תכנון נוף (Shutterstock) צילום: han871111
תכנון נוף (Shutterstock) צילום: han871111

משרד אדריכלות נוף: לאה דינר מסבירה על כל מה שרציתם לדעת על תכנון נוף

מה המשמעות של תכנון נוף? ומדוע הוא כל כך חשוב? יצאנו לראיין את לאה דינר ממשרד "לאה דינר תכנון נוף" כדי שתשפוך לנו אור על הנושא וקיבלנו את כל התשובות שהיינו צריכים

פורסם בתאריך: 31.10.19 17:06

ההשפעה העיצובית שיש לנוף על המקום והשטח, עצומה ורחבת ממדים. אדריכלי נוף פועלים לניתוח, תכנון ועיצוב הסביבה הבנויה והטבעית, ומשפיעים באופן ניכר על קהילות ואנשים. הם מעצבים גינות וחצרות לבניינים, פארקים, קמפוסים, נופי רחוב, שבילים, מעגלי תנועה ואלמנטים נוספים הטמונים בסביבה שלנו והופכים להיות חלק מהמארג הטבעי עם הזמן.

לאה דינר, הנדסאית אדריכלות נוף, בתחום תכנון פיתוח הנוף כ-9 שנים. משנת 2016, בעלת משרד עצמאי לתכנון פרויקטים מגוונים בתחום אדריכלות הנוף ובקנ"מ שונים. היא מכירה ומנוסה היטב בתהליכים, החל מיצירת תכניות פיתוח לבניינים חדשים, מבנים מסחריים, משרדים בתי כנסת ופרויקטים של התחדשות עירונית ובעלת משרד אדרכילות נוף "לאה דינר".

 

"כיום, תכנון הנוף הוא חלק כל כך בלתי נפרד מהסביבה, כך שכל בניין חדש או פרויקט תמ"א 38 ופינוי-בינוי מחייב תכנון פיתוח נוף בכדי לקבל היתר בניה". אומרת לאה דינר, "התהליך של תכנון נוף כולל הרבה רבדים, ביניהם: בחינת היקף השטח והתנאים בו, יצירת קונספט ותכנון לטווח ארוך, בחינת תקנים ואישורים, תכנון מדויק וייעודי לקבלת היתרי בניה, ועוד ועוד. מעבר לכל, יש להבין את רצון הלקוח וחזון המרחב החיצוני שלו, כיצד הוא רואה אותו ומה היה רוצה לקבל".

תכנית אדריכלית מאת ליאה דינר. קרדיט ציור: סטודיו לאמנות "ETUDE"

תכנית צמחייה מאת לאה דינר. באדיבות לאה דינר

מה צריכה לכלול תכנית אדריכלות נוף?

"התכנית צריכה להיות מפורטת היטב בהתאם לשטח ולמקום. היא צריכה לתאר בצורה ברורה ומדויקת את הפיתוח הכללי, תכנון טופוגרפיה והשטחים הירוקים, את הגישה הנגישה לבית או לבניין, פריסות קירות וחתכים, תכנית צמחיה ותכנית השקיה, תכנית שלד וסימון המתאר את פרטי הפיתוח. כמובן שיש לעמוד בדרישות על פי סעיפים קבועים של רשויות התכנון, גם בכדי לקבל את אישור העירייה והיתרי בניה לפרויקט".

מדוע בחרת לעסוק בתחום זה?

"ראשית, גדלתי בבית של אומנים, אני בת לאם אומנית וציירת וכבר מילדות האווירה בבית כללה אסתטיקה, יצירתיות ואספקטים עיצוביים. מקצוע האדריכלות היה תמיד החלום שלי ובמיוחד אדריכלות נוף. אני אוהבת לתכנן את הפיתוח ולייצר שטחים ירוקים ואת כל האלמנטים שמעשירים את הסביבה ומשדרגים את הקהילה שחיה בה".

מהו הקו המנחה שלך בעבודה?

"יש לי זהות ייחודית משלי במקצוע, קווים מנחים שאינם ניתנים לחיקוי. כשאני מגישה תכנית, השרטוט הגרפי והשפה העיצובית הם לגמרי שלי וניתן לזהות זאת בכל הפרויקטים שתכננתי.

"כחלק מתכנון הנוף אני נעזרת בצמחיה בהתאם לעקרונות התכנון והאידיאולוגיה שלמדתי ועומדת בדרישות של יועצי בניה ירוקה – שימוש בצמחיה חסכונית במים וכזו שמחברת ומקשרת בין אזורים שונים, בחירת סוג העצים והשיחים המתאימים לכל חלל באופן ספציפי ומשיגים את התוצאות הרצויות".

מה צריך לקחת בחשבון כשמתכננים נוף לבניין?

"צריך לקחת בחשבון הרבה דברים, החל מדברים אופרטיביים כמו תקציב הלקוח, הרצונות והחלומות שלו לנוף ולסביבה ותכנית רלוונטית לצורך קבלת היתרים ועד לדברים קונספטואליים כמו התאמת עיצוב הנוף לסביבה של הבניין והשכונה, גדול השטח והתנאים בו, יש מקומות שבהם יש תנאים לצמחיה ועצים מסוימים מאוד וצריך לקחת את זה בחשבון כבר בשלב התכנון. יש הבדל בין תכנון אדריכלי של נוף לשכונה שלמה, לבניין או לבית פרטי. צריך לבחון את הקשר בחיבור של האנשים למקום, כיצד לשייך את הדיירים לבניין באמצעות אדריכלות הנוף, לדוגמה באמצעות שבילים מונגשים, מבנים מיוחדים, גופי מים. עבודתו של אדריכל נוף היא גם לפתח ולשפר את הסביבה כדי ליצור ייחודיות ולהטמיע בעיצוב הנוף אלמנטים הקשורים להיסטוריה של המקום. תמיד צריך להתייחס לאנשים שחיים ומבקרים במקום – ככל שהיחסים בין האנשים למרחב שלהם טובים יותר, כך התוצאה של הפרויקט טובה יותר".

תכנון נוף אזור תעשיה עמק שרה. באדיבות ליאת דינר

תכנית פיתוח מבנה מסחרי אזור תעשיה עמק שרה. באדיבות לאה דינר

אילו יתרונות ייחודיים את מספקת ללקוחותיך?

"אדריכלי נוף הם אנשים מיוחדים ויש להם אישיות מובהקת. הם לרוב מאוד אומנותיים ויצירתיים וזה גם היתרון שלי, התעוזה, היצירתיות, השימוש הייחודי בצבעים, והרב גוניות שלי – לדעת להביא משהו שונה וייחודי בכל פעם ולייחד כל פרויקט, לדעת לבטא את ייחודיות המקום דרך הנוף והסביבה שלו ואני תמיד עובדת עם הלקוח יד ביד ובגובה העיניים ולא מסתפקת בפחות מהתוצאה הרצויה והמושלמת עבורו, וכל אלו מוערכים מאוד על ידי הלקוחות שחוזרים אליי שוב ושוב".

משרד אדרכילות נוף – לאה דינר תכנון נוף
טלפון: 053-5551235
דוא"ל: [email protected]
קישור לאינסגרם 
קישור לפייסבוק
קישור לאתר

קרדיט ציור ראין אירנה- סטודיו לאמנות "ETUDE"

לאה דינר. קרדיט ציור: ראין אירנה, סטודיו לאמנות "ETUDE"


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר