עורך דין מקרקעין בנתניה: הכירו את משה איזק. תמונה ממאגר ingimage
עורך דין מקרקעין בנתניה: הכירו את משה איזק. תמונה ממאגר ingimage

עורך דין מקרקעין בנתניה: הכירו את משה איזק

מוכרים או קונים נכס? מזל טוב! בכתבה הבאה עו"ד משה איזק מפרט את הדברים החשובים באמת שכדאי לבדוק מבחינה משפטית כדי להבטיח תהליך חלק וללא תקלות

פורסם בתאריך: 19.5.20 19:15

עו"ד משה איזק הינו עורך דין ונוטריון, בעל ותק של למעלה מעשרים וחמש שנות ניסיון במקצוע. משה מעניק שירותים משפטיים בתחומי מקרקעין, עבודה ונזיקין, לצד שירותים משפטיים שוטפים לחברות ולעסקים. זאת תוך הקפדה על יושרה, שירות מקצועי, וזמינות גבוהה ללקוחותיו, לצד יחס אישי, אנושי ואכפתי.

לדבריו, אחת ההחלטות החשובות שאדם מקבל במהלך חייו הינה רכישת נכס. "לפני קבלת ההחלטה על רכישת נכס, חשוב לבדוק את כל ההיבטים הנוגעים לנכס," אומר משה, "אני מלווה את לקוחותיי החל משלב ניהול מו"מ, טיוטות חוזים, חתימת הסכם, דרך רישום הערת אזהרה שמטרתה להגן על הרוכש, ועד להשלמת העסקה ורישום הנכס בטאבו על שם הרוכש.

בין ההיבטים המשמעותיים שיש לבדוק בעת רכישת נכס מונה משה רישום הנכס בטאבו, וידוא תקינותו של היתר הבנייה של הנכס, ובדיקה שהנכס אינו ממושכן או משועבד. כמו כן, משה ממליץ ללקוחותיו לבצע הערכת שמאות מוקדמת. משה מציין כי נכסים הממוקמים על קרקע "מנהל" ניתן כיום לחכור מהמדינה לתקופות משתנות (49 או 98 שנים). במקרים אלו יש לוודא כי לנכס אישור זכויות מהמנהל, כי לא קיים משכון על הנכס ועוד. משה מלווה את לקוחותיו עד לרישום הנכס במנהל והמצאת אישור זכויות חדש על שם הרוכשים.

בייצוג מוכר הנכס מושם דגש על נושא המיסוי, החל מתשלום מס שבח ודרך תשלום היטלי השבחה ופיתוח. חוסר זהירות ובדיקה לא מעמיקה עלולים לעלות למוכר הון רב!

איזק משה, צילום:שי איזק

מרמה – גניבת זהות

אחת הסוגיות החמורות בתחום המקרקעין הינה מרמה, בה אדם גונב את זהותו של בעל נכס, מתחזה לו ומציע בשמו את הנכס למכירה. כיצד תוכלו להיות בטוחים שאתם רוכשים את הנכס מבעליו ולא ממתחזה? עצתו של משה היא לבקש מבעל הנכס תעודה מזהה נוספת כדוגמת רישיון נהיגה או דרכון, ולוודא שהתמונה בה זהה לזו שבתעודת הזהות. כמו כן, ניתן לבקש מבעל הנכס לעיין בהסכם הרכישה שלו, כשהוא עצמו רכש את הנכס המוצע כעת למכירה.

זכרון דברים

משה מציין כי זכרון דברים הינו הסכם מחייב לכל דבר ועניין, אליו מחויבים הן מוכר הנכס והן הרוכש. "זכרון דברים הינו תמציתי ולכן אינו מכיל התייחסות לסוגיות שונות, כדוגמת על מי יחולו תשלומי מסים והיטלי השבחה במידת הצורך, מה יקרה במקרה של הפרת ההסכם ועוד", אומר משה, "הדבר מהווה פתח לוויכוחים ולבעיות בין המוכר לרוכש".  לכן, עצתו של משה היא להימנע מחתימה על זכרון דברים. "אם אתם מעוניינים למכור או לרכוש נכס, ודאו שאתם מבצעים ראשית את כל הבדיקות הנדרשות לנכס ורק אז חתמו על הסכם הרכישה", הוא מדגיש. לשם כך יש לפנות לעו"ד מנוסה בתחום.

היטלי השבחה

כאשר אדם מוכר קרקע או נכס צמוד קרקע, הוא נדרש בתשלום היטל השבחה, בהתאם לזכויות הבנייה הקיימות בקרקע. לא פעם הקרקע המוצעת למכירה מחזיקה בזכויות בנייה של מספר יחידות דיור ואף בנייה לגובה (בניין מגורים). "חשוב ביותר, כששוקלים למכור קרקע או בית צמוד קרקע, להעזר בשמאי שיבדוק עבורכם את זכויות הבנייה על הקרקע. כך תמנעו מ'הפתעות' כדוגמת היטל השבחה גבוה", אומר משה. לעיתים, המוכר עלול למצוא עצמו חייב לשלם היטל השבחה שיכול לנוע בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפי שקלים.

הסכם שכירות

כשבעל נכס משכיר את הנכס שברשותו, עליו לעשות כל שביכולתו על מנת להיות בטוח שהנכס שלו נמצא בידיים טובות ושלא ייגרם לו כל נזק. כך, משה ממליץ לבדוק את זהות השוכרים, יכולתם הכלכלית וכן לדרוש מהם ערבים בעלי יכולת כלכלית מוכחת, או ערבות בנקאית שתופקד בידיו. אלו ישמשו בטחונות בכל מקרה של הפרת ההסכם. מבוצעת גם בדיקה במאגרי מידע (ההוצאה לפועל, בנק ישראל, פשיטת רגל), כמו גם באתרים משפטיים אחרים.

 

צור קשר

עו"ד משה איזק

טלפון: 09-8847444

מייל: [email protected]

כתובת: פינסקר 20, נתניה

לעמוד הפייסבוק של עו"ד משה איזק

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר