מעצבי שמלות כלה: המקומות להגשמת החלומות (צילום: By mariakray, shutterstock)
מעצבי שמלות כלה: המקומות להגשמת החלומות (צילום: By mariakray, shutterstock)

מעצבי שמלות כלה: המקום להגשמת החלומות

שמלה בסגנון נשי או סקסי מעודן? קלאסי או טרנדי? כך או כך, אצל מעצבי שמלות כלה רבים מקובלת המוסכמה כי רק שמלה המותאמת למידותיה, גובהה וגזרתה של הכלה היא שמלת הכלולות המושלמת. על עיצוב אקסקלוסיבי ועל יחס אישי ביום הכי חשוב לכלה – בכתבה זו

פורסם בתאריך: 18.2.20 10:45

רותם קשני

כשדמיון ויצירתיות פוגשים את הפרקטיקה, כשחזון הופך למציאות, כשהתשוקה ליצור מתפתחת אל פריטים על-זמניים, שם נמצאת רותם קשני, מעצבת שמלות כלה וערב אלגנטיות ויפהפיות, שגורמות לכל כלה שיוצאת מהסטודיו להיראות ולהרגיש נסיכה אמיתית.

את תחילת דרכה החלה רותם בלימודי תואר לעיצוב אופנה בויצ"ו ואז בסמינר הקיבוצים, ומי שהיה רואה את פרויקט הגמר שלה באופנה, בו חקרה את דרכי ההתפרצות של הרי געש אל מול התפרצות של דיקטטורים ויצרה מתוך המחקר הזה מיצג יפהפה בצבעוניות של שחור וזהב במרקמי בד שונים, היה מבין באותו הרגע שיש כאן משהו מיוחד. האהבה שלה לעיצוב לצד הרצון לייצר פריטים פרקטיים ושימושים הביאו אותה אל עולם עיצוב האופנה ולבסוף אל עולם הכלות. "עולם שמלות הכלה הוא עולם מלכותי", מתארת רותם. "אני אוהבת פריטים אלגנטיים. גם בתור ילדה אהבתי להתלבש בצורה מאד אלגנטית ובוגרת לגילי. כל אחד מהפריטים שאני יוצרת הוא יחיד במינו, עולם ומלואו".

כל פריט הוא עולם ומלואו. צילום: רון תורג'מן

כל פריט הוא עולם ומלואו. צילום: רון תורג'מן

החיבור האנושי

לצד האהבה שלה לעיצוב, הדבר שהנחה את רותם בעולם הכלות הוא החיבור האמיתי והאנושי, הרגש שמלווה את הכלה ביום המיוחד שלה. "חשוב לי שכל כלה תרגיש שאני שם בשבילה", מסבירה רותם. "חשוב לי להכיר אותה לעומק, אני פוגשת אותה ומנסה ללמוד אותה, להתאים לה את השמלה שתהיה הכי נכונה עבורה".

קל לראות איך יכולות ההתאמה של רותם משחקות תפקיד משמעותי בעיקר כאשר מכירים את הלקוחות שלה. רותם מספרת למשל על אם שהגיעה אליה למצוא שמלה עבור ביתה לחתונה. תוך כדי תהליך עיצוב ויצירת השמלה לבת, רכשה האם גם שמלה לסבתא בעיצוב אישי, ובהמשך האם שכבר רכשה טרם לכן שמלה לעצמה אצל מעצב אחר, בחרה מספר ימים לפני האירוע לזנוח את השמלה שרכשה ולבקש מרותם ליצור לה משהו מיוחד במינו בעיצוב אישי עבור אותו הערב.

השמלות של רותם מככבות באירוע המשפחתי. צילום: עידן חסון

השמלות של רותם מככבות באירוע המשפחתי. צילום: עידן חסון

לא קשה לנחש כי אותה משפחה המשיכה לחזור אל רותם באירועים עתידיים, ולמעשה רותם מספרת שעבורם עבדה על הפרויקט הגדול ביותר עליו עבדה בבת אחת – שמלות לכלה, לאם הכלה, לאחות ולגיסה בגוונים של כחול וירוק. "התחברתי אל המשפחה הזו, הוזמנתי לחתונה והגעתי לחגוג איתן. כשהגעתי הייתה אווירה חמה במיוחד. בהמלצתן, עיצבתי 3 שמלות נוספות לבנות המשפחה המורחבת, כך שהכרתי היטב את בנות המשפחה. זה הרבה מעבר לעבודה, הלקוחות הופכות לחברות שלי לחיים", מספרת רותם בהתרגשות.

תהליך העבודה בסטודיו

מכיוון שכל שמלה של רותם היא נכס ויצירה, היא לא מקבלת מספר רב של לקוחות במקביל על מנת שתוכל להקדיש לכל אחת מהן את תשומת הלב הראויה. נשים שמגיעות אל הסטודיו יכולות להתחיל ממדידת דגמים קיימים ולהבין כיצד ניתן לשחק עם כל דגם, או שיחד עם רותם הן יוצרות עיצוב אישי חדש כדי להגשים את החלום. רותם מספרת על קשת רחבת גוונים של לקוחות שנעה בין בחורות צעירות לנשים מבוגרות, בין כלות צנועות ושמרניות לבין כלות שמחפשות מראה משוחרר יותר, כלות מהארץ וכלות מחו"ל אותן היא מלווה במדידות ומפגשים על קו חו"ל-ישראל, וכמובן כלות בטווח רחב של מידות. "בתהליך העבודה שלי אני מרגישה מאוד מחויבת להבנת הלקוחה שלי, זה היום שלה לאהוב את עצמה, לחגוג את זה, ואני רוצה לדעת בדיוק איך אני מבליטה את נקודות החוזקה שלה ומביאה אותן למקסימום, תוך כדי שאני מצליחה לטשטש את הדברים שהיא פחות אוהבת בעצמה. עם מגוון גזרות, בדים ותחרות, אני יכולה לתת מענה מדויק ומקיף לכל אחת".

ליצור את הטוטאל לוק

רותם מאמינה מאוד בלספק ללקוחות שלה את המראה המושלם, ולכן, מעבר לשמלה, היא עוברת איתן תהליך של ייעוץ, סטיילינג, התאמת צבעים וגוונים, בחירת תכשיטים, נעליים ועוד. בנוסף, רותם מציעה גם עיצוב אישי לשמלות עבור אירועים נלווים של הכלה, כמו שמלה לשבת חתן, שמלה לחינה ועוד. בסטודיו תוכלנה הכלות למצוא גם מגוון אביזרים להוסיף למראה כגון טבעות ואפילו כתרים. "לא סתם בחרתי את הכתרים שאצלי, וגם לא סתם מופיע הכתר בלוגו שלי. אני חושבת שכל כלה צריכה להרגיש נסיכה. גם אני חבשתי כתר ביום חתונתי". ומה לגבי המחירים? רותם מספרת כי היא מאמינה שאצלה כל כלה תוכל למצוא את עצמה. "טווח המחירים אצלי רחב מאוד ומשתנה לפי הבד, הגזרה, העבודה, אבל אני מאמינה שבכל תקציב ניתן למצוא אצלי שמלה שתגשים את החלום".

 

רותם קשני

סטודיו ברעננה, בתיאום מראש

טלפון: 053-7782626

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לעמוד האינסטגרם

כמו סצינה מסרט רומנטי. צילום: רון תורג'מן

כמו סצינה מסרט רומנטי. צילום: רון תורג'מן


שילת איפרגן שמלות כלה

קולה הענייני של שילת איפרגן מטעה תחילה. קשה לנחש שהמעצבת היא אישה צעירה בת 27, שמנהלת כבר שנתיים מותג שמלות כלה עצמאי הנושא את שמה – שאותו פתחה לאחר שנים של עבודה בתחום, כשהיא בת 25 בלבד.

הדרך שבה נכנסה שילת לעולם האופנה כללה בעיקר למידה עצמית ואהבה גדולה לתחום, אשר הובילה אותה להתמחות ולעבוד עם מעצבי שמלות כלה ישראלים מובילים – אלון ליבנה, אליה וטין ואחרים – שמהם גם רכשה ידע וכלים פרקטיים להצלחה בתחום.

שילת מציעה שמלות כלה אשר נבנות מאפס, בהתאמה ללקוחה (למכירה או להשכרה), כמו-גם שמלת יד שנייה עם התאמות מידה אישיות. כמו כן, היא עובדת כיום גם על קולקציית שמלות 'מוכנה ללבישה' (ready to wear) במידות סטנדרטיות, דבר שיוזיל אותן משמעותית לכלות המעוניינות בגרסה נגישה יותר של עיצוביה.

שילת איפרגן שמלות כלה: סגנון סקסי מעודן, נשי ונינוח (צילום: דודי דיין)

שילת איפרגן שמלות כלה: סגנון סקסי מעודן, נשי ונינוח (צילום: דודי דיין)

כאשר שואלים אותה מדוע בחרה בעיצוב שמלות כלה, היא משיבה בחיוך: "אני מאוד אוהבת לעבוד עם כלות. חשוב לי שהן ייהנו מהפגישות והמדידות. זה תהליך מרגש, ואני מתרגשת לעבור אותו יחד איתן".

סגנונה העיצובי של שילת מתכתב עם הסגנון הסקסי המעודן המאפיין את עיצוב שמלות הכלה הישראלי של אלון ליבנה, ברטה או ענבל דרור, אך בגרסה נינוחה יותר ומתאימה לכלות מתוחכמות: "אני מגדירה את הסגנון שלי כנשי, קלאסי עם תשומת לב לטרנדים ועם המון עבודות יד", היא מסכמת.

אם אני כלה שמגיעה אלייך לסטודיו, למה אני יכולה לצפות? איך ייראה תהליך העבודה איתך על שמלת הכלה שלי?

"בהנחה שאת מגיעה לבניית שמלת כלה בתפירה אישית, נערוך פגישת היכרות שבמהלכה אבין מהו הסגנון שלך ומהם הדברים שאת אוהבת. אחד היתרונות בבניית שמלת כלה מאפס הוא שאני יכולה לקחת אלמנטים שונים מדגמים שלי שהכלה אהבה, ולעשות סוג של 'מאש-אפ' לדגם אחד.

"אחרי שאישרתי מול הכלה דגם בסקיצה, ניפגש ל-4 מדידות בממוצע. מדידה ראשונה היא של טואל – דגם שמדמה את השמלה האמיתית כדי לערוך תיקוני גזרה – ושלושת המדידות הבאות הן של השמלה עצמה, עד שהכל נראה מושלם מבחינת התאמה לגוף, אורך ודיטיילים".

שילת איפרגן שמלות כלה: מינימליזם נינוח (צילום: ליאור רוטשטיין)

שילת איפרגן שמלות כלה: מינימליזם נינוח (צילום: ליאור רוטשטיין)

כמה זמן נמשך תהליך כזה?

"זה תלוי. יש לי כלות שסוגרות שמלה שנה מראש, ויש אחרות שאיתן אני עובדת שלושה חודשים לפני האירוע. עשיתי גם תהליכי בזק מהירים יותר, אבל אני לא ממליצה. שלושה חודשים מראש זה זמן המינימום לבניית שמלת כלה בהתאמה אישית".

כל כמה זמן את מוציאה קולקציה חדשה?

"עד כה שחררתי קולקציה פעם בשנה, אבל השנה אני משנה את הקונספט. לדעתי, הרעיון של 'קולקציה' פחות מתאים לקהל הכלות, ולכן עכשיו אני משנה כיוון ומשחררת בכל פעם דגם או שניים חדשים, בטפטופים לאורך כל השנה. כך, כלות מקבלות כל הזמן רעיונות חדשים באתר וברשתות החברתיות שלי – ולא 'פיצוץ' של דגמים שצריך לחכות להם פעם בשנה".

בנוסף, עובדת שילת כאמור על קולקציה מוכנה ללבישה של דגמי שמלות במידות סטנדרטיות לקנייה מיידית, עם התאמות קטנות במידת הצורך. "נכון להיום", היא אומרת, "שמלה בתפירה אישית תעלה 7,000 שקלים בממוצע, ושמלת יד שנייה 4,000 שקלים בממוצע. הקולקציה המוכנה ללבישה תציע דגמי שמלות חדשות לקנייה או להשכרה, במחרים שדומים יותר לשמלות יד שנייה".

שילת איפרגן שמלות כלה: "תהליך אישי שהכלה ואני עוברות יחד" (צילום: ליאור רוטשטיין)

שילת איפרגן שמלות כלה: "תהליך אישי שהכלה ואני עוברות יחד" (צילום: ליאור רוטשטיין)

מהי ההמלצה שלך לכלה שרק עכשיו נכנסת לתהליך חיפוש שמלת הכלה שלה?

"טיפ ראשון הוא לדעת לשחרר. אם אהבת את הסגנון של המעצבת שבחרת, תסמכי עליה ותני לה יד חופשית. טיפ שני הוא להבין מי את ואיך היית רוצה שייראה תהליך עיצוב השמלה שלך. בסטודיו גדול תתנהלי לרוב מול עוזרת המעצב, סטייליסטים ועובדים. בסטודיו קטן התהליך הוא אישי יותר.

"אצלי התהליך הוא שלי ושל הכלות יחד. יש לי אומנם תדמיתנית ותופרת, אך ברמת קונספט ונִראוּת זה רק מולי. אפילו ברמת פסים לשיער או איפור אני מייעצת ומפנה כלות. אם את מחפשת את החיבור האישי הזה, ואהבת את הסגנון שלי, ההמלצה היא שתרימי טלפון ובואי ניפגש".

שילת איפרגן שמלות כלה

כתובת: נחלת בנימין 70 תל אביב

טלפון: 052-6066354

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לדף האינסטגרם



סטודיו ZOE: הכלות לפני הכול

ZOE הינו אחד ממותגי שמלות הכלה הוותיקים באזור השרון. נוגה ברקמן, העומדת מאחורי המותג מזה 14 שנה, הקימה את הסטודיו ויצרה חלל עבודה מזמין ומרגיע עבור הכלות.

למרות שנוגה היא דור שביעי לתופרות במשפחה, הניצוץ וההבנה שהיא רוצה לעסוק בתחום התרחשו דווקא בלונדון, בעת שליוותה חברה בארגון חתונתה, ורגע לפני שהחלה תואר שני במנהל עסקים. לאחר תקופה שבה התמחתה בעיצוב אופנה בלונדון, חזרה נוגה ארצה ובישרה לאמה, תופרת בעלת ניסיון של עשרות שנים בתפירת שמלות כלה, כי היא מתכננת לפתוח סטודיו לעיצוב שמלות כלה.

סטודיו ZOE: בית חם, אכפתי ומכיל (צילום: דריה קוזנצובה)

סטודיו ZOE: בית חם, אכפתי ומכיל (צילום: דריה קוזנצובה)

כל כלה היא עולם ומלואו

כשנכנסים לסטודיו של ZOE, מבינים שלא מדובר בסלון כלות שגרתי. הדבר מתבטא בראש ובראשונה ביחס האישי ובתשומת הלב שנוגה מעניקה לכל כלה, ולכן גם כאשר כלות רבות מבקשות להגיע אליה בכל עת, נוגה מקפידה שבכל זמן נתון תשהה בסטודיו רק כלה אחת. "חשוב לי לעמוד לרשות הכלה ולהיות רק איתה, כי היא הדבר הכי חשוב בתהליך עיצוב השמלה", היא מדגישה.

מדובר בגישה יוצאת דופן בתחום, ובעוד מעצבים רבים שמים לעצמם מטרה לעצב שמלות כלה עבור קהל לקוחות גדול ככול הניתן, מטרתה של נוגה היא הכלה עצמה, והיא פועלת מתוך תחושת שליחות על מנת להבטיח שכל כלה תלבש ביום המרגש בחייה שמלה שתשקף את חלומותיה ושאיפותיה. הדבר ניכר בתגובותיהן של הכלות, שמספרות על סטודיו שהוא בית חם, אכפתי ומכיל, ועל מעצבת מקצועית ויוצאת דופן שמעניקה להן ביטחון וקשובה לרצונותיהן לכל אורך התהליך.

סטודיו ZOE: יצירת כלות יפות (צילום: דריה קוזנצובה)

סטודיו ZOE: יצירת כלות יפות (צילום: דריה קוזנצובה)

להתאים את השמלה לכלה – ולא להיפך

אחד הדברים שמלווים את נוגה לאורך שנותיה כמעצבת שמלות כלה, הוא הגישה הייחודית שלה – יצירת כלות יפות, ולא שמלות יפות. "יש הבדל בין תפירת שמלה על בובה, לבין תפירה עבור אישה אמיתית", היא אומרת.

נוגה מתאימה את השמלה לכל כלה וכלה בהתאם למידותיה, גובהה וגזרתה. לדבריה, "שמלת כלה מרהיבה צריכה קודם כול להחמיא למבנה הגוף של הכלה ולנתוניה הטבעיים, ולא פחות חשוב – לאופיה של הכלה". מסיבה זו, נוגה מעודדת לשיח פתוח שבו הכלה בסטודיו תרגיש בנוח לבטא את רצונותיה בתהליך, ומהצד השני תוכל ליהנות מחוות דעתה המקצועית והכנה של נוגה בנוגע לגזרה שתתאים באופן מושלם למבנה גופה.

באשר לקו העיצובי, השמלות של ZOE מאוד נשיות, מעודנות ורומנטיות, ועם זאת יש בהן קאצ' וקריצה של תחכום. נוגה מקפידה על שימוש בבדים רכים ונשפכים, ומאוד אוהבת לשלב מרקמים של מגוון בדים בשמלה.

כיום מעצבת נוגה בסטודיו גם שמלות כלה צנועות, ובקרוב תשיק קולקציה חדשה של שמלות כלה למגזר הדתי.

סטודיו ZOE: חוויה נעימה ומרגיעה בתהליך עיצוב השמלה (צילום: דריה קוזנצובה)

סטודיו ZOE: חוויה נעימה ומרגיעה בתהליך עיצוב השמלה (צילום: דריה קוזנצובה)

טיפים לעיצוב השמלה המושלמת

לסיום, נוגה מעניקה מספר עצות לכלות, בדרך לעיצוב השמלה המושלמת עבורן:

♦ בחרי במעצבת שתהיה קשובה לרצונותייך ולשאיפותייך. זכרי שאת היא ההשראה לעיצוב השמלה, והשמלה צריכה להיתפר סביבך, להתאים למראה שלך ולשקף את מי שאת.

♦ התקופה של ארגון החתונה מלאה בלחצים ומשימות. דווקא בשל כך, חשוב לבחור במעצבת שתהיה סבלנית וקשובה לצרכייך, ותוכל להבטיח חוויה נעימה ומרגיעה בתהליך עיצוב השמלה.

♦ הישארי נאמנה לעצמך – גם אם הטרנד של הרגע הוא שמלות כלה עם שרוולים תפוחים או מחשוף עמוק בגב, זה לא בהכרח אומר שכך צריכה להיראות השמלה שלך. חשבי איך היית רוצה להיראות ביום החתונה שלך, ללא קשר לצו השעה של האופנה.

♦ מי תלווה אותך בתהליך עיצוב שמלת הכלה? זכרי שלכל אישה יש טעם שונה באופנה. קחי בחשבון שלכל מלווה יש דעה שונה בנוגע לאופן שבו צריכה להיראות שמלת כלה, ולכן חשוב שתבחרי במלוות שמכירות אותך היטב ויוכלו לסייע לך בבחירת דגם התואם את טעמך והעדפותייך.

♦ ראית שמלה בקטלוג או ברשת, ואהבת את העיצוב? מעולה. חשוב לוודא מול המעצבת שאכן מדובר בדגם שיחמיא לגזרתך ולמידותייך, ולבצע התאמות במידת הצורך.

♦ בחרי שמלה שאת מרגישה בה בנוח. אם לא נוח לך עם מחוכים, עם שמלות קצפתיות או מנופחות או כל דבר אחר, ותרי עליהם. המטרה היא שתרגישי הכי יפה ביום שלך – ואת הכי יפה כשנוח לך.

סטודיו ZOE

כתובת: רמב"ם 74ב, רעננה

טלפון: 054-8010696

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לדף האינסטגרם


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר