פז אושרן . צילום עצמי
פז אושרן . צילום עצמי

קורס שפת גוף: כיצד לקרוא את השפה הייחודית של כל בן אדם?

פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, מסביר על הדברים שלומדים בקורס מעמיק לפענוח שפת גוף

פורסם בתאריך: 12.12.19 18:49

חשבתם פעם, כמה מידע אדם מסוגל להעביר לכם רק על ידי הבעת הפנים? כשהאדם שמולנו מחייך הוא מן הסתם, מאושר –  זה מה שאנו חושבים כברירת מחדל, אולם חיוך עשוי להעיד על אישור לדבריך ולא בהכרח על מידת האושר שלו ברגע נתון. כשאדם מקמט את מצחו, זה מעיד על אי הסכמה או אומללות – כך אנו עשויים להסיק, אך אולי פניו זועפות כיוון שהוא לחוץ בזמן ומנסה לקצר את השיחה?

מה שמיוחד בהבעות פנים הוא, שבדיוק כפי שהן בלתי נשלטות ומופיעות כרפלקס לתחושות השונות של האדם, כך, גם הפענוח שלהן בידי האדם השני מבוצע במרבית המקרים, באופן אוטומטי. לאורך כל היום, אנו מסיקים מסקנות בצורה שגורה ובלתי מושכלת לגבי תחושותיהם וכוונותיהם של האנשים בקרבתנו, רק על פי שפת הגוף והבעות הפנים שלהם. מדוע? כיוון שאף אחד לא לימד אותנו כיצד לפענח שפת גוף, יתרה מכך – כיצד לפענח את שפת הגוף הייחודית, של כל אדם ואדם.

לדברי, פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, "הבעות הפנים של אדם יכולות לחשוף את תחושותיו האמיתיות למצב מסוים ובזמן שהוא אומר שהוא מרגיש בסדר, המראה על פניו יכול להגיד לנו משהו אחר.

"שפת גוף מתייחסת לאותות הלא מילוליים בהם אנשים משתמשים כדי לתקשר. אותות אלו מהווים חלק עצום מהתקשורת הבין אישית, והם מעבירים כמויות עצומות של מידע".

מהו הקושי הגדול בפענוח שפת גוף של אנשים בעידן הנוכחי?

"היום יש פרדוקס גדול מאוד, כי מצד אחד יש צורך לקרוא אנשים ולהבין אותם טוב יותר. תחום התקשורת הבין אישית וקריאת שפת גוף, הוא תחום מתקדם שצובר תאוצה, ומצד שני, מידת המיומנות של האנשים כיום בתקשורת הבין אישית, נמצאת במגמת ירידה.

"הטכנולוגיה המתקדמת שנכנסה לחיינו במאה ה- 21 ותרבות הסמסים ש"הרגילה אותנו" להעביר מסרים כמעט באמצעות טקסט בלבד, הובילה לכך שאנו מפספסים את שפת הגוף השלמה של האנשים. הגענו למצב ש'שריר' היכולת שלנו לקרוא אנשים, התנוון. אנו לא מתורגלים בהקשבה, וודאי שלא בקריאת שפת גוף. אנשים גם מתקשים לבטא את עצמם כשהם בחברה, מרוב שהם התרגלו להביע את עצמם בטקסט ואימוג'ים. לכן פותחו יותר ויותר קורסים ללימוד שפת גוף".

מהן הבעיות העיקריות בקורסים ללימוד שפת גוף?

"רוב הקורסים בשפת גוף, מפספסים את מטרתם העיקרית. במרבית הקורסים הללו, הלומדים מקבלים 'מקרא' לפענוח שפת גוף והבעות פנים באמצעות סממנים מוסכמים וכוללניים, לדוגמה – אם האדם שמולך משלב ידיים בזמן השיחה, סימן שהוא אדם סגור, וזו טעות. אנשים לפעמים משלבים את ידיהם כיוון שקר להם או בגלל שאין ידיות על הכסא, ולא מתוך תחושת אי נוחות. מקרא כוללני לפענוח שפת גוף של כל האנשים הוא שגוי, כיוון שכל אדם שונה מהאחר וצריך ללמוד לקרוא את שפת הגוף הספציפית של כל אדם ואדם.

"בעיה נוספת טמונה בעצם ההכרח לעבוד עם 'מקרא' בזמן שאתה מדבר עם מישהו ומנסה לפענח את שפת הגוף שלו. כך, במקום להתפנות להקשבה ופענוח, אתה עסוק בלזכור ולהתאים את המחוות שלו למקרא, וזה מוביל אותך לאבד כמות גדולה של אינפורמציה חיונית. בכדי להבין את שפת הגוף של האדם השני, עלינו להיות קשובים לו בלבד ולא לחשוב על דברים אחרים כמו מקרא.

"מעבר לכל אלו, קורסים רבים מפספסים את המטרה של הקניית היכולת לקרוא שפת גוף, בשל אי הבנה בסיסית של הדרך בה אנו מקשיבים וקוראים אנשים'".

"רוב האנשים לא מקשיבים למה שהאדם אמר אלא למה שהם חושבים שהוא אמר". אומר פז אושרן.

מה זה אומר?

"המשמעות היא, שרוב האנשים לא יבינו באמת מה האדם אמר או מה המסר שהם קיבלו אלא מה שהם חושבים שהוא המסר, ויש פער גדול בין שניהם.

"לכן, על אף שההקשבה היא משהו מאוד בסיסי, עוד לפני שמגיעים לגבהים עמוקים של פענוח שפת גוף ותקשורת בין אישית, אחד המקומות העיקריים בהם 'נופלים' רוב הקורסים לשפת גוף הוא, כיצד להבין את המסר המדויק שהאדם השני מנסה להעביר. הטעות הגדולה ביותר שעושים קורסים לשפת גוף היא, שהם מנחים את הלומדים להקשיב לתבניות מסוימות, במקום להקשיב לבן האדם.

"זה משאיר אותנו עם שאלה מאוד גדולה 'אז איך קוראים אנשים?' מבלי להצטייד במקרא של תנועות ופרשנויות שבמרבית המקרים אינם נכונים".

אז איך לומדים לפענח שפת גוף בצורה נכונה?

"הצורה הנכונה, שמרבית הקורסים מפספסים, היא לקרוא את השפה הייחודית של הבן אדם. לכל אדם יש שפה ייחודית משלו וצריך ללמוד לזהות ולפענח את השפות השונות. יש אנשים, שכאשר הם  ישקרו הם לא ימצמצו אפילו, ויש אנשים שכשהם ישקרו הם יזיזו כל שניה איבר אחר. כך לדוגמה, עלינו ללמוד מהי השפה הספציפית של האדם שמולנו כשהוא משקר.

"חלק מהדרכים ללמוד שפת גוף סובייקטיבית, לכל אחד, היא באמצעות פענוח 'מיקרו הבעות' – אלו הבעות פנים המופעלות ע"י מיקרו שרירים – שרירים קטנים מאוד שאינם נשלטים בצורה מודעת (לא כמו שילוב ידיים או מצמוץ) ואפשר ללמוד לזהות אותם. זה מה שעושים בין היתר, בקורס שפת גוף איכותי שמלמד לשים לב לניואנסים הקטנים, לקרוא אותם ולפתח את ההקשבה (מבלי להיצמד לדף הוראות).

"בקורס איכותי לפענוח שפת גוף, מפתחים את היכולת של הלומדים להבחין בכל המידע שהתקבל ולהבין את המסר האמיתי שהאדם השני העביר (ולא את מה שאנו מניחים שהיה המסר). קורס זה חייב לפתח לעומק את היכולת להקשיב לאדם שממול, לזהות את 'מיקרו ההבעות' שלו באופן כמעט אוטומטי, וללמוד במהירות את השפה הייחודית של האדם הספציפי שנמצא מולך, בכדי לפענח את כוונותיו.

"אלו רק חלק מהדברים הנעשים בקורס מקצועי, אמיתי ומעמיק לפענוח שפת גוף ותקשורת בין אישית".

קורס NLP של פז אושרן, הוא קורס ללימוד תקשורת בין אישית ושפת גוף ברמה הגבוהה ביותר. פז אושרן הוא מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה (ארה"ב), בעל קליניקה בראשון לציון ובית ספר בתל אביב. מחבר סדרת רבי המכר "איך להיות מגנט חברתי" המבוססת על השיטות שפיתח. פז עוזר לצעירים להיות מומחים בתקשורת בין אישית ופענוח שפת גוף.

לפרטים נוספים והרשמה לקורס

קישור לרכישת הספר הראשון "איך להיות מגנט חברתי":

קישור לרכישת הספר השני "ביטחון עצמי למגנוט חברתי"

קישור לרכישת הספר השלישי "אסרטיביות חברתית"

קישור לרכישת הספר "השתחררתי! מה עכשיו?"

פז אושרן עמוד פייסבוק

מעבר לאתר

פז אושרן בהרצאה. צילום באדיבות הלקוח

פז אושרן בהרצאה. צילום באדיבות הלקוח


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר