איך רושמים פטנט: כך תעשו זאת נכון. צילום עצמי
איך רושמים פטנט: כך תעשו זאת נכון. צילום עצמי

איך רושמים פטנט: כך תעשו זאת נכון

בין אם אתם יזמים פרטיים ובין אם בעלי עסק או חברה שמתוכננת לעבור לייצור המוני של מוצר, אחד ממקדמי הבטיחות העיקריים שתצטרכו לקחת על מנת להגן על המוצר שלכם הוא רשימתו כפטנט. בכתבה הבאה תקבלו מידע שימושי מיאיר אשל, ממציא ומפתח מוצרים הבקיא בתחום

פורסם בתאריך: 9.1.20 16:26

רישום פטנט, בדיוק כמו כל תהליך בירוקרטי אחר דורש זמן, מומחיות ויכולת הבחנה בפרטים הקטנים ביותר כך שאף אחד לא ינצל אי אילו פרצות שהשארתם בזמן התהליך.

את רישום הפטנט תוכלו לעשות בעצמכם ולחסוך את שירותיו של עורך דין כזה או אחר. עם זאת, עליכם לקחת בחשבון כי חוסר היכרות עם התהליך, על אחת כמה וכמה בפעמים הראשונות בהן אתם רושמים פטנט, הוא פתח לצרה שעלולה לאבד את הזכויות על הפטנט שהשקעתם כל כך הרבה זמן וכסף בפיתוחו.

יאיר אשל, ממציא בעצמו ומומחה גדול בכל הקשור בפיתוח מוצרים חדשים משלב הרעיון ועד לייצור שלהם בסין יוכל לעזור לכם בכל אשר תצטרכו. אם אתם מחפשים אדם שמכיר את התחום לעומקו, הוא זה שיידע להוביל נכון את רישום והגנת הפטנט שלכם בארץ ובעולם.

יאיר החל את דרכו כעובד ייצור בתעשייה האווירית בשנת 1975, ומאוחר יותר חזר לשם כאיש הנדסה. בין הפרויקטים הרבים עליהם עבד שם במהלך שירותו, היה גם בתכנון מטוס הלביא. לאחר שנפרד לשלום מהתעשייה האווירית הגיע יאיר למקום חדש שקיבל אותו בזרועות פתוחות  – התעשייה הצבאית.

את רוב חייו המקצועיים העביר יאיר במקום ואף לקח חלק בתכנון כמה מכלי הנשק המפורסמים ביותר שיצאו בישראל: הגליל, העוזי, המאג, והתבור ועוד. מאוחר יותר לאחר שסיים את תפקידו בתעשייה הצבאית, יצא יאיר לדרך עצמאית משלו, הן כממציא ומפתח של מוצרים חדשים והן כיועץ ומלווה יזמים וחברות שמבקשות לייצר מוצרים משלהן.

ומה הפטנט הבא שלכם? צילום עצמי

ומה הפטנט הבא שלכם?
צילום עצמי

לאחר עשרות שנים בהן הוא מפתח מוצרים חדשים ורושם אותם כפטנטים, למד יאיר כיצד לעבוד בצורה האופטימלית עם ג'ונגל הניירת הסבוך אליו נכנסים בעת רישום של פטנט חדש. מי שיבקש לקחת על עצמו את המשימה הקשה לבדו יגלה עד מהרה כי למרות שאפשר לבצע את התהליך לבד, הדבר איננו הליכה בפארק בלשון המעטה. רישום פטנט הוא תהליך מורכב מאוד מבחינה בירוקרטית העובר דרך פורמטים מיוחדים הנדרשים לכתיבת הפטנט, שירטוט ורישום הרעיון, הגשה נכונה של השרטוטים ועוד. מדובר בתהליכים מייגעים שללא מומחיות בהם קל מהר מאוד ללכת לאיבוד בהם.

"לפעמים כשצץ למישהו רעיון למוצר חדש הוא אוטומטית מרגיש שהוא צריך לרשום פטנט. הוא מפחד שיגנבו לו את הרעיון וזה משתק אותו לגמרי, אך למרות הרצון להגן על ההמצאה חשוב להיות שקולים ולא לבצע החלטות פזיזות", מסביר יאיר. "מעבר לעובדה שרישום פטנט הוא תהליך לא פשוט מבחינה בירוקרטית, אנשים צריכים להבין שישנה גם אסטרטגיה מסוימת שעליהם לקחת טרם ביצוע הרישום.

"הסיבה לרישום פטנט תהיה לרוב כלכלית בלבד, על מנת שיהיה ניתן להגן על ההמצאה ולהפיק ממנה תועלת כספית במשך כמה שיותר שנים. עם זאת, לפטנט ישנו אורך חיים מסוים, מדובר בעשרים שנה מיום ההגשה, אך לאחר מכן הזכויות על הפטנט נפתחות עבור כולם והתחרות על המוצר מציפה את השוק ומורידה את הרווחים".

דוגמא לרישום פטנט של יאיר אשל. צילום עצמי

דוגמא לרישום פטנט של יאיר אשל. צילום עצמי

טרם תחילת התהליך עליכם לבדוק קודם לכן שהרעיון אכן "פטנטבילי", כלומר שניתן לרשום אותו, וזאת על מנת להימנע מעלויות גבוהות לא נחוצות. מעבר לכך ישנה חשיבות עליונה לא רק בלדעת כיצד לרשום את הפטנט, אלא גם באספקטים אחרים כמו באיזה שלב בתהליך הפיתוח הכי טוב לרשום אותו, איפה לרשום אותו – בישראל או בארה״ב, ועוד. ככל שמשקיעים יותר זמן בהכנת האסטרטגיה לרישום הפטנט ניתן לעשות זאת בצורה יעילה יותר שמתורגמת כבר בשלבים הראשונים לחיסכון עצום בזמן ובכסף.

אם אתם בטוחים שיש לכם את המצאת המאה ואתם רוצים לרשום עליה פטנט כך שתהיה בבעלותכם הבלעדית לעוד שנים רבות קדימה, עליכם לעשות זאת בצורה נכונה ושקולה. בליוויו של יאיר אשל תבנו אסטרטגיה ותוכלו לעבור את התהליך המאתגר כשבידכם כל הכלים לביצוע החלטות נבונות באשר לעתיד המוצר שלכם. כך תוכלו להיות בטוחים שהרעיון שלכם מוגן, ותוכלו להמשיך להרוויח ממנו במשך שנים ארוכות.

 

כתובת: חבצלת 1, מתן

שעות פעילות: 

א-ה': 20:00-08:00

ו': 08:00 – 14:00

אתר אינטרנט


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר