פרסום מודעות אבל (Shutterstock) צילום: Ann Yuni
פרסום מודעות אבל (Shutterstock) צילום: Ann Yuni

קבורה אזרחית בקיבוצים: ליווי רגיש ומקצועי בתהליכי קבורת יקרכם

חברת "פיני שירותי קבורה" מטפלת עבורכם בכלל סידורי הקבורה וההלוויה בכדי שלא תצטרכו לעסוק בעניינים ביורוקרטיים ופורמליים בשעה הקשה מכל

פורסם בתאריך: 3.11.19 11:18

הלוויה אזרחית נועדה עבור קבורת אדם שלא דרך ממסד דתי וכן בכדי לקיים לוויה המונעת על ידי אמונותיהם וערכיהם של המנוחים ומשפחתם ולא על ידי אמונותיו והאידיאולוגיה של עורך הלוויה והטקס. גישות רבות כיום תומכות בעריכת טקס לוויה ההולם ומשקף את האופן בו אדם חי את חייו ועל פי תכונות אישיותו וזיכרונות האבלים, ולאו דווקא בהתאם להלכות הדת. כך, קבורה אזרחית מתאימה לאנשים אשר רוצים ליצור טקסים בעלי תוכן ומשמעות מבלי להזכיר בהכרח אמונות דתיות.

הטקס האזרחי יכול לשלב מוזיקה, קריאות הספדים, שירה ומחוות סמליות כגון נרות, קטורת, אלבומי תמונות וסידורי פרחים. ניתן לכלול אלמנטים דתיים או רוחניים כגון תפילות ומזמורים, או לערוך טקס חילוני לחלוטין, הכל בהתאם לבחירת משפחת הנפטר.

באמצעות בחירת לוויה אזרחית, משפחות יכולות להבטיח כי טקס הקבורה ייערך בהתאם לדרך בה הם רוצים או על פי שאיפתו של המנוח טרם הלך לעולמו. הטקס עשוי לשקף את אורח חייהם ואמונתם, תוך בחירת סגנון ומהות הטקס, קבורה בארון, הקראת ההספדים, ליווי של נעימה מוזיקלית, הצבת תמונה של המנוח בטקס, הקראת דברים שכתב, וכן הלאה.

קבורה אזרחית. צילום עצמי

קבורה אזרחית. צילום עצמי

את הלוויה האזרחית ניתן לקיים במספר בתי עלמין בישראל, בעיקר בקיבוצים שייעדו בתי קברות לקבורה אזרחית. בתי העלמין החילוניים בקיבוצים, מהווים פתרון הומני, שלו ופסטורלי, ללוויה וקבורה. לרוב, בית עלמין בקיבוץ ממוקם בסביבה ירוקה וטבעית, מוקף עצים וצמחיה, שקט ושלווה, המספקים לבני משפחת המנוח וקרוביו את האינטימיות הנחוצה, הן בעת עריכת הטקס והן בהמשך במהלך האזכרות ובביקורים בחלקת הקבר, ואת הפרטיות הרצויה לרגעי ההתייחדות עם הנפטר.

חלקות הקברים בבתי העלמין נגישים ומרווחים, ונוחים גם עבור קשישים ואנשים בכסאות גלגלים בעת ביקורם במקום. ניתן לקשט את הקבר באדניות ופרחים ולבחור את עיצוב המצבה מתוך מגוון רחב של אפשרויות עיצוב לבחירת המשפחות, כאשר כל קבר ייחודי ושונה ומשקף את עולמו האישי ומאפייניו המיוחדים של הנקבר בו.
חברת 'פיני שירותי קבורה' מספקת שירות לוויות מקצועי ברגישות וחמלה, ותוך שירות מלא בכל הקשור לטיפול מרגע הפטירה ועד לתום טקס הלוויה. השירות כולל את כלל האלמנטים הנדרשים לארגון ותיאום סידורי הלוויה תחת קורת גג אחת. החברה מספקת שירותי לוויה מכל הסוגים: לוויה דתית, אזרחית, רפורמית, ושאינה יהודית, קבורה בקרקע או בארון.

בבית העלמין בקיבוץ, ניתן לבצע קבורה בארון בשילוב של טקס דתי או רפורמי. פיני צרנס, בעלי חברת "פיני שירותי קבורה" מזה 40 שנה, אומר: "בשיטת הקבורה האזרחית, קבורת הנפטר היא בארון. אנו מציעים מגוון של ארונות לבחירה בעיצובים שונים ובהתאם לתקציב שונה, ואפשרויות נוספות הקשורות לטקס, כמו למשל אם הארון יהיה פתוח או סגור בעת הטקס, היכן יוקראו ההספדים, עיצוב חדר ההספדים, ועוד".

פיני שירותי קבורה
קישור לעמוד פייסבוק 
טלפון: 050-5232541

פיני שירותי קבורה. צילום עצמי

פיני שירותי קבורה. צילום עצמי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר