רהיטי וינטג': הכירו את החנויות המומלצות (צילום: By MarkoV87, shutterstock)
רהיטי וינטג': הכירו את החנויות המומלצות (צילום: By MarkoV87, shutterstock)

רהיטי וינטג': הכירו את החנויות המומלצות

ריהוט הוינטג' הפך בשנים האחרונות לטרנד מטורף בעיצוב פנים. המילה במקורה באה לתאר ריהוט משופץ ומחודש משנות ה-40 של המאה הקודמת ועד לשנות ה-80 לערך, אך פה בארץ תפס בייחוד סגנון שנות ה-60 וה-70 שמשגע את הישראלים. אספנו כמה חנויות וינטג' שהן פנינה לחובבי הז'אנר

פורסם בתאריך: 4.2.20 18:16

One Piece: ריהוט משלים ואקססוריז לבית ברשפון

יצירת הבית המושלם שלך יכולה להיות משימה מהנה אך עם זאת מאתגרת בשל המגוון העצום של הסגנונות שונים. החל מוינטג', דרך קלאסי ובוהמי ועד מודרני עכשווי, יש כל כך הרבה דרכים שונות לשפר את מראה הבית וליצור מרחב מחיה אישי וייחודי.

אחת מחנויות העיצוב לבית, בין המרגשות ובעלות ההשראה בהן ביקרנו, היא One Piece – ריהוט משלים ואקססוריז לבית, ברשפון. לא מפתיע, כי ההשראה מתחילה כבר במיקום הייחודי שלה – מאחורי משק בתוך המושב הפסטורלי, נפרשת על שטח של 120 מ"ר במבנה ששימש פעם לול והיום מהווה מוקד עיצובי מעניין מהטובים ביותר, אלו שאתה נכנס כדי להתרשם ונשאר כדי לחזור.

הקונסולות במראה רטרו אך בצבעים ובחומרים המתאימים לעיצובים עכשוויים . צילום: תמר אלמוג

הקונסולות במראה רטרו אך בצבעים ובחומרים המתאימים לעיצובים עכשוויים . צילום: תמר אלמוג

שירי להט עצמה, בעלת הסטודיו ומנהלת החנות, אקלקטית לא פחות. הטעם העיצובי שלה ניכר בה בכל פרט: בעיצוב החלל ובבחירת הפריטים מצד אחד ומהצד השני – פונקציונליות, רהיטות, ותובנות המאפיינות את שחקני העיצוב הבולטים. היא הצטרפה בתחילה כשותפה ומשנת 2017 המשיכה כבעלים היחידה ומאז מנהלת את הסטודיו בעצמה ומטמיעה את החוש העיצובי המיוחד שלה בכל פרט ופרט.

ב- One Piece מחדשים, משחזרים ומעניקים חיים חדשים לפריטי וינטג' מקוריים ונותנים להם מראה עכשווי ומודרני. כל פריט מטופל בכבוד, בעדינות ובקפידה ונמסר ללקוח רק לאחר שעבר את מבחן השלמות והגימור. מלבד הרהיטים המחודשים, מייצרים בסטודיו קונסולות ושידות בייצור מקומי ונמכרים גם פריטים חדשים מיובאים מרחבי העולם, מחומרים שונים, ובטקסטורות ועיצובים יפיפיים. אין אחד שיבקר בחנות ולא ימצא את הפריט שאהבה נפשו: שרפרף העץ המרופד בבדים הצבעוניים, כורסא רחבת משענת עם רגליים מעוגלות, מראה עגולה במסגרת עץ עתיק או שידת וינטג' משוחזרת בצבעי פסטל חלומיים.

אילו פריטים נוכל למצוא אצלך בסטודיו?

"One Piece היא בית לקונסולות ולשידות שאני מעצבת ומיוצרות במקום בהתאמה אישית, בצבע ובמידה שתבחרו. הקונסולות במראה רטרו אך בצבעים ובחומרים המתאימים לעיצובים עכשוויים. אנו מבצעים חידוש ושחזור רהיטי וינטג' בצורה מכבדת המשמרת את העיצוב המקורי, בשילוב אלמנטים המנגישים אותו להווה, כמו ריפוד עכשווי וצבעים מודרניים".

סט מסגרות זהב וירוק One Piece Studio. צילום: תמר אלמוג

סט מסגרות זהב וירוק One Piece Studio. צילום: תמר אלמוג

"תוכלו למצוא כאן מגוון ענק של מסגרות במראה וינטג' אותנטי שאנחנו מייצרים וצובעים במקום בטכניקת צביעה שהופכת אותן למיוחדות במינן. ניתן להתאים את המסגרות זו לזו ולעצב באמצעותן קירות שלמים בבית. אני אוהבת לשלב איתן אלמנטים שונים שגורמים לקיר המסגרות להיות ייחודי ואישי שלכם, ותמיד שמחה לתת ייעוץ בבחירת המסגרות וסידורן על הקיר.

"המגוון הרחב של הפריטים כולל: קונסולות, שידות, מראות, כורסאות, ספות, שולחנות קפה, ארגזים ושרפרפי עץ, מדפים, כיסאות נדנדה ומגוון פריטי אקססוריז מיוחדים מפתיעים ומשלימים לבית".

אילו המלצות תוכלי לספק לאנשים שרוצים לרענן את הבית ולעצב אותו מחדש?

"המוטו העיקרי שלי הוא ש'הסוד הוא בשילוב'. היום אנחנו בעידן שיש בו סגנונות רבים ולא צריך יותר להגדיר – 'בית בסגנון כפרי', 'בית בסגנון מודרני', או 'וינטג". שילוב נכון בין סגנונות הוא הטרנד השולט והנכון בעיניי. בנוסף, כל בית המעוצב באופן מודרני זקוק לפריט כלשהו, לפחות אחד, שייתן לו טוויסט ועומק. זה בהחלט יכול להיות פריט וינטג', כשהחוכמה היא לדעת איזה פריט וכיצד לשלב".

One Piece Studio: ש'הסוד הוא בשילוב'. צילום: תמר אלמוג

One Piece Studio: ש'הסוד הוא בשילוב'. צילום: תמר אלמוג

מה שבטוח….הדבר הכי בולט בסטודיו הוא היחס האישי והחם. שירי תמיד שמחה לעזור בבחירת השילובים, לסייע לכם להלביש ולעצב את חללי הבית השונים ובהחלט ניכר שהיא עושה זאת בהרבה אהבה. אם אתם מגיעים לאזור רשפון, One Piece היא בהחלט נקודת ציון שלא כדאי לפספס.

One Piece studio
טלפונים: 09-7737879, 054-6641133
כתובת: החרוב 12, רשפון
קישור לאתר אינטרנט
קישור לעמוד פייסבוק
קישור לעמוד האינסטגרם

One Piece: מחדשים, משחזרים ומעניקים חיים חדשים לפריטי וינטג'. צילמה: תמר אלמוג

One Piece: מחדשים, משחזרים ומעניקים חיים חדשים לפריטי וינטג'. צילמה: תמר אלמוג



וינטאצ׳

כמעט כל ילד שמע מההורים שלו כמה היה יפה יותר פעם, ובינינו, אי אפשר להכחיש שלכל עשור במאה האחרונה היה את הקסם שלו. שנות ה-60' היו סוערות, שנות ה-50' היו קלאסיות, שנות ה-70' הביאו לחיינו את ה-Peace&Love, ולכל עשור, כמובן, היה גם את המראה שלו, הבגדים שייחדו אותו, האווירה שהייתה אופיינית לתקופה וגם העיצוב שהיה כל כך ייחודי שניתן לזהות אותו בעין קלה. בדיוק על אותה אהבה וכמיהה לכל מה שהיה קסום פעם מבוסס עולם הוינטג' שחולש על כל תחום החל מאופנה, דרך איפור ועד להלבשת הבית.

וינטאצ': פרטי וינטג' ייחודיים לבית משלל תקופות. צילום: אבי בן עזרא

וינטאצ': פרטי וינטג' ייחודיים לבית משלל תקופות. צילום: אבי בן עזרא

מגע הוינטאג'

את סגנון הוינטג' האולטימטיבי לבית תוכלו למצוא בסטודיו בוטיק, פנינה במרכז תל אביב, ששמה הולם אותה יותר מהכל – "וינטאצ'" – טאצ׳ של וינטג׳ שכל בית צריך. בסטודיו תוכלו למצוא מגוון פרטי וינטג' ייחודיים לבית משלל תקופות שונות כגון: מראות, שעוני קיר, ואזות, כלי בית, כוסות, צלחות, כמובן רהיטים ומגוון רחב של מנורות. הייחוד של כל פריט? כמעט כולם קיימים רק פעם אחת. בניגוד לרשתות הגדולות המייצרות כל דבר בייצור המוני, ב-וינטאצ' תוכלו לקנות פריט ייחודי שאתם בטוחים שאין לאף אחד אחר.

אבי בן עזרא, הבעלים של הסטודיו מספר: "פתחתי את וינטאצ' כדי לחלוק עם כולם את התשוקה שלי. בית צריך טאצ' ייחודי, טאצ' צבעוני, הפריטים שאני מביא אותנטיים וייחודיים, והלקוחות שלי משלבים אותם במגוון סגנונות עיצוב. למשל, יש לי בסטודיו מנורות מקוריות החל משנות ה-30' ועד שנות ה-80', אני עושה להן חידוש, גם לפרזול, ופריט כזה יכול להיות ממש פיין, אפילו בבית שכולו מודרני".

וינטאצ' של אבי בן עזרא: צד פריטים מיוחדים מרחבי העולם. צילום: אבי בן עזרא

וינטאצ' של אבי בן עזרא: צד פריטים מיוחדים מרחבי העולם. צילום: אבי בן עזרא

לצוד אוצרות ברחבי העולם

אבי הוא למעשה צייד וינטג', המטייל בארץ וברחבי העולם כדי למצוא את הפריטים הייחודיים ביותר, אלה שימשכו את העין. ״הפריטים צריכים להיות מדויקים״, הוא אומר. ״פריט שישב לך בבית וכל מי שיכנס ישאל אותך מאיפה הפריט המדהים הזה?״. הרבה מן הפריטים המגיעים אליו הם פריטים של מעצבי על שבמקורם מדנמרק, גרמניה והולנד של שנות ה-50 וה-60', לצד פריטים מארה"ב וכאלה שהוא מוצא כאן בארץ.

אבי מטייל בשווקי פשפשים והסוחרים, שכבר מכירים אותו היטב, יודעים בדיוק אילו יהלומים לדלות לו שיאהב. למרות שכיום לא מעט סוחרים כבר יוצרים עמו קשר בעצמם, אבי עדיין נוסע בערך 3 פעמים בשנה לחו"ל כדי למצוא אוצרות, וכשהוא רוצה – הוא מוצא. "טסתי לאמסטרדם מתוך ידיעה שאני מחפש פריט מסוים אחד" מספר אבי, "מנורות משנות ה-30' שהיו נפוצות מאד בהולנד בשנים הללו. חיפשתי בכל חנות אפשרית, ולא הצלחתי למצוא. ביום האחרון נכנסתי לחנות קטנטנה, וסרקתי את כולה, התכופפתי למדף התחתון ביותר, שצמוד לרצפה, נברתי בו, ושם, מאחורי ערימה ענקית של דברים אחרים, מצאתי מנורה ורודה ומושלמת, בדיוק מה שחיפשתי. דבר כזה מרגש אותי כל פעם מחדש".

פנינה נסתרת

חיפוש האוצרות הוא רק חלק מהנאתו של אבי בעבודה. עבורו, גם חידוש הפריטים וצילומם זה חלק מהנה, וכמובן, גם האינטראקציה עם הלקוחות, שחולקים עמו את האהבה לפריטים המיוחדים ומתלהבים ביחד איתו.

אל הסטודיו, שמי שיעבור ברחוב, לא יראה אותו, מגיעים רק אנשים שיודעים אילו פנינים חבויות בתוך הבניין האפור, אשר חזותו לא מסגירה את פנימיותו, שלא דומה לשום דבר אחר. "משמח אותי שכבר יצרתי לי סגנון משלי. אנשים רואים צילומים שלי ורק לפי דרך הצילום, סגנון הפריט, והדרך בה הוא מוצג, הם יודעים לומר – זה וינטאצ'!".

רהיטי וינטאצ'
כתובת: יהודה הלוי 33, תל אביב
טלפון: 052-5373429 יש לתאם טלפונית לפני ההגעה
קישור לעמוד הפייסבוק

וינטאצ': פריטים ייחודייים שאין לאף אחד אחר. צילום: אבי בן עזרא

וינטאצ': פריטים ייחודיים שאין לאף אחד אחר. צילום: אבי בן עזרא



רהיטי וינטג' – דורותיאה

כמעט לכולנו יש את הפריט הזה שמעלה בנו בראש ובראשונה – געגוע. השידה שהייתה בבית של סבתא, המנורה שעמדה אצל דודה שלנו בסלון במשך 40 שנה, הספה עליה קפצנו כילדים שאיבדה את החיוּת שלה לאחר שנים רבות. אנו מוותרים על הפריטים הללו, נפרדים מהם בצער ומתקדמים אל רהיט מודרני שלא מעלה בנו שום רגש. עבור הילה דגני-כגן, הבעלים של חנות רהיטי הוינטג' "דורותיאה", לא מאוחר מדי עבור אף רהיט, והיא הקדישה את חייה לתת לרהיטים הנוסטלגיים והיפהפיים הללו חיים חדשים.

פינה בדורותיאה. ספת וינט'ג מחודשת ורהיטים בסטודיו (צילום: שהם אפרתי)

פינה בדורותיאה. ספת וינט'ג מחודשת ורהיטים בסטודיו (צילום: שהם אפרתי)

יצירת רהיט זה מוזיקה

כבר בשנת 2003 הקימה הילה את "דורותיאה" מתוך אהבה גדולה לטקסטיל וריהוט. במשך שנים הייתה הילה מוזיקאית וזמרת, וכשהעבירה את חייה מן המרכז אל כרכור, בחרה לחזור לאהבה ישנה שלה – הטקסטיל. דגני-כגן, נצר למשפחה שעסקה בטקסטיל בגרמניה, כנראה קיבלה את האהבה בגנטיקה ומאז שהייתה ילדה, לימדה את עצמה לתפור ולבצע מלאכות שונות, וכך, פתחה לה בביתה החדש בכרכור מפעל קטן וייצרה כריות, פופים ושאר מוצרי טקסטיל יצירתיים ומרשימים. כאשר אט אט החל הקהל של להצביע ברגליים, והביקוש הלך וגבר, העבירה הילה את המפעל מסלון ביתה אל "דורותיאה", חלל ענק שאליו מגיעים רהיטים בכדי לקבל חיים חדשים. עבורה, מדובר בהמשך של הקריירה המוזיקלית.

"האופן שבו אני מתעסקת עם היצירה הזאת הוא כמו מוזיקה בשבילי" אומרת הילה. "זה לא רק לעשות כיסא, זה ליצור חיבורים, לדעת לשלב בין דברים. אנשים מגיעים אליי בגלל הטעם שלי, הם לא רוצים רק לצאת עם פריט וללכת, הם מקבלים ממש סוג של עיצוב פנים. לקוח מגיע לקנות כורסה ובתוך החלל כאן הוא מוצא גם כריות, מחבר אותן לספה ולשולחן סלון. מי שאוהב וינטג' מחפש אווירה אחרת, לא תעשייתית, אלא פריטים ייחודים שמוצאים את המקום שלהם בבית. לזה אני קוראת שירה".

פינה בסטודיו. ספת וינט'ג משופצת ורהיטים בדורותיאה (צילום: שהם אפרתי)

פינה בסטודיו. ספת וינט'ג משופצת ורהיטים בדורותיאה (צילום: שהם אפרתי)

וינטג' זה עכשווי

אין להכחיש כי בשנים האחרונות, רהיטי וינטג' שינו את פניהם והפכו לפריטים אופנתיים ומודרניים. הילה מאמצת את השינוי הזה ונהנית לקחת פריט ישן ולתת לו זווית חדשה, להפוך אותו לעכשווי, מעניין וסקסי. כל עבודה על רהיט היא מלאכת מחשבת המשלבת מלאכת כפיים וחשיבה יצירתית של ימים רבים בכדי להפוך אותו הן ליפה ומרשים והן לעמיד, שיחזיק לאורך זמן.

את הרהיטים אוספת הילה ממגוון של אפיקים – היא רוכשת מסוחרים, עיזבונות ושווקים, וגם מקבלת פריטים שמגיעים אליה. "אנשים יודעים שהילה קונה רהיטים ישנים, שזה הפאשן שלי, אז הם מגיעים אליי" אומרת הילה. "אני קונה במיטב כספי רהיטים, אפילו כאלה שבורים ומפורקים, כי אני מזהה בהם את היד של הנגר שבנה אותם לפני 80 שנה. אני מזהה את מה שמיוחד בהם".

פינה בסטודיו. ספת וינט'ג משופצת ורהיטים בדורותיאה (צילום: שהם אפרתי)

פינה בסטודיו. ספת וינט'ג משופצת ורהיטים בדורותיאה (צילום: שהם אפרתי)

עוד פיסת היסטוריה לאוסף

הילה אוהבת במיוחד רהיטים ישראליים משנות ה-50. עבור הילה, זו התקופה בה התנקזו מיטב בעלי המלאכה אל ארץ ישראל, אשר הגיעו מאירופה והקימו מפעלים קטנים וגדולים. ברהיטים הללו, לפי הילה, ניתן לראות את הצורה המיוחדת ואת תשומת הלב שניתנה לכל פרט ברהיט, בעיצוב המוצר ובאיכות העץ. "כאשר אני מקבלת פריט נדיר אני מרגישה שרכשתי לי לאוסף עוד פיסת היסטוריה שכבר לא רואים" מסבירה הילה. "אני מקבלת פריטים בכל מיני מצבים ומצליחה לשקם אותם, אין פה כמעט שום דבר שנזרק".

חלל החנות מחולק לגלריה בה ניתן לראות את הפריטים לאחר שקיבלו חיים חדשים ומוצעים למכירה, ביניהם שולחנות, ספות, שידות, כורסאות, כריות, וילונות ואוסף עצום של מנורות מכל התקופות, ולצדו חלל בו רהיטים ישנים עומדים וממתינים לתורם לקבל תשומת לב ושיפוץ. "ברהיטי וינטג' יש ריגוש" אומרת הילה. "מתגעגעים למשהו שהיה. אתה נוגע ברהיט ומרגיש שהוא לא תעשייתי, לא עשו אותו עם אקדח סיכות. ואני משמרת את זה, עובדת עם הרהיט כמו שהוא, לא מחפשת להפוך אותו לחדש, אלא משמרת את מה שישן בו, את הרוח שלו".

סטודיו דורותיאה (חפשו דורותיאה ב-WAZE)
כתובת: נעורים 35, כרכור
שעות פתיחה:
א' עד ה' – 9:30 – 18:00
ו' – 9:00 – 14:00
טלפון: 050-7390983
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לחנות
קישור לאינסטגרם

הילה דגני כגן, בעלת הסטודיו דורותיאה בכרכור (צילום: שהם אפרתי)

הילה דגני כגן, בעלת הסטודיו דורותיאה בכרכור (צילום: שהם אפרתי)


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר