כפר הנוער "עתיד" ע"ש דוד רזיאל בהרצליה מציג: כך לומדים נכון במאה ה-21. צילום: אופיר דוד
כפר הנוער "עתיד" ע"ש דוד רזיאל בהרצליה מציג: כך לומדים נכון במאה ה-21. צילום: אופיר דוד

כפר הנוער "עתיד" ע"ש דוד רזיאל בהרצליה מציג: כך לומדים נכון במאה ה-21  

ככל שהזמן עובר אנחנו משכילים להבין ששיטת חינוך יעילה צריכה להתעדכן בהתאם לתקופה. בכפר הנוער "עתיד" ע"ש דוד רזיאל לקחו את ההבנה כמה שלבים קדימה והקימו את הסביבה האופטימלית לצמיחה ופיתוח של התלמידים

פורסם בתאריך: 4.3.20 12:12

בכפר הנוער עתיד רזיאל בהרצליה הנקרא גם בית ספר עתיד רזיאל, שבפיקוח משרד החינוך – המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי ועליית הנוער, מקיימים סדר יום ייחודי ועשיר הכולל למידה בכיתות המותאמות להוראה ולמידה במאה ה-21, הפוגות מיום הלימודים לטובת מערך שיעורי בחירה בתחומי דעת והעשרה מגוונים, שחייה בבריכה בעונה, חדר אוכל בו זוכים התלמידים לארוחות בוקר וצהריים עשירות ומגוונות כחלק מיום הלימודים, פעילות ענפה עם הקהילה העירונית, קשר הדוק עם הטבע, האדמה ועולם הצומח, דגש על לימודי מדעים ברמה גבוהה לצד אומנויות (מוסיקה ותאטרון), שת"פ עם חיל האוויר ועוד. כל זאת בסביבה כפרית, ייחודית ונעימה עם תשתיות חדישות ומתקדמות המאפשרות אקלים לימודי וחינוכי מיטבי.

בריכת השחיה. צילום: אופיר דוד

בריכת השחיה. צילום: אופיר דוד

בית ספר בתוך כפר נוער – סביבת לימודים ייחודית ועשירה
כפר הנוער עתיד רזיאל הינו בית חינוך ייחודי המכיל שני מוסדות עיקריים – בית ספר תיכון שש-שנתי ופנימייה. בנוסף קיימים בכפר מתקנים רבים נוספים: מטבח חדשני וחדר אוכל ממנו נהנים התלמידים במהלך השנה, בריכת שחיה חצי אולימפית, משק חקלאי מפותח בשילוב מגמות הטכנולוגיה, אודיטוריום של כ-400 מקומות, מרכז מוסיקה וקונסרבטוריון, כיתת תיאטרון, מגרשים ומתקני ספורט, מרפאה ומרכז חקר ולמידה אזורי בתחום החקלאות העירונית.

חדר האוכל. צילום: אופיר דוד

חדר האוכל. צילום: אופיר דוד

נתונים מספריים – הכפר ובית הספר בתפוסה מלאה
בבית הספר לומדים כ-620 תלמידים, מתוכם 245 תלמידים הלומדים במסגרת הפנימייה וגרים בכפר. תפוסת הפנימייה עומדת על 100%.

תנופת תשתיות אדירה – השקעה של מיליונים על ידי משרד החינוך והבעלות
ב-6 השנים האחרונות הושקעו כ-25 מיליון ₪ בשיפוצים, שדרוג ופיתוח תשתיות בכפר: מבנה בית הספר שופץ יסודית וכן שודרגו מעבדות הפיסיקה, המחשבים והאלקטרוניקה. מבני הפנימיה שופצו יסודית והחדרים שודרגו והורחבו וכוללים ריהוט ואבזור חדשים. המטבח שופץ ונחשב לאחד המתקדמים והחדשניים מבין כפרי הנוער בישראל. מתחם המוסיקה כולל כעת מספר גדול של חדרי נגינה ולימוד מתקדמים ונוסף גם חדר הקלטות. בריכת השחייה שופצה לרווחת התלמידים ותושבי הסביבה. מרחבים ירוקים בכפר שודרגו והותאמו לצרכי התלמידים, וכן המשק החקלאי התרחב לתוך הכפר ושודרגו והוקמו פלטפורמות ההופכות את הכפר לחווה חקלאית עירונית, המהווה כר לימוד פורה לקהילה העירונית ולתלמידים באזור. ההשקעה הינה של המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, של רשת חינוך עתיד ושל קרנות ותורמים.

חדר חניכים בפנימייה. צילום: אופיר דוד

חדר חניכים בפנימייה. צילום: אופיר דוד

בית הספר הוכר כייחודי על אזורי על ידי משרד החינוך ב-2019 והוא מצטרף למועדון היוקרתי של בתי ספר ייחודיים
כפר הנוער מוכר במשרד החינוך כבית ספר ייחודי על אזורי בתחום החקלאות העירונית והקהילתית – תחום בו יש שיתוף פעולה נרחב עם העיר והקהילה. בית הספר הינו המוביל בארץ בתחום החקלאות העירונית ומציג חדשנות רבה. המשק החקלאי בכפר הנוער מהווה חווה חקלאית של העיר הרצליה, ומתקיים שיתוף פעולה נרחב עם עיריית הרצליה ועם תושבי האזור ומוסדות חינוך בעיר.

בכפר מוקם בימים אלה מרכז מבקרים חדשני ללימודי חקלאות עירונית, אליו יגיעו תלמידי בתי הספר בהרצליה וערי הסביבה ללמוד אודות מקצוע זה ואודות החידושים בתחום. את הפעילות במרכז המבקרים מובילים תלמידי בית הספר, מתוך הבנה שאין כהובלה של מיזמים כדי להעצימם ולבנות יכולות חיוניות לעתידם ולהכנתם לשוק העבודה העתידי.

תלמידים רבים מאזור השרון מבקשים ללמוד בכפר הנוער רזיאל והחל משנת תשע"ט לומדים בחטיבת הביניים גם תלמידים מהעיר הרצליה.

 

האודיטוריום. צילום: אופיר דוד

האודיטוריום. צילום: אופיר דוד

כפר נוער ציוני קולט עליה – מגשימים חזון לאומי והיסטורי
כפר הנוער עוסק במשימה לאומית חשובה ביותר של קליטת עלייה ומהווה חלק מכור ההיתוך במדינת ישראל בעת הזאת. בתוך כך פועלת בכפר, מזה 25 שנים, תוכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) הקולטת בכל שנה כ-30 תלמידים עולים חדשים המגיעים לארץ בגפם, ומגיעים בכפר ובבית הספר להישגים מרשימים ולהצלחה לימודית, מתגייסים לצה"ל ורובם המוחלט אף משתקעים בישראל ובונים בה את משפחתם ואת חייהם.

בית הספר מהווה מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, בעודו משלב תלמידים צברים ועולים חדשים.

כפר הנוער מקיים פעילות ענפה עם קהילת התושבים בהרצליה – עם הפנים לקהילה
לאורך השנה מתקיים מגוון גדול של פעילויות עם הקהילה, ביניהם – טקס ראש השנה וחגי ישראל השונים. כמו כן, מתקיימים ימי שיא ופעילויות לילדים עבור הקהילה המקומית.

תלמידי היסודי בהרצליה מגיעים לסיורים במשק החקלאי ומודרכים על ידי הרכזים ותלמידי בית הספר. המשק עצמו מהווה חווה חקלאית אזורית המספקת מענה חקלאי לגינות קהילתיות ולמוסדות חינוך בעיר. הכפר מהווה ריאה ירוקה קהילתית ועירונית עם מגוון רחב של ערכים מוספים.

בכפר פועלת מועדונית עירונית של עולים חדשים ממדינות חבר העמים – מסייעים בקליטת עלייה
כפר הנוער משמש, זו שנה שניה, כמועדונית עבור עולים חדשים, שהינם תלמידים מבתי הספר היסודיים בעיר. התלמידים מגיעים למפגש הכולל לימוד באולפן עברית, עזרה בהכנת שעורי בית, פעילויות חברתיות ואף ארוחת ערב חמה. כל זאת, בליווי צמוד והדוק של צוות בית הספר ותלמידי כפר הנוער, המשמשים לעולים החדשים כאחים בוגרים. פעילות זו נעשית בשיתוף פעולה עם עיריית הרצליה.

בוסתן א'י - חקלאות עירונית בכפר. צילום: אופיר דוד

בוסתן א'י – חקלאות עירונית בכפר. צילום: אופיר דוד

במתחם הכפר פועלת בריכת שחייה המשמשת את תושבי הקהילה בסביבה בעונה
בריכת השחייה הינה חצי אולימפית. הושקע רבות בשיפוצה ושדרוגה בשנים האחרונות, וכעת היא משמשת את תלמידי בית הספר ואת תושבי הקהילה והסביבה הקרובה בעונת הרחצה.

סביבה לימודית מותאמת למאה ה-21 – מצוינות פדגוגית
בית הספר הוא מהיחידים בארץ בו הוסבו כל כיתות חטיבת הביניים לסביבת לימודים המותאמת למאה ה-21. מדובר במהלך ייחודי שכלל שיפוץ ושדרוג המתקנים והאביזרים בכיתות, וכן בהדרכת ובהכשרת הצוות הפדגוגי להוראה בסביבה החדשה.

מקצועות המדעים. צילום: אופיר דוד

מקצועות המדעים. צילום: אופיר דוד

שילוב מנצח בין מגמות מדעיות וטכנולוגיות למגמות מתחום האומנות
בין מגמות הלימוד בבית הספר ניתן למצוא את מגמת המחשבים ופיתוח אפליקציות בהיקף של 10 יחידות לימוד, את מגמות האלקטרוניקה , הפיסיקה, הכימיה, הביולוגיה והחקלאות העירונית, לצד מגמות אומנותיות כמו מגמת המוסיקה בהיקף של 10 יחידות לימוד, וכן את מגמת התיאטרון. בית הספר מציע מגמות נוספות כגון דיפלומטיה ותקשורת שנלמדת בשפה האנגלית, אתיקה מוסר ומדע, ספרות מורחב ו-ערבית.

כיתבה בבית הספר. צילום: אופיר דוד

כיתה בבית הספר. צילום: אופיר דוד

בכפר פועלת מגמת אלקטרוניקה בשיתוף חיל האוויר – שת"פ עם צה"ל
מזה 6 שנים מקיים כפר הנוער קשר הדוק עם מסלול השוחרות של חיל האוויר, בו לומדים התלמידים שבחרו בכך את מקצוע האלקטרוניקה והמחשבים, בהיקף של 10 יחידות לימוד. בסוף המסלול יכולים התלמידים לבחור להמשיך ללימודי הנדסאי בכתות יג-יד או ללימודי הנדסה באוניברסיטה על חשבון הצבא. התלמידים הלומדים במסלול זה משתלבים במהלך השרות הצבאי במגוון תפקידים מרתקים במערך הטכני של חיל האוויר.

לסיכום, כפר הנוער "עתיד" ע"ש דוד רזיאל מקיים שגרת פעילות ולימודים ענפה, מגוונת וייחודית המהווה בשורה חינוכית משמעותית בכל הקשור להוראה ולמידה במאה ה-21 ולאופן שבו צריכה להיראות סביבה חינוכית ולימודית בעת הזו. ההשקעה הרבה בתשתיות של המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך ושל רשת "עתיד" תורמים גם הם לסביבה מיטבית ותומכת. כפר הנוער הינו רלוונטי ומשמעותי לקהילה העירונית, נהנה משיתופי פעולה משמעותיים עם הרשות ומהווה בית חינוך ייחודי בלב העיר.

 

כפר הנוער "עתיד" ע"ש דוד רזיאל

כתובת: דוד רזיאל 24, הרצליה
טלפון: 052-780-9789

 

פסטורליות באמצע העיר - לומדים באווירה אחרת. צילום: אופיר דוד

פסטורליות באמצע העיר – לומדים באווירה אחרת. צילום: אופיר דוד


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונית

    בוודאות לא מוביל בתחום החקלאות העירונית בארץ. מביקור שלי בבית הספר הירדן שבתל אביב אני אומרת לכם בוודאות שהוא מהמובילים בארץ. התלמידים שם מגדלים כמויות גבוהות של תוצרת חקלאית ומבשלים ארוחות בריאות בכל יום. יש גם את החממה בעין שמר שמפתחים שם חדשנות בחקלאות כבר שנים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר