גבי בר ואשתו, שני בר, מנכ"לים משותפים בחברת TCM| צילום: אורי כרמי
גבי בר ואשתו, שני בר, מנכ"לים משותפים בחברת TCM| צילום: אורי כרמי

גבי בר: "נדל"ן דיגיטלי זהו תחום העתיד – הכנסה פסיבית מהיום הראשון"

תחום הנדל"ן הדיגיטלי צובר תאוצה בשנים האחרונות, כאשר עוד ועוד אנשים עוברים מקניות בחנויות פיזיות לקנייה אונליין. ההתפתחות המהירה של ענף האי-קומרס, גורמת למשקיעים רבים לבחור בהשקעה בחנויות מסחר מקוונות על מנת ליצור מקור הכנסה פסיבי משמעותי. כדי להבין מהו בדיוק נדל"ן דיגיטלי ומדוע כדאי להשקיע בו, נפגשנו עם גבי בר ואשתו שני בר, מנכ"לים משותפים בחברת TCM, שחברו בינואר האחרון לקרן הפיננסית iARGENTO המלווה אותם בתהליך טרום הנפקה, מול הבורסות העולמיות של קנדה ואוסטרליה

פורסם בתאריך: 12.2.20 09:50

בשנים האחרונות מתפתח לו אפיק השקעה אלטרנטיבי ומניב, אשר סוחף אחריו משקיעים רבים. אפיק זה הוא נדל"ן דיגיטלי, אשר מייצר הכנסה פסיבית משמעותית מבלי לצאת מהבית ומבלי לעבוד קשה.

כאשר אנו חושבים על השקעה בנדל"ן, ישר קופצת לנו בראש מחשבה על דירה או משרד להשקעה. נדל"ן דיגיטלי אמנם אינו פיזי כמו השקעות נדל"ן מסורתיות, אך הוא עובד באופן דומה ומייצר הכנסה פסיבית לבעליו. נכס דיגיטלי מניב יכול להיות אתר, בלוג, קבוצת פייסבוק, ערוץ יוטיוב, חנות באמזון ועוד.

גבי בר - מנכ"ל ומייסד חברת TCM| צילום: אורי כרמי

גבי בר – מנכ"ל ומייסד חברת TCM| צילום: אורי כרמי

"חברת TCM עוסקת בנדל"ן דיגיטלי מסוג חנויות מסחר מקוונות", אמר לנו גבי בר, המייסד והמנכ"ל המשותף של החברה. "אנחנו מקימים, רוכשים ומלווים את כל תהליך השקעה בחנויות אלקטרוניות בפלטפורמות כמו AMAZON ו-eBay".

איך למעשה מייצרים הכנסה מנדל"ן דיגיטלי

הכנסה מנכסים דיגיטליים דומה מאוד להכנסה מנדל"ן פיזי, אך לעומת הנכסים המוחשיים – בעולם הדיגיטלי אין קרקע מוגבלת שעלותה גבוהה מאוד, אין צורך בחומרי גלם וניתן למכור את אותו המוצר שוב ושוב, ללא העלויות הכרוכות בתחזוקה השוטפת של נדל"ן פיזי. חנויות אי-קומרס הם למעשה חנויות אונליין, אשר מוכרות מוצרים, שירותים, מוצרים דיגיטליים וכן הלאה. "החברה שלנו, TCM, מאתרת נכסים דיגיטליים מניבים לרכישה, או שאנו מלווים את המשקיע בתהליך ההקמה והניהול השוטף של הנכס", אמר לנו גבי בר. "למעשה מדובר בנכס שמשביח וניתן למכור או להשכיר אותו, זו השקעה לכל דבר ועניין, אשר מייצרת הכנסה פסיבית משמעותית".

כיצד מתמחרים נכס דיגיטלי

ערכו של הנדל"ן הדיגיטלי נקבע באמצעות ניהול דאטה. בעולם הסחר המקוון אנו חשופים לביג דאטה משמעותי ולכן כל החלטה על רכישה מתבססת על ניהול הדאטה ויצירת שווי תואם דאטה. הדאטה מתורגם למאות פרמטרים לצרכי חישוב והמערכות שלנו מייצרות שווי עדכני. אנו מנטרלים אינטואיציה ומתבססים על ניהול ביג דאטה בשילוב מערכות AI. מערכות הביג דאטה מנתחות נישות רלוונטיות להתפתחות ובסיס נתונים כגון גיל, מגוון המוצרים, דירוג בפלטפורמה מיתוג, פטנטים, רישום מסחרי, רווחיות מצטברת, שרשרת הפצה ואפשריות הפצה, כל אלו הינם חלק ממטריקס שלם לקביעת שווי הנכס לפני רכישה. ביקשנו מבר דוגמה.

"לאחרונה רכשנו חנות אי-קומרס בקרוב ל-1.5 מיליון דולר. החנות תומחרה ב 2.9 מיליון דולר על בסיס מכפיל רווח בלבד אך לאחר שביצענו ניתוחי דאטה השווי המצרפי של הנכס הגיע ל 1.2 מיליון דולר. לאחר שהצגנו את הדאטה למוכר, המוכר ניאות למכור במחיר שווי המערכות שלנו וזאת לאחר שהוכחנו למוכר שהמחיר שביקש אינו תואם את הפרמטרים הרבים שאליהם יש להתייחס טרם הרכישה. כמובן, שבסיס הרווח לא השתנה אך המכפיל ירד באופן משמעותי לאור ניהול הנתונים והצגתם למוכר". אמר לנו בר. "זו הייתה רכישת עסק לכל דבר, נדל"ן דיגיטלי הוא עסק למטרות רווח והוא נמדד לפי אותם הקריטריונים של עסקים בעולם המוחשי אך בסיס קבלת ההחלטות הינו ניתוח ביג דאטה במערכות שפיתחנו".

אם אתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן דיגיטלי – אל תעשו זאת לבד

בעקבות ההתחזקות של ענף הנדל"ן הדיגיטלי, אנשים רבים מעוניינים להשקיע או לפתח נכס דיגיטלי מניב באופן עצמאי. לטענת גבי בר, מסלול זה אינו מומלץ שכן הוא דורש המון ידע ומשאבים ובעיקר טכנולוגיה. "רבים ניסו להקים נכס דיגיטלי בכוחות עצמם וכשלו. התחרות היא עצומה וללא ידע מקצועי וניסיון, אחוזי ההצלחה יורדים דרסטית", אמר בר.

האופציה השניה היא להיעזר במומחים ולהתחיל להרוויח כבר מהיום הראשון. חברת TCM מאפשרת לקצר את זמן ההשקעה, ולעשות שימוש בכלים ובטכנולוגיות המוכחות של החברה ובניסיונה הרב.

"החברה שלנו עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ובמערכות מבוססות בינה מלאכותית אשר מתפעלות את הנכס הדיגיטלי – הניסיון הרב שלנו בשילוב עם הכלים המתקדמים שלנו יוצרים את ההבדל שבין הצלחה וכישלון", סיכם גבי בר.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עמוס היקר, האם אתה כבר יודע שבעלות על חנות באמזון שווה לבעלות על נכס נדל"ן. אם אתה הבעלים, אתה רשום במשרד המשפטים, גם בישראל וגם בארה"ב, אתה רואה וחי את החנות שלך. מדובר בשוק שצומח ב 25% בשנה ומתפרנסים ממנו היום הלכה למעשה מיליונים של סוחרים. אתה יכול לפתוח לבד חנות באמזון, לאתר את המוצר, למתג אותו, לשלח אותו, לדחוף אותו למכירות, לתת שרות לקוחות, לטפל בהחזרות ועוד ועוד ועוד או שאתה יכולה להיכנס לבעלות של נכס קיים. איך אתה יודע אם החנות נכונה, בדיוק בגלל זה יש ניהול נתונים, יכולת אבחון, מערכות למידה עמוקה שיודעות לאבחן את החנות הנכונה ולאתר את המוצרים הנכונים. עמוס היקר, אין פה עוקץ, יש פה רק פחד מהעולם החדש וזה מובן בהחלט.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר