שינוי קריירה ומציאת עבודה בתנאי אי וודאות. צילום: Creativa images, Shutterstock
שינוי קריירה ומציאת עבודה בתנאי אי וודאות. צילום: Creativa images, Shutterstock

שינוי קריירה ומציאת עבודה בתנאי אי וודאות

משבר הקורונה הוביל לשינויים משמעותיים במשק ויצר אי וודאות תעסוקתית עבור אנשים רבים. יועצת הקריירה דפנה דנון, מסבירה כיצד ניתן להתמודד בהצלחה עם המשבר ואף לתעל אותו לטובת שינוי וקידום מקצועי

פורסם בתאריך: 14.5.20 11:36

אחת ההשלכות של משברים בלתי צפויים היא שהם משבשים את השגרה שלנו ומוציאים אותנו מאזור הנוחות. משבר הקורונה הוביל אנשים לשאול את עצמם שאלות חשובות לגבי העתיד ומה חשוב להם לעשות. כך, אנשים בוחנים מחדש את הקריירה שלהם.

"משבר הקורונה שבעקבותיו עסקים רבים נסגרו ועובדים הוצאו לחל"ת, יצר חשיבה מחודשת", אומרת דפנה דנון, יועצת קריירה מוסמכת ויועצת עסקית, "אנשים רבים נדרשים עכשיו לשינוי תעסוקתי או למציאת עבודה ומחפשים כיוון".

כיצד משבר הקורונה הוביל למחשבות על שינוי קריירה?

"אנשים ישבו בבית למשך תקופה ועשו חשבון נפש עם עצמם מבחינת סדרי עדיפויות בחיים. המצב גרם לחלק מהאנשים להבין שהם בחרו במקצוע שלהם לא מתוך אהבה ורצון, אלא משיקולים אחרים (סטטוס, שיקולים כלכליים, שאיפה לביטחון ונוחות וכד'). אנשים בהסגר חשבו על איך הם היו רוצים להתנהל בהמשך החיים.

"כשיש הרבה יותר זמן פנוי, מגלים פתאום תחומי עיסוק ותחביבים שלא היה להם זמן להתעסק איתם בשגרה כגון: ייעוץ לאחרים בתחום מומחיותם, בישול, יצירה ועוד. ישנם כאלו שלא יכולים לחזור לעיסוק הקודם שלהם וכאלו שהוצאו לחל"ת ולא ברור מתי ישובו, לכן אנשים רבים עושים בתקופה זו שינוי תעסוקתי או שינוי קריירה. יש אנשים שפשוט נמאס להם ממקום העבודה שלהם. אין זה משנה מהי הסיבה, גם בתקופה הזו יש מה לעשות בהקשר לעתיד התעסוקתי שלנו".

כיצד המשבר פותח הזדמנויות לצמיחה?

"המשבר מייצר יותר זמן פנוי המאפשר לנסות אורח חיים אחר, ללמוד מה עובד לנו, לתקן הרגלים ותפישות, לצמוח, וללמוד לפרוץ מחסומים. אנשים בוחרים להרחיב את הזהות התעסוקתית שלהם,   לעשות גם וגם – בין אם זה כעצמאי /פרילנסר ובין עם זה שילוב של עבודה כשכיר עם עצמאות (אסטרטגיית 'פיזור תיק המניות'). התחזית מדברת על הרחבה משמעותית של אנשים שיעבדו גם כפרילנסרים ויפתחו במקביל עסק עצמאי. יש כאלה שהמצב מאיץ אצלם תהליכים ותובנות (איזון בית קריירה, רצון לשינוי קריירה ועוד)".

אילו טיפים תוכלי לספק להתמודדות עם התקופה?

"זו תקופה שבה חשוב להיות גמישים מחשבתית, פרואקטיביים, ללמוד ולהתפתח מקצועית (גם לשדרג כישורים טכנולוגיים), לפתח תחומי עשייה חדשים, לבדוק אפשרות של הקמת עסק או להיות פרילנסר בתחום הידע הרלוונטי.

"לחדד את כישורי מציאת העבודה: שדרוג קו"ח, נוכחות אינטרנטית בלינקדאין וברשתות החברתיות, ולתת מענה מדויק בראיונות עבודה (ומומלץ לגשת לייעוץ תעסוקתי על מנת לדייק את הדברים גם לגבי מציאת עבודה וגם לגבי הקמת עסק). מומלץ לעשות חשיבה על הכישורים, נטיות, צרכים וחוזקות, מומלץ לחזק קשרי קהילה ונטוורקינג, 'לירות לכמה כיוונים' כדי למצוא כיוון טוב, להרחיב את סל הכלים, להתנדב בפרויקטים שמאפשרים להתנסות בדברים חדשים, ולפתח מיומנויות חדשות".

אילו אנשים מגיעים אלייך בעיקר לייעוץ תעסוקתי?

"אני מסייעת לאנשים במציאת עבודה, אנשים שפוטרו ממקום עבודתם או מחפשים עבודה תוך כדי שעובדים, וכן לאנשים המתלבטים לגבי חישוב מסלול מחדש.

"מגיעים אליי אנשים שנמצאים בצמתים בקריירה שלהם, כאלו שאינם מרוצים ממקום עבודתם או מהעיסוק שלהם או אלו המעוניינים לבחון שינוי קריירה או שינוי מקום עבודה. אנשים שמתלבטים אם מתאים להם לצאת משכירות לעצמאות, מתלבטים לגבי פתיחת עסק קטן, ואם כן כיצד לדייק את העסק שהם מעוניינים לפתוח ולבנות את התשתיות השיווקיות והעסקיות של העסק.

איך מתבצע התהליך של ייעוץ תעסוקתי?

"עם אנשים שמתלבטים אם להישאר במקום העבודה הנוכחי או למצוא עבודה חדשה, אני מסייעת להם לדייק את האפשרויות העומדות בפניהם, ולהכיר עד הסוף את מכלול האפשרויות בשוק.

"עם כל אחד מלקוחותיי אני מבצעת פגישת היכרות מקיפה בכדי להבין וללמוד את הצרכים שלו. אני לומדת מהן הנטיות התעסוקתיות, הכישורים והיכולות, הכוחות שמניעים אותו, המוטיבציות שלו מבחינת הקריירה, ואנו בוחנים שיקולים, העדפות ושאיפות. אני משתמשת גם בשאלונים מובנים לאיתור הצרכים והכוחות, סוגי משפחות התפקידים המתאימים, איזו סביבת עבודה תתאים לו, וכן עושים עבודה בתהליך על אמונות מגבילות, חששות והתנגדויות בנושא של שינוי.

"אם מדובר בשינוי, בודקים מה היקף השינוי הנכון עכשיו ואופיו: שינוי סטטוס תעסוקתי (עצמאי או שכיר, חברה גדולה או קטנה וכו'), שינוי זמני או אולי שינוי עיסוק וכו'".

איך את מסייעת להם למצוא עבודה?

"בתהליך מציאת עבודה יש כמה וכמה אלמנטים. ראשית, אני עוזרת לנועץ למקד את התחומים/ סוג התפקידים שמתאימים לצורך שלו וכן את הארגונים או החברות שמתאימות לו. אנו עורכים חשיבה משותפת לבחינת סדרי העדיפויות. בנוסף, אני מסייעת לו בכל תהליך מציאת העבודה וכיצד עושים זאת בעידן המודרני: מסייעת לשדרג את קורות החיים כדי שיקדמו אותם והם יוזמנו לראיון עבודה – אפילו ברמה של אילו מילות מפתח להכניס לקורות חיים כדי להגדיל את הפוטנציאל. כיצד להשתמש ביעילות ברשתות בחברתיות כגון לינקדאין ופייסבוק (עוזרת לנועצים לבנות פרופיל יעיל בלינקדאין ומדריכה כיצד מחפשים עבודה באמצעותו).

"אני מבצעת איתם סימולציות של הכנה לראיון עבודה, מנחה אותם כיצד להתראיין ולהבליט את התכונות החשובות, איך למתג את עצמם מבחינה תעסוקתית, כיצד להפעיל נטוורקינג, כיצד לנהל משא ומתן על תנאים ושכר. באופן כללי, בכל הדילמות שעולות בתהליך של חיפוש העבודה, כולל שאלות כמו: איך נראה עולם העבודה? איך יודעים מה קיים? איך מגיעים למידע? מקבלות תשובה".

ואיך את מסייעת לאנשים שמעוניינים בהקמת עסק או לבעלי עסקים קיימים?

"קודם כל בודקים שהנועץ מבין את המשמעויות של להיות בעל עסק עצמאי ושאכן מתאים לו לפנות לכיוון, יש כאלו שיעשו זאת בהדרגה (תוך כדי עבודה כשכירים), כל אחד בהתאם למצבו הפיננסי והאישי.

"אני מסייעת לנועץ להבין קודם לדייק את השירותים/ מוצרים שהוא מעוניין למכור, להבין מי קהל היעד הרלוונטי, מה הבידול והערך המוסף שהוא מביא, עוסקים בתמחור, בונים תכנית פעולה. בודקים אלו ערוצי שיווק הכי רלוונטיים לעסק ואני מסייעת לנועץ לבנות את תשתיות השיווק לעסק (כל מה שקשור למדיה הדיגיטלית – פייסבוק, אתר אינטרנט/ עמוד נחיתה, אינסטגרם וכו'), וגם במדיה המסורתית בכל מה שקשור למיתוג העסק וכתיבה לערוצי שיווק שונים. וגם בכלל איך להתנהל מול לקוחות בכל נושא המכירה וההצגה העצמית".

 

דפנה דנון, עוסקת בייעוץ תעסוקתי וייעוץ עסקי מזה 7 שנים. לפני כן, עבדה בתפקידים בכירים בארגונים מובילים במשך שנים ארוכות, בתפקידי ניהול ושיווק. השכלתה הרחבה כוללת תואר ראשון בכלכלה ופסיכולוגיה, תואר שני MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. יועצת ארגונית מוסמכת ומאמנת אישית בוגרת מכון אדלר.

הקליניקה של דפנה דנון ממוקמת בצפון תל אביב, יש חניה בשפע.

יש אפשרות גם למפגשים באונליין.

למעבר לאתר

למעבר לעמוד הפייסבוק

טלפון: 052-2236003   

מייל: [email protected]

דפנה דנון. צילום: דניאלה קונטיני

דפנה דנון. צילום: דניאלה קונטיני


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר