Human Design - העיצוב האנושי: הכירו את המנחים המובילים בתחום. תמונה: adike, Shutterstock
Human Design - העיצוב האנושי: הכירו את המנחים המובילים בתחום. תמונה: adike, Shutterstock

Human Design – העיצוב האנושי: הכירו את המנחים המובילים בתחום

כל אחד מאיתנו נולד שונה – זה בטח לא חדש לכם, אבל האם אתם יודעים איך לפעול בהתאם למבנה האישיות הייחודי שלכם? ה"עיצוב האנושי" מציע לגלות מהו ה"טיפוס" שלכם, ופורס בפניכם מפה שתעזור להבין כיצד לקבל החלטות נכונות יותר ולהגביר את השליטה על חייכם

פורסם בתאריך: 1.1.20 18:19

רבים מהאנשים שעוסקים ב"עיצוב האנושי" (Human Design) לא מגדירים אותו כשיטת טיפול, אלא כ"הוראות הפעלה" מדויקות שעוזרות להבין איך הכי נכון לנו להתנהל בחיים. השיטה מבוססת על עקרונות מהקבלה, האסטרולוגיה ומהאי צ'ינג (הפילוסופיה הסינית), אך גם על מדעים מדויקים כמו אסטרונומיה, כימיה ופיזיקה קוונטית.

האיחוד בין סוגים שונים של ידע מעולמות שונים שלכאורה לא תמיד מתחברים, הוא שמסייע לחסידי השיטה לקבל תמונה רחבה ומדויקת יותר של המבנה האנושי הייחודי שלנו. כך, הם מבטיחים, יהיה קל יותר להבין איך להתנהל בצורה המתאימה לנו ביותר ולשפר את חיינו הלכה למעשה.

השיטה פותחה בשנות ה-80 על ידי רה אורו הו, שנפטר ב-2011 ובמהלך חייו היווה בעצמו עדות לכוח שבחיבור בין רוח לחומר. מפתח השיטה הגיע דווקא מעולם הפיזיקה והגדיר את עצמו כסקפטי מטבעו, אך סיפר כי עבר חוויה מיסטית משמעותית שבה נחשף לישות עם אינטליגנציה גבוהה ביותר. הוא העיד כי קיבל מאותה הישות מידע על הטבע המכני של היקום – ידע אשר היה מבוסס על עקרונות מדעיים מפורטים ומוכחים.

אז איך בדיוק אפשר להשתמש ב"עיצוב האנושי" כדי לשפר את חיינו? כדי לגלות את התשובה שוחחנו עם כמה מהמטפלים המובילים בתחום:

איריס שביט: "כשמבינים את המשמעות האמיתית של החיים ומפסיקים לנסות לרצות את העולם – מתמלאים בתחושת סיפוק והגשמה"

לפני כשלוש שנים החליטה איריס שביט להיכנס לתיבת מייל ישנה, בו המתין לה מכתב ממכרה ותיקה, שאותה לא פגשה מעל עשור.
"היא כתבה שאחרי 20 שנה של מסע רוחני וחיפוש, היא סוף סוף מצאה את המקום שלה בעולם", משתפת איריס. "היא סיפרה שבשש השנים האחרונות היא כבר לא צריכה לחפש יותר. כשקראתי את זה הרגשתי שיש כאן משהו מיוחד, שאולי יעזור גם לי לקבל תשובות. מיד התקשרתי אליה ואמרתי שאני רוצה ללמוד ממנה".

לאחר שנים רבות בתפקידי ניהול בכירים בעולם ההפקה והפרסום, הבינה איריס ששלב זה בחייה הגיע לסיומו, ובחרה לצאת לדרך עצמאית, במהלכה למדה את כל מה שחשוב לדעת על ניהול עסק מוצלח – גם מהבית. מאז היא מעבירה את הידע הרב שצברה בהרצאות, באימונים אישיים, בסדנאות ובהדרכות. "בעלי עסקים הם המגשימים הטובים ביותר של השליחות שלהם בעולם", היא מסבירה. "הם לוקחים את האחריות על החיים שלהם והולכים, סטטיסטית, נגד כל הסיכויים כדי להגשים את עצמם. מאז שהתחלתי את הדרך העצמאית שלי פגשתי אומנים, מדריכים, יועצים ועוד המון אנשים מוכשרים שרוצים לצאת לדרך הזאת – אבל אין להם עדיין את הכלים המתאימים לכך. עם הזמן הבנתי שהייעוד שלי הוא לעזור להם להגשים את עצמם – בעזרת כלים שרכשתי בעצמי ועבדו בשבילי".

כך החלה איריס ללוות בעלי עסקים ולספק להם ייעוץ ואימון אישי. כדי לעשות זאת היא חיפשה כל הזמן איך להעמיק את הידע שלה בתחום ולשפר את ארגז הכלים שלה. בין היתר היא עברה הסמכה אצל ג'נט אטווד שחיברה את רב המכר "מבחן התשוקה" ונחשבת לאחת המאמנות המובילות בעולם בתחום. בהמשך היא אף הוכשרה כמאמנת מוסמכת לזיהוי הייעוד אצל טים קלי שנחשב למנטור מבוקש בקרב מנהיגים ומנכ"לים של כמה מהחברות הגדולות בעולם. אך על אף שלמדה אצל הטובים ביותר, איריס עדיין הרגישה שמשהו חסר. התחושה הזאת המשיכה ללוות אותה עד לאותו מייל ששינה לה את החיים.

מפת יומן דיזיין. באדיבות איריס שביט

מפת יומן דיזיין. באדיבות איריס שביט

המכניקה של האדם

במייל הזה איריס למעשה נחשפה בפעם הראשונה לעיצוב האנושי (Human Design). בשלב הזה עוד לא היה לה מושג מה זה אומר, אך היא החליטה שהיא מגיעה לקורס של אותה מורה כדי להבין ממקור ראשון על מה מדובר. כשהגיעה למפגש, הספיק לה משפט אחד כדי שצמרמורת תעטוף את כל גופה. את מה שחוותה שם היא מתארת כ"הארה". "שם הבנתי לראשונה שהעיצוב האנושי הוא לא פילוסופיה, אלא המכניקה של האדם", היא מסבירה. "כדי להסביר את זה כמו שצריך, אני מבקשת מאנשים לדמיין שהגוף שלנו מורכב מכל מני כפתורים ומתגים שמזרימים בתוכנו את האנרגיה. העיצוב האנושי למעשה חוקר את מערכת ההפעלה האנרגטית שלנו ומגדיר מהי הדרך הנכונה ביותר לתפעל אותה.

"כשמעמיקים בעיצוב האנושי מבינים איך אפשר לשחרר את עצמנו ממחשבות, אמונות ופחדים שמנהלים אותנו, להפסיק לחיות לפי מה שאנחנו חושבים ש"צריך", או מה שהחברה מכתיבה לנו. כך אפשר לגלות את הדרך לעשות בחירות נכונות יותר ולנווט את חיינו למסלול הרצוי".
לבעלי עסקים ההבנה הזאת היא קריטית מכיוון שזו הדרך היחידה בעבורם להביא לעולם את הייחודיות והאותנטיות שלהם, ולא להתנהל מתוך פרדיגמות ואמונות חיצוניות שמסיטות אותם מההצלחה שמחכה להם.

איך זה עובד בדיוק?

על פי העיצוב האנושי, לכל אחד מאיתנו יש מפה שהיא למעשה "טביעת האצבע הייחודית שלו". "כילדים אנחנו גדלים לתוך עולם הומוגני, לתוך מסגרות עם מערך ציפיות והתניות שקובעת איך אנחנו צריכים להתנהג, לפעול ולחשוב", מסבירה איריס. "העיצוב האנושי למעשה אומר שכל אחד מאיתנו שונה ולכל אחד יש מפה אחרת שמכתיבה איך נכון בעבורו להתנהל בעולם – זה נכון גם לתאומים שנולדו בהפרש של דקות אחד מהשני.
"כך העיצוב האנושי למעשה עוזר לנו להתחבר למי שאנחנו, לבחירות שנכונות לנו ולמטרת העל שלנו. לכל אחד מאיתנו יש את הנתיב הייחודי שלו, אבל רוב האנשים לא נשארים על הנתיב שלהם כי הם עושים את מה שאחרים מצפים מהם לעשות. כשאנחנו לא הולכים במסלול שנכון לנו, אנחנו חווים הרבה תסכול, כאב, מרירות וצער. מנגד, כשאנחנו מבינים מהי המשמעות האמיתית של החיים שלנו ומפסיקים לנסות לרצות את כל העולם – אנחנו מתמלאים בסיפוק ובהגשמה".

אחרי שעברה קריאה של המפה שלה, גם חייה של איריס השתנו מקצה לקצה. "העיסוק שלי, ההסתכלות שלי על החיים, ההסתכלות שלי על מערכות היחסים בחיי – הכול השתנה – ולטובה. היום החיים שלי הרבה יותר רגועים, אני כבר לא מאמינה למחשבות שלי שאומרות לי מה נכון לי לעשות, כי אני יודעת שהמחשבות האלו הן רק תוצר של העולם החיצוני שמנסה לנהל אותי. היום אני קשובה לסמכות הפנימית שלי שיודעת מה נכון בעבורי ואיך להגשים את עצמי בצורה המדויקת ביותר.

אין אמת אחת?

אחד הספרים המפורסמים בעולם בתחום העזרה העצמית הוא "חשוב והתעשר" של נפוליאון היל. בפרק הראשון של הספר כותב היל שאחד המאפיינים הבולטים של אנשים מוצלחים הוא היכולת לקבל החלטה תוך שישים שניות. "הספר הזה גרם להמוני אנשים להסתובב בעולם בתחושת תסכול והלקאה עצמית כי הם לא מסוגלים לקבל החלטה כל כך מהר", מדגישה איריס. "אבל בפועל, בשביל כחמישים אחוזים מהאנשים בעולם – הדבר הכי מסוכן זה לקבל החלטה בזמן כזה. אז נכון, יש אנשים מסוימים שזו אסטרטגיה מוצלחת בשבילם, אבל בשביל אחרים זה יכול להיות הרסני ומסוכן.

"בפועל, יש הרבה אנשים שחייבים להגיע לבהירות רגשית לפני שהם מקבלים החלטה – לדגום את הרגשות שלהם, לספור עד עשר, 'לישון על זה' בלילה. זו דוגמה אחת לאמונה שאנחנו גדלים עליה וחושבים שהיא אמת ניצחת. העיצוב האנושי מלמד אותנו שאין אמת אחת או עצה אוניברסלית שתתאים לכולם".

לתפוס את ההגה בתא הטייס

כיום איריס מעבירה אימונים אישיים לאנשים שרוצים לשפר את ההתנהלות העסקית שלהם וגם מעבירה קורס בשם Human Design for Business שמיועד לבעלי עסקים שרוצים לדייק את העשייה, החזון והמטרות שלהם. "באימונים האישיים, כמו גם בקורס, אנשים מבינים איך לזנוח את המטריצות והפרדיגמות שלמדו בעבר והאמינו שהן נכונות לכולם. הכלים שאני מעבירה עוזרים לאנשים להבין איך להביא את עצמם בצורה הכי אותנטית לעולם, לגלות מהו הקצב שנכון להם, למצוא את השליחות שלהם בעולם ולהפנים את המשמעות העמוקה של מה שהם עושים.
"יש אתגרים עסקיים שכל מה שלמדת עד היום לא הכין אותך לפתור אותם. העיצוב האנושי מעניק את הכלים להתמודד עם כל החלטה, דילמה או אתגר שבו אנו פוגשים בהתנהלות העסקית שלנו. אפשר להגיד שהעיצוב האנושי זה ידע רוחני, אבל הוא למעשה הכי פרקטי שיכול להיות. זו לא פילוסופיה, אלא מכניקה. ההבנה הזאת עוזרת לנו להתכוונן למקום שהכי מתאים לנו בצורה המהירה והיעילה ביותר. אני יכולה לקרוא את המפה שלך ולהגיד לך איפה החולשות שלך, איפה נכון למקד את האנרגיה כדי שלא תתפזר ותלך לאיבוד וגם איך הכי נכון לך להגשים את הייעוד שלך בעולם. זה קצת כמו לשבת בתא טייס עם מלא כפתורים ומתגים שאתה לא באמת יודע איך להפעיל. העיצוב האנושי עוזר לקרוא את מנגנון ההפעלה המורכב הזה שמגדיר אותנו ומאפשר לנו ליהנות מהדרך ללא כיסי אוויר, בלי לאבד כיוון – וגם לנחות בדיוק במקום שאנחנו רוצים להגיע אליו בצורה הרכה ביותר".

מוזמנים להיכנס לאתר ולקבל את מפת ה-Human Design עם הסבר קצר במתנה:

קישור לאתר

לייעוץ וקבלת פרטים נוספים: [email protected]

איריס שביט. צילום: דני כיתרי

איריס שביט. צילום: דני כיתרי

 


דפנה כהן-מינץ: "כשאנחנו מתחילים לקבל החלטות שנכונות לנו – החיים שלנו משתנים"

במשך שנים ארוכות מילאה דפנה כהן-מינץ שורה של תפקידים באוניברסיטת תל אביב. בתפקידה האחרון לפני שיצאה לפנסיה היא שימשה כמנהלת אגודת ידידי האוניברסיטה בישראל, תפקיד אותו בנתה ופיתחה במשך 18 שנה.

על הנייר, מדובר במשרה נחשקת בארגון יוקרתי, אולם דפנה הרגישה שפרט לעבודה שהייתה מרתקת, אין לה הרבה. "עבדתי כמו מטורפת, בשעות לא שעות ובלי שנשאר לי בכלל זמן לעצמי", היא משחזרת. "הרגשתי שמוכרח להיות משהו נוסף מעבר וכל הזמן חשבתי מה יהיה כשאצא לפנסיה.

אומרים שכשהתלמיד מוכן – המורה מופיע. כך גם במקרה של דפנה – כשהיא הייתה מוכנה ובשלה לשינוי, הוא הופיע מעצמו. המסע הארוך הזה התחיל עם קורס "אווטר®" שעברה והמשיך כאשר גילתה את ה-HUMAN DESIGN. כשביקשנו ממנה להסביר על שתי השיטות האלו, הדימוי שעלה במוחה מגיע דווקא מעולם המחשבים: "אם אווטר® זו התוכנה של המיינד, שמגדירה את האמונות והתפיסות שלנו, העיצוב האנושי היא החומרה שלנו, כלומר הגדרת המבנה האנרגטי הייחודי של כל אחד מאתנו".

הולכים נגד הטבע שלנו

ה"עיצוב האנושי" מחלק את כל בני האדם לארבעה "טיפוסים" – כאשר לכל אחד מהם יש 'הוראות הפעלה' מדויקות שמסבירות כיצד הכי נכון לכל אדם להתנהל בעולם. כשגילתה מהו ה"טיפוס" שלה, דפנה הבינה לראשונה שהיא ניהלה את חייה בדיוק באופן ההפוך מזה שנכון לה.

"אני זוכרת שהגעתי ל"קריאה" והאישה שמולי הסתכלה על המפה שלי ואמרה – 'תראי, יש לך המון מה לתת לאנשים, אבל את צריכה לקבל הזמנה לעשות את זה. את לא צריכה להיות זו שיוזמת. כשאת יוזמת את יוצרת סביבך התנגדות שיוצרת תחושות שליליות'. בניתוח הזה היא למעשה גרמה לי להבין למה לא הצלחתי ליצור דברים שרציתי. עד אז, כל מה שעשיתי היה ליזום, לשכנע, לבקש. כשהבנתי איך נכון לי לפעול, הרגשתי שתוך 24 שעות החיים שלי השתנו לחלוטין.

"למעשה הבנתי שאני הולכת נגד הטבע שלי, דבר שרבים עושים בלי להתכוון. ברגע שאנחנו מבינים שכל אחד מאיתנו הוא שונה ויש לו איכויות אחרות שנכונות רק לו – קל לנו יותר להתכוונן למקומות חיוביים יותר".

מיסטיקה ופיזיקה: חיבור מיוחד במינו

דפנה מספרת שה"עיצוב האנושי" נשען על סינתזה ייחודית בין אסטרולוגיה, הצ'קרות ההודיות, ה"אי צ'ינג" (ספר התמורות הסיני) והקבלה היהודית. בנוסף, היא מדגישה כי השיטה נתמכת גם בעקרונות של מדעים מדויקים לרבות אסטרונומיה, ביוכימיה, פיזיקה קוונטית וגנטיקה. בעזרת כל השיטות האלו ניתן לעצב את מה שנקרא ה"גרף האנושי" – מפה אינדיבידואלית שמנחה אותנו להתנהלות נכונה יותר בכל תחומי החיים.

"מקובל לחשוב שה"עיצוב האנושי" זו שיטת טיפול, אבל היא לא נועדה לטפל באנשים אלא לעזור לקבל החלטות שנכונות לנו. ברגע שאנחנו מקבלים החלטות שנכונות לנו ולא הולכים נגד הטבע שלנו, החיים שלנו משתנים. זו שיטה רב-שכבתית עם עומקים משמעותיים שלוקח זמן להתעמק בה,  אבל הקסם שלה הוא שכבר בקריאה הראשונית של המפה מקבלים כלים פרקטיים שעוזרים להבין איך לנהל את חיינו בצורה טובה ומיטיבה יותר".

כשאנשים פונים אלייך לקריאה – מה בדיוק קורה שם?

"בשלב הראשון אני קוראת את המפה של האדם שמגיע אליי, מסבירה לו איך זורמת האנרגיה שלו בגוף, מהו הטיפוס שלו ומה מבנה האישיות הייחודי שלו. תוך כדי השיחה בדרך כלל עולים קשיים ואתגרים שהוא מתמודד איתם ואני מסבירה לו איך נכון להתמודד איתם על פי המבנה שלו ואיך נכון לו לקבל החלטות. אני אף פעם לא מקבלת החלטה בשבילו, אלא מסבירה לו איך נכון לפעול בהתאם לעיצוב הייחודי שלו.

"ההבנה הזאת עוזרת להרבה אנשים לעשות סדר בחייהם. אני זוכרת אדם שאמר לי פעם כמה כסף ואנרגיות חסכתי לו כשהסברתי לו שהוא לא נועד לעבוד, אלא להדריך. אז הוא הבין שהוא איננו צריך לעשות הכול לבד, אלא לתת לאחרים לעשות בשבילו חלק מהעבודה.

"ישנם לדוגמה גם אנשים שמקבלים מידי פעם התקפי זעם. דרך הקריאה הם יכולים להבין מה המקור שלהם, להפסיק לכעוס על עצמם כשהם מתפרצים וגם לגלות מה יוכלו לעשות כדי להימנע מהתקפים כאלו בעתיד. כך קורה גם עם אנשים שמתמודדים עם פחדים, חרדות, חוסר סיפוק מהמסלול שבחרו בחיים, קשיים במציאת זוגיות, קשיים בניהול קשרים חברתיים וכל בעיה אחרת שבה הם נתקלים".

דפנה מינץ. צילום עצמי

דפנה כהן-מינץ. צילום עצמי

זה יכול גם לעזור לנהל מערכות יחסים בריאות יותר?

"בהחלט. אנשים, חשוב להבין, משפיעים מאוד אחד על השני – פשוט מעצם היותם. לכל אחד מאיתנו יש מבנה ייחודי ואיכויות מסוימות שאין לאחר. כשאנחנו מבינים איך אנחנו משפיעים על אחרים, קל לנו יותר לקבל החלטות שיטיבו עם האנשים סביבנו ועם מערכות היחסים שלנו איתם.

לדוגמה, הגיע אליי פעם אדם שנטה לריב המון בלי להבין למה. בקריאת המפה שלו הבנו שהוא מקבל החלטות באותו הרגע, בעוד שלבת הזוג שלו נדרש זמן רב כדי לקבל החלטה שתיטיב איתה. הפער הזה ביניהם יצר הרבה מתח וריבים – אך כאשר הם הבינו את השוני ביניהם ולמדו לכבד אותו, הוא למד לתת לה את הזמן שלה והתפתחה ביניהם חמלה גדולה יותר ותקשורת בריאה יותר.

"אני גם זוכרת מקרה של שתי אחיות שהיו מאוד קרובות אחת לשנייה, אבל אחת מהם תמיד הרגישה קצת אאוט-סיידרית. היא חשה ריחוק מאחותה שגרם לכאב עצום בחייה. בקריאה התברר שאחותה, כמו כ-70 אחוזים מהאנשים, היא "ג'נרייטורית (Generator). אלו אנשים שזכו ב'כוח החיים' – אנשים עם אנרגיה שמאפשרת להם לפעול, לעשות ו'לבנות את העולם'.

"בקריאה גם התברר שהאחות שמרגישה שונה היא למעשה "רפלקטורית" (Reflector) – טיפוס ייחודי שמרכיב רק אחוז אחד מהאוכלוסייה. בקריאה סיפרתי לה שהתפקיד שלה הוא לשקף לאחרים את המקום שהם נמצאים בו. הסברתי שהייעוד שלה שונה לגמרי מזה של אחותה. כשהתברר לה הדבר הזה ממש יכולתי לראות איך היא פתאום קיבלה את החיים שלה מחדש, היא הבינה שהיא בכלל לא צריכה להשוות את עצמה לאחותה כי התפקיד שלה הוא אחר וגם ייחודי וחיוני מאוד בעולם שלנו.

אז כל אחד יכול פשוט לקרוא את המפה שלו ולהתחיל לחתוך לשיפור החיים שלו?

"ההיכרות עם העיצוב האנושי מתחילה בקריאה של המפה האישית ואחריה כבר אפשר להתחיל בהתנסות שתביא לשינוי בחיים. קורס קצר של 4 מפגשים – "חייה את העיצוב שלך", יכול לעזור מאוד.  אף אחד לא חי לבד ולכן בקורס ניתן להבין את כל ארבעת הטיפוסים והאינטראקציה ביניהם, את מרכזי האנרגיה השונים בגוף ותפקידם ובעיקר להבין את עצמך בהקשר משפחתי, חברתי או עסקי, ולזרום עם החיים בכמה שפחות התנגדות".

דפנה כהן-מינץ: עיצוב אנושי

טלפון: 052-8749507

קישור למייל

קישור לאתר

דפנה כהן מינץ והמפה. צילום: נועה גליקליך

דפנה כהן מינץ והמפה. צילום: נועה גליקליך


גאיה אריאל: "התסכול שלנו נובע מניסיון להיות מישהו אחר"

גאיה אריאל יודעת שהיא הגיעה לעולם עם מתנה ויכולת טבעית – ללמד אנשים לאהוב את עצמם. אולם במשך שנים רבות היא לא ידעה שזה הייעוד שלה. "מאז שהייתי קטנה חברות היו באות להתייעץ איתי על מערכות היחסים שלהן, על בעיות בחיים – ותמיד הייתי עוזרת להן לראות את הדברים אחרת וליצור שינוי", היא מעידה. "אבל בשנים האלו בכלל לא חשבתי שזה מה שאני צריכה לעשות בחיים".

מגיל קטן החליטה גאיה להתמקד בכישרון אחר שלה – עיצוב אופנה. "בתור נערה גזרתי סדינים ויצרתי מהם בגדים. הוריי זיהו את הכישרון ובגיל 15 קנו לי את מכונת התפירה הראשונה שלי", סיפרה.

"אחרי הצבא למדתי עיצוב אופנה והקמתי עסק עצמאי. אנשים אהבו את המעוף שהיה לי – עיצבתי בגדים ייחודיים ולא שגרתיים. עם הזמן ראיתי שאנשים מאוד אוהבים לבוא אליי ולא רק בזכות הבגדים, על הדרך הם פתחו את ליבם בפניי ואהבתי לעזור להם להתבונן בבעיותיהם מזווית שונה".

הגיע הזמן להתסכל על הדברים מזווית אחרת. צילום: מורן שימנובסקי

הגיע הזמן להתסכל על הדברים מזווית אחרת. צילום: מורן שימנובסקי

קצת אחרי שילדה את בנה, חוותה גאיה משבר לא פשוט. היא נותרה לגדל אותו לבד, מה שהעלה אתגרים רבים שגרמו לה לפנות לעובדת סוציאלית. "חוויתי קשיים עם בני למרות שהוא היה ילד מאוד נוח", היא מספרת. "והעובדת הסוציאלית מהר מאוד אמרה לי שהבעיה היא לא בילד – אלא בי. היא שאלה אם אני מוכנה לשינוי וכך יצאתי בכל הכוח למסע פנימי ארוך ומרתק ששינה את חיי".

מוצאים את הוראות ההפעלה שלנו

בשנים הבאות התנסתה גאיה במגוון רחב של כלים טיפוליים ורוחניים ששינו את ההסתכלות שלה על החיים. בין היתר הוסמכה כמורה לרייקי, למדה את רזי הפנג שואי ואת טכניקת האיזון האנרגטי EMF, שיטה שהיא הייתה מהראשונים בארץ לטפל בעזרתה. "כל הכלים האלו מעולים ואני עדיין משתמשת בחלקם, אבל לאורך כל הדרך הרגשתי שהם מביאים אותי קרוב למה שבאמת חיפשתי ולא נוגעים בנקודה המשמעותית ביותר", היא מסבירה.

"ב-2011 הייתי במערכת יחסים שלקחה אותי עד לגרמניה. אני זוכרת שבאותה התקופה פשוט ביקשתי, כמו שאני תמיד מבקשת מהיקום, את התשובות שחיפשתי במשך כל כך הרבה זמן – ותוך זמן קצר, כמו שתמיד קורה לי – גם התשובה הגיעה. דיברתי עם חברה בסקייפ אחרי חודשים שלא דיברנו והיא סיפרה לי לראשונה על ה"עיצוב האנושי" (Human Design). היא ביקשה שאכתוב לה את תאריך ושעת הלידה שלי ונתנה לי כמה פרטים כלליים וראשונים על העיצוב שלי".

החברה למעשה נתנה לגאיה את מה שהיא מגדירה כ"הוראות ההפעלה של עצמה". כשהאזינה להרצאה ששלחה לה, שסקרה את 'הטיפוס' שלה, היא מספרת שנשימתה נעתקה. "אני זוכרת את עצמי מסתובבת בבון, עיר יפהפייה בגרמניה, מאזינה באוזניות להרצאה שמתארת בדיוק כיצד אני בנויה ומה מפעיל אותי. אני זוכרת שצחקתי ובכיתי בו זמנית. הרגשתי שמפתח השיטה, רה אורו הו שנפטר שלושה חודשים לפני כן, הכיר אותי טוב יותר מכל האנשים בחיי ואפילו ממני.

"הבנתי שקיבלתי מתנה ענקית. זה היה מפתיע ולא צפוי, והחלטתי שאני רוצה להמשיך ולהעמיק בדבר הזה. האזנתי להרצאות אונליין ובשלב כלשהו חזרתי לישראל ולמדתי את השיטה לעומק מהבוקר עד הערב במשך שנים. היה לי ברור מהרגע הראשון שנועדתי לעסוק בזה ולעזור לעוד אנשים לגלות את האור הגדול שיש בחיים לפי העיצוב שלהם".

מה זה בעצם "העיצוב אנושי" ומה הייחודיות של השיטה הזאת?

"אני אוהבת להסביר את זה לאנשים בצורה הזאת – במטבח שלנו יש המון מכשירים: טוסטר, קומקום חשמלי, בלנדר, מסחטת מיצים. לכל מכשיר יש את המטרה שלו, את האיכויות שלו ואת הסיבה שבגללה הוא שם. אם נרצה להשתמש בטוסטר כדי לסחוט תפוזים, לא משנה כמה ננסה – זה לא יעבוד. כך בדיוק אנשים בנויים – כל אחד הוא "מכשיר" מסוים עם מטרה ברורה וערך ייחודי.

"אנשים כל הזמן עסוקים בלנסות להיות משהו שהם לא. זה יוצר המון תסכול, מרמור, כעס ואכזבה. העיצוב האנושי בא ונותן לנו מעין "מפרט טכני" של מי שאנחנו – אלו למעשה הוראות הפעלה שמראות איך הכי נכון לנו להתנהל בחיים. כך אנשים יכולים לדעת אילו מערכות יחסים נכונות להם יותר, איך להתנהל מול אנשים אחרים ואיך להפסיק לחבל לעצמם בחיים בלי לשים לב.

"השיטה משלבת אלמנטים מהפילוסופיה הסינית, האסטרולוגיה והקבלה – אבל היא עומדת בפני עצמה ולא באמת מהווה איחוד של התורות האלו. זו שיטה חדשה שהוכיחה את יעילותה ובשנים האחרונות מצליחה להשפיע על החיים של אנשים רבים בארץ ובעולם.

"אני לא מגדירה את העיצוב האנושי כשיטת טיפול – אלו כאמור הוראות הפעלה שעוזרות לנתב את החיים בכיוון הנכון. חלק מהאנשים צריכים הכוונה וליווי בתהליך הזה ובשביל זה אני כאן, ויש אנשים שיספיקו להן ההנחיות והמפה כדי להבין איך לשפר את חייהם בכוחות עצמם".

את לא מגדירה את השיטה כ"שיטת טיפול", אבל אנשים עדיין מגיעים אלייך כדי לטפל בבעיות שלהם. אז איך זה קורה בפועל?

"אנשים מגיעים אליי כי הם מחפשים משהו. ברור שלכולם יש קשיים. החיים שלנו מלאי מהמורות והם מזמנים לנו לא מעט אתגרים. כשאנשים מגיעים אליי הם מקבלים את הקריאה הראשונית של המפה שלהם, שעוזרת להם להבין איך להפסיק 'להילחם בתחנות רוח' ולרדוף אחרי הזנב של עצמם – כלומר, כיצד להפסיק לקבל החלטות שלא נכונות להם ולהתחיל לפעול על פי מה שבאמת מתאים להם.

"בנוסף לניתוח מפת העיצוב האנושי של האדם, התברכתי ביכולת לראות את האחר מעבר לקליפות ולהבין איך לעזור לו להרגיש טוב יותר. לכן, אנחנו עושים ביחד עבודה מעמיקה של פירוק מערכת האמונות שמפריעות והדפוסים המחבלים בהגשמת המטרות. בתהליך אני משתמשת בכלים נוספים מְשַׁנֵּי-תּוֹדָעָה, הכוללים בין היתר טיפולים אנרגטיים עוצמתיים, פנג שואי ועוד. הכול תוך התבססות על העיצוב הייחודי של אותו אדם.

מיהם האנשים שפונים אלייך בדרך כלל?

"זה מאוד מעניין, פעם רוב האנשים שהגיעו אליי היו בסביבות גיל 40. זו כידוע התקופה שבה רבים חווים משבר או שינוי עמוק ברצונות ובשאיפות שלהם. היום מגיעים אליי גם הרבה יותר צעירים באמצע שנות ה-20. זה מקסים לראות שכיום גם אנשים צעירים מודעים למה שמתחולל בתוכם ורוצים לשפר את החיים שלהם. הדור החדש הרבה פחות תקוע בעבר, הרבה יותר מוכן להשתנות ולהשתפר.

"אני עובדת כיום עם אנשים משנות ה-20 עד ה-60 לחייהם. מגיעים אליי בעיקר אנשים שאינם שבעי רצון בתחום אחד או יותר בחייהם, ורוצים לנתב את עצמם למקום טוב יותר. ברוב המקרים אני רואה שהבסיס לכל הבעיות האלו קשור בהיעדר אהבה וקבלה עצמית – וזה בדיוק הדבר שחשוב שכל אחד מאיתנו ילמד לפתח.

"העדר הבנה וקבלה עצמית הוא הגורם שעומד בבסיסן של בעיות שמפריעות לרובנו – כמו קשיים במציאת זוגיות, בעיות בניהול מערכות יחסים, דאגות כלכליות, הגשמה עצמית, מציאת כיוון בחיים ועוד. אני טובה בלהזיז אנשים שמרגישים תקועים – וזה הדבר המרכזי והמספק ביותר שאני עושה היום בחיי".

 

גאיה אריאל: העיצוב אנושי Human design

קישור למייל

קישור לאתר

טלפון: 050-7507129

החופש להיות מי שאתה באמת. צילום: מורן שימנובסקי

החופש להיות מי שאתה באמת. צילום: מורן שימנובסקי


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר