מסעדת אלורה. צילום: דרור ורשבסקי
מסעדת אלורה. צילום: דרור ורשבסקי

מסעדת אלורה: קפיצה קטנה לאיטליה

כשבן גוריון הכריז על הקמת המדינה, עוד לא היה לו מושג שבלב השדרה הנושאת את שמו תתמקם מסעדה שתהיה הדבר הקרוב ביותר לאיטליה שאפשר למצוא בתל אביב

פורסם בתאריך: 2.2.20 13:18

מאז ומתמיד זכה המטבח האיטלקי לחיבת הציבור הישראלי. ייתכן שהדבר נובע מהקרבה הים-תיכונית, ססגוניות המנות או הטעמים העשירים, אך תהא אשר תהא הסיבה, למסעדות שמגישות אוכל איטלקי אמיתי שמורה פינה חמה בלב ובחך של הסועד המקומי, בין שלל הסגנונות והעירובים שמגיעים אלינו מרחבי העולם.

בין המסעדות האיטלקיות שזכינו להכיר בשנים האחרונות בולטת לטובה מסעדת אלורה התל-אביבית. המסעדה, ששכנה בעבר בשדרות רוטשילד ועברה לשדרה פסטורלית לא פחות – בן גוריון, היא דוגמה מצוינת שיכולה ללמד את המסעדנים המקומיים איך עושים אוכל איטלקי טוב, עם טוויסטים מעניינים שמקפיצים את המנות המעניינות מעבר לסטנדרט האיטלקי ועוזרים להן להתאזרח בתל אביב.

העיצוב במסעדה מתכתב ללא ספק עם מסעדות איטלקיות למהדרין. המגע הכפרי והחם משדר ים תיכוניות וכמעט שאפשר לשמוע ברקע מאמות איטלקיות עמוסות סלים מלאי כל טוב שזה עתה חזרו מהשוק המקומי. גם המנות עצמן מחזקות את התחושה שכל המרכיבים הגיעו זה עתה טריים מהשוק, היישר למטבחו של שף מלא השראה שמבשל תוך כדי שהוא נושא את קולו הרועם בשירת יצירה אופראית. וכל הטוב הזה, נשפך על הסועדים בנדיבות עוד לפני שהגיעו המנות לשולחן. ואז, הן מגיעות.

ק-פיצה קטנה לאיטליה: מסעדת אלורה. צילום: דרור ורשבסקי

ק-פיצה קטנה לאיטליה: מסעדת אלורה. צילום: דרור ורשבסקי

איטליה במנה גדושה

התפריט של אלורה מבוסס רובו ככולו על מנות איטלקיות עשירות, על שלל הצבעים והטעמים המאפיינים את המטבח העשיר הזה. בטאבון הלבנים שהגיע ישירות מארץ המגף נאפות הפיצות והפוקאצ'ות. הבצק של אלה גם אלה הוא טעים להפליא ופריך בדיוק הנכונה. ומה שמגיע על הבצק בשלל הפיצות שמציעה המסעדה הוא חגיגה בפני עצמה של גבינות, רטבים, בשרים ופירות ים – הכל מהמובחר שבמובחר.

פסטות או לא להיות

הפסטה, אולי השגרירה המזוהה ביותר עם המטבח האיטלקי, על שלל סוגיה, צורותיה וטעמיה, היא עוד מחלקה בתפריט של אלורה שמציבה את הסועד בפני דילמה קיומית. אפשר כמובן להזמין מגוון של מנות פסטה לטעימה, אך בסופו של דבר צריך לבחור וזה כלל לא פשוט כשניצבים מול שמות כמו פרפרדלה פומדרו קלאסיקו, אלורה פירות ים, קרוסלה קרבונרה, רביולי ריקוטה כמהין, ניוקי ערמונים, קרסולה מיקס פטריות, פנה אוליו אוליו, ולינגווני בולנז או סלמון.

מלבד הפיצות והפסטות, מציע התפריט העשיר של אלורה מנות דגים ובשר, סלטים ומנות טבעוניות. כל מנה מביאה עמה לשולחן אינטרפרטציה מעניינת של המטבח הטוסקני שמקיים יחסים הדדיים מפרים עם השראות ישראליות.

במסלול החברים של מסעדת אלורה נהנים הלקוחות המתמידים משלל מבצעים והטבות כגון שובר מתנה על סך 40 שקל לאירועים  כמו יום הולדת או יום נישואים. בנוסף, החברים של אלורה מקבלים ארוחת חברים שבועית זוגית בשווי 300 שקלים. הארוחה כוללת  פוקצ'ה, מנה ראשונה, שתי עיקריות, קינוח ושתי כוסות יין, הכל ב-178 שקלים בלבד.

המסקנה המתבקשת ממבצעים אלה היא ברורה – גם הנדיבות כאן היא ים תיכונית ושופעת. אם זה נראה כמו מסעדה איטלקית, מעוצב כמו מסעדה איטלקית, מריח ונטעם כמו מסעדה איטלקית, כנראה שזו אלורה.

מסעדת אלורה

כתובת: שדרות בן גוריון 39, תל אביב

טלפון: 03-5665655

מעבר לאתר

הפיצות של אלורה עשויות בטאבון איטלי והטעם - משובח. צילום: דרור ורשבסקי

הפיצות של אלורה עשויות בטאבון איטלי והטעם – משובח. צילום: דרור ורשבסקי


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר