם תמיד שואפים להפוך את הגינה להמשך של הבית, ולא לתת לה מעמד של ישות נפרדת ובלתי קשורה לחללים הפנימיים.

אומנויות בירוק מתמחה בהקמת גינות מתוך ראייה כוללת. כחלק מתפיסתם זו, מקפידים ארז ואלון על מרכיבים הכרחיים בתכנון הגינה כגון התאמת אופי הגינה לסגנון הבית ודייריו, הכנת תשתיות מתאימות של צנרת מים וחשמל, שילוב אלמנטים נוספים – דקים, פרגולות, מסלעות, בריכות נוי ועוד.

בראייה של אומניות בירוק, היורדת בכל פעם לשורשי הפרויקט בו היא מעורבת, לכל גינה הנמצאת בשלב פיתוח תכנית העבודה, יש למצוא את הזווית הייחודית שלה, תוך תכנון פינות החמד, התחשבות בצרכים ובהעדפות של הלקוח, הכרת תנאי אור\צל ועוד.

לא כמו צמח בר

כמי שגדלו על אהבת הצומח והגינה, ארז ואלון מאמינים כי הגינה היא דבר חי ודינמי שמבטא את האישיות של בעליה, ולא רק אסופה של צמחים ואבנים. הגינה, לשיטתם, היא חלק חשוב מאופי הבית, סביבת המגורים ודייריו, וחלק זה תורם לאווירה ולהרגשה הטובה הן של הגרים בבית והן של המבקרים בו.

כל פרויקט אותו מלווה החברה מתחיל מהכרת הלקוח, צרכיו, העדפותיו וחלומותיו, ולכן נבחנות שאלות כמו האם גם ילדים יבלו בגינה, האם ישהו בה חיות מחמד, מי יהיה זה שיטפח את הצמחייה, מהו תקציב ההקמה, מהן מגבלות השטח ושאלות רלוונטיות נוספות.
כשחברה בוחרת שם כמו "אומניות בירוק", הלקוח יכול להבין כי האנשים בידיהם הוא מפקיד את תכנון וביצוע הגינה שלו, מתייחסים לעבודתם לא רק כמקצוע, אלא גם כאומנות. ואכן, ארז, אלון והחברים האחרים בצוות החברה שואפים תמיד להגיע לצמרת ונותנים את הדגש על הפרטים הקטנים ויחס אישי וחם בכל פרויקט – קטן כגדול.

אומניות בירוק בע"מ אדריכלות גינון ופיתוח
כתובת: ת.ד 2429, קריית אונו
טלפון: 050-5256677 / 050-8817919
פקס :077-7008017
קישור לאתר
קישור לפייסבוק

 באדיבות אומניות בירוק

באדיבות אומניות בירוק

 

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר