תכנון גינות בשרון (צילום: By Toa55, shutterstock)
תכנון גינות בשרון (צילום: By Toa55, shutterstock)

תכנון גינות בשרון: כך שותלים את זרעי ההצלחה

כשניגשים לתכנן גינה, יש להגדיר קודם ציפיות ומטרות – האם גינה מניבה או רב-שנתית, דשא סינטטי או עצים לצל, גינת ירק ותבלינים או רק גדר שיחים ירוקה – ואז לחפש את איש המקצוע המתאים. וכשמדובר במומחי תכנון גינות בשרון, יש רק כתובת אחת: משתלת דרום השרון

פורסם בתאריך: 23.3.20 15:39

כשאתם מתכננים גינה, אל תשאלו מה אתם יכולים לעשות עבור הגינה שלכם אלא מה היא יכולה לעשות עבורכם. לאחר שתענו על השאלה הזו תגיעו ל'משתלת דרום השרון', ובה תמצאו את כל מה שצריך בשביל גינה מהשורה הראשונה. יותר מכך – שם גם תוכלו לתכנן את הגינה שתמיד חלמתם עליה.

הבעלים והמנהל של המשתלה הוא אפי ליבמן, שמאחוריו למעלה מ-12 שנות עבודה בתחום הקמת גינות ותחזוקתן. בעבר, אפי עבד כגנן ברחבי השרון עם חברת 'סימביוזה גינון' שהייתה בבעלותו, עד שהחליט שהמומחיות שלו יכולה לשמש אותו גם במקומות אחרים.

"השאלה הראשונה שצריך לשאול כשבאים לתכנן גינה היא מה אתה מצפה שהגינה תיתן לך?", מסביר ליבמן. "יש כאלה שלא רוצים עצי פרי כי הם מלכלכים, יש שרוצים גינה רב-שנתית, יש כאלה שרוצים רק דשא סינטטי, וכאלה שמחפשים עצים לצל או שיחים ירוקים לחציצה מפני השכנים".

משתלת דרום השרון: לתכנן את הגינה שתמיד חלמתם (צילום: יח"צ)

משתלת דרום השרון: לתכנן את הגינה שתמיד חלמתם (צילום: יח"צ)

חשוב להבין אם הלקוח מוכן לטפל בגינה או שהוא יביא גנן אחת לתקופה, ואיזה סוג של גינה תתאים לו – גינה מניבה או גינה רב-שנתית, גינת ירק ותבלינים או גינה חסכונית במים בשילוב חלוקי נחל. שאלות נוספות שחשוב לברר הן האם יש חיות מחמד בבית, והאם יש משהו שרוצים להסתיר כגון צנרת גלויה, כביש או שכנים.

אפי מוסיף שלפני קבלת החלטות יש לשאול גם בנושא כיווני הבית, או במילים אחרות – כמות אור השמש שאליו תיחשף הגינה. בנוסף, ישנה כמובן גם שאלת המחיר: מהו הסכום שמעוניינים להשקיע בתכנון ובהקמת הגינה, והאם רוצים שתכלול גם תאורה, פרגולה, השקיה ממוחשבת וכדומה.

"אני מעדיף לבוא, לראות את הגינה או את המרפסת ולהעריך את מצבה", מציין אפי, "לשים לב האם יש צמחייה או עצים שאפשר לשמר. בדרך כלל, אני יושב עם שני בני הזוג כדי להבין מהם על הצרכים והציפיות שלהם מהגינה.

"עם המידע הזה, אני בונה תוכנית שמשלבת את הרצונות ואת החלומות עם הנתונים בשטח, בהתחשב כמובן במסגרת התקציב. אני לא גובה תשלום עבור הביקור או התוכנית, כי חשוב לי שהלקוח יהיה מרוצה מהתוצאה הסופית. אנחנו עוזרים גם ללקוח בהקמה, במתן טיפים כדי שיקים בכוחות עצמו, או מספקים המלצות לגנן, וכמובן גם מתמחים בהקמת גינה".

משתלת דרום השרון: לשלב בין הרצונות, התקציב והנתונים בשטח (צילום: יח"צ)

משתלת דרום השרון: לשלב בין הרצונות, התקציב והנתונים בשטח (צילום: יח"צ)

מה עוד צריך לקחת בחשבון בתכנון גינה לבית?

"חשוב לראות את מצב הגינה: האם יש בה כרגע צמחייה ומה רוצים לעשות איתה, האם רוצים שתילה במכלים או שתילה בקרקע, כמה רוצים לעבוד ולטפח, וכן הלאה. רק אחרי שנענה על השאלות האלה, נוכל לתכנן את הגינה. תמיד אפשר גם לתכנן בשלבים".

מה מבדיל את משתלת דרום השרון ממשתלות אחרות?

"אין הרבה משתלות שמציעות תכנון ברמה כזו, וחשוב לדעת להתייעץ עם בעל מקצוע וניסיון כדי לקבל את הגינה המיטבית שתתאים לצרכים שלכם. אנחנו מציעים סבלנות, ידע רב, ניסיון ומקצועיות בכול הקשור לתכנון גינה, לתכנון מערכת השקיה, להקמת דק ופרגולה, לשימוש באבני מדרך וחלוקי נחל ועוד. בנוסף להקמת גינות, אנו גם מספקים שירות הובלה ושתילה עבור עצים ומכלי שתילה".

הישראלי אוהב את הגינה שלו או רק רוצה שתהיה לו אחת – מבלי לעבוד בה?

"הישראלים מאוד מגוונים. יש כאלה שמגיעים אלינו ורוצים גינה שהם רק יצאו אליה ולא יעשו כלום; ויש שרוצים לראות פריחה בפרח ששתלו או לקטוף תפוחים מהעץ. זה משהו שצריך לחשוב עליו בתכנון: האם אני הולך לעבוד בגינה או שוכר גנן".

לסיכום, אם אתם מחפשים מקצוענים שישתלו עבורכם עצים כדי שיסתירו את השכנים או יקימו עבורכם את גינת החלומות, בואו למשתלת דרום השרון. עם הידע, הניסיון והכישרון שלו, אפי ליבמן ימלא כל משאלה שלכם – ובמלואה!

משתלת דרום השרון: הגינה המיטבית שתתאים לצרכים שלכם (צילום: יח"צ)

משתלת דרום השרון: הגינה המיטבית שתתאים לצרכים שלכם (צילום: יח"צ)

משתלת דרום השרון

כתובת: בכניסה למושב נווה ירק, מאחורי תחנת הדלק (בווייז: 'משתלת דרום השרון')

טלפון: 050-6450068

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר