טיפול מיינדפולנס: הכירו את מנחה המיינדפולנס ניר קראוזה שיחזיר לכם את הרוגע לחיים. צילום: fizkes, Shutterstock
טיפול מיינדפולנס: הכירו את מנחה המיינדפולנס ניר קראוזה שיחזיר לכם את הרוגע לחיים. צילום: fizkes, Shutterstock

טיפול מיינדפולנס: הכירו את מנחה המיינדפולנס ניר קראוזה שיחזיר לכם את הרוגע לחיים

הבידוד שחונק, הבדידות שמתגנבת לתוך הלב, המתח מהלא ידוע, החרדה מהלא נודע, החשש שמלווה אותנו ואי השקט הנפשי שלא נותן לנו מנוח - לכולם תשובה אחת - מיינדפולנס. ניר קראוזה, מנחה בשיטת המיינדפולנס, מלמד אתכם להקשיב ללב בעזרת סדנאות וקורסים שנלמדים מרחוק ועוזרים לכם להרגיש קרובים מתמיד

פורסם בתאריך: 3.5.20 14:20

את מרבית החיים שלנו אנחנו מעבירים על טייס אוטומטי. מגיבים מתוך התת מודע, מתעצבנים כשכלום לא הולך, מתרגזים כשהדברים לא מסתדרים כפי שרצינו, רצים אחרי ההישגים שלנו, צועקים מתסכול ומתישים את הגוף. תקופת הקורונה חידדה רגשות אלו עוד יותר. הימים האינטנסיביים עם המשפחה בתוך ארבע קירות, או דווקא לבד ללא המשפחה, יצרו הר געש שלא אחת מתפרץ בלי אזהרה. חוסר הוודאות מכניס אותנו ללחץ, החדשות גורמות לנו למתח והדברים הקטנים פורטים על העצבים הרופפים של כולנו ממילא. כל אלה גורמים לנו לירות מהמותן תגובות אוטומטיות שאין לנו שליטה עליהן ובאופן שלא מיטיב איתנו.

ניר קראוזה, מאמן בשיטת המיינדפולנס, רואה את כל זה מהצד ומבין שדווקא עכשיו המתנה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לעצמנו היא שקט נפשי. כדי להשיג זאת הוא יזם קורסים וסדנאות שעוסקים במדיטציה אליהם כל אחד יכול להצטרף. סוג של חדר כושר למוח, למחשבות ולרגשות שלנו. חדר הכושר היחיד שנשאר פתוח כל הזמן. גם מי שאין לו ניסיון ימצא במפגשים שמעביר ניר את מה שהוא חיפש – שלווה.

ניר קראוזה. תמונה באדיבות הלקוח

ניר קראוזה. תמונה באדיבות הלקוח

את המתנה הזו גילה ניר בגיל צעיר. למרות שסיים בהצטיינות תואר שני במדעי המחשב ופיתח קריירה מוצלחת בהייטק, נראה שהמיינדפולנס היה שם כל הזמן. רק בראייה לאחור הבין ניר שהכל התחיל מאומנות הלחימה היפנית אייקידו. כשהוא בן 13 ובכיתת מצטיינים, חווה ניר חיים אינטנסיביים והכיר במשך שנים את הלחץ מקרוב. אחיו הגדול הכיר לו את אומנות הלחימה הידועה שבה השיעורים התחילו והסתיימו בכמה דקות של מדיטציה. ניר סיגל לעצמו את המדיטציה והחל להשתמש בה לאורך כל חייו. כשעבר קורס מאמנים במרכז ליאה ארד הוא גילה שהאהבה הראשונה שלו לטכנולוגיה ומדע התחלפה באהבה לעזרה לאנשים. הוא הצטרף לקורס הראשון למורי מיינדפולנס בגישת MBSR  מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה ואוניברסיטת בנגור באנגליה. ומאז, זכה ללוות אלפי אנשים וקבוצות לחיים מאושרים ובריאים.

זה לא סוד שבשנים האחרונות מתעורר עניין עצום בשיטת המיינדפולנס. אלפי מחקרים מצאו כי למידה ותרגול של מיינדפולנס עוזרים בהפחתת רמות הלחץ והכאב, מעלים את רמת האושר, משפרים את הריכוז והביצועים, מפחיתים מחשבות שליליות, עצבנות ותוקפנות, משפרים אמפתיה ואינטליגנציה רגשית ועוד.

כבר בשנת 79' ג'ון קבט זין, ד"ר למיקרוביולוגיה ואבי המיינדפולנס המודרני, ראה במסגרת עבודתו אלפי חולים שנופלים בין הכיסאות, כאלו ששום טיפול לא עוזר להם ושום תרופה לא נותנת להם מענה למכאוב. כמי שלמד מדיטציה ויוגה והבין את היתרונות העצומים שמגולמים בהן, הוא ביקש באותם כלים לעזור לחולים שהרפואה הקונבנציונאלית קצרה מלהושיע. הוא פתח בבית החולים קליניקה להפחתת מתחים בה הוא לימד קורס של 8 שבועות במיינדפולנס (קשיבות). היתרון הבולט של השיטה הוא שניתן ללמוד אותה מהבסיס ללא ידע קודם, כשהיא מותאמת לאדם המערבי ולאתגרים של החברה המודרנית.

שיטת המיינדפולנס בעצם מלמדת מדיטציה שהיא ממש חדר כושר לרשתות הקשב במוח. בסיס השיטה הוא לשים לב מתוך כוונה, בהווה וללא שיפוטיות. להיות מודע למה שקורה, לשים לב למחשבות שלנו ולכוון את הקשב פנימה, לכאן ועכשיו. כדי להבין זאת טוב יותר ניר מפרק את השיטה למרכיבים.

לשים לב מתוך כוונה – העומס שבו אנחנו נתונים ביומיום גורם לכך שהחיים חולפים על ידינו כשאנחנו לא באמת נוכחים בהם. המדיה מנסה להשתלט על הקשב שלנו. במיינדפולנס אנחנו לוקחים מחדש אחריות על תשומת הלב שלנו ומתאמנים בלכוון אותה.

בהווה – אם נעצור רגע נגלה שהמחשבות שלנו הן סביב העבר או העתיד, אנחנו מוצאים את עצמנו מצטערים על מה שקרה או מוטרדים ממה שיבוא. כל אלה מונעים מאתנו את האפשרות ליהנות מההווה, והרי ההווה זה הזמן שבו אנחנו חיים באמת, שבו אנחנו משפיעים באמת. לא בכדי הווה באנגלית נקרא 'present' – זו מתנה שעוזרת לנו להיות נוכחים פנימה והחוצה.

ללא שיפוטיות – כולנו חיים בתוך ביקורת עצמית מתמדת. אנחנו נמשכים באופן אוטומטי להתעסק במה שלא בסדר, בבעיות ובקשיים. השיפוטיות והביקורתיות עוצרות אותנו מלהתקדם ומוחקות כל אפשרות לעשות שינוי.

שיטת המיינדפולנס מציעה מגוון כלים לאימון בנוכחות קשובה. זו מסגרת שבה אנחנו מתאמנים באופן עקבי ומסודר בפיתוח המיומנות להתבונן באופן שליו במה שמתרחש בפנימיות שלנו. דרך האימון העקבי נוצרים שינויים בגוף, במוח ובנפש עד שאנחנו לומדים להביא מיינדפולנס לכל רגע בחיינו.

"באחד המקרים שנעשו הזריקו חיסון לשפעת לשתי קבוצות – אנשים שעברו קורס מיינדפולנס וקבוצת ביקורת. מהמחקרים עלה כי בקבוצה שעברה קורס מיינדפולנס התפתחו יותר נוגדנים בתגובה לחיסון. כלומר המערכת החיסונית עבדה טוב יותר בעקבות המיינדפולנס", אומר ניר. "אם ניקח את זה צעד אחד קדימה למחלת הקורונה, נבין שאותה השפעה יכולה להיות גם במקרה הזה. האפקטיביות של השיטה לא אחת מצילה חיים ובעיניי זה החשוב מכל. היה קשה לי לשבת מהצד בתקופה הקשה שכולנו עוברים והרצון לחשוף כמה שיותר אנשים לשיטת המיינדפולנס בער בי. האתגר האמיתי היה איך להעביר אותה בהתאם למגבלות. בשלט רחוק, דרך הזום ומבלי להתקרב ועדיין להרגיש הכי ביחד שאפשר".

ניר קראוזה מנחה מדיטציה בזום. צילום עצמי

ניר קראוזה מנחה מדיטציה בזום. צילום עצמי

השליחות הזו הביאה את ניר לפתח מערכת שלמה של לימוד מיינדפולנס מרחוק. הוא יצר מפגשי מדיטציה יומיומיים בזום עם לוח שעות מגוון. מדובר במסגרת שבה מתרגלים יחד עשרות אנשים, לומדים, משתפים ושואלים שאלות. כל מפגש עומד בפני עצמו והוא מותאם הן למתחילים והן למתקדמים. לאחר מכן מקבלים המשתתפים הקלטות של ניר כדי שיוכלו לחזור ולתרגל בזמנם הפנוי. "מדובר במפגשים מיוחדים שגורמים בימים של ריחוק חברתי לשייכות. הם מלאים בהנאה ומעניקים ביטחון בעיקר בתקופה טרופה שכזו".

דבר נוסף שמציע ניר הוא קורס מיינדפולנס אינטרנטי שמקביל מאוד בתכנים שלו לקורס הפרונטלי שנהג להעביר טרם התפרצות הקורונה. הקורס מתאים גם למי שאין לו שום בסיס ושום ידע קודם בשיטה. יש בו 8 שיעורים שבועיים עם הדרכות מוקלטות על מיינדפולנס ומדיטציות אותן כל אחד יכול לתרגל בכל מקום ובכל זמן. התגובות שמקבל ניר מהמשתתפים מוכיחות את עצמן. "אני פוגש באנשים מחוסרי שקט נפשי, שאיבדו את החיוניות והרעננות שלהם. הם מותשים, מתוחים וחסרי סבלנות. הודות לקורס הם פיתחו רוגע ושלווה, שיפרו את הבריאות הפיזית ונפשית שלהם והחזירו לעצמם את איכות החיים שנפגמה. הם העידו איך בייחוד בתקופה הזו, שבאופן טבעי רמת המתח גדולה והאתגרים קשים, הם חווים שלווה ורוגע שלא הכירו מזה שנים".

ניר יודע שהרבה אנשים חווים אתגרים כלכליים לא פשוטים כרגע, ודווקא הם הכי זקוקים למיינדפולנס. לכן הוא יצא בהצעה מיוחדת ויוצאת דופן. למעוניינים להצטרף מציע ניר את קורס המיינדפולנס ומפגשי המדיטציה בתשלום לפי היכולת הכלכלית האישית של כל אחד ואחד ולפי נדיבות הלב.

לצורך התנסות מציע ניר גם חבילת מתנות מיינדפולנס לרגיעה בחינם– מדריך וסרטוני וידאו שהכין במיוחד בשבילכם וכוללים 7 טכניקות מהירות לרגיעה. כלים יומיומיים שיעזרו לכם לחוות שקט ושלווה. החבילה מכילה בתוכה מדיטציה במתנה וסדרת סרטונים שילמדו אתכם להפוך פעולות שגרתיות לרגעים של מנוחה והתחדשות ולהפחית את המתח בגופכם.

"היה חשוב לי להנגיש את שיטת מיינדפולנס לכל מי שמעוניין בכך, שתהיה זמינה לכל אחד ושניתן יהיה להתחבר אליה בקלות. אני מזמין את כולם להצטרף, לחוות, להתחזק, להתפתח ולשפר את איכות חייהם בצורה יוצאת דופן. וכל זה מהספה בבית, במקום בו אתם מרגישים הכי בטוח בעולם".

 

לקבלת חבילת מתנות מיינדפולנס לרגיעה בחינם לחצו כאן

לפרטים על מפגשי המדיטציה היומיים בתשלום לפי היכולת לחצו כאן

לפרטים על קורס המיינדפולנס האינטרנטי בתשלום לפי היכולת לחצו כאן

לפרטים נוספים ניתן לפנות לניר קראוזה

בטלפון: 054-5634502

במייל: [email protected]

או להירשם באתר

ספר המודעות של ניר. תמונה באדיבות הלקוח

ספר המודעות של ניר. תמונה באדיבות הלקוח

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר