עיצוב עוגות. (Shutterstock) צילום: Artem Oleshko
עיצוב עוגות. (Shutterstock) צילום: Artem Oleshko

עיצוב עוגות: האנשים המומלצים שיכינו לכם את עוגת החלומות

מחפשים עוגה מעוצבת לאירוע בלתי נשכח? קבלו את האנשים המומלצים שלנו שיכינו עבורכם את עוגת החלומות. אפקט ה-ואו מובטח

פורסם בתאריך: 7.10.19 11:42

חואניטה ליברמן – JuaniCakes

אומרים שאין חגיגה בלי עוגה, ועבור חואניטה ליברמן, מעצבת עוגות, היה הדבר נכון במשך כל חייה, עוד לפני שהפכה את זה לעסק. בנערותה בארגנטינה הייתה מכינה חואניטה עוגות לכל החברות ובני המשפחה שהיו חוגגים, וכסטודנטית, הפכה את אהבתה למקור הכנסה של ממש. "חגיגות וימי הולדת תמיד היו אצלי מקור לשמחה", מספרת חואניטה. "אהבתי לארגן אירועים לחברות, תמיד התנדבתי לכל דבר שקשור ליצירה. היום אני קצת חוזרת לתקופה ההיא, בתור נערה. כשאני משוטטת בחנויות ציוד ואביזרים לעוגות או בחנויות יצירה למיניהן אני מרגישה כמו ילדה בחנות צעצועים".

נוסעת בעקבות האהבה

לאחר שלמדה פסיכולוגיה והוראה בארגנטינה, נסעה חואניטה בעקבות האהבה ועלתה לארץ ישראל. "תמיד הייתי פעילה בכל התחום של העלייה והייתי מאד ציונית", אומרת חואניטה. "בקהילה הקטנה בה גדלתי, הייתי מדריכה ומאד קרובה לישראל, אבל בסוף דווקא האהבה, ולא הציונות, היא שהעלתה אותי לארץ". כאשר הגיעה לארץ, ובשלושים השנים האחרונות, עובדת חואניטה כמנהלת שיווק בחברה לחומרים דנטליים, ומשלבת לצד זה בצורה מוצלחת את עיצוב העוגות.

באדיבות חואניטה

באדיבות חואניטה

עולם חדש של עיצוב עוגות

"בהתחלה, כשהגעתי לארץ, הייתי מופתעת מהעובדה כי עוגת יום הולדת בישראל היא עוגת שוקולד פשוטה בתבנית אלומיניום עם סוכריות צבעוניות. לילדים שלי תמיד רציתי לעשות ולהשקיע יותר, אך לא היו אמצעים, לא חומרים ולא קישוטים. נעזרתי בספרים ובעיקר ביצירתיות שלי, כדי לעשות עוגות יפות. כשנולדו לי נכדים, שנים רבות אחר כך, החלטתי לקחת את התחביב לשלב הבא והתחלתי לשחק עם בצק סוכר, נכנסתי לאינטרנט וליוטיוב, והעולם המדהים הזה של עיצוב עוגות נפתח בפניי. חיפשתי את המעצבות הכי מובילות בתחום והלכתי ללמוד אצלן, הצטרפתי לכל הקבוצות שנוגעות לעיצוב עוגות במדיה החברתית ופשוט התחלתי לעצב".

השילוב של דרום אמריקה וישראל

אמנם חואניטה חיה כבר 40 שנה בארץ, אך כנראה שהקסם הדרום אמריקאי הטבוע בה, הוא זה שמסייע להצלחתה. "הארגנטינאים הם אנשים מאד פתוחים, חביבים, שמחים, ואני כזאת. זה סוד ההצלחה שלי. כל אדם שמתקשר לברר בקשר לעוגה הופך לחלק מהמשפחה המורחבת שלי אחרי כמה דקות של שיחה. ובכלל, כל הנושא של עוגות בארגנטינה הוא מאד חשוב, אין אירוע או חגיגה בלי עוגה מרשימה ומשם אני באה. אני שמחה לראות שגם בארץ ההתפתחות בשנים האחרונות היא עצומה, יש כאן מעצבות מוכשרות ביותר שזוכות בפרסים ברחבי העולם, וגם מבחינת חומרי הגלם, היום ניתן למצוא ממש כל דבר אפשרי. גם שיתוף הפעולה בין המעצבים והמעצבות בארץ, העזרה ההדדית והחברות, מאד עוזרים להתפתח ולצמוח".

באדיבות חואניטה

באדיבות חואניטה

העוגות המיוחדות של חואניטה

ההתמחות של חואניטה היא כאמור, עיצוב בבצק סוכר, שזו עבודה מדויקת ומוקפדת בעלת פרטים מרובים. ביד מהוקצעת ובטוחה, מפסלת חואניטה דמויות תוך הבנה נרחבת בחומרים, בקונסטרוקציות, בהתאמת צבעים, במרקמים ובצורות. "אני לא מצליחה לעשות שתי עוגות דומות", מספרת חואניטה. "אני מוסיפה את הפן האישי לכל עוגה שאני מכינה, אני מקבלת דוגמאות או לוקחת מודלים להשראה ועליהם מתחילה לייצר, לחשוב, לתכנן, האדרנלין עולה – עד שאני שלמה לחלוטין. אם אני לא לגמרי שלמה, אני לא יכולה למסור את העוגה, ולא משנה כמה זמן עבודה זה ייקח לי. חשוב לי מאד ליהנות מהתוצאה הסופית. אני גם אוהבת שמאתגרים אותי, ואני לא נרתעת מבקשות 'משוגעות' מהלקוח".

מעבר לנראות, חואניטה מספרת כי הטעם של העוגה חשוב לה בדיוק באותה מידה והיא מכינה עוגות לפי טעמי הלקוח כגון עוגת שוקולד עסיסית, עוגת וניל, תפוז או לימון, משלבת ליקרים נהדרים כדי להוסיף עושר לעוגה ומוסיפה שכבות של קרמים מגוונים. "בגלל שאני דרום אמריקאית אז כמובן שריבת חלב זה אחד המרכיבים העיקריים בעוגות שלי, אבל אני מכינה מזה קרם מוס נפלא וקליל שמתאים יותר לחך הישראלי, וניתן לבחור גם קרם קפה, מוקה, לימונצ'לו, גנאש שוקולד מריר ועוד המון טעמים, שאני מכינה מחומרי הגלם הטובים ביותר, ללא פשרות".

חואניטה ליברמן – JuaniCakes
טלפון : 054-6668322
כתובת: רמז 61, רחובות
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם

צילום: שירי פלדברג

צילום: שירי פלדברג


שרה זמברג – עיצוב ופיסול עוגות בהזמנה אישית

מה אם תוכלו לדמיין את עוגת החלומות ושהיא תופיע מולכם, גם יפה וגם טעימה? את החלום הזה בחרה שרה זמברג להגשים עם עסק עיצוב העוגות הייחודי שלה. שרה, המגיעה מרקע של אומנות, מתמחה בפיסול ועיצוב דמויות מבצק סוכר, פיסול בשוקולד וגם ציור ביד על גבי העוגה.

טכניקות שונות לעיצוב עוגות

"אני מכינה דמויות לפי בקשות הלקוח, וגם מציירת ביד חופשית את הדמות", מסבירה שרה. "ישנן טכניקות שונות לעיצוב העוגה וביניהן פיסול בבצק סוכר, פיסול בשוקולד, איתו אפשר לייצר צורות גדולות במיוחד וקישוטי פירות. בנוסף, אני משתמשת בטכניקה ייחודית של ציור ידני על העוגה, לפי הדמות, הציור או התמונה שמראים לי. אני יכולה להכין ממש כל תמונה מצוירת בצורה הזאת. השבוע הכנתי ברבורים משוקולד, והכנתי עוגה לילד בן שלוש שאוהב את סמי הכבאי, עם דמות של סמי שפיסלתי מבצק סוכר בתלת מימד".

מגוון העוגות של שרה

למרות שרוב חייה עסקה שרה בתחומים אחרים, ביניהם מוסיקה, אומנות ואדריכלות, היא אהבה לאפות ולאחרונה החליטה להפוך את זה למקצוע. "אחרי שכל חיי אפיתי למשפחה וחברים", אומרת שרה, "החלטתי שאני רוצה להיות עצמאית ולפתח את האהבה לאפייה למשהו גדול יותר. אני גם מציעה את העוגות המעוצבות, גם מתכונים קלאסיים לרכישה כמו עוגת היער השחור ואסטרהאזי, וגם מתכונים ייחודים שלי כמו עוגת גבינה רב שכבתית, שזה מתכון שאני פיתחתי. זו, אגב, גם העוגה האהובה עליי ביותר לאכול בעצמי".

עוגת סמי הכבאי. צילום עצמי

עוגת סמי הכבאי. צילום עצמי

עוגת דבורים ושזיפים. צילום עצמי

עוגת דבורים ושזיפים. צילום עצמי

לכבוד ראש השנה, פיתחה שרה מתכונים של עוגת תפוחים ודבש על בסיס ספוג, כאשר גם הבצק מכיל תפוחים, ואפילו ערכה מכירה ביתית פתוחה לכל מי שרצה לרכוש קינוחים מיוחדים ואיכותיים לחג. לשרה אמנם אין תעודת כשרות למטבח ביתי, אבל המטבח שלה כשר, והמגוון רחב. רוב העוגות שהיא מציעה הן חלביות, אך ישנן עוגות שהן פרווה, או כאלה שניתן בקלות להפוך לפרווה, לפי בקשת הלקוח. שרה מציעה גם עוגות ללא גלוטן, ואף עוגות ללא סוכר, ואפילו עוגה אחת שמשלבת את השניים. באופן שוטף, בודקת שרה מתכונים שונים על מנת להרחיב את ההיצע במתכונים שיתאימו גם לסוכרתיים וגם לאנשים הנמנעים מגלוטן מסיבות שונות.

"אמנם העוגה האהובה עליי היא עוגת הגבינה הרב שכבתית", אומרת שרה, "אבל כל מה שאני מכינה הוא טעים. ככלל אישי, אני לא מכינה ולא מוכרת דבר שלא טעים לי בעצמי. כל עוגה וכל מתכון נבדק ראשית על ידי, אני מכינה לעצמי, ואם אני לא מרוצה ממשהו, אני אכין ואשנה שוב ושוב עד שאהיה מרוצה והמתכון יהיה מושלם. אמנם חשוב לי שהעוגות שלי יהיו יפות, אני באה מרקע של אומנות ועיצוב פנים, ולכן עיצוב ואסתטיקה חשובים לי, אבל זה אף פעם לא בא על חשבון הטעם".

שרה זמברג
כתובת: דרך חברון 130, ירושלים
טלפון: 054-3051079
קישור לפייסבוק

עוגת ברורים. צילו עצמי

עוגת ברורים. צילו עצמי


 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר