רפואת תדרים. מעין בדנני ולימור לין גנות: קול.צליל.תדר (Vsf Healing Methods) צילום: רונית לובצקי
רפואת תדרים. מעין בדנני ולימור לין גנות: קול.צליל.תדר (Vsf Healing Methods) צילום: רונית לובצקי

רפואת תדרים: צליל מרפא יותר מאלף מילים

כשאנחנו עצובים יש נטייה טבעית לשים אוזניות ולהפעיל את הפלייליסט שישפר את ההרגשה. הנטייה הזאת, כך מתברר, מגובה כיום במחקרים שמוכיחים שוב ושוב שמוזיקה היא כלי טיפולי לכל דבר. ההבנה הזאת עומדת בבסיס שיטת טיפול חדשה ומסקרנת שכדאי להכיר

פורסם בתאריך: 16.1.20 16:08

מהי רפואת תדרים?

אחרי פרידה קשה, רבים מאזינים לשירים עצובים שמבכים על הכאב שבלב שבור. ביום הזיכרון, תחנות הרדיו משמיעות שירים נוגים על אובדן ושכול ולפני שאנחנו יוצאים למסיבה אנחנו מפעילים פלייליסט מקפיץ ש"ירים" את האנרגיות. איש לא מתווכח עם העובדה שלמוזיקה יש כוח, אך בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים איך לרתום את הכוח הזה כדי לרפא את הגוף והנפש.

"רפואת תדרים" היא תחום חדש יחסית שמתבסס על עקרונות מהרפואה האנרגטית ומהפיזיקה הקוונטית. העקרונות האלו קובעים שכל היקום שלנו בנוי על רשת ענפה של תדרים ומיתרים קוונטים שפועלים בסינרגיה. כל הדברים בעולמנו – גם אנחנו בעצמנו – רוטטים בתדר מסוים שמושפע מהתדרים סביבו ומשפיע עליהם.

ברפואת תדרים למעשה משתמשים בכלי נגינה ייחודיים כמו קערות טיבטיות, גונגים וכמובן הקול האנושי, על מנת להפיק צלילים בתדרים שחודרים אל תוך הגוף ומעודדים החלמה וריפוי. חסידי השיטה מאמינים כי כך ניתן לשפר את פעילותם של איברי הגוף, לתקן פגמים במערכות פיזיולוגיות שיצאו מאיזון, להיפטר מכאבים, ממחלות ומרעלים ואף לשפר את האיזון הנפשי.
כדי להבין איך זה עובד בדיוק וכיצד נראה טיפול כזה בפועל, שוחחנו עם מעיין בדנני ולימור לין גנות מקול.צליל. תדר(Vsf Healing Methods):

צילום: רונית לובצקי

צילום: רונית לובצקי

לימור לין גנות חיה את עולם המוזיקה מאז שהיא זוכרת את עצמה. בצעירותה היא למדה פיתוח קול, שרה בכל מקום שרק נתן לה במה ואף למדה בבית הספר למוזיקה "רימון". אולם, למרות האהבה הגדולה למוזיקה, היא אף פעם לא מצאה את המקום הנכון לה כזמרת ולא הרגישה שהייעוד שלה הוא בהכרח למלא את קיסריה – עד שבגיל 27 היא נחשפה לרפואת תדרים, שיטה שהראתה לה שלמוזיקה יש כוח הרבה יותר עמוק ומשמעותי משאנחנו נוטים לשער. "עד אז הבנתי שמוזיקה יכולה לגעת לנו ברגש ולפרוט עליו, אבל לא הבנתי שהיא יכולה לחולל ריפוי עמוק ומשמעותי לגוף ולנפש", היא נזכרת. "מאותו הרגע החלטתי שאני רוצה לחקור את הנושא הזה כמה שאפשר – קראתי מאמרים, הלכתי ללמוד אצל חלוצי השיטה בישראל וככל שהעמקתי בה הבנתי כמה חזק הכוח המרפא של הקול".

מכאן לימור יצאה לדרך ארוכה אך מספקת מאין כמוה, שבמהלכה הפכה לאט ובהדרגה לדמות בולטת בתחום רפואת התדרים והשירה המרפאה. היא העבירה סדנאות ריפוי, טיפלה באנשים באופן פרטי וגם שיתפה תכנים טיפוליים ומרפאים בפייסבוק. בין העוקבים שצברה הייתה גם מעין בדנני, שלימים הפכה לבת הזוג שלה ולשותפתה גם בדרך המקצועית.

בניגוד ללימור שהבינה בגיל מאוחר יחסית שהייעוד שלה הוא לטפל באנשים, מעין ידעה זאת כל חייה. "בעשור האחרון עסקתי בטיפול בילדים אוטיסטים עד שפגשתי את לימור. בהתחלה נחשפתי אליה דרך הפייסבוק. ראיתי כמה השראה היא מביאה לאנשים ומשהו בה הקסים אותי. במשך שנה וחצי ניהלנו חברות פייסבוקית וירטואלית עד שבסופו של דבר נפגשנו והתאהבנו מהרגע הראשון. מאז ועד היום לא נפרדנו ולצד האהבה המדהימה שיש בנינו היא גם חשפה אותי לעולם חדש ומרתק של ריפוי על ידי צלילים, כך נחשפתי לכלי נגינה מיוחדים כמו הדיג' והחליל האינדיאני שאיפשרו לי לממש תשוקה עתיקה בתוכי למוזיקה וניגון".

כיום השתיים כבר מעבירות ביחד סדנאות קבוצתיות ומעגלי שירה עם תדרים מרפאים שנקראים "מעגלי שירה ותודעה". בנוסף הן מטפלות באנשים באופן פרטני וגם מגדלות ביחד את לישי בן ה-4 בביתן במושב בחוף הכרמל.

רפואת תדרים: צליל מרפא יותר מאלף מילים?

כפי שסיפור האהבה בין לימור ומעין נרקם במהירות ובעוצמה, כך קרה גם עם ההתאהבות שלהן ברפואת תדרים. "השיטה הזאת מבוססת על ההבנה שכל היקום שלנו מורכב מתדרים", מסבירה לימור. "גם הגוף שלנו, כמו כל דבר ביקום, רוטט בתדר מסוים. סביבו גם יש שדה אלקטרומגנטי שמושפע מהסביבה בדרכים שאנחנו בכלל לא מבינים.
"ביום-יום אנחנו חשופים להרבה תדרים משבשים – קרינה, טלפונים ניידים ועוד הרבה דברים שלא מגיעים מהטבע ומשבשים את ההתנהלות שלנו. מהצד השני, הצלילים המרפאים שמשמשים בטיפול שלנו מבוססים על תדרים שממש משוחחים עם הגוף ויש להם יכולת לתקן את הנזק הזה ולהביא אותו למצב של איזון. כך ניתן להתגבר על חולי, חוסר איזון רגשי או מנטלי ולהחזיר אותנו לתדר הנכון.
"זו הסיבה שהטיפול הזה יעיל כל כך בהשפעה על מחשבות טורדניות, אמונות מעכבות וחסמים שמונעים מאיתנו להגשים את עצמנו ולהצליח. הטיפול יעיל גם בהשפעה על הגוף ברמה הפיזית – באופן שעוזר להתגבר על כאבים ומחלות".

איך בדיוק נראה טיפול כזה בפועל?
לימור ומעין מציעות כאמור גם טיפולים אישיים וגם סדנאות שיכולות להכיל עד עשרות אנשים. "לסדנאות אנחנו מגיעות עם כל הכלים שלנו – שזה המון", מספרת מעין בחיוך. "אלו שתי מזוודות ענקיות שמלאות בכלים ייחודיים כמו קערות טיבטיות, גונגים, פעמונים ייחודיים, תופים אינדיאנים וקערות קריסטל. חשוב לנו מאוד לייצר אווירה חמימה ונעימה במפגש. המשתתפים שוכבים על הגב ואנחנו מתחילות בניגון בכלים המפיקים צלילים בתדרים שונים. כל צליל כזה מתקשר עם איבר מסוים בגוף ועם מרכז אנרגיה מסוים (צ'אקרה) במטרה לתרום לריפוי ולאיזון של אותו המרכז".

"בטיפול לימור גם משתמשת בקול המדהים שלה במה שנקרא 'שירה אינטואיטיבית', שמזכירה מאוד שירה אינדיאנית. הצלילים הייחודיים מתחברים למקומות עתיקים בנפש ומוסיפים המון ערך לתהליך הריפוי. באמצעות הכלים אנחנו גם יוצרות ביחד הרמוניה נפלאה שמשפיעה על המוח בצורה מרגיעה ומרפאת. אנחנו גם מקפידות להניח על גופו של כל משתתף קערה טיבטית כדי לאפשר את חווית הרטט שלה ולהעצים את הריפוי. זה דבר שבדרך כלל עושים בטיפולים פרטיים אבל חשוב לנו להציע את זה גם במפגשים מרובי משתתפים. טיפולים פרטיים נראים קצת אחרת", מסבירה לימור. "מן הסתם, הטיפולים האלו יותר עמוקים ומאפשרים תהליכים אישיים ועוצמתיים ביותר. בשלב הראשון בטיפול כזה אנחנו מבררות מה הסיבה שלשמה האדם הגיע אלינו וסוקרות אותו כדי לראות אילו אמונות התקבעו בתת מודע שלו ומשפיעות על חייו.

"בטיפול עצמו אנחנו משלבות כמה טכניקות כדי להביא לריפוי. אנחנו יכולות להשתמש לדוגמה במודל היזכרות שנקרא כך כי על ידי מגע, הילינג וכמובן הצלילים המרפאים הוא ממש מזכיר לגוף את מצבו המאוזן פיזית, מנטלית ונפשית. בדרך כלל נעבוד בטיפול הרבה עם קערת הקריסטל – כלי שמפיק צלילים ייחודיים שיכולים להשפיע על ה-DNA ולהוביל לריפוי מהיר ועמוק – גם בהיבט הפיזי וגם במנטלי. חשוב להבין שאף טיפול לא נראה כמו הקודם. אנחנו משקיעות המון מחשבה כדי להתאים את הטיפול הנכון לאדם שמולנו ולבחור את הכלים המתאימים ביותר למשימה".

צילום: רונית לובצקי

צילום: רונית לובצקי

איך אנשים מגיבים לטיפול כזה?

"התגובות בדרך כלל מצליחות להפתיע ולרגש אותנו", מספרת מעין. "היו אנשים שבאו אלינו עם כאבי גב, ראש או מפרקים וסיפרו בהתרגשות שהכאבים נעלמו אחרי הטיפול. הייתה גם אישה שסבלה ממחלת עור ואחרי מפגש אחד בלבד דווקא בסדנה קבוצתית היא סיפרה לנו שהמצב השתפר מאוד. גם בהמון מקרים של אתגרים נפשיים ורגשיים התהליך מוביל לשינוי ומאפשר לאנשים להשתחרר מחסמים, פחדים, חרדות ועכבות".

מעין ולימור מעבירות גם הרבה סדנאות בבתים של אנשים. אחת החוויות המרגשות ביותר שלימור זוכרת מהדרך המשותפת שלהן קרתה דווקא בסדנה כזאת. "אני זוכרת שבאחד המפגשים האלו, אישה שגרה בהולנד מאוד אהבה את התהליך שחוותה. היא אהבה אותו כל כך וכעת היא במגעים בכדי להביא את העשייה המופלאה הזו גם אל מחוץ לגבולות ארצנו. מבחינתי אין סיפוק גדול מזה שלא רק שאנשים נהנים ומפיקים ערך משמעותי כל כך מהעשייה שלנו – אלא שהם גם רוצים להפיץ את הבשורה לאנשים אחרים בארץ ובעולם".

מעין בדנני ולימור לין גנות – קול.צליל.תדר (Vsf Healing Methods)
טלפון: 052-4447171
קישור לעמוד הפייסבוק 
מייל: [email protected]


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר