פיתוח מוצר חדש: הדרך הנכונה מרעיון למוצר מוגמר. צילום עצמי
פיתוח מוצר חדש: הדרך הנכונה מרעיון למוצר מוגמר. צילום עצמי

פיתוח מוצר חדש: הדרך הנכונה מרעיון למוצר מוגמר

כל אחד חולם להמציא משהו, לפתח מוצר חדש שטרם נראה כמותו ושישנה לאנשים את החיים, אך הדרך מרעיון גרידא להבאתו לחיים היא דרך ארוכה ומפותלת. בכתבה הבאה תקבלו כלים שיסייעו לכם בתהליך מפי הממציא ומפתח המוצרים יאיר אשל

פורסם בתאריך: 9.1.20 16:52

תומאס אלווה אדיסון, מגדולי הממציאים שהאנושות ידעה, היה לא רק חולם גדול, אלא גם איש כפיים שידע ליצור בעצמו את כל אותן ההמצאות שעלו במוחו הקודח. כיום, בזכות השפע בבעלי מקצוע זמינים, אנחנו פחות מוכשרים מפעם, ולא אחת קורה שאדם בעל רעיון מעולה למוצר חדש ומהפכני נשאר בידיים ריקות כתוצאה מהפער בידע בשימוש בכלים ובטכנולוגיות הייצור העומדות לרשותו.

את הפער בידע ובטכנולוגיות הייצור ניתן לצמצם בעזרת איש מקצוע המגיע מתחום ההנדסה ומכיר אותו על בוריו, ואם אפשר שהאדם הזה יהיה גם ממציא בעצמו – פעמיים כי טוב. יאיר אשל הינו ממציא, מומחה לפיתוח מוצרים חדשים בעזרת כל הטכנולוגיות הקיימות העומדות לרשותנו, ובעל ניסיון רב בכל הנוגע לייצור מוצרים בסין והבאתם לארץ.

את צעדיו הראשונים עשה יאיר עוד ב-1975, אז החל את דרכו כעובד ייצור בתעשייה אווירית, ולשם חזר מאוחר יותר כאיש הנדסה, כשבין עבודותיו השונות שם עסק גם בתכנון מטוס הלביא. לאחר שעזב את התעשייה האווירית הגיע לתעשייה הצבאית, שם בילה את רוב חייו המקצועיים, ושם גם לקח חלק בתכנון כמה מכלי הנשק המוכרים ביותר לכל ישראלי, ביניהם: הגליל, העוזי, המאג והתבור החדש.

בשנים האחרונות עובד יאיר כממציא ומפתח עצמאי אשר מרכז את עבודתו בהכוונה, ייעוץ וליווי של ממציאים ויזמים מהדור החדש המבקשים ללמוד מניסיונו רב השנים. בזמנו הפנוי ממשיך יאיר לעבוד גם על פיתוח המצאותיו שלו. בין המצאות אלה כבר הספיק, רק לאחרונה, ליצור מספר המצאות ששינו את חייהם של אנשים רבים. הוא פיתח מפתח ברגים מיוחד שנמכר באלפים באמזון ובכל רשתות המסחר הגדולות, פיתח כיסוי מיוחד למצלמה הקדמית של הסמארטפון עבור חברה ישראלית, כך ששום האקר לא יוכל לפרוץ למצלמה ולהשתמש בה לצרכיו הזדוניים, ואף פיתח מגן לבזנטים שמחזיק לכל החיים ומונע את השימוש המסורבל והלא נוח שהיה נפוץ עד כה.

דוגמא לרישום פטנט של יאיר אשל. צילום עצמי

דוגמא לרישום פטנט של יאיר אשל. צילום עצמי

את האחרון מכר לתנועת הצופים ולמכבי צעיר ובכך חסך להם מאות אלפי שקלים ומנע נזק סביבתי אדיר, שהיה נגרם עד כה כתוצאה משימוש בחומרים לא מתכלים שמחזיקים מעמד לשימוש אחד בלבד.

"ברגע שיודעים מה לעשות ומכירים את כל טכנולוגיות הייצור העומדות לרשותנו, תהליך הפיתוח והייצור של מוצר חדש הופך לדבר ברור עם מינימום הפתעות בדרך", מספר יאיר. "כמובן שיש מספר שלבים בדרך שצריך לעבור, אבל כמעט ואין שום דבר היום שהוא בלתי אפשרי. באו אליי אנשים עם רעיונות משוגעים, רעיונות שהם היו בטוחים שנועדו להישאר במגירה עד לסוף חייהם, ומהר מאוד הם גילו שאותם הרעיונות שיש להם ישימים ואפילו במחיר שבו אפשר לעשות רווחים יפים.

"כשאנשים מגיעים אליי התפקיד שלי לרוב הוא לא לומר להם אם אפשר או אי אפשר לפתח מוצר כלשהו, אלא במקום זאת, איך אפשר לפתח אותו. אני בונה ביחד עם מי שמגיע אליי את תהליך פיתוח המוצר כשהאלמנטים שמנחים אותי הם פונקציונליות, איכות המוצר, עיצוב, טכנולוגיות ייצור, מספר הדגמים אותם נרצה לפתח וכמובן העלויות. לעיתים, בתוך תקופה קצרה של מספר חודשים בודדים כבר ניתן להביא למדפים מוצר פשוט, שעד לא מזמן היה רק גרעין של רעיון במוחו של יזם".

תהליך פיתוח המוצר הוא לא קצר, אך גם לא ארוך מדי, והוא מכיל שלבים ברורים לכל אורך הדרך.
תחילה מגיע ליאיר יזם עם רעיון שהולך לענות על צורך כלשהו, או לפתור בעיה קיימת. יאיר בודק את היתכנותו הטכנולוגית של הרעיון, כלומר, האם ניתן לייצר את המוצר בעזרת כל הכלים הידועים לטכנולוגיה העכשווית. אם אכן ניתן לייצר את המוצר, מבצעים בדיקת קונספט בה מכינים תכנון ראשוני ועקרוני של המוצר בצורה כללית, כך שיתאר את המוצר על חלקיו העיקריים.

לאחר תכנון הקונספט מתחילים בתכנון הדגם הראשוני של המוצר, ובהנחה שהכול הולך חלק עוברים לחלק המהנה והמרגש ביותר בתהליך – ייצור דגם אבטיפוס עובד שמוכיח את היתכנות המוצר ומדגים את היכולות שלו. לאחר ייצור דגם האבטיפוס נכנסים לשלב התכנון המפורט, על כל חלקיו של המוצר ובצורה מפורטת ככל הניתן על מנת שיהיה אפשר ליצור דגם עובד סופי.

בסוף, כאשר כבר יש לכם דגם שעבר בדיקת היתכנות שנראה טוב ומוכן לייצור, ניתן להתחיל בתהליך ייצור המוני של המוצר בסין או בארץ, לייבא אותו לארץ ולהתחיל לשווקו בנמרצות.

אם תמיד חלמתם ליצור מוצר משלכם אך לא ידעתם היכן להתחיל ומהם השלבים הנדרשים מכם, כעת אתם יודעים. בליווי צמוד יחד עם יאיר אשל, המומחה לפיתוחים והמצאות חדשות, תוכלו להביא כל רעיון שעלה במוחכם ולהפיח בו חיים.

 

כתובת: חבצלת 1, מתן

שעות פעילות: 

א-ה': 20:00-08:00

ו': 08:00 – 15:00

אתר אינטרנט


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר